Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM er det ikke bare pyramidespil gemt bag et produkt?

Side 5 ud af 11 (101 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:
Jeg forstår ikke du skriver at jeg "negativt indstillet" - jeg spørger jo bare om hvad man får for pengene.  ....

Nu giver denne debat jo nogle spændende Google adwords og jeg klikkede lige på noget MLM hvor man kan blive

NONI-Millionaire

Det viser sig at der er mindst 450 personer der er blevet millionær på at sælge Noni juice og at man kan bestille en rapport om hvordan det fungerer, "My free report can become your personal money tree".

Kan man også købe Noni juice i Amway?

0;-) 

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:26

udvikler:

udvikler:
Jeg forstår ikke du skriver at jeg "negativt indstillet" - jeg spørger jo bare om hvad man får for pengene.  ....

Nu giver denne debat jo nogle spændende Google adwords og jeg klikkede lige på noget MLM hvor man kan blive

NONI-Millionaire

Det viser sig at der er mindst 450 personer der er blevet millionær på at sælge Noni juice og at man kan bestille en rapport om hvordan det fungerer, "My free report can become your personal money tree".

Kan man også købe Noni juice i Amway?

0;-) 

nej gør vi ikke...

jeg syntes at jeg har hørt et sted at det stadig ikke er godkendt på det danske marked... men er ikke sikker... men det kan i vel svare på... som har alviden og kendskab til alt... (uden at tale nedrivende til nogle)

i bund og grund er jeg lige glad med om det er 22 % eller 1%.... det som ligger i det er at det kommer mere og mere ind... og så må % vel også være større...

ang det med om folk behøves at vide om det er et mlm firma er vel enligt lige meget , så længe firmaet fremstår seriøst, og alle kan kontakte kunde service på lige fod... eller hvad.... viste i at 888 var et mlm selvskab???

og nu vi så lige snakker om det... i er så meget i mod mlm...

hvorfor har i så ikke så meget i mod franchise koncepter ..... i mine øjne er det da mere pyrmide i mine øjne...

du har en mand som laver et godt navn. et godt koncept. han begynder nu at lave sin første forretning....

herfra tilbyder han franchise konceptet.... hvor andre kan købe hans navn. og tjene penge... via hans ide...  nu tjener den man et fast beløb hvert år... eller en % del af omsætningen hver måned.   det er altså KUN toppen (opfinderen) som tjener pengene. der ud over kan det forgår at den sælger eller hvad firmaet nu har ansat for at gå ud og finde kunder til at købe hans navn... får også en % del af det salg eller faste bekøb hver år. alt efter hvad kontrakten siger.

det samme sker i et mlm firma... du har et firma som starter op... der kommer butikker.... som fungere igennem firmaet. og den sælger som har arbejdet for det... får så en lille bid af det firmaet skulle have.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:34

Du er velkommen til at være uenig i kritikken af MLM, men jeg forstår slet ikke at du ikke har forstået den kritik der er fremlagt, såvel her, som mange andre steder. kritikken af MLM er omfattende, seriøs og indbefatter mange dele af lige netop den forretningsform. Og det er på punkter hvor netop MLM skiller sig ud i forhold til de fleste andre sammenlignelige forretningsformer.

Jeg synes det vil virke lidt unødvenigt at gentage hele den samme kritik, som fint er formuleret mange gange tidligere. Læs op på den, så forstår du måske bedre kritikken - det betyder naturligvis ikke at du så behøver, at blive enig. Jeg vil heller ikke forbyde folk at tro på Julemanden :)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:40

For mit vedkommende er det egentlig ikke så meget strukturen og foretningsmodellen i MLM jeg ikke bryder mig om, nej det er mere de mennesker der har valgt at involvere sig i MLM. Grunden er ret simpel, jeg er træt af at blive løgn, bedrag og sandheder med store modifikationer.

Sætninger som:
Drik juice til 1000 kroner literen og bliv helbredt for din ellers uhelbredelige kræft. - Bullshit.
22% af alt salg i USA er mlm, når det så viser sig at det kun drejer sig om ganske få procent, så stikker man bare en sætning som

amway nemmere findes ikke:
i bund og grund er jeg lige glad med om det er 22 % eller 1%.... det som ligger i det er at det kommer mere og mere ind... og så må % vel også være større...

Det er jo bestemt ikke ligegyldigt, fordi du får solgt dit koncept på en løgn. Det er ikke ligegyldigt i mit hoved men måske i dit.

Sætninger som tjen 4000 i ugen uden arbejde, bliv millionær, få et flot hus syd på, og disse her standard sætninger som MLM spytter ud i stor stil.

Hele branchen er i mine øjne tværret ind løgne, overdrivelser, bedrag og den slags ord som jeg bestemt ikke forbinder med noget positivt overhovedet.

Tilmeldt 15. Jul 07
Skrevet kl. 18:41

Mikkel deMib Svendsen:

Du er velkommen til at være uenig i kritikken af MLM, men jeg forstår slet ikke at du ikke har forstået den kritik der er fremlagt, såvel her, som mange andre steder. kritikken af MLM er omfattende, seriøs og indbefatter mange dele af lige netop den forretningsform. Og det er på punkter hvor netop MLM skiller sig ud i forhold til de fleste andre sammenlignelige forretningsformer.

Jeg synes det vil virke lidt unødvenigt at gentage hele den samme kritik, som fint er formuleret mange gange tidligere. Læs op på den, så forstår du måske bedre kritikken - det betyder naturligvis ikke at du så behøver, at blive enig. Jeg vil heller ikke forbyde folk at tro på Julemanden :)

ja jeg ved godt at der er kritik af mlm... og det samme, er der mange andre steder også... uden for mlm

men en ting ved jeg... der bliver mindre og mindre som bliver lige så kritiske...  flere og flere prøver det... enten som kunder eller sælgere... nogle får gode erfaringer og andre dårlige...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 18:44

men en ting ved jeg... der bliver mindre og mindre som bliver lige så kritiske...  flere og flere prøver det... enten som kunder eller sælgere... nogle får gode erfaringer og andre dårlige...

Har du noget bevis for dette? Min opfattelse er nemlig ret modsat, jo mere oplyst folk bliver om MLM jo flere vælger at stille sig kritisk overfor det og melde fra. Jeg kan desværre ikke dokumentere det, men min påstand er jo ligeså god som din indtil du fremviser nogle beviser.

Tilmeldt 15. Jul 07
Skrevet kl. 18:50

Martin Tygsen:

For mit vedkommende er det egentlig ikke så meget strukturen og foretningsmodellen i MLM jeg ikke bryder mig om, nej det er mere de mennesker der har valgt at involvere sig i MLM. Grunden er ret simpel, jeg er træt af at blive løgn, bedrag og sandheder med store modifikationer.

Sætninger som:
Drik juice til 1000 kroner literen og bliv helbredt for din ellers uhelbredelige kræft. - Bullshit.
22% af alt salg i USA er mlm, når det så viser sig at det kun drejer sig om ganske få procent, så stikker man bare en sætning som

Det er jo bestemt ikke ligegyldigt, fordi du får solgt dit koncept på en løgn. Det er ikke ligegyldigt i mit hoved men måske i dit.

Sætninger som tjen 4000 i ugen uden arbejde, bliv millionær, få et flot hus syd på, og disse her standard sætninger som MLM spytter ud i stor stil.

Hele branchen er i mine øjne tværret ind løgne, overdrivelser, bedrag og den slags ord som jeg bestemt ikke forbinder med noget positivt overhovedet.

så der er vi enige martin....

jeg syntes heller ikke om de sætninger... da det mange gange vildleder på den ene eller anden måde... jeg har selv selv bedst ved bare at give folk en mulighed... og så kan de selv prøve produktet... syntes de om det... ja så er det godt... jeg snakker ikke om at de kan tjene guld på det her... men der i mod siger jeg... at de har mulighed for ekstra lomme penge... og i det jeg siger dette.. skal det siges at pengene ikke bare kommer af sig selv... det kræver arbejde... og nogle gange hårdt arbejde... præcis som alt andet.

selve konceptet syntes jeg om... ideen om at man får lidt for an sige ting videre... er for mig genialt... da der spares rigtigt mange penge på firmaes side.

at du så lige bruger min sætning i ovenstående indlæg... forstår jeg så ikke du vælger... for jeg er ligeglad med hvor meget mlm der er i usa... eller i hverftald hvor meget slag der er. det har intet med mig at gøre... eller min forretning.

Tilmeldt 15. Jul 07
Skrevet kl. 18:53

Martin Tygsen:

Har du noget bevis for dette? Min opfattelse er nemlig ret modsat, jo mere oplyst folk bliver om MLM jo flere vælger at stille sig kritisk overfor det og melde fra. Jeg kan desværre ikke dokumentere det, men min påstand er jo ligeså god som din indtil du fremviser nogle beviser.

ja det var skam også en påstand herfra...  syntes bare jeg møder flere og flere... som gerne vil lytte... og ikke bliver lige så bange for det som feks bare 5 år siden...

men det bliver jo også lidt and på hvilken omgangskredse man kommer i..

og lidt tror jeg faktisk folk er ligeglade hvor de handler... bare de kan få produktet billigere end det man plejer at få det til...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 18:55

Jeg beklager jeg lige brugte din sætning, jeg mente at det var dig der havde startet med at kaste i luften at 22% i usa var MLM, og i så fald var det et klassisk mlm træk, smid nogle syge tal/sætninger i luften, så snart de bliver modbevist så kan det også være ligegyldigt.

Så på den måde når de jo at sælge deres foretning til alle de godtroende mennesker, hvorved det hele bliver solgt på en løgn.

Tilmeldt 15. Jul 07
Skrevet kl. 19:09

Martin Tygsen:

Jeg beklager jeg lige brugte din sætning, jeg mente at det var dig der havde startet med at kaste i luften at 22% i usa var MLM, og i så fald var det et klassisk mlm træk, smid nogle syge tal/sætninger i luften, så snart de bliver modbevist så kan det også være ligegyldigt.

Så på den måde når de jo at sælge deres foretning til alle de godtroende mennesker, hvorved det hele bliver solgt på en løgn.

nope var ikke lige mig...

jeg er personligt ligegald hvem som sælger så og så meget... det har intet med min forretning at gøre... og jeg bruger det heller ikke i mine præcentationer når jeg er ude...

Side 5 ud af 11 (101 indlæg)