Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM er det ikke bare pyramidespil gemt bag et produkt?

Side 9 ud af 11 (101 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

En sak till, ska vi inte en gång för alla bevisa att 5x5x5x5x5x5x5x5x5 osv som i teorien blir till flera miljoner inte håller i verkligheten och därför sprängs den myten om att alla är ju med i 7 led så är det försent att starta i en firma som är 4 år på banan.

Någon som vill testa? I så fall sänd en mail till 5 av dina vänner och tipsa dom om en bra sida, tex Denna. Be dom bli medlemmar och sända detta vidare till 5 osv. Om det fungerar så blir Amino den mest besökta sidan i Danmark eller hur. Helt gratis. Men jag är ledsen att säga det....

Det kommer inte att lyckas. För det fungerar inte på det sättet och det går heller inte så fort.....

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:39

Det er jo simpel matematik - det kan du vel ikke stille tvivlsspørgsmål om.

En ting er at få 5 til at sende til 5 der sender til 5 - en anden ting er at få dem til at trykke på linket ;)

95 ud af 100 MLM foretagender jeg har set på nettet handler kun om at rekruttere folk og ikke om produkterne.

Og det er nok årsagen til at folk med bare lidt hjernekapacitet undgår mlm.

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:18

Ronnikc:

Det er jo simpel matematik - det kan du vel ikke stille tvivlsspørgsmål om.

En ting er at få 5 til at sende til 5 der sender til 5 - en anden ting er at få dem til at trykke på linket ;)

95 ud af 100 MLM foretagender jeg har set på nettet handler kun om at rekruttere folk og ikke om produkterne.

Og det er nok årsagen til at folk med bare lidt hjernekapacitet undgår mlm.

sjovt nok... for mig er det også simpel matematik

at 100 ud af 100 virksomheder også prøver at få kunder. så de også kan tjene penge.

man skal ikke kunne få bonus ved at rekruttere folk som du kalder det... bonusen SKAL komme fra det køb de laver.... som feks på produkter.

Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 11:48

Problemet med mlm ær inte sættet det ær byggt upp på - Det ær utbildningen som ær før dålig! Skulle du vilja ha en tandlækare som har haft sin førsta vecka i skolan till att borra i dina tænder???

Vi hørs Smile

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 14:57

EuroMann og andre!

Jeg er ikke sikker på at nøgleordet her kun er ”uddannelse” – jeg er sikker på at det handler mere om personlige egenskaber og dette at ville det – holde ud – være engageret – være begejstret for det man arbejder med ect.!

Som tidligere nævnt i den efterhånden omfattende og gode debat om Network Marketing ja så er det altså ikke anderledes her end i alle andre brancher.

Forretningen er en handelsforretning, står som i alle andre virksomheder på to ben:
  1. Afsætning af produkter – der markedsføres som alt andet i henhold til producentens koncept
  2. Forretningsudviklingen der består i at ansætte ”sælgere” (forhandlere)

Hvis du ønsker at starte selv som forhandler ja så er disse to opgaver ”krumtappen” i dit arbejde – og det er lige så krævende som i alle andre områder hvor du kunne tænke dig at starte noget selv!

Det kræver dog ikke den store kapital investering og derved er risikoen for at ende op med en stor gæld ikke tilstede.

Det er derfor mange er meget interesserede i denne forretningsform – og ønsker at prøve den af.

Og ja også her starter mange og mange stopper da de ikke har den nødvendige udholdenhed og stærke samarbejde med deres coach. (den person som anbefalede dig som forhandler)

Skal man undgå den store kapital investering så må man være indstillet på, at have et fuldtidsjob og bygge sin forretning på deltid.

Vel det er da vigtigt hvem der ansætter dig (anbefaler dig som forhandler) og vigtigt hvordan du hjælpes i gang, at du ikke bliver overladt til dig selv – at der er et veldokumenteret program at følge samt at du tager initiativer og har en god Coach i den person som har ansat dig (anbefalet dig som forhandler)

Du skal kort sagt BRÆNDE for dit produkt og din virksomhed.

Det vi har valgt som interesserer os er:

-at arbejde med produkter målrettet ”sundhed” – ”velvære” og ” indvortes og udvortes” pleje. Et område som min Marianne gennem mange år har arbejdet med og nu er selv jeg (tekniker, civiløkonom og sælger) gennem dette arbejde og lange studier overbevist om, at vi bliver hvad spiser og hvad vi gør og ikke gør.

Hvis du er interesseret i mere af slagsen så læs mere her om det selvheldbredende menneske af  phd forsker i immunologi Sanna Edhin

-         bemærk hvad hun skriver om indholdet i produkterne – jeg tror ikke vi er opmærksomme nok på dette – andetsteds skriver hun ”Verdens bedste rynkecreme…..” om en af vore creme – at arbejde med produkter der omtales således bliver man glad af  - også glad af at se hvad hun skriver om de stoffer man skal undgå i denne slags produkter.

- læs mere om Sanna Edhin her på hendes hjemmeside: http://www.ehdin.com/?lang=dan

I dette område er der mange udbydere, men også megen litteratur at studere og det syntes vi egentligt er udfordrende – at arbejde med sig selv og sit velbefindende.

Det er der mange der helt glemmer – at være opmærksom på hvad der puttes i munden under og efter udførelse af deres arbejde – derfor er der også et stort behov for udbydere af disse produkter.

Dette her blev egentligt lidt mere omfattende end ønsket men jeg syntes der er for meget hype i debatten om økonomi og muligheder og alt for lidt om hvad det er du arbejder med og hvad det kan gøre for os alle – det er jo ikke kun økonomi dette drejer sig om – selv om vi alle ved økonomi er vigtig.

Det er også vor sundhed og velvære der står på spil!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:40

Hey - John kom netop med guldkornet her!

Tro på dit produkt, så kan du også sælge det!

Alle jer, der lyver eller bringer falske udtalelser til torvs for at kunne sælge, I vil aldrig lykkes.

Blot een ting: Husk for fanden at tjekke op/ned/frem/tilbage inden I kaster jer ud i noget. Kan I ikke tjekke det pga I ikke kender branche, produkt eller lignende, så lad være med at arbejde med det. Hey, en ingeniør er ikke branchekendt i kosmetik og en bilsælger ved minus om velvære, så husk det lige inden du kaster dig ud i noget for dig totalt sort, ikke?

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:01

Forresten, drenge - eftersom det er jer, der siger, at 22% af al handel i US foregår via MLM, så kom lige med en eller anden form for statestik, der beviser dette.

Ydermere, så fordi at muligvis (og jeg gentager MULIGVIS) at man underviser i MLM på EEN enkelt skole i USA, så er det ikke ensbetydende med, at dette er tvangsundervisning på samtlige skoler i USA - i så fald, venligst bring bevis herfor.

Desværre har MLM et ubehageligt ry for - og med rette - at bringe denne slags vildledende "fakta" på banen. Det eneste som det tjener er kortvarig fortjeneste til den, der fremsagde postulatet.

Til MLM-organisationer: Tag jer nu for helvede sammen og sig sandheden. Hvis jeres produkt virkeligt er så godt, så kan det sagtens markedsføres uden løgne og fakta uden hold i virkeligheden. Drop alt det ævl om 22% af USA-handel er MLM og forhold jer til, at man kan skabe sig til ganske ok tilværelse ved at skabe sig en forretning gennem hårdt arbejde og vedholdenhed.

Lige en Nota Bene: Der var en fyr (nabo), der blev ved med at sige til min nu ekskone: "Hvorfor arbejde så hårdt, når du altid kan slappe af og lade pengene komme til dig. Du kan arbejde lidt nu og derefter ikke bekymre dig om mere". Min kone bad ham fise af og jeg ligeså. Hvis det var så nemt, hvorfor skulle han så ALTID være med OVERALT for at komme med det samme budskab? Det pudsige er jo, at han faktisk burde ligge hjemme på sofaen, fordi pengene jo egentligt burde vælte ind, ikk?

Som det er nævnt tidligere i denne tråd, så kommer ingen sovende til penge. Det er hårdt arbejde og vedholdenhed - længere er den ikke. Hvis du ikke er klar til at give den en gigantisk "gratis" skalle mod senere belønning, så skal du bestemt ikke kaste dig ud i MLM. Men giv ikke MLM skylden, fordi det var dig, der ikke var vedholdende nok. Dermed er ikke sagt, at MLM er vejen frem - fordi der er masser af tvivlsomme produkter. Jeg forudsætter, at du har dit kendskab i orden til disse, inden du kaster dig ud i det.

Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 08:24

Flemming i Bangkok:

Forresten, drenge - eftersom det er jer, der siger, at 22% af al handel i US foregår via MLM, så kom lige med en eller anden form for statestik, der beviser dette.

Ydermere, så fordi at muligvis (og jeg gentager MULIGVIS) at man underviser i MLM på EEN enkelt skole i USA, så er det ikke ensbetydende med, at dette er tvangsundervisning på samtlige skoler i USA - i så fald, venligst bring bevis herfor.

Desværre har MLM et ubehageligt ry for - og med rette - at bringe denne slags vildledende "fakta" på banen. Det eneste som det tjener er kortvarig fortjeneste til den, der fremsagde postulatet.

Til MLM-organisationer: Tag jer nu for helvede sammen og sig sandheden. Hvis jeres produkt virkeligt er så godt, så kan det sagtens markedsføres uden løgne og fakta uden hold i virkeligheden. Drop alt det ævl om 22% af USA-handel er MLM og forhold jer til, at man kan skabe sig til ganske ok tilværelse ved at skabe sig en forretning gennem hårdt arbejde og vedholdenhed.

Lige en Nota Bene: Der var en fyr (nabo), der blev ved med at sige til min nu ekskone: "Hvorfor arbejde så hårdt, når du altid kan slappe af og lade pengene komme til dig. Du kan arbejde lidt nu og derefter ikke bekymre dig om mere". Min kone bad ham fise af og jeg ligeså. Hvis det var så nemt, hvorfor skulle han så ALTID være med OVERALT for at komme med det samme budskab? Det pudsige er jo, at han faktisk burde ligge hjemme på sofaen, fordi pengene jo egentligt burde vælte ind, ikk?

Som det er nævnt tidligere i denne tråd, så kommer ingen sovende til penge. Det er hårdt arbejde og vedholdenhed - længere er den ikke. Hvis du ikke er klar til at give den en gigantisk "gratis" skalle mod senere belønning, så skal du bestemt ikke kaste dig ud i MLM. Men giv ikke MLM skylden, fordi det var dig, der ikke var vedholdende nok. Dermed er ikke sagt, at MLM er vejen frem - fordi der er masser af tvivlsomme produkter. Jeg forudsætter, at du har dit kendskab i orden til disse, inden du kaster dig ud i det.

Du har så rätt och jag har sagt det tidigare - Man kan sälja vad som helst en gång men det är det ingen framtid i. Kunderna ska återbeställa produkten när den är brugt upp och det gör dom bara om den är bra. Så en bra produkt är det hela firman hänger på. Det kan naturligtvis vara en bra service eller annat men kunderna ska vilja ha den igen och igen.

Det med att bygga ett team av partners/affiliates är samma sak. Tala om för en ny partner vad det hela handlar om och var ärlig. Utbilda den nya partnern så han/hon är rustad att gå ut och jobba. Detta är inget annat en vilket som helst företag och det tar tid att bygga upp det. Så du har så rätt här. Ge andra skulden är det lättaste sättet att inte genomföra någonting.

Det verkar också som om många har mlm fobi för att det är andra som tjänar pengar på deras arbete. Hmm - Finns det ett sätt att jobba eller använda pengar där ingen tjänar pengar på det??? I mlm ska det vara så att man får betalt av firman för den omsättning man har hjälpt att skapa. Inte på att få in nya partners som inte skapar omsättning.

Ta bygg firman som har 10 anställda som dom hyr ut till andra. Prisen ligger ca runt 400 kr pr timme + moms. Vad tjänar den som utför arbetet? ca 125 - 175 kr pr timme plus ferie. Det är den klassiska pyramiden. Det enda sätt en av dom 10 kan tjäna mera är att starta sin egen firma och konkurera ut den gamla. Men vad om en av dom 10 kunde ta in 5 nya i firman till ett nytt jobb och få 10% av deras omsättning av firman för att han hjälper dom och ser till att allt kör fint på bygget? På det viset växer firman och i stället för ennu en konkurent så har firman en partner...

Bara en tanke.

Moral, etik, utbildning och viljan att genomföra det. En produkt du tror på och är stolt över att visa andra.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:02
Hi Bangkok! (driller du bare eller befinder du dig i Bangkok?

Ja - jeg syntes jo det er spændende at arbejde med vore produkter da det henleder opmærksomheden mod en sundere livsstil. Når man studere produktlitteraturen fra Mother Company og andre samt anvender dem selv så kommer, man altså tættere på det det handler om - at fornemme værdien for en selv og dermed for kunderne - vel produkter sælger ikke sig selv - selvklart - mange udbydere - i samme branche/produkt - se blot her på Amino.

Jeg syntes debatten køre for meget på hype og for lidt på ydelserne - og for lidt på det at bygge forretningen og uddanne andre til at kunne gøre det samme.
Tænk på debatten om dette emne i dagspressen – livsstils - sygdomme -  dårlig eller forkert kost – manglende opmærksomhed på nødvendigheden af de komponenter der skal til for at vedligeholde en sund tilstand – ect.

Det er en af side gevinsterne vi oplever ved at arbejde med Forever Living Produkterne – og det er ikke uvæsentligt i vor tid, at vi alle bliver mere opmærksomme på hvad det er vi gør ved os.

Det er oplyst at en ”dårlig mave” er langt mere kritisk end vi antager for hele vort velvære og sundhedstilstand. Virkningsgraden i tarmen nedsættes når/hvis der er problemer her samt når der findes ”belægning” og det gør der stort set altid – en belægning som kan nedsætte nytteværdien af kosten.

Når det gælder vore tekniske anlæg og maskiner af forskellig art - ja så er der ingen grænser for hvad vi ofre på vedligeholdelsen – for at undgå de store reparationsomkostninger - men hvad med os selv – hvordan ser vore  vedligeholdelsesomkostninger ud – for at undgå funktionsfejl (sygdomme af forskellig art) og/eller den store reparation ?

Det er dog et emne der fylder meget i pressen ect. hvor vi dagligt høre at der drikkes og spises for usundt.

Hvordan ser dit krops-vedligeholdelsesbudget udHmm?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 03:08

Hej Ronnikc,

390.625 mennesker lyder jo i og for sig som en hel del - men du skal også huske på at mennesker er forskellige og har forskellige behov og motiver for at gå med i et MLM selskab. Nogle ønsker at skabe sig en karriere og fuldtidsbeskæftigelse - måske endda økonomisk frihed, andre vil bare gerne tjene 1000-2000 kr. og andre igen er med for at få produkterne til en billigere pris.

Jeg giver dig fuldstændigt ret - hvis alle 390.625 mennesker skulle arbejde så meget at de skulle skabe økonomisk uafhængihed så holder matematikken ikke. Men nu er mennesker heldigvis forskellige og har forskellige behov og ambitioner - og det skal der være plads til. Derfor kan et tal der i første omgang lyder voldsomt også meget nemt overtolkes. Det er desværre også en af grundpillerne i den generelle misforståelse at de fleste mennesker ikke lykkedes i MLM - at man tror at alle skal/vil nå økonomisk uafhænighed - men det er nuengang kun en af mange muligheder - den der tjener 1000 kr. /mdr. er jo også en succes hvis det var det som var hans/hendes mål da han/hun startede....

Side 9 ud af 11 (101 indlæg)