Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM er det ikke bare pyramidespil gemt bag et produkt?

Side 8 ud af 11 (101 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

amway nemmere findes ikke:

nej kan ikke se hvor du vil hen...

jeg har også et forbrug.,... jeg vælger bare et sted hvor jeg får 30% i stedet for 3%

Jeg vil derhen hvor du fortæller hvad produkterne koster i Amway. Du har hele tiden skrevet at du sparer penge men det gør du tydeligvis ikke på f.eks. mobiltelefoni.

Hvad er prisen på pasta i Amway?

Hvis listeprisen i Amway (minus 30%) er højere end listeprisen i Brugsen (minus 3%) er der tydeligvis intet at spare.

Hvorfor må vi ikke se priserne? Jeg kan kun komme i tanke om en eneste logisk grund.

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:06

udvikler:

amway nemmere findes ikke:

nej kan ikke se hvor du vil hen...

jeg har også et forbrug.,... jeg vælger bare et sted hvor jeg får 30% i stedet for 3%

Jeg vil derhen hvor du fortæller hvad produkterne koster i Amway. Du har hele tiden skrevet at du sparer penge men det gør du tydeligvis ikke på f.eks. mobiltelefoni.

Hvad er prisen på pasta i Amway?

Hvis listeprisen i Amway (minus 30%) er højere end listeprisen i Brugsen (minus 3%) er der tydeligvis intet at spare.

Hvorfor må vi ikke se priserne? Jeg kan kun komme i tanke om en eneste logisk grund.

nej.... hvad er prisen...

hvad koster det... der er rigtigt mange forskelige slags pasta, lige fra 5 kr til en pose og helt op til 50 kr... for samme størrelse og mængde... og det er ikke fordi at jeg ikke vil side og komme med priser...

men lige meget hvad jeg siger... så findes det billigere... så hvorfor skulle jeg komme med en pris... for siger jeg måske 20 kr... ja så finder du nået til 10 kr... sage jeg 5 kr... så ville du finde nået til 2 kr..

derfor jeg tidligere har skrevet tilbudsjager er der mange af.

og så har kvalitet jo også lidt med sagen og gøre... du kan godt få en feks deo i netto for 20 kr... AXE... men du kan også få en deo til over 500 kr.

hvorfor skal jeg komme med priser...

har du et firma... hvis du har... så giv mig et pris på en ting du sælger.

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:13

Mikkel deMib Svendsen:

> men nej de spare på deres indkøb

Det er sjovt du siger det, for både de priser jeg har set her, og når MLM har været diskuteret andre steder, har altid slåët mig som ekstremt høje - selv hvis man trækker de 30% fra. Og så er der jo ligesom ingen pointe i det.

Iøvrigt tror jeg fortsat at de fleste er glade for den frihed der ligger i at handle med skiftende leverandører - uanset hvad det så iøvrigt drejer sig om af daglig- og forbrugsvarer.

igen prisen er altid svært at snakke om... der findes så mange priser... og kvalitet... af forskellige slags. man bliver nød til at prøve tingene selv... og får man mere ud af at købe tingene på sig selv ved at købe det ene sted end det andet er det vel bedre... men man ved det ikke før det er prøvet... så syntes da du skulle prøve.

ja jeg kan godt se det gode i at man kan gå ned i butikkerne og mærke og lugte til tingene før man bestiller..så ja giver dig ret på nedstående... men du skal dog huske... hvem ved måske bliver det sådan... mlm når man handler så opspare man point som man allerede gør... men at de tilføljer en ting mere... og det er at den som lige har fortalt dig at der er tilbud på cola eller hvad det nu er nede i supermarkede... lige får lidt ekstra % for at fortælle det videre... hvem ved... håber du kan se hvad jeg mener... uden at virke negativt på det område

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:01

Amway, dine argumenter om at man skal prøve tingene først er ikke et argument fo rat skjule priserne. Det gælder for alle kvalitetsprodukter at det at prøve varen først er en fordel - uanset om kunden kender prisen eller ej på forhånd. Jeg tror at den manglende forståelse mellem MLM'ere og ikke-MLM'ere bunder i følgende meget forskellige syn på kundegruppen:

1) MLM syn på kunderne:

* Kunden vil af natur vælge lavkvalitetsprodukter der på sigt sænker deres livskvalitet, hvis de ikke hjælpes gennem livet af en mentor (MLM'eren)

Ikke-MLM'erres syn på kunderne

* Kunden er et oplyst individ der kan foretage rationelle valg for deres liv, givet korrekte oplysninger om varerne m.m.

* Kunder er i høj grad villige til at betale en merpris for et produkt, hvis man er i stand til at formidle en tilsvarende merværdi for dem.

Min manglende forståelse for MLM bunder i særdeleshed i når man vil påtage sig en mentor rolle for andre, når ens rådgivning uværgeligt vil være præget af at man tjener på at kunden følger rådende. Så er det altså ikke kundens tarv men ens eget man varetager. Uanset hvem der har ret i deres kundesyn er det vel ret naturligt at dem der deler det sidste synspunkt, ikke føler sig helt på bølgelængde med dem der deler der første synspunkt.

Hvis der er MLM'ere der er del af et koncept der deler sidstnævnte kunde-syn og fx. har åbenhed om priserne på forkant må de gerne komme på banen, for indtil videre har jeg kun fundet lukkethed på dette område i forbindelse med MLM, hvilket jo igen er med til at underbygge mine fordomme.

/Jesper

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:52

Min manglende forståelse for MLM bunder i særdeleshed i når man vil påtage sig en mentor rolle for andre, når ens rådgivning uværgeligt vil være præget af at man tjener på at kunden følger rådende. Så er det altså ikke kundens tarv men ens eget man varetager. Uanset hvem der har ret i deres kundesyn er det vel ret naturligt at dem der deler det sidste synspunkt, ikke føler sig helt på bølgelængde med dem der deler der første synspunkt.

Bar en tanke, hvordan fungerer din bank rådgiver?..  Han sælger dig også Bankens aktier når du først og fremmest skal til at investere?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:57

Banksælgere, eller som de kalder sig "bankrådgivere", er nok ikke lige det bedste eksempel, hvis du vil bruge det til at sætte MLM i et godt lys, for netop på dette punkt er banksælgerne nogle af de mest kritiserede for den dobbeltrolle de har - de siger de er rdågivere, men som du rigtig nok påpeger er de i virkeligheden mere sælgere. Så ja, på det punkt er bankrådgivere og MLM'ere lige slemme :)

Men, de fleste andre brancher kan godt adskille tingene. Min advokat forsøger ikke at sælghe mig andet end hans advokatrådgivning, og den lokale komis kalder sig ikke "tomatrådgiver", men bare købmand. Det er mest banker, ejendomsmæglere og MLM'ere der forsøger at blande denne rådgivende rolle ind i salget, og det er vi mange der ikke bryder os om.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 13:57

Thomas Andreasen:

Bar en tanke, hvordan fungerer din bank rådgiver?..  Han sælger dig også Bankens aktier når du først og fremmest skal til at investere?

Han har til gengæld en uddannelse inden for området og bliver reguleret af forskellige instanser.  Misforstå ikke dette som en positiv udtalelse om bankrådgivere.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:07

Hvis det er så må du godt sælge webløsninger for mig til 200% af prisen også kan du få 20% kommision og for hvert led under dig du rekrutere kan du få yderligere 10%i kommision i helt op til 8 led mere hvis du bare rekrutere 5 nye sælgere per led. Når alle i 2 millioner så render rundt og sælger mine produkter til dobbelt pris så har jeg dælme gang i forretningen og i tjener jo også kassen, for fimaer bruger jo penge på webløsninger sidste år brugte vi f.eks. 22% af BNP på webløsninger i det danske erhvervsliv så der er mange penge at tjene - bare se 160000 milliard millioner også 22% det er dælme mange penge i kan tjene dig og dine 2 millioner venner, husk på firmaerne skal jo aligevel købe webløsningerne så kan i vel ligeså godt tjene lidt på at henvise dem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:48

Som allerede nævnt af andre var "bankrådgiver" et rigtigt dårligt valg for din pointe Thomas. Bankrådgivere er sikkert afsindigt dygtige til at rådgive om de produkter den pågældende bank har. Men du får dem aldrig til at sige at du bør bruge en kreditforening som ikke er tilknyttet banken selvom den er billigere for dig. De er i mine øjne sælgere og vil jeg have markedets bedste rådgivning ville jeg hyre et uafhængigt finanshus.I modsætning til mest MLM kan du derimod se gebyrer og priser for banken på deres hjemmesider, så man selv kan shoppe rundt.

/Jesper

Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:26

Thomas Andreasen:

MLM er det ikke bare pyramidespil gemt bag et produkt?

Er det ikke altid uanset hvad dem der i toppen der tjener de fleste penge, uanset om folk siger du godt kan starte midt i og tjene mere end dem i ens upline?

Er det ikke urealistiske mål de forskellige mlm firmaer sætter op? 10000 mennesker i din downline så du millionær ligesom mig?!?!?

Er det ikk falske forhåbninger til folk der har et sikkerhedsnet om de bar kan droppe det og gøre det her fuldtid og leve af millionerne resten af livet?

Er det ikke bare en ond cirkel af rekrutteringer af nye "forhandlere"(medlemmer) der giver dig og dem over dig penge igen og igen?

Helt ærligt.... Er MLM ikke bare et pyramidespil, helt basalt uanset de skæve forklaringer de forskellige "eksperter" kommer med, uanset produktet?

Lidt af de tanker jeg har haft dagen idag, nu en uge siden jeg kom ind i et mlm firma.?

Mvh Thomas

Jag har haft många sådana tankar en gång. Jag blev kastad in i något jag inte visste något om av en succe bandit. (Succe bandit är en wannaB business man) Jag blev lämnad ensam med mitt nya projekt och visste som sagt inget om det. Men det jag fick veta innan jag blev ensam var detta. Skaffa så många som möjligt som vill vara med så går det av sig själv.

Jag blev inte långvarig i det sällskapet kan jag säga. Men det väckte min nyfikenhet omkring network eller mlm.Jag ville veta vad det var och hur det kunde vara så att det omsatte så mycket pengar som det gör. Det visade sig att mlm inte är annat än ett direkt försäljnings företag med en bättre bonus plan än normalt. Så om man studerar det nogrannt så är det inte alls så farligt som folk tror.

Myter om mlm.

• Man tjänar pengar på att få folk med som investerar pengar och tappar dom.
  • Det handlar inte om produkten
  • Man tjänar bara pengar åt toppen
  • Marknaden blir mättad
  • 5x5x5x5x5x5 så är det inte mera folk på planeten osv.

Detta är vad ja trodde men inte längre. Så är det inte och om man tar sig lite tid att studera mlm och olika företag så upptäcker man att det inte är som man har hört. Men man ska komma ihåg att mlm är inte för alla. Det kräver ambition för att jobba sig upp från noll. Presis, i mlm startar man från botten och jobbar sig sakta upp. Alla jobbar med samma bonus plan, samma produkt samma allt. Den som gör det bäst tjänar mest.

5-7 timmar deltid i veckan i 2 år så har du en fin extra inkomst som kan användas till extra lyx. Vad är det för fel på det?

Lycka till med ditt projekt och om du har hamnat hos en succe bandit så sök andra i din upline som är seriösa och kan hjälpa dig.

Se efter lösningar inte problem, vilket är lätt att göra när man får höra av ens vänner att allt är just problem. En falsk vän skulle aldrig köpa en lotto kupong och ge den till dig.... För tänk nu om du vann och han inte gjorde det. Det är anledningen till att många man känner är dom första att piska en ner på jorden när man tror man har en bra ide eller en god möjlighet.

God weekend Smile

Side 8 ud af 11 (101 indlæg)