Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnetøjsmarkedet - Hvad sker der ???

Side 21 ud af 24 (231 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

> det ændrer ikke på det faktum at kunden vælger dét sted hvor de kan få varen til billigste penge!

Hvis det var sandt ville kun lavprissupermarkeder overleve - og butikker som Irma, Mad & Vin og andre af slagsen, hvor det hele koster det dobbelte, kan sagtens klare sig. Det er bestemt ikke alle der kun handler i lavprissupermarkederne.

Og det samme gælder de fleste andre brancher. Ja, der vil altid være nogle kunder der som den væsentligste faktor ser på prisen, men procentdelen er bare ofte lavere end mange gætter på. Jeg synes i hvert fald, at hver gang jeg har set undersøgelser af det, er det en ret lille gruppe der kun ser på prisen - størstedelen ser i lige så høj grad på andre faktorer.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:52

Jeg tror også at lagerstatus og leveringstid vægter ret højt. Det gør et bredt udvalg også. Vi tager eks. 49 kr. i fragt og har fragtfri ved køb for over 875 kr. Efter vi gjorde det får vi dækket en noget større del af vores fragtudgifter, vi sender alt med track and trace, og ikke mindst har vi råd til at købe bredere ind af varerne... fordi vi ikke taber så mange penge på fragten. Vores gennemsnitsordre er steget betragteligt og der er mange flere store end små ordrer. Jeg er sikker på at vi ville fordoble vores salg hvis vi lavede gratis fragt - men ikke omsætningen og slet ikke bundlinien. Vi ville arbejde meget mere for meget mindre. Hmmm - det jeg egentlig ville sige var vist at man også kan vælge at holde sig til det man tror på - blive ved at følge planen - og måske ikke nødvendigvis »løbe fra hjørne til hjørne« som vinden nu blæser. Det forvirrer måske også kunderne.... Dermed ikke sagt at man ikke skal forny sig og tænke fremad og udvikle sin virksomhed :·) Bare ikke sundt at gøre det i panik over en markedssituation!!!!

Mange hilsener Helle

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:04

Finkena:

...men der er sgu forskel på en 50'er og 25-30% som kunderne altid kan få hvis de henvender sig til konkurrenten - i mit tilfælde da det er dyre varer vi har.

Har du prøvet at spørge konkurrenterne om de vil dropshippe for dig? Hvis du kan boxe 25-30% på en vare du aldrig har lagerført har du mulighed for en god profit og kan føre et større varelager en ellers. Hvis dine kunder ALTID kan få varen til denne nedsatte pris, burde du også kunne.

Jeg går ikke ud fra at din konverteringsrate er 0,00% hvis du holder de vejledende priser.

/Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:33

Hej Jesper,

Jeg vil lige starte med at sige, at det mærke jeg har størst problemer med, er et mærke folk godt ved hvor de skal finde da vi kun er 4-5 forhandlere på nettet. Det er selvfølgelig ikke alle forhandlere der dumper prisen, men kunderne ved lige så snart en af os forhandlere går i "udbrud"

Da jeg også har en fysisk butik, handler jeg ind til både den og webshop, så jeg vil aldrig kunne drop shippe.

Men nu får vi ny hjemmeside og flere mærker, så håber på et bedre salg den vej når vi får gjort noget mere ud af den, men det hjælper stadig ikke hvis vores konkurrenter dumper priserne så mærkbart;0/

Finkena

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 14:40

Der er ikke noget i vejen for at i har varer i webshoppen som i ikke fører i butikken. Men jeg tolker det som om det går OK med de eksisterende mærker hvis i overvejer at udvide forretningen med endnu flere mærker.

/Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 14:51

Du har helt ret i vi sagtens kan have andre/flere varer på webshoppen.

Vi står i en situation at vi er nødt til at se os om efter flere mærker for at få endnu flere folk ind i vores shop og butik, indtil videre har vi satset på 3 mærker, og derfor betyder det meget når vi ikke får solgt disse mærker til fuld pris når konkurrenterne nedsætter dem.

Finkena

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:55

"For os webshops/butikker der har NØJAGTIG samme varer som vores leverendører der selv bryder ud og laver webshops eller som konkurrenterne der dumper priserne, der kan vi altså ikke konkurrere på servicen alene!"

(Citat funktionen er midlertidigt ude af drift)

Det er nøjagtig derfor du skal få udviklet strategier, der giver dig overtaget i markedet og derefter lade være med at fortælle alle andre, hvad du har gjort - for så er du lige vidt i et så konkurrencefyldt marked.

Hvordan tror du ellers, at vinderne i jeres marked (for de er der jo) er blevet vindere?

Venlig hilsen,
Christian

(Efterskrift: Finkena havde skrevet ovenstående jeg har citeret, men jeg kan se, at det nu er redigeret væk.)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 09:59

Egentlig bør i se det som et privilegium at leverandørerne har webshops og at konkurrenterne dumper priserne. I slipper jo dermed helt og aldeles for at skulle kigge indad og se hvad i selv kan gøre for at sælge mere. Aktiviteter som vi andre er nødt til at forholde os til. Jeg fx. er nødt til at se om der er ting i min webshop som afholder folk fra at købe, eller om jeg kan tiltrække flere kunder ved at skrive bedre tekster til Google.

Finkena, nu prøvede jeg at Google "Dreams by Isabell Kristensen", som du har tøj fra. Så vidt jeg kan se er der intet gjort for at Google skulle vise din shop hvis en potentiel kunde skulle udvise så udpræget interesse for dine varer at de søger på dette i Google. Resultatet er at dit website dukker op på side 6 (seks) for denne søgning. Men det er selvfølgelig nemmere at skyde skylden videre end at kigge indad og se hvad man kan gøre bedre selv.

/Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 10:25

Hej Jesper,

Dreams by Isabell Kristensen er der ikke nogen der kender da det først er lanceret i 2006, så lige præcis det søgeord har vi ikke valgt. Dernæst vil jeg nævne at vores hjemmeside er det værste hø, så vi starter en ny en op i næste uge der gerne skulle være forbedret, og derfor har jeg ikke intensiveret vores søgeord. (Tror det staves sådan)

Så lige på det punkt ved jeg udmærket godt at vi selv kan forbedre os, og det har jeg så taget konsekvensen af og fået en helt anden udbyder der kan tilbyde os andre features end dem vi har, vi er helt flove over vores website på nuværende tidspunkt da den er af dårlig kvalitet.

Så på net delen giver jeg dig helt ret, der kan vi forbedre os rigtig meget, og det håber jeg så også kunderne kan se når den nye side kommer op at køre.

Finkena

Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:01

Hej Aminoer...

Super interessant debat i har fået gang i her... og i allerhøjeste grad aktuel for mig.Smile

Jeg er i fuld gang med at opstarte et børnetøjsmærke MagniModi, som kommer på gaden i starten af 2009.. der er længe til men vil gøre tingene så godt som overhovedet muligt... Nu har jeg læst rigtig mange indlæg fra børnetøjsbutikkernes side... og så kunne jeg rigtig god tænke mig at få nogle gode råd af jer til hvad jeg skal gøre og hvad jeg IKKE skal gøre som kommende leverandør...

Hvad er alm med hensyn til rabataftaler, prispolitikker osv?

og hvad skal der til for at du Helle (house of kids) f.eks skal tage et helt nyt mærke ind? Er det vigtigt for dig at du har set det på Bella, at det skiller sig ud fra alle andre, eller hvad er det der får dig til at sige god for det?

Mvh Nanna. 

Side 21 ud af 24 (231 indlæg)