Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore Selskab - Hvordan slipper man for skat?

Side 6 ud af 17 (166 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Vil lige kaste en bemærkning ind i debatten - som måske er lidt off-topic - men så alligevel ikke:

Det er vigtigt at være helt på ret rene med visse punkter omkring at rykke fra Danmark.

Hvis man begynder at tænke i udland og offshore - så skal det i videste omfang være en "for good solution"... altså en beslutning der bunder i, at man ikke pludselig vender tilbage igen - med mindre man fuldstændig har tjek på hvad der er gået Skattemonstret forbi herhjemme.

Har erfaret at "Skat" er lynhurtige til at opsnappe, såfremt man måtte "flytte fra Danmark" - og så "flytte hjem igen".

Indenfor egen personkreds af "fri fugle" rykkede en buddy og hans partner udenlands med deres IT aktiviteter grundet enorme indtægter - men valgte at "vende hjem igen" - det skulle de nok ikke have gjort: Skattemonstret opsnappede deres tur ud - og hjem igen ... lad os bare sige at det kostede mange, mange, penge - og en tur i knapt så "fri fugl"-omgivelser ( if ya know what I mean ;-) )

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:44
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Jeg er helt klar over at der findes mange kryptiske regler om ud- og hjemflytning fra udlandet, men det kan sagtens lade sig gøre på fuld lovlig vis. Masser af mennesker - inklusiv folk jeg kender, har i kortere eller længere perioder været imigreret fra Danmark, betalt deres skat der hvor de boede og efterfølgende kommet hjem uden problemer. De penge de har haft med hjem, og betalt skat af der hvor de boede, har de uden at skulle betale ekstra skat kunne tage med hjem - på samme måde som de heller ikke vil blive afkrævet personskat af en eventuel formue de tager med ind i det land de flytter til, og som de har betalt skat af i Danmark. Det ville jo også gøre det komplet umuligt at flytte rund, som mange jo gør, hvis man skulle betale fuld skat hver gang man krydsede grænsen af de samme penge over and over again ... :)
Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 18:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen.

Jeg kommer lige tanke om at revisionsfirmaet Deloitte engang skrev en bog der hed "Trouble with the taxman? Offshore Survival"

Netop for folk, der går i off-shore tanker. Jeg ved ikke om den er opdateret, men den fik meget ros i sin tid.

Ellers har firmaet Sovereign også skrevet en. Bogen er vist nok skrevet af en jurist, der først var ansat i udenrigsministeriet og senere i Den danske bank. Har nu lavet sit eget firma, der giver skatterådgivning omkring off-shore løsninger. Han har den fordel, at han faktisk er off-shore.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 19:12
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Tak for titlen Thorbjørn "Trouble with the taxman? Offshore Survival". Den vil jeg google lidt på - man kunne jo åske finde en PDF derude 
Syntes ellers, på et tidspunkt, at denne debat var ved at udvikle sig lidt til et slagsmål mellem fagnørder men det lykkes faktisk at få det ned på lægmandsplan igen. - tak for det !
Jeg tror at jeg taler på manges vegne når jeg siger, at det er frustrerende at det er svært at finde tydelige og klare svar på et område som offshore selskaber. Når "eksperter" som Thorbjørn og Bent ikke kan blive enige, så er det sør''me ikke nemt for folk (læs mig selv) som ikke arbejder professionelt med skat/moms, at få et komplet overblik over fordele, ulemper, samt hvad der er hhv. hvide, sorte og grå zoner i offshore området. Bare lidt småfrustration fra min side
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 19:24

Og netop pga. de mange fordomme der findes, er det vel også på tide der bliver taget ordentlig hul på offshore-debatten her på amino.dk - danmarks debatforum nr. ét .

For om morale-prædikanter vil det eller ej, så er det udviklingen. Og hér er det blot vigtigt at vi har dygtige og kompetente rådgivere som Thorbjørn og Bent, nogle mere entusiastiske end andre, der kan belyse de forskellige fordele og faldgrupper for os.

Men igen... hvad skal der reelt til før offshore er attraktivt...? F.eks. Mikkel, nu skal du jo af gode grunde ikke blæse din omsætning ud her i åbent forum... men snakker vi offshore allerede ved 0,5 mio. eller først ved 10 mio.? Og hvilke aktiviteter/virksomheder kan det reelt lade sig gøre at drive offshore?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:37

> F.eks. Mikkel, nu skal du jo af gode grunde ikke blæse din omsætning ud her i åbent forum... men snakker vi offshore allerede ved 0,5 mio. eller først ved 10 mio.?

Jeg vil tro at mine off-shore aktiviteter i løbet af relativt kort tid godt kunne ende på "1-flere millioner" årligt, men alt efter hvad formålet er (som jo kan være helt anderledes end mit) så tror jeg godt det kan betale sig med mindre end det. Men som andre har nævnt, er det jo første sjovt hvis det er "overskuddet" du leger med - penge til at leve for, når du er dansk skatteborger, kommer du ikke sådan lige udenom at betale skat af (jeg kender i hvert fald ingen "sikre" løsninger på det ...)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 19:40

Jeg er enig - debatten er nødvendig.

Min pointe er blot at når eksperterne ikke er enige, så er de svært for os andre at træffe de beslutninger som inden for den danske lovgivning er de mest rentable. Dette er jo et generelt problem i skatte/moms sager, at lovgivningen er så komplekse at selv eksperter indimellem rådgiver deres klienter til noget som reelt kan kan være ukorrekt, da selv eksperterne ikke altid er enige om tolkningen af den gældende danske lovgivning. Det viser denne debat jo med al tydelighed.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:49
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Dato: 2/27/2006 6:32:44 PM Forfatter: Thorbjørn

Hej igen.

Jeg kommer lige tanke om at revisionsfirmaet Deloitte engang skrev en bog der hed ''Trouble with the taxman? Offshore Survival''
Netop for folk, der går i off-shore tanker. Jeg ved ikke om den er opdateret, men den fik meget ros i sin tid.

Den er vidst det jeg vil kalde for outdated... har ikke foretaget en større research, men Alphonse Kattle er forfatter - og den er skrevet i 1998:

MVH
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:06

Sådan som jeg ser det så er det vigtigt med en debat vedr. offshore selskaber, specielt med henblik på fordelene og ulemperne i forhold til de danske selskabs modeler. En ting er at have en god ide, men noget andet er at få styr på virksomheds konstruktionen fra starten af!

Men jeg må indrømme at siden jeg startede denne tråd, er jeg nok blevet mere "forvirret" end jeg var i starten. Så offshore selskabet må vente, til jeg får styr på mit holdings og driftselskab. Men der med ikke sagt at et offshore selskab ikke kunne være en løsning, specielt med henblik på en slags "formue forvalter!"
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 21:18
Dato: 2/27/2006 9:05:58 PM Forfatter: CeeKeD
Men jeg må indrømme at siden jeg startede denne tråd, er jeg nok blevet mere ''forvirret'' end jeg var i starten. Så offshore selskabet må vente, til jeg får styr på mit holdings og driftselskab. Men der med ikke sagt at et offshore selskab ikke kunne være en løsning, specielt med henblik på en slags ''formue forvalter!''

Jeg startede selv en en tråd om offshore for en måneds tid siden, og den endte næsten som denne, så jeg forstår dig udemærket.

Side 6 ud af 17 (166 indlæg)