> jeg siger ikke det er mlm... men det er præcis det samme som sker..
Sorry, men du er simpelt hen ude i et amatøragtigt forsøg på spin. Og den holder ganske enkelt ikke vand. Dine, og andres, forsøg på at trække på goodwill og forståelse for alle mullige andre forretningsformer, for at legitmere MLM, som er noget helt andet, er simpelt hen usmagelig og vil kun føre en ting med sig: Endnu mere misbehag ved MLM.
Du har tilsynbeladende stadig ikke fattet 10% af den kritik der er om MLM. Langt det meste kritik fokuserer på ting som intet til fælles har med med ovenstående forretningsområder. Din logik minder meget om den Monthy Pythonske træ-and-heks, som mange af jer sikkert husker :)
Med samme logik kunne et bankrøveri beskrives således: Det handler om at skaffe penge. Det gør et job også. Derfor er bankrøveri og lønarbejde det samme. Vrøvl!
nu faster du så åbenbart så meget i de 7000 kr... prøv du at regn ud hvor mange alm butikker som åbner i danmark... hvor mange går konkurs... og hvad får du så i gennemsnit der... ja uden at være sikker tror jeg faktisk at det giver underskud... rigtigt mange nye iværksætter går konkkurs... eller stopper det de starter med... de får lige et moms nr... og så finder de ud af hvor hårdt erhvervlivet er... og så stopper de. det er ikke sikkert de har underskud... men de har så heller ikke tjent nået. og regner du alle dem sammen... tror jeg også det bliver under 7000 om året... du kan bare ikke se det fordi der ikke rigtigt bliver ført statestikker over det... på samme måde som et mlm firma som har mange små forretninger i sit eget firma.
I det gennemsnitlige beløb for en Amway forhandler er dit eget forbrug indregnet idet du jo selv køber for 600 kroner telefoni og 1.500 dagligvarer pr. måned som også udløser en 'fortjeneste' til dig selv. Da du 'tjener' 10% på dit eget forbrug svarer det til et privatforbrug på 60.000 (det er lang tid siden en dollar har været 7 kroner).
Med andre ord er de første 10% af 12 måneder á 2.100 kroner = 2.520 kroner den fortjeneste du har på at handle med dig selv fordi du bruger godt 25.000 kroner om året.
Pointen jeg vil frem til er, at det ikke er svært at have en høj fortjeneste. Man skal bare have råd til at købe af sig selv.
det er nok helt rigtigt men hvor meget handler du ikke for nede i brugsen... hvad får du i bonus der... 3% og her er der IKKE ekstra bonuser at hente for at sige til folk... skynd jer ned for at købe det... for det er på tilbud... det får du intet for. hvad får du når du køber for 25,000 kr i brugsen ,jeg får det til max 750 kr-.... hvem har så råd til at handle der... så det gav vist ingen mening.
du kommer aldig til at kunne tjene flere penge end dit forbrug.... medmindre du har kunder....det er der da ingen virksomheder som gør... tænk dig dog lidt om...
du får blot større bonuser.. altså flere penge tilbage retur på dit køb... altså større besparelse i sidste ende...
hvem har sagt jeg får 10%?????
jeg får 30% på mit eget køb... + at jeg får ekstra bonuser fra mit netværk.
det er så her nogle ikke vil have et netværk... men bare have de 30%... og hvem kan ikke forstå det.
> jeg siger ikke det er mlm... men det er præcis det samme som sker..
Sorry, men du er simpelt hen ude i et amatøragtigt forsøg på spin. Og den holder ganske enkelt ikke vand. Dine, og andres, forsøg på at trække på goodwill og forståelse for alle mullige andre forretningsformer, for at legitmere MLM, som er noget helt andet, er simpelt hen usmagelig og vil kun føre en ting med sig: Endnu mere misbehag ved MLM.
Du har tilsynbeladende stadig ikke fattet 10% af den kritik der er om MLM. Langt det meste kritik fokuserer på ting som intet til fælles har med med ovenstående forretningsområder. Din logik minder meget om den Monthy Pythonske træ-and-heks, som mange af jer sikkert husker :)
Med samme logik kunne et bankrøveri beskrives således: Det handler om at skaffe penge. Det gør et job også. Derfor er bankrøveri og lønarbejde det samme. Vrøvl!
hi hi... og dine indlæg her minder mere om en mindre børne have som ikke kan tåle en ordenlig debat. og kan holde tungen lige i munden og snakke ordenlig til folk, selv om man er uenige.
det jeg mener med min sætning er at der er flere og flere e-handel steder som benytter sig af mlm... se nu bare QXL....
men det vi snakker om her er også at du kan tilmelde dig en side... hvor så på du kan sige til dine venner og bekendte at de skal tilmelde sig igennem dig... for så får du nemlige provision...
Hvis du ikke kan se forskel på affiliate marketing og MLM, så skal du nok gåp hjem og læse lidt videre. Faktum er, at disse to forretningsmetoder er mere forskellige end de er ens, så at forsø'ge at drage paraleller her er præcist ligeså dumt, som mit eksempel med bankrøveri og lønarbejde.
det jeg mener med min sætning er at der er flere og flere e-handel steder som benytter sig af mlm... se nu bare QXL....
og ja kald du det bare Affiliate marketing eller hvad du vil....
Kalder du også din VVS mand en murer eller hvordan fungerer det i dit hoved?
Affliate marketing er og bliver ikke det samme som MLM, med mindre man er en smule lystløgner.
hvor kom den mindre kloge bemærkning ind i billedet fra... får du penge ved at anbefale din VVS mand eller mure.
så det er altså ok at tilmelde sig et program, hvor man kan tjene penge ved at få dine venner og bekendte til at købe ting. så længe det kaldes Affiliate marketing ...
ja så forstår jeg ikke hvordan i tænker. tror nu bare i har hoppet med på vognen fordi at der er nogle andre som syntes det...
det er nok helt rigtigt men hvor meget handler du ikke for nede i brugsen... hvad får du i bonus der... 3% og her er der IKKE ekstra bonuser at hente for at sige til folk... skynd jer ned for at købe det... for det er på tilbud... det får du intet for. hvad får du når du køber for 25,000 kr i brugsen ,jeg får det til max 750 kr-.... hvem har så råd til at handle der... så det gav vist ingen mening.
Jov. Meningen med at købe for 25.000 i Brugsen er at jeg har et forbrug. Ingen kunne forestille sig at påstå de havde tjent 750 kroner.
amway nemmere findes ikke:
hvem har sagt jeg får 10%?????
jeg får 30% på mit eget køb... + at jeg får ekstra bonuser fra mit netværk.
det er så her nogle ikke vil have et netværk... men bare have de 30%... og hvem kan ikke forstå det.
Amways gennemsnitlige forhandler tjener $1000 om året, cirka 6000 kroner.
Dit private forbrug hos Amway tæller i denne forbindelse med som en fortjeneste på cirka 7.500 kroner, altså godt over gennemsnittet.
Hvis Amway fordoblede deres priser ville du tjene 15.000 kroner om året. Hvis Amway samtidigt med fordoblingen hævede din 'rabat' til 60% ville du 'tjene' 30.000 kroner.
Kan du se hvor jeg vil hen?
Dine 30% rabat som omdøbes til fortjeneste er mindre relevant i forhold til den pris du rent faktisk ender med at betale for varen.
jeg har også et forbrug.,... jeg vælger bare et sted hvor jeg får 30% i stedet for 3%
jeg vælger at få det hjem med posten.
der er folk som ikke vil tjene penge... de spare så 30%... så der er ingen som siger de har tjent på deres eget indkøbt... hvem går det... men nej de spare på deres indkøb... men fint nok du kan ikke se det... også helt ok...
din rabat besparelse vil også være større i brugsen hvis de satte deres varer det doublte op og din bonus op...
det er præcis det samme... de er begge 2 firmaer som kan gå konkurs. og som skal leve af sine kunder. medarbejderes , sælgere osv.
jeg vælger bare det sted hvor de giver mig flere muligheder...
Det er sjovt du siger det, for både de priser jeg har set her, og når MLM har været diskuteret andre steder, har altid slåët mig som ekstremt høje - selv hvis man trækker de 30% fra. Og så er der jo ligesom ingen pointe i det.
Iøvrigt tror jeg fortsat at de fleste er glade for den frihed der ligger i at handle med skiftende leverandører - uanset hvad det så iøvrigt drejer sig om af daglig- og forbrugsvarer.