Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM er det ikke bare pyramidespil gemt bag et produkt?

Side 10 ud af 11 (101 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 06:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. det svarer lidt til at spille lotto eller hvad?

Der er vel også ca 12-14% af arbejdsstyrken der spiller lotto.

Det er godt nok lidt skræmmende at tænke over antallet, tænk sig at komme ind på en af de store arbejdspladser med et par 1000 ansatte, også gå en tur i kantinen - det ville jo være en omgang løbe spidsrod igennem 250 mlm pushere for at hente sin mad uden at blive prakket et eller andet mlm fis på. 

Uanset forventningshorisont for de deltagende fjolser, er tallene jo totalt urealitiske og de matematiske modeller viser jo med alt tydelighed at folk som indgår i den slags arrangementer tydeligvis ikke stod forest da der blev uddelt hjernekapacitet.

Mrn ok det hænger jo også meget godt sammen med at selv de mest deprimerende drop-outs, rejects og failures kan finde pengene til indskuddet og dermed er netop de grupper det foretrukne offer hos mlm-pusheren, der behændigt sniger sig ind på sit sårbare bytte inden den slår til. 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:50

Hej Ronnikc

Når nu vi er så dumme og når nu du er så opsat på at matematikken viser at det ikke virker - hvordan vil du så forklare at virksomheder som LR, Herbalife, Amway m.v. der har været i branchen i mere end 20 år stadigt skaber mennesker der rent faktisk lever af det her?

Desuden synes jeg det er enormt snæversynet af dig at dele alt over en kam - og sige "uden at blive prakket et eller andet mlm fis på" . Naturligvis er det ikke alle MLM produkter der er lige gode - ligesom det ikke er alt der kan købes i Bilka der er lige godt. Men jeg synes faktisk at mit selskab har nogle ganske uovertrufne produkter og jeg kender adskillige andre MLM selskaber som også har det. Hvis vi endeligt skal generelisere så vil jeg endda sige at produktkvaliteten ofte er bedre i MLM selskaber - netop fordi at det skal den være hvis du skal kunne anbefale produktet i din omgangskreds.....og husk så at skille MLM og pyramidespil fra hinanden. MLM er afhænigt af produktsalg og er seriøst produktsalg.....pyramidespil er en lod i et lotteri med sikker negativ gevinst, hvor det bare handler om at flytte penge rundt i systemet. Også synes jeg iøvrigt du skal læse min seneste kommentar til din betragtning til det med matematikken for det kan jeg se her at du ikke har gjort.

Michael

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:59

Hej Michael

Om der er folk der rent faktisk lever af en MLM virksomhed, siger ikke noget om hvor sund en forretning det er at gå ind i. Online Poker er en anden branche som nogle folk lever godt af, selvom der åbenlyst er flere tabere end vindere i det spil.

Problemet er nok at for hvert redeligt MLM virksomhed der findes er der nok 9 der giver sig ud for at være det selvom de ikke er det men mere minder om pyramidespil.  Derfor generaliseres der. Og så er vi en del der undres over hvorfor man aldrig kan få en pris på et MLM produkt at vide. Det lugter...

Mvh Jesper

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:13

Jesper Jørgensen:

Hej Michael

Om der er folk der rent faktisk lever af en MLM virksomhed, siger ikke noget om hvor sund en forretning det er at gå ind i. Online Poker er en anden branche som nogle folk lever godt af, selvom der åbenlyst er flere tabere end vindere i det spil.

Problemet er nok at for hvert redeligt MLM virksomhed der findes er der nok 9 der giver sig ud for at være det selvom de ikke er det men mere minder om pyramidespil.  Derfor generaliseres der. Og så er vi en del der undres over hvorfor man aldrig kan få en pris på et MLM produkt at vide. Det lugter...

Mvh Jesper

nu har jeg også en restaurang ved siden af min amway forretning... og vi gik ind til en større grosist som ligger i helsingborg... ved du hvad... sjovt nok var der heller ingen priser på disse produkter.... der var kun bestillings nummer... det vil sige... det lugter også eller hvad....

for mig vil det bare sige at det ikke er prisen det handler om... men mere du er sikker på det er kvalitet du køber, lige meget hvad prisen så er.

det skal lige siges at det er en grosist som handler med næsten alt...

så det kan jeg ikke forstå du siger... amway er også en slags grosist, eller hvem du nu har set på... og mange gange ser man først priser når sælgeren kommer ud... ringer du til et alm firma... vil de hellere sætte en sælger ud end at side og læse priser op til dig i telefon... vi havde så sent som idag en sælger ude for at skulle sælge os en ny kaffemaskine... jeg ringede igår... og så var han her idag... så det fungere præcis på samme måde...

Tilmeldt 25. May 06
Skrevet kl. 03:13

Hej Jesper,

Jeg tror at du misforstår mig. Min pointe med hvor mange der lever af forretningen, var egentligt bare at forklare Ronni at man ikke kan gøre det op helt så matematisk som han fremstiller det - netop fordi at mennesker har forskellige mål og ambitioner (nogle vil bare købe billigt ind til sig selv, nogle vil have lidt extra lommepenge, nogle vil have mange lommepenge og andre igen vil have økonomisk uafhænighed), hvorfor de 300.000 mennesker han kommer frem til dermed ikke betyder at der bliver flere forhandlere end aftagere (som jeg læser hans postulat) netop fordi at ikke alle 300.000 skal kunne leve af MLM virksomheden og en del af dem faktisk slet ikke er interesseret i forretningsdelen. Dette underbyggede jeg bare med at sige at hvis hans tese skulle holde så ville vi jo ikke kontinuerligt efter 22 år kunne byde velkommen til nye mennesker der skaber en forretning de kan leve af.

Hvad angår brådne kar og useriøse virksomheder - tjo men de findes jo også i konventionel handel, det tror jeg aldrig man kan undgå. Men det afholder dig vel ikke fra at handle i en almindelig forretning...Bilka f.eks.? At der er virksomheder som fungerer mere eller mindre useriøst og som udgiver sig for noget de ikke er - det er vel ikke MLM som begrebs fejl...derfor kan filosofien jo sagtens være iorden...og det skal vel heller ikke komme de seriøse virksomheder til skade.

Og sidst men ikke mindst....hvad er det dog for en MLM virksomhed hvor du ikke kan få oplyst prisen på deres produkter? Jeg skal undlade at liste vores her (tror efterhånden vi er oppe omkring 4000 art. numre) men er der enkelte produkter du kunne tænke dig en pris på skal jeg gerne give dig den. kan jo være lidt svært at handle hvis ikke man kan få prisen oplyst.

Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:03

hej

har lige fundet ud af post Danmark er et pyramidespil Indifferent

mvh Karsten Aagaard

Fra Rønnede
Tilmeldt 17. Apr 06
Skrevet kl. 13:55

Det er TDC osse, og der kan man da sig at "manden" i toppen af pyramiden scorede kassen, og r..rendede dem nederste i bunden. Yes

Mvh Gleerup http://gleerup.acnrep.com www.acneuro.com http://www.acnintegrity.eu/acn/dk/integrity/ http://video.acninc.com/Training/product/IRIS3000/IRIS3000.html

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:32

agel4you:

hej

har lige fundet ud af post Danmark er et pyramidespil Indifferent

mvh Karsten Aagaard

hi hi... nej der tager du fejl... for post danmark har nu aktier med i deres virksomhed...

Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 03:37

hej

aktier ja måske en god skattefidus, men det er jo toppen der tjener kassen,

og de andre fare rundt i regn og slud

www.agel4you.dk

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 09:21

agel4you:
aktier ja måske en god skattefidus, men det er jo toppen der tjener kassen,

og de andre fare rundt i regn og slud

De farer rundt under en overenskomst der sikrer dem nogle forhandlede løn- og arbejdsvilkår. Deres løn er således ikke afhængig af hvor mange nye bude de kan hverve på ruten.

Side 10 ud af 11 (101 indlæg)