Tjaeh.....
For det første er jeg ikke overbevist om at det er rigtigt, at det står så slemt til. Noget andet er om der er vigtigere ting at bruge penge og energi på, som har større betydning. Grundlæggende er det naturligvis vigtigt at passe på miljøet, det er der vist inge der er uenige i, men jeg synes at der er så mange andre ting der er vigtige i denne verden.
I øvrigt har jeg svært ved at tage noget seriøst omkring miljø m.m., når det kommer fra USA.....jeg mener, det er et faktum at det er "The land of pigs" - De er nogle kæmpe svin, som har skoddet kyoto m.m., de udleder suverænt mest CO2 pr. indbygger på kloden, de har den højeste antal fede pr. indbygger i verden. De har, så vidt jeg husker, det største antal analfabeter pr. indbygger i den vestlige verden, og selvom statsministerens søn siger noget andet, så har de også flest fattige i den vestlige verden.
Hvis man skal være en seriøs forgænger mht. den slags, så bør man imo "walk the talk" og så kan man begynde at flytte andre.
I USA bruger de ofte Danmark, som eksempel på at det er muligt at skabe en stor del af sin energi vha alternative kilder, som vindmøller etc.
Nå....tilbage til topic - Det værste ved al den snak er, at det er komplet umuligt for almindelige mennesker at vide, hvad der er fup eller fakta.
Lige nu er det et hot
emne, hvorimod generel hungersnød, aids-epedemier, mangel på drikkevand m.m. er ikke så hot, men det kunne stadig være vigtigere at gøre noget ved lige nu...... meget meget svært emne at tage stilling til, synes jeg.