Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ubekvem sandhed… Hvad gør du?

Side 2 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-08-2007 08:14:23
Forfatter: Henrik R
Ja, jeg så også filmen på TV2 og ja, den sætter tanker i gang. Og det er vel også det, der er meningen med den. Om det er et PR stunt og for hvad, ved jeg ikke, men filmen sætter vores enorme ressourceforbrug i relief, hvilket i sig selv, er en god pointe.
Hvad den enkelte gør eller ikke gør, er indtil videre den enkeltes sag. Under alle omstændigheder, kan det formentlig ikke skade vores planet - og dermed os - at vi tænker over vores ressourceforbrug. Eller misbrug.
Winums indlæg, er som jeg ser det, en selvmodsigelse. Citat: ''Man bør sætte sig ind i begge sider, inden man drager nogen konklusion.........Jeg ved ikke hvad der er rigtigt, men jeg gør bestemt intet, så længe der kører så vildt forskellige opfattelser af situationen....Det der ikke er nogen tvivl om er, at filmen er propaganda, og det skal man lige have i mende.'' citat slut.
Winum ved ikke hvad, der er rigtigt men drager den konklusion, at filmen er propaganda og gør derfor intet. Interessant........

Filmen ER propoganda - men derfor kan det jo være rigtigt nok. Du misforstår. Jeg undlader ikke at gøre noget fordi filmen er propoganda, jeg undlader at tage en beslutning, fordi der er SÅ mange der også modsiger det. Nu er det tilfældigvis Al Gores film I havde set. Havde I f.eks. set Penn og Tellers "Bullshit", så ville I have en anden opfattelse. Jeg maner blot til besindelse, og mener, at det er vigtigt, at vi kigger på alle argumenterne...

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 09:51
Lasse - rigtig god Einstein quote!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:52
> der er jo altid to sider af samme sag

Man kan som sagt altid finde nogle ekstremister på den ene yderfløj i en sag, som nægter alle fakta. Men det betyder ikke at der altid er "2 sider af en sag".

Hvis man holder et æble ud i strakt arm, og slipper det falder det til jorden. Korrekt? Alligevel vil man sikkert kunne finde folk der mener at kunne argumentere for at det ikke er sådan. Der er også nogle (få) der mener jorden fortsat er flad. Men betyder det at der så er to sider af disse sager? Nej, det mener jeg ikke man kan sige.

Den evige mistænkeliggørelse er netop samme trick som de ortodokse kristen bruger i deres forsøg på at undergrave al fornuftig videnskab med deres "intelligent design" - de bruger samme argument som du, Lasse - at der er jo altid to sider af en sag, og ønsker dermed at blive et ligeværdigt alternativ i diskussionen om hvordan naturen fungerer.

Man bliver ikke, efter min mening, en ligeværdig og berettiget part i en diskussion alene ved at sige det modsate af andre.
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 09:56
Jeg ved ikke hvem Penn & Teller er, men det lyder som tryllekunstnere....

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 09:56
-> Winum

Det er simpelthen at være naiv, og blot en dum undskyldig for ikke at tage en beslutning.

Du har normalt en rimelig sund fornuft - og det er almindelig sund fornuft, at når man gør noget, så har det nogle konsekvenser.

Enhver aktion giver en reaktion.

Så at sætte sig tilbagelænet og lade stå til, med en den undskyldning, at "de" ikke kan blive enige - og så ellers lukke øjnene for de konsekvenser ens egne handlinger har.

Det har jeg så lidt respekt for.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:57
Tjaeh.....

For det første er jeg ikke overbevist om at det er rigtigt, at det står så slemt til. Noget andet er om der er vigtigere ting at bruge penge og energi på, som har større betydning. Grundlæggende er det naturligvis vigtigt at passe på miljøet, det er der vist inge der er uenige i, men jeg synes at der er så mange andre ting der er vigtige i denne verden.

I øvrigt har jeg svært ved at tage noget seriøst omkring miljø m.m., når det kommer fra USA.....jeg mener, det er et faktum at det er "The land of pigs" - De er nogle kæmpe svin, som har skoddet kyoto m.m., de udleder suverænt mest CO2 pr. indbygger på kloden, de har den højeste antal fede pr. indbygger i verden. De har, så vidt jeg husker, det største antal analfabeter pr. indbygger i den vestlige verden, og selvom statsministerens søn siger noget andet, så har de også flest fattige i den vestlige verden.

Hvis man skal være en seriøs forgænger mht. den slags, så bør man imo "walk the talk" og så kan man begynde at flytte andre.

I USA bruger de ofte Danmark, som eksempel på at det er muligt at skabe en stor del af sin energi vha alternative kilder, som vindmøller etc.

Nå....tilbage til topic - Det værste ved al den snak er, at det er komplet umuligt for almindelige mennesker at vide, hvad der er fup eller fakta.

Lige nu er det et hot emne, hvorimod generel hungersnød, aids-epedemier, mangel på drikkevand m.m. er ikke så hot, men det kunne stadig være vigtigere at gøre noget ved lige nu...... meget meget svært emne at tage stilling til, synes jeg.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 10:00
Mikkel: Jeg er nu overbevist om, at den globale opvarmning er et lidt større mysterie, end jordens tiltrækning af et æble.

Nogle få ekstremister vil jeg nu ikke kalde det. Opbakningen omkring Al Gores videor og holdninger, KAN jo velsagtens være et udtryk for medløberi. En politiker der ikke støtter dette er jo politisk ukorrekt og tænker ikke på miljøet. Det samme gælder i øvrigt for forskere, der er eksperter på et område, hvor ingen kan spå om rigtigheden. Som sagt, så ved jeg ikke hvad, der er sandt eller falsk, men naturligvis kan vi gøre noget for miljøet - spørgsmålet er om konseskvenserne er så omfattende, som filmen spår.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:02
> Jeg ved ikke hvem Penn & Teller er, men det lyder som tryllekunstnere....

Det er ikke helt galt :)
De herrer laver et show der heder "Bullshit", som er ganske underholdende men bare som regel hamrende forkert. Hvis der er nogle der for alvor fusker med fakta er det dem. Formkålet er altid det samme: At så tvivl om hvadsomhelst. Og som sagt, det er meget underholdende - men bestemt ikke noget man skal tage seriøst :)

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 10:05
Nightfall:

Du misforstår.

Jeg siger, at jeg ikke vil gå ud og se mig bifalde Al Gores film og holdninger. Jeg ved ikke, og DU ved ikke om mine/vores handlinger får de konsekvenser, som filmen antyder. Dermed siger jeg jo ikke, at jeg ikke slukker lyset når jeg går i seng, bruger mindre sæbe når jeg vasker, altid kører økonomiprogrammer på opvaskemaskinen, selvom det kræver arbejde bagefter, smider ting i skraldespanden, genbruger køber ikke miljøskadelige produkter osv osv osv. Jeg siger blot, at jeg kender ikke konsekvenserne for, hvis vi ikek gjorde det. Og det gør Al Gore heller ikke.  

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:10
Gør vi nok for at prøve at se i øjnene, at hvis vi ikke dramatisk ændrer... opdragelse af de tredje lande etc.
...

Under alle omstændigheder, kan det formentlig ikke skade vores planet - og dermed os

Træk lige vejret og undgå panik. Lad os antage at der er noget om snakken - så kan regeringen (den danske) ikke gøre meget andet end at deltage aktivt i internationale samarbejder som Kyoto aftalen og overholde disse. Det hjælper fedt at Danmark stopper al udledning af Co2, og USA og Kina m.fl. kører videre for fuld damp.

Du skriver at vi skal opdrage 3. lande, og senere at reduceret energiforbrug næppe kan skade planeten og dermed "os". Nu ved jeg ikke om du med "os" mener de velbjergede I-lande, men hvis du mener at man skal opdrage 3. lande til kun at bruge sol-energi, så kan du være forvisset om at det vil skabe endnu større økonomisk spænd mellem I- og U-lande.

Kina''s premierminister udtrykjte det meget godt da han nægtede at forpligte sig til reducering af Co2 forbruget: "Hvorfor skal vi nægtes muligheden for en industriel revolution og økonomisk fremgang pga. problemer som vesten alene har skabt i forbindelse med deres industrielle revolution".

Side 2 ud af 8 (75 indlæg)