Dato: 2/27/2006 3:19:14 PM
Forfatter: Thorbjørn
Hej
Nu var forudsætningen vel, at indtægterne blev placeret i et off shore selskab. Så hvis dette selskab er rette indkomstmodtager til pengene, og hvis selskabet skattemæssigt tillige er hjemmehørende i udlandet, så skal der ikke umiddelbart opgives noget til de danske skattemyndigheder.
Men det er selvfølgelig rigtigt, at hvis der udbetales udbytte eller løn, så skal det selvangives i Danmark, hvis personen, der modtager pengene er hjemmehørende i Danmark.
Mere fordelagtigt er det heller ikke. Men hvis personen f.eks. er resident i England eller Irland på udbetalingstidspunktet, så skal personen først beskattes, når han fysisk tager pengenen hjem til England eller Irland.
Det betyder, at han kan tage penge ud af selskabet, og placere dem på en konto i Schweiz - uden det medfører beskatning.
Det med, at han ikke kan få pengene udbetalt før man flytter ud af landet, må bero på en misforståelse.
Jo men nu kan personen af gode grunde ikke betale sin husleje og sin kost uden at få penge ud af selskabet. Enten i form af udbytte eller løn.
Herudover kan personen ikke fraflytte Danmark uden at stifte bekendtskab med de danske regler om fraflytterbeskatning.
Derimod er det lige så klart, at hvis personen er skattepligtig i udlandet når han opstarter virksomheden, ja så er han ikke fanget af de danske regler, men den forudsætning holder jo ikke når vi taler om personer/iværksættere der bor i DK.
Jeg vil sige at offshore selskaber ligger meget langt ude i periforien hvis vi taler om de muligheder som kan være interessante at undersøge for en iværksætter der etablerer virksomhed i DK.
"Efter et hurtigt kig på offshoreconsult.dk og dintryghed.dk kan jeg da se at min årlige omsætning i første omgang skal stige fra -150.000 til minimum de 18.000 kr. de koster at få lavet et sådant selskab... "
Man skal kravle før man kan gå og du lærer ikke at kravle eller gå på denne måde. Det gør du kun ved at bruge dine kræfter på en anden måde, se Martins indlæg ovenfor.