Det var ikke decideret rettet mod dig - men generelt til dem, der stor set altid nævner dette som en fejl ved MLM systemet. At folk gentagne gange kan ytre dette og samtidig fuldstændig se bort fra, at det er den mest almindelige form for flow i alle forretningstyper er mig en gåde.
Jeg tror ikke trådstarter skriver dette for at skjule noget - men for at gøre opmærksom på et faktum, som mange skeptikere er uvidende om, nemlig at folk længere nede i hierakiet kan tjene mere end dem længere oppe. Det er jo netop en af de ting der gør MLM kompensationsplanen mere reel end så mange andre former for kompensation - nemlig at dem der laver mest - tjener mest. Og samtidig smadrer det jo også myten om, at MLM og pyramidespil er to sider af samme sag - da dette IKKE kan lade sig gøre i et pyramidespil. |
Keld_J:tænkstort:Tænk bare.. hvis du erhverver 6 nye medlemmer under dig og de erhverver 6 hver under sig, som så erhverver 6 hver under sig..... blablabla... badabing... du kommer til at tjene kassen!!!"Denne opsætning stemmer bare ikke overens med den virklige verden. Af denne simple grund at mange som starter lang fra finder seks personer. Jeg mener gemmen snittet ligger på 2,3 men har også hørt 1,8 . En anden ting er kunder som jo generere omsætning, men ikke bringer nye personer ind.
Keld_J:Resultatet var at hvis du finder kun 2 personer i alt. 1 person den første måned og 1 person den anden måned. Hver af disse 2 nye personer gør det samme og så videre.
Så vil du efter 18 måneder have 512 personer i dit team. Indtægt ca. 57000 kr. samme måned. Skal siges denne ene bonus maks kan giver 150.000 kr. pr måned så derfor er det ikke uendelig som din fine pyramide.
Du beviser lige det jeg skrev. :) At formålet med Pyramiden/MLM er at skaffe nye "medlemmer" eller hvis man skal sige det som det er "ofre".
Det tal jeg anvender "6" er bare for at give et eksempel. Det kan være 107 eller 1,8 eller 2,3, det er ikke det der er pointen. Pointen er at hele setuppet er at man skal skaffe erhverve nye ofre, IKKE at sælge produkter. Produkterne er bare en teknisk undskyldning, hvor man lader som om formålet er at sælge produkter, så man ikke kan blive beskyldt for pyramide-scam.
Vi bliver nok aldrig enige, det er nok som når man prøver på at diskutere med hjernevaskede Scientology-pengekoer som de malker for penge eller Æble-fanatikere som ikke kan se skoven for bare æbler. :)
Med de minusser jeg har fået og får fra pyramide-mændene her i Amino går der nok ikke lang tid før jeg mister min "superbruger"-status. Det må jeg så leve med. :)