OG I TILLÆG til Bents indlæg, hvordan vil de danske kunder have det med at indgå aftalen med offshoreselskabet... For det er jo forudsætningen for at modtage fakturaen.. Vil man selv handle med et offshore selskab i forbindelse med køb af substantielle ydelser, hvor man ikke ved hvem man handler med og overhovedet ikke kan tjekke den økonomiske formåen? Vil en usikkerhed omkring, hvorvidt pågældende kan tænkes IKKE at kunne performe på grund af disse manglende info. medføre risiko for, at pågældende IKKE får opgaven, hvis Kunden skal vælge blandt flere... Efter min opfattelse ja - ved valg af selskabsform, er der utrolig mange parametre ud over blot at fokusere på hvor meget man betaler i skat i forbindelse med driften... Skaber man en virksomhed med en aktiv ongoing drift, så er det væsentligst parameter i mine øjne, hvorledes valget af selskabsform kan tænkes at påvirke min mulighed for at få kunder - det er i hvert fald meget mere væsentligt end om man betaler 10 - 30% i skat.. Alt for mange går op i krumspring for det ene eller det andet, medens man efter min opfattelse bare hellere skulle bruge energien på (at søge) at skabe resultater og vælte ud over stepperne med henblik på at få volumen og kunder... |
Offshore Selskab - Hvordan slipper man for skat?
Jeg behøver vel næsten ikke at sige at jeg er 100% enig i Jacobs betragtninger. For mig at se er selskabsstiftelser i udlandet relevante hvis man har aktiviteter i udlandet, og bor i udlandet. Bor man i Danmark og har man aktiviteter i Danmark og i udlandet kan der i nogle situationer være god ide i at have et dansk og et udenlandsk driftsselskab via et dansk holdingselskab, men næppe hvis vi taler om en enkeltstående udlandsopgave. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hermed en konkret situation: Fra den 1. November ændrer jeg min bopæls adresse fra Danmark til Brasilen. Fra den 1. November skal jeg arbejde freelance (jeg har en ramme aftale) for en Dansk/Jersey virsomhed, som er hjemmehørende på Jersey. Mit arbejde vil blive at supervisere bygning af store fabrikker over alt i verdenen..., uden for Danmark. Jeg er intereseret i at oprette en offshore bank konto (måske på Jersey), og muligvis mit eget enmands offshore firma. Mit eget enmands firma vil jeg bruge til at tilbyde min sevice til dansk og udenlands virsomheder. Jeg er dog endnu ikke klar over om en dansk virsomhed vil/kan lave en ramme aftale med et enmands Jersey firma ..., eller om de vil foretrække et dansk registreret enmands firma..., det vil jeg undersøge inden den 1. Oktober. Jeg regner med at overflytte ca. 800.000,- kr. (senere yderliger 500.000,- kr) til den nye offshore konto. Pengene er der betalt skat af. Hvordan overflytter jeg bedst disse penge uden at danske myndigheder nødvendigvis skal have besked ..?? Jeg vil foretrække at den nye offshore bank kan bruges til aktie investering, med henblik på en pensions ordning..., evt. online. Jeg er ikke interesseret i en dyr forkomet løsning, som er beregnet til multi milionære. Jeg vil gerne vide de årlige udgifter + de skjulte udgifter. Mit firma vil jeg også benytte til at udnytte andre foretnings muligheder som jeg finder på min vej rundt i verdenen. Er der nogen der kan give mig et råd...??, er der nogen ulemper jeg skal være opmærsom på...?? MVH JC |
Jeg håber ikke dette spørgsmål er stille før eller for den sags skyld svaret på, jeg har forsøgt at finde et svar på mit konkrete spørgsmål i denne herlige horisont udvidende tråd. (tak for al info, det er himmelsk) Hvis jeg opretter et off-shore selskab der sælger naturmidicin (inde for lovens rammer, vel at mærke) laver makedsføring via offshore selskabet i danmark (gademarkedsføring, via flyers, relationsmarkedsføring og sms) og alt salg foregår via min hjemmeside www.blablabla.dk (købt gennem off-shore virksomheden) skal jeg da svare skat af min indtægt til det danske skattevæsen? Hvis jeg udbetaler mig selv en løn fra off-shore selskabet skal jeg naturligvis svare de nødvendige ting til told og skat! Men hva nu hvis "min" virksomhed som jeg er "ansat" af giver mig et underholdningsbidrag (et bidrag til at underholde kunder i danmark) på 30.000k om måneden incl betaling af min husleje, skal jeg da også betale skat af dette? Jeg håber på et positivt svar Bøie |
Ja selskabet skal betale skat i Danmark når selskabets ledelse er her i landet og selskabets aktivitet iøvrigt ikke er undergivet beskatning i nogen andre lande. Alt hvad du får fra selskabet er enten løn eller udbytte, men selskabet kan altid godtgøre dig erhvervsmæssige udgifter som udlæg efter regning. Men hvis du med din husleje mener din private husleje siger det sig selv at det ikke er en udgift der vedrører selskabet. Udgifter der afholdes overfor kunder betragtes som selskabets udgifter: Repræsentation med begrænset fradragsret, men ofte vil sådanne udgifter være at betragte som private udgifter. |
Herligt indlæg på en fredag, Bendt - - - ---- hvad er formålet med offshoreselskabet så? Se på stiftelsesomkostningen, og start din virksomhed som personlig virksomhed med cvr tilhørende dig. Det kan ikke være billigere. Når din virksomhed vokser kan du på sigt anvende virksomhedens værdi til at omdanne den til fx. aps hvis det kan betale sig.. God vind med naturmedicinen.. |
|
Vi er nogle iværksættere der overvejer at bruge et engelsk LTD for at spare de 125.000 kr til opstartskapital. Dette selskab vil så optage et lån i en dansk bank, som vi kautionerer personligt for, og bruger til at købe en medejer ud af vores danske driftselskab. Vi regner så med årligt at kunne trække udbytte op i det engelske selskab og bruge det til at betale renter og afdrag. Alternativet var at vi både skulle op med de 125.000 kr, samt optage lånet. Kan nogen se noget galt i den model? (Vi regner med at reglerne for at trække udbytte op er de samme som for et dansk APS) Vores overvejelser går nu på om vi senere vil kunne splitte selskabet op i 5 nye personlige selskaber skattefrit, samt om disse personlige selskaber evt. senere kan fusioneres skattefrit med vores danske personlige holdingselskaber. Ved nogen om dette er muligt? Vi har på ingen måde tænkt os at snyde i skat, kun benytte muligheden for at spare de 125.000 kr. Dermed kan det ses som en stor fordel for os, hvis det er muligt. Vi påtænker et engelsk LTD da det vel er det mest anerkendte, men måske er der også andre muligheder, som er billigere i drift og f.eks. ikke kræver årlig revision (det er jo kun et holding-selskab). Mvh. Claus |
Altså I vil gerne have 5 holdingselskaber som hver ejer 1/5 af et driftselskab (ApS?) der allerede er oprettet? Jeg har selv lige fået lagt driftselskabet under et holdingselskab og det var ikke specielt nemt at flytte pengene de rigtige steder hen uden at blive bonnet for det som personligt indkomstskat. Hvis i har mulighed for det, så gør det så tidligt som muligt mens driftselskabet er mindre værd (helst fra start, men nu har i vist allerede oprettet driftselskabet). Kunne i gøre følgende? I fremskaffer eller låner i banken hver 125K som i opretter holdingselskaber (ApS''er) for? De 5 holdingselskaber køber så for 125K anparter i driftselskabet. Husk at de 125K kan være som anparter i et driftselskab, så de er ikke "spildt". Skal i bruge endnu flere penge i driftselskabet, så kan driftselskabet optage yderligere et lån. |
Desværre kan din idé ikke anvendes (tror jeg), da man ikke kan anvende et banklån til at stifte et APS for. Man kan altså ikke låne 125.000 i banken og bruge dem til at stifte et APS. |