Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du modstander af mlm ?

Side 5 ud af 11 (106 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Det er absolut ingen hemmelighed at andre firmaer betaler penge til deres leverandør, jeg håber ikke du læser andet i mit indlæg. Jeg forstår faktisk overhovedet ikke hvorfor du skriver det til mig. Trådstarter prøvede at give indtryk at det ikke er dem i toppen der tjener mest, og jeg spurgte til eksempler på udbetalingsstrukturer hvor det er de nederste der tjener mest.

Det var ikke decideret rettet mod dig - men generelt til dem, der stor set altid nævner dette som en fejl ved MLM systemet. At folk gentagne gange kan ytre dette og samtidig fuldstændig se bort fra, at det er den mest almindelige form for flow i alle forretningstyper er mig en gåde. 

Thomas Frost:
Den her diskussion er faktisk et godt eksempel på hvorfor MLM har så dårligt et rygte, nemlig fordi trådstarter prøver at give indtrykket af at det ikke er toppen der i snit tjener klart mest, ved at nævne et eksempel på a han kender nogen under ham som tjener mere.

Jeg tror ikke trådstarter skriver dette for at skjule noget - men for at gøre opmærksom på et faktum, som mange skeptikere er uvidende om, nemlig at folk længere nede i hierakiet kan tjene mere end dem længere oppe.

Det er jo netop en af de ting der gør MLM kompensationsplanen mere reel end så mange andre former for kompensation - nemlig at dem der laver mest - tjener mest.

Og samtidig smadrer det jo også myten om, at MLM og pyramidespil er to sider af samme sag - da dette IKKE kan lade sig gøre i et pyramidespil.   

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:18
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Keld_J:

tænkstort:
Tænk bare.. hvis du erhverver 6 nye medlemmer under dig og de erhverver 6 hver under sig, som så erhverver 6 hver under sig..... blablabla... badabing... du kommer til at tjene kassen!!!"

Denne opsætning stemmer bare ikke overens med den virklige verden. Af denne simple grund at mange som starter lang fra finder seks personer. Jeg mener gemmen snittet ligger på 2,3 men har også hørt 1,8 . En anden ting er kunder som jo generere omsætning, men ikke bringer nye personer ind.

Keld_J:

Resultatet var at hvis du finder kun 2 personer i alt. 1 person den første måned og 1 person den anden måned. Hver af disse 2 nye personer gør det samme og så videre.

Så vil du efter 18 måneder have 512 personer i dit team. Indtægt ca. 57000 kr. samme måned. Skal siges denne ene bonus maks kan giver 150.000 kr. pr måned så derfor er det ikke uendelig som din fine pyramide.

Du beviser lige det jeg skrev. :) At formålet med Pyramiden/MLM er at skaffe nye "medlemmer" eller hvis man skal sige det som det er "ofre".

Det tal jeg anvender "6" er bare for at give et eksempel. Det kan være 107 eller 1,8 eller 2,3, det er ikke det der er pointen. Pointen er at hele setuppet er at man skal skaffe erhverve nye ofre, IKKE at sælge produkter. Produkterne er bare en teknisk undskyldning, hvor man lader som om formålet er at sælge produkter, så man ikke kan blive beskyldt for pyramide-scam.

Vi bliver nok aldrig enige, det er nok som når man prøver på at diskutere med hjernevaskede Scientology-pengekoer som de malker for penge eller Æble-fanatikere som ikke kan se skoven for bare æbler. :)

Med de minusser jeg har fået og får fra pyramide-mændene her i Amino går der nok ikke lang tid før jeg mister min "superbruger"-status. Det må jeg så leve med. :) 

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:41

tænkstort:

Du beviser lige det jeg skrev. :) At formålet med Pyramiden/MLM er at skaffe nye "medlemmer" eller hvis man skal sige det som det er "ofre".

Det tal jeg anvender "6" er bare for at give et eksempel. Det kan være 107 eller 1,8 eller 2,3, det er ikke det der er pointen. Pointen er at hele setuppet er at man skal skaffe erhverve nye ofre, IKKE at sælge produkter. Produkterne er bare en teknisk undskyldning, hvor man lader som om formålet er at sælge produkter, så man ikke kan blive beskyldt for pyramide-scam.

Vi bliver nok aldrig enige, det er nok som når man prøver på at diskutere med hjernevaskede Scientology-pengekoer som de malker for penge eller Æble-fanatikere som ikke kan se skoven for bare æbler. :)

Med de minusser jeg har fået og får fra pyramide-mændene her i Amino går der nok ikke lang tid før jeg mister min "superbruger"-status. Det må jeg så leve med. :) 

Tja, nu har jeg så ikke givet dig stjerner for dette indlæg, men jeg syntes det er respektløst at kalde folk for pyramidemænd. Men det styrer du jo helt selv. 

Faktum er for de fleste MLM, handler det om omsætning...om der er skaffet 100 eller 1000, så handler det stadig om en ganske simpelt ting...OMSÆTNING. Hvis produkterne blot var en teknikalitet, så ville de færreste kunder forsvinde igen og igen, tilbagevendende indkomst ville være en joke.

Når man tænker på at stærke erhvervs folk som Gates, Trumph og Kiyosaki roser forretningsmetoden til skyerne, så kan det kun undre mig at nogle herinde vælger at kalde det hjernevaskede scientology pengekøer osv.

Jeg ville ikke give dig minus for at være modstander, det ses jo tit. Men din nedladende opførsel syntes jeg absolut ikke om, men stjerner er jeg i bund og grund ligeglad med, så det holder jeg mig fra denne gang.

Jeg har intet imod at diskutere med folk der er modstandere eller uenige, men jeg ser ingen grund til at diskutere med dig når du bruger den tone du gør. Jeg har i øvrigt været kunde i samme pyramidebutik i 8 år - kunde, ganske almindelig kunde der købte produkter ligesom jeg i samme periode har været kunde i Brugsen, Bilka osv. Så jeg kan godt forstå du mener produkterne er en teknisk undskyldning...lol...Og sjovt nok har jeg ikke haft en sælger rendende konstant for at sælge mig noget, jeg har købt direkte hos producenten.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 19:52

tænkstort:
 prøver på at diskutere med hjernevaskede Scientology-pengekoer

Prøv at sig det til din kone, ven, chef og eller en kunde og så se om de vil diskutere ... Jeg vil ikke bevæge mig ned på sådan et lav plan... 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Keld_J:

tænkstort:
 prøver på at diskutere med hjernevaskede Scientology-pengekoer

Prøv at sig det til din kone, ven, chef og eller en kunde og så se om de vil diskutere ... Jeg vil ikke bevæge mig ned på sådan et lav plan... 

Nu er jeg forvirret er du både Scientolog og Py.. MLM-rekrut? Måske burde jeg ikke være så overrasket, da begge benytter sig af nogenlunde samme metoder og henvender sig mod samme målgruppe, de naive og letmodtagelige. :)

Kommer snart...

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 22:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

john sommer:

Hvad er dit ærinde med at spørge?

Markedsføring af en køreskole?

Nej det er ikke mit ærinde, at markedsføre min køreskole herinde. Jeg stillede et ægte spørgsmål til trådstarter, og jeg var ikke klar over at det var dig.
Når jeg opretter en tråd herinde, har jeg et eller andet på hjerte, eller der er et eller andet, jeg ønsker et råd om.

I denne tråds start, kan jeg ikke se pointen med at åbne emnet. BTW - Dit forsøg på at næse mig af mislykkedes.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 22:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Keld_J:
Lone jeg er glad for du spørger... 

Ok - fint, du forstod så, at det var et ægte spørgsmål jeg stillede. Jeg undrer mig ganske enkelt over, hvorfor du bekymrer dig over hvem der er modstander af mlm og hvorfor.

Og skal sandheden frem, er jeg modstander af alt og alle, som vil prakke mig noget som helst på. Jeg får gåsehud, når jeg nærmer mig folk der synes jeg trænger til tupperware (hvilket er det eneste mlm jeg har været forsøgt belemret med)

P.S. Havde jeg været din borddame, havde jeg fluks drejet samtalen ind på noget andet, og du kunne ikke have fået mig i snak om mlm :-) Det er vel egentligt ok at folk ikke er til det samme?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan stadigvæk overraskes over, at folk herinde kan være så smålige... Hvis jeg oprettede en tråd om, at jeg ligger nummer 1 på Google på mit keyword, så ville det vælte ind med roser og lykønskninger. Ingen ville stille et eneste spørgsmål angående meningen med min tråd.
Når der så oprettes en tråd i MLM kategorien, så skal TS bruge mere tid på at forsvare oprettelsen af tråden, end diskutere selve trådens indhold. Og det sker om og om og om og om og om og om og om igen. Det er samme spor om og om igen. Why?
Hvis Keld har lyst til at oprette en tråd om nogle fordomme, som han mener er forkerte, så lad ham dog gøre det, uden at han skal mistænkeliggøres og beskyldes for diverse ting og sager...

Og når man så tager MLM kategorien, så er det altid de to yderfløje, som mødes i diskussionerne. Dem SOM ELSKER MLM vs dem SOM HADER MLM... De bliver aldrig enige, fordi de kan og vil ikke sætte sig ind i hinandens synspunkter.

Men skal vi ik lige få fakta på plads, så vi alle slipper for at høre på det om og om igen og igen!

• Et normalt firma jagter nye kunder - Et mlm firma jagter nye kunder 

Forskellen er måden, hvorpå det gøres. Normale firmaer benytter professionelle sælgere, mens MLM består af alle typer mennesker lige fra moster Erna til børnehavepædagogen Marianne.   

• I et normalt firma går pengene op af - I et mlm firma går pengene primært op af

Der er ingen forskel her. Men kritikere har altid tendens til, at kalde MLM firmaer pyramider, hvilket er direkte forkert. Faktisk er alle normale firmaer mere en pyramide, da cheferne/ejerne er dem, som tager den største del af kagen. I mlm tjener ejerne mest, men derefter er det mere åbent.

• Blandt normale firmaer findes der sorte får - Blandt mlm firmaer findes der sorte får

What to say... Fordi der er annoncehajer, så gør det ikke alle firmaer, som sælger annoncer til illegale snydere. Fordi der er et mlm firma, som sælger nogle urealistiske og dyre vitaminpiller, så gør det ik alle mlm firmaer til snydere... Snyd har intet med selskabsform eller struktur at gøre.

Så i stedet for at blive ved med at diskutere de samme ting om og om igen, så ville det måske klæde begge sider at sætte sig ind i tingene. MLM kan være smart, men det kan også være meget usmart. Det hele handler om måden, hvorpå det håndteres... Faktisk roser flere af de største erhvevsgenier MLM, hvilket man kan læse meget mere om, ved at søge på dem. Men det er en anden story... Smile

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:56

Lone Ginnerup:

Ok - fint, du forstod så, at det var et ægte spørgsmål jeg stillede. Jeg undrer mig ganske enkelt over, hvorfor du bekymrer dig over hvem der er modstander af mlm og hvorfor.

Og skal sandheden frem, er jeg modstander af alt og alle, som vil prakke mig noget som helst på. Jeg får gåsehud, når jeg nærmer mig folk der synes jeg trænger til tupperware (hvilket er det eneste mlm jeg har været forsøgt belemret med)

P.S. Havde jeg været din borddame, havde jeg fluks drejet samtalen ind på noget andet, og du kunne ikke have fået mig i snak om mlm :-) Det er vel egentligt ok at folk ikke er til det samme?

Jeg forstår heller ikke Johns kommentar til dig, og undre mig også over trådens overskrift.

Hvis jeg har en borddame der spørger mig hvad jeg laver, så fortæller jeg det selvfølgelig, men det er ikke for at tage en dialog om MLM. Tværtimod, så ville jeg ret hurtigt dreje samtalen over på borddamen. Men det kunne da være ganske interessant, hvor mange seriøse MLM'ere herinde ville tage en snak omkring MLM til en fest??? Jeg har oplevet det, og syntes det er virkelig dumt.

Hvis nogen forsøger at skabe dit behov, så har de begået en fejl...Mht. Tupperware, så kan det godt være de er dyrere end hvad der købes i butikkerne, men så vidt jeg har hørt har man en voldsom garanti (alle mine boxe er fra de almindelige butikker, og holder sjældent i flere år).

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:06

Fashion-Seller:

Jeg kan stadigvæk overraskes over, at folk herinde kan være så smålige... Hvis jeg oprettede en tråd om, at jeg ligger nummer 1 på Google på mit keyword, så ville det vælte ind med roser og lykønskninger. Ingen ville stille et eneste spørgsmål angående meningen med min tråd.
Når der så oprettes en tråd i MLM kategorien, så skal TS bruge mere tid på at forsvare oprettelsen af tråden, end diskutere selve trådens indhold. Og det sker om og om og om og om og om og om og om igen. Det er samme spor om og om igen. Why?
Hvis Keld har lyst til at oprette en tråd om nogle fordomme, som han mener er forkerte, så lad ham dog gøre det, uden at han skal mistænkeliggøres og beskyldes for diverse ting og sager...

Og når man så tager MLM kategorien, så er det altid de to yderfløje, som mødes i diskussionerne. Dem SOM ELSKER MLM vs dem SOM HADER MLM... De bliver aldrig enige, fordi de kan og vil ikke sætte sig ind i hinandens synspunkter.

Men skal vi ik lige få fakta på plads, så vi alle slipper for at høre på det om og om igen og igen!

• Et normalt firma jagter nye kunder - Et mlm firma jagter nye kunder 

Forskellen er måden, hvorpå det gøres. Normale firmaer benytter professionelle sælgere, mens MLM består af alle typer mennesker lige fra moster Erna til børnehavepædagogen Marianne.   

• I et normalt firma går pengene op af - I et mlm firma går pengene primært op af

Der er ingen forskel her. Men kritikere har altid tendens til, at kalde MLM firmaer pyramider, hvilket er direkte forkert. Faktisk er alle normale firmaer mere en pyramide, da cheferne/ejerne er dem, som tager den største del af kagen. I mlm tjener ejerne mest, men derefter er det mere åbent.

• Blandt normale firmaer findes der sorte får - Blandt mlm firmaer findes der sorte får

What to say... Fordi der er annoncehajer, så gør det ikke alle firmaer, som sælger annoncer til illegale snydere. Fordi der er et mlm firma, som sælger nogle urealistiske og dyre vitaminpiller, så gør det ik alle mlm firmaer til snydere... Snyd har intet med selskabsform eller struktur at gøre.

Så i stedet for at blive ved med at diskutere de samme ting om og om igen, så ville det måske klæde begge sider at sætte sig ind i tingene. MLM kan være smart, men det kan også være meget usmart. Det hele handler om måden, hvorpå det håndteres... Faktisk roser flere af de største erhvevsgenier MLM, hvilket man kan læse meget mere om, ved at søge på dem. Men det er en anden story... Smile

tråden den har en overskrifter er du modstander af MLM , det er en meget negative ladet overskrift

ja der er del oveni forfejlet overskrift lige putter lidt oveni som gør tråden endnu mere en modstander tråd end den var fra første indlæg

jeg roser dem tit når det lykkes at få bonusser høje for jeg synes det er forkert at se ned på MLM

jeg giver dog også tit en råd ,når jeg ser en tråd er ved gå galt , men den kan tit ikke reddes og jeg siger ØV den overskrift og lige de første linjer i teksten i tråd oplægget for MLM er et udmærket koncept

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 5 ud af 11 (106 indlæg)