Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore Selskab - Hvordan slipper man for skat?

Side 5 ud af 17 (166 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Dato: 2/27/2006 3:04:50 PM Forfatter: Martin Thorborg Alt det der off-shore er jo fint, men så vidt jeg ved kan du ikke lovligt få pengene udbetalt med mindre du flytter fra Danmark. Hvis du tjener penge, så skal de opgives og skal de opgives skal der betales skat.. Jeg vil sgu nødigt gå rundt og vente på at ''mit skatteparadis'' åbner op for posen og politiet en dag hente mig og min datter først ser mig om 4-5 år... Dbh Martin

Det må ihvertfald - som initiativtager til et iværksætterforum - være dybt frustrerende for dig at se denne interesse for offshore selskaber her på dette forum. 

Jeg vil vende tilbage til Thorbjørns spørgsmål når jeg får bedre tid, men her og nu bare slå fast:

At det altså ikke er offshore selskaber som bør optage den danske iværksætter. Først og fremmest handler det vel om at opbygge en fornuftig virksomhed og komme over de administrative hurdler som der altid er forbundet med det at opstarte virksomhed.

Iøvrigt kunne jeg da tænke mig at spørge Thorbjørn. Har du nogensinde arbejdet for Ernst & Young, KMPG, eller Deloitte nu du fremhæver dem som nogle der har særlig indsigt på området ? Jeg skal sige at det har jeg, og jeg kender derved også fuldt ud deres indstilling til bl.a. offshore selskaber.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 15:19

Hej

Nu var forudsætningen vel, at indtægterne blev placeret i et off shore selskab. Så hvis dette selskab er rette indkomstmodtager til pengene, og hvis selskabet skattemæssigt tillige er hjemmehørende i udlandet, så skal der ikke umiddelbart opgives noget til de danske skattemyndigheder.

Men det er selvfølgelig rigtigt, at hvis der udbetales udbytte eller løn, så skal det selvangives i Danmark, hvis personen, der modtager pengene er hjemmehørende i Danmark.

Mere fordelagtigt er det heller ikke. Men hvis personen f.eks. er resident i England eller Irland på udbetalingstidspunktet, så skal personen først beskattes, når han fysisk tager pengenen hjem til England eller Irland.

Det betyder, at han kan tage penge ud af selskabet, og placere dem på en konto i Schweiz - uden det medfører beskatning.

Det med, at han ikke kan få pengene udbetalt før man flytter ud af landet, må bero på en misforståelse.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Dato: 2/27/2006 3:17:12 PM Forfatter: Skat & Råd
Det må ihvertfald - som initiativtager til et iværksætterforum - være dybt frustrerende for dig at se denne interesse for offshore selskaber her på dette forum.

Nej det er helt ok med mig, det er vel sundt at undersøge sine muligheder. Men jeg er helt enig i at man i stedet skal bruge tiden på at lave en god forretning. Hvis man bruger for meget energi på den slags, ender man med at 0 i skat af ingenting ;-)

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:25

Det var da et mindre borgeroprør jeg fik startet her... hehe... jeg var sådan set bare nysgerrig på konstruktionen af et sådant selskab...

Efter et hurtigt kig på offshoreconsult.dk og dintryghed.dk kan jeg da se at min årlige omsætning i første omgang skal stige fra  -150.000 til minimum de 18.000 kr. de koster at få lavet et sådant selskab...

Ville blot høre af ren nysgerrighed hvordan et 100% ikke-dansk selskab kunne forholde sig til skatteregler osv...''

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:28
Dato: 2/27/2006 3:19:14 PM Forfatter: Thorbjørn

Hej

Nu var forudsætningen vel, at indtægterne blev placeret i et off shore selskab. Så hvis dette selskab er rette indkomstmodtager til pengene, og hvis selskabet skattemæssigt tillige er hjemmehørende i udlandet, så skal der ikke umiddelbart opgives noget til de danske skattemyndigheder.
Men det er selvfølgelig rigtigt, at hvis der udbetales udbytte eller løn, så skal det selvangives i Danmark, hvis personen, der modtager pengene er hjemmehørende i Danmark.
Mere fordelagtigt er det heller ikke. Men hvis personen f.eks. er resident i England eller Irland på udbetalingstidspunktet, så skal personen først beskattes, når han fysisk tager pengenen hjem til England eller Irland.
Det betyder, at han kan tage penge ud af selskabet, og placere dem på en konto i Schweiz - uden det medfører beskatning.
Det med, at han ikke kan få pengene udbetalt før man flytter ud af landet, må bero på en misforståelse.

Jo men nu kan personen af gode grunde ikke betale sin husleje og sin kost uden at få penge ud af selskabet. Enten i form af udbytte eller løn.

Herudover kan personen ikke fraflytte Danmark uden at stifte bekendtskab med de danske regler om fraflytterbeskatning.

Derimod er det lige så klart, at hvis personen er skattepligtig i udlandet når han opstarter virksomheden, ja så er han ikke fanget af de danske regler, men den forudsætning holder jo ikke når vi taler om personer/iværksættere der bor i DK.  

Jeg vil sige at offshore selskaber ligger meget langt ude i periforien hvis vi taler om de muligheder som kan være interessante at undersøge for en iværksætter der etablerer virksomhed i DK.   

"Efter et hurtigt kig på offshoreconsult.dk og dintryghed.dk kan jeg da se at min årlige omsætning i første omgang skal stige fra  -150.000 til minimum de 18.000 kr. de koster at få lavet et sådant selskab... "

Man skal kravle før man kan gå og du lærer ikke at kravle eller gå på denne måde. Det gør du kun ved at bruge dine kræfter på en anden måde, se Martins indlæg ovenfor.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 15:33

Og så tvivler jeg da i øvrigt også på at jeg kan få overbevist TOLDSKAT om at så længe jeg render rundt og knipser billeder her i danmark, af danskere og for danske virksomheder, at jeg så uden videre tiltale kan flytte min indtægt ud af landet...

Som sagt så betyder min frihed mere for mig end penge, så hvis det på noget tidspunkt skulle komme til at krydse hinanden, ville det aldrig ende på kompromis, men en ubetinget løsning der vil favoriseré min hang til frihed og kunne se dagens lys, hellere som bistandsmodtager end som halvulovlig offshore-indehaver!!

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 15:34

Bent... Rolig nu... som jeg skriver igen og igen...

Dato: 2/27/2006 3:25:13 PM Forfatter: Matt K. Baldersø

Det var da et mindre borgeroprør jeg fik startet her... hehe... jeg var sådan set bare nysgerrig på konstruktionen af et sådant selskab...

Jeg har skam bedre ting at tage mig til... og nej min omsætning er ikke -150.000 men snarere +500.000 selvom det ikke er noget at råbe hurra for...... eller begynde på offshore-aktiviteter for den sags skyld...

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 15:42
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen.

Når det gælder off-shore løsninger, så må det nok konstateres, at følelserne på en eller anden måde går lidt  højt.  Enten er man super entusiastisk eller også er man super negativ.

Jeg bliver dog af tidsmæssige årsager nok til at forlade debatten. Men jeg kan henvise til min hjemmeside. Jeg har et afsnit der hedder "fordomme omkring off-shore selskaber".

Jeg tror menge med fordel kunne læse dette afsnit.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:50
Dato: 2/27/2006 3:42:02 PM Forfatter: Thorbjørn

Hej igen.

Når det gælder off-shore løsninger, så må det nok konstateres, at følelserne på en eller anden måde går lidt  højt.  Enten er man super entusiastisk eller også er man super negativ.
Jeg bliver dog af tidsmæssige årsager nok til at forlade debatten. Men jeg kan henvise til min hjemmeside. Jeg har et afsnit der hedder ''fordomme omkring off-shore selskaber''.
Jeg tror menge med fordel kunne læse dette afsnit.

Jeg syntes da det er en både afslappet og væsentlig debat. Der er meget snak om Off-shore og det er da super at få gjort noget ved det eller få tanken ud af hovedet, men det kræver jo at alle sten bliver vendt.
Jeg kan heller ikke rigtig få øje på fordomme, det er blot konkrete problemstillinger der bliver luftet og vendt??

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:53
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

> Jo men nu kan personen af gode grunde ikke betale sin husleje og sin kost uden at få penge ud af selskabet. Enten i form af udbytte eller løn.

Jeg er en af dem som nok kunne drage nytte af et off-shore selskab - af flere årsage, bl.a.
  • Jeg tjener meget mere end jeg har brug for i det daglige - en stor del af det jeg tjener er opsparing til senere investeringer eller "pension" (som svar på ovenstående - det er ikke alle iværksættere der er fattige stakler :))

• En stor del af mine indtægter kommer fra rådgivning, investeringer eller reklame/affiliate afregninger fra udlandet og dem jeg handler med er helt ligeglad med hvilket selskab det går igennem i hvilket land. Bare det er lovlige konstruktioner, naturligvis.

• Jeg har flere gange overvejet at flytte til udlandet med min familie, og det er langt fra sikkert at mit (måske kommende) off-shore selskab får brug for at udbetale løn eller honorarer til mig før vi en dag er flyttet til f.eks. USA. Off-shore selskabet kunne i den forbindelse fungerer som en midlertidig "zone" for pengene indtil jeg faktisk ved hvor de skal bruges. Der hvor de så skal bruges skal der naturligvis betales den skat som nu engang er gældende, men det behøver som sagt ikke nødvendigvis at ende med Danmark, som unægteligt ikke ligger i den "billgste" ende :)
En af årsagerne til denne konstruktion kan ende med at blive nødvendig for mig kan bedst illustreres med et meget konkret eksempel. Grundet en kronisk lidelse tager jeg medicin hver dag. Den betaler sygesikringen naturligvis, og det er som det skal være. Hvis jeg imigrerer til f.eks. USA, og dermed blive Amerikansk skatteborger (uden hjemstavspligt til Danmark) mister jeg naturligvis mine borgerlige rettigheder - som f.eks. betalingen af medicin. I USA koster denne medicin 10-20.000 kroner om måneden. Så hvis jeg skal flytte derover skal jeg have penge med hjemmefra. Jeg synes så bare ikke det er helt rimeligt, at jeg skal starte med at betale dansk skat af nogle penge jeg skal have med til USA for at købe medicin som ikke er dækket af den skat jeg har betalt af pengene. Forstås? :)

Uanset off-shore selskab eller ej, vil jeg dog fortsat drive danske selskaber sålænge jeg bor her. Der er masser af min virksomhed som jeg godt kan se ikke ville egne sig til at køre i et off-shore selskab - og som andre har nævnt, så skal jeg jo også stadig have løn som jeg i alle fald ender med at betale dansk skat af. Det er også helt fint.
Side 5 ud af 17 (166 indlæg)