Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du modstander af mlm ?

Side 9 ud af 11 (106 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lasse Lykke:
Grunden til jeg synes det er noget pis og papir er, at der sidder nogle som faktisk ikke behøver og lave noget men tjener penge på mig. Måske ikke det samme beløb, men hvis de ikke lavet noget af arbejdet, så skal mine penge ikke gå til det! :)

Hvis du ikke kan lide, at dem over dig tjener penge, så har du reel set kun 2 muligheder : at blive investor eller bistandsklient. ;-)

Hvis du er selvstændig, så tjener Google, din revisor, dine leverandører m.fl. på dit hårde arbejde.

Hvis du er lønmodtager, så tjener chefen, direktøren og aktionærerne på dit hårde arbejde. 

Hvis du derimod er inden for MLM, så tjener dem over dig MÅSKE mere end dig - men du har også mulighed for at tjene mere end dem. 

En ting er i hvert fald sikkert - hvis de ikke laver noget, så tjener de heller ikke penge. 

Men hvis du har et eksempel på en bonusplan, hvor man tjener penge uden at lave noget - så må du MEGET GERNE smide et link her, for det tror jeg da vi er mange, der vil være interesserede i. 

Lasse Lykke:
og sletter alt kontakt med personen på 5 min, hvis de ikke acceptere det, da nogle af dem er fuldstædig ligesom sælgere!

Det lyder umiddelbart som om, at dit "problem" ikke har noget med MLM at gøre - du har bare et eller andet i mod sælgere generelt. ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Janhan:
Jeg har været igennem møder om 5 forskellige koncepter der alle som en arbejdede ud fra at man skulle opbygge netværk, salg af produktet var en kedeligt bierhverv i opbygningen af netværket

"At bygge netværk" kan også betyde "at sælge produkter". Hvis jeg "rekrutterer" 5 personer, så er de jo i første omgang blot kunder. Kun i det tilfælde, at de vælger aktivt at anbefale konceptet til andre, vil de være at betragte som forhandlere eller partnere. Derfor kalder man det i MLM "at bygge netværk" men der er i virkeligheden tale om at skabe forbrugere samt POTENTIELLE partnere/forhandlere.

Årsagen til, at det er "sjovere" at give folk deres eget kundenummer er, at så får man provision hver gang de SELV køber ind. Alternativet er jo, at man ellers skulle kontakte dem en gang om måneden for at høre, om de skal have fornyet deres creme, pilleglas, plaster, slankepulver eller hvad man nu sælger. 

Mener du også, at alle andre firmaer fjerner fokus fra deres produkter når de benytter sig af "tip en ven", "skaf en kunde", "bliv partner" etc. etc.?

I så fald, er hele verden efterhånden et stort pyramidespil. :-P

Janhan:
Det er et faktum at man ikke kan udvide et firma uendeligt, der er nogle naturlige grænser som gerne overses når konceptet skal sælges.

Det er sjovt nok også et faktum for samtlige andre firmaer i verden - man kan ikke udvide sin forretning ud over klodens befolkning.

Så det giver jo ingen mening at slynge den påstand ud, som om det er en brist i forretningsmodellen.

Eller skal det forstås sådan, at du anbefaler, at man helt lader være med at skaffe kunder eller hvad??? (for ingen kan jo udvide deres forretning uendeligt)

Janhan:
Hvis alle skal have udfyldt seks sælgere der betaler i tre led vil kun 1 af 216 få succes med sin forretning, 215 vil få fiasko med deres forretning. Det er ikke et sundt koncept.

Nej - og 2% af jordens befolkning sidder på 50% af verdens formue, men hvad skal vi gøre ved det? Lægge os ned og tude? 

Hvis 216 personer, som aldrig har drevet forretning før, starter en webshop op i morgen, så vil langt de fleste af dem også være lukket ned igen inden for et år - og nogle af dem med væsentlig større tab end hvad det koster at starte en MLM-forretning.

Om man så vælger at kaste sig ud i et webshop-eventyr eller et MLM-eventyr er jo op til folk selv. Networkerens opgave består primært i at informere om, at der findes et alternativ - længere er den sådan set ikke.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 1. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jacob Marquez:
Der findes vel folk der bare køber produkterne.. jeg tror da det er mindre end 1 ud af 216 der fx tjener penge på, Clarins, Dior og hvad alle de "normale" kosmetik produkter ellers hedder.. bar fordi man er medlem af fx Avon, så er det jo ikke et must at man skal sælge, man kan nøjes med at forbruge..

Nu kiggede jeg lidt på **** og fandt følgende:

You could join the elite team of Leadership Representatives, some of whom have earned six figure incomes, won luxury vacation packages and enjoyed company acclaim - with ****, you can make your dreams a reality

Så ja, man kan sagtens nøjes med at købe, men to klik på deres side viste ovenstående, hverv venner og bekendte og bliv RIG.. tjen (tæt på) en million om året og vind luxuspakke rejser. Salget af produkter er jo ikke hovedideen, det er at blive rig på at hverve medlemmer..

JA, det er utroligt smart at fjerne tv reklamer og benytte pengene til aflønning af sælgeren, også en del til sponsoren skal der være plads til så han vil arbejde mere på at oparbejde et netværk. Men her stopper legen så, når man i nogle MLM systemer skal betale 4 - 6 led op er forretningideen gået fra at være produktiv til bundrådden. Der er ingen grund til at sponsors sponsor skal tjene penge på sponsorens arbejde ? han kan bare få fingeren ud og selv lave nye forhandlere og tjene sine penge selv.

Og hvorfor skal det koste fra et par hundrede til mange tusinde kroner for at få adgang til at sælge et produkt ? firmaet får overskud ved at sælge produkterne, hvorfor i alverden skal man betale penge for at måtte sælge deres produkter ? enten er pyramideøkonomien pludseligt blevet mere aktuel end markedsføringen (Pyramidespil ?) eller også er det bare en pengemaskine der skal sende penge op i systemet fordi det kan (Pyramidespil). Hvis produkterne er så gode og avancen fra salget er så godt er der ingen grund til at afskibe penge 6 led op i en fødekæde.

Der er ikke nogen grund til at fremhæve at pengene også går opad i et almindeligt firma da det er helt usammenligneligt. Et firma betaler ikke sine ansatte for at hverve nye ansatte. Et firma kræver ikke en månedsløn før den ansatte kan få lov til at arbejde i firmaet, Et firma lever at avancen fra sine produkter alene. Den ordinære arbejder sælger slet ikke produkterne. I grene af industrien er firmaerne ikke i behov for at reklamere. For hver stor producent er der 20 producenter af halvfabrikata, de lever af en enkelt kunde hvorfor reklame er totalt unødvendigt.

Men ja, der findes absolut også folk der kun fohandler produkter, begge mine svigerinder er MLM forhandlere der sælger plastikdimser med livstidsgaranti (Total griner da jeg skulle bytte en kande der var blevet skæv, svaret var at den havde været i opvaskemaskine og fejlen var min egen (Der sotd højt og tydeligt at den kunne vaskes i opvaskemaskine, åbenbart bare ikke i min)), og grøn tandpasta der er genial for en person som mig der ikke kan klare at få peppermint eller hvad det nu hedder i munden. Men at det skulle være en forettningside ? de tjener vel samlet 600 kroner om året, jeg taber sgu mere på at køre dem og bage kage end de tjener på salget til partyyytime. Men DE har da en avance, og jeg ville være et skarn hvis jeg modarbejdede dem. Det der gør mig gal i den situation er at deres sponsor får de penge jeg normalt ville have brugt til benzin og kagemix. Men den forretning har jeg respekt for da de arbejder med åbne øjne og har drøftet forretningen flere gange her hjemme. De ved hvad de laver og hvad de kan tjene, de gør det for hyggens skyld.

Men de fik begge "millionær" salgstalen da de startede, værktøjer, motivationsmøder og preparerede salgstaler.. Plasticdims svigerinden er ganske skeptisk tænkende og vidste godt at det var en stor fis i en hornlygte, men min brors kone hoppede i med begge ben og skulle være millionær... , det arbejdede hun imod indtil hun prøvede at hverve mig.. Der satte vi os så og regnede på bonusordninger, salgsavance og vennekreds og nåede frem til at hun sagtens kunne sigte imod en million, men 200 kroner var mere realistisk hvis hun ikke skulle drive rovdrigt på bekendte der ikke havde råd til at drive en butik. Hun havde på det tidspunkt tjent den nette sum af... 0 kroner.
Min bror tog det atter igen længere tid at få væk fra Millionær ideen, han medbragte konceptet til sit arbejde og tilbød fantastiske million muligheder og blev fyret 7 dage senere.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Janhan:
Og hvorfor skal det koste fra et par hundrede til mange tusinde kroner for at få adgang til at sælge et produkt ?

Hvorfor skal jeg MINIMUM købe en kollektion hvis jeg vil sælge Armani habitter? Hvorfor kan jeg ikke bare få lov at købe dem enkeltvis til engros-pris?

Hvorfor skal man købe minimum en palle til kr. 10.000,- med hundefoder for at handle hos grossisten?

Med andre ord - hvis alle kunne handle MLM-firmaets produkter til fordelspris, så ville det jo ikke være muligt for forhandlerne at tjene avance på produkterne. 

Det er sådan set helt almindelig forretnings-tankegang. 

Janhan:
Men de fik begge "millionær" salgstalen da de startede, værktøjer, motivationsmøder og preparerede salgstaler.. Plasticdims svigerinden er ganske skeptisk tænkende og vidste godt at det var en stor fis i en hornlygte, men min brors kone hoppede i med begge ben og skulle være millionær...

Det gælder for stort set al forretning, at hvis du primært går ind i det på grund af pengene, så får du med stor sandsynlighed ikke succes. 

Så det er da rart, at du åbenbart tiltrækker alle millionær-tosserne, for der går heldigvis langt imellem at jeg hører noget til dem. :-D

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Janhan:

Martin Slot:

Jamen kære Jan da...så er alle jo sælgere. Selv når man er i byen og skal forsøge at score, skal man sælge sig selv...Så derfor syntes jeg det er plat at kalde os for MLM sælgere, reelt er der nogle steder hvor der købes produkter og sælges videre, andre steder er der markedsføring...kommunikations markedsføring kan man jo også kalde det, vi er ledet imellem firma og kunde. 

Så problemet med at læse, fordi der er skrevet flere gange at vi ikke alle er sælgere. Men som sagt så er det jo nærmest lige meget hvad man arbejder med, så kan du kalde alle for sælgere.

Ahh, jeg forstår, du sælger slet ikke, du arbejder med kommunikations markedsføring (Består det i at hverve nye medlemmer uden at sælge nogen produkter ?)

Du bekræfter at mit regnestykke er rigtigt men ligegyldigt ??, 1 af 216 tjener penge på MLM, og du finder ikke at der er noget forkert i MLM ? Er det nu du kommer med sammenligningen med løven der æder alle de mindre dyr ? (En anekdote fra et af mine mange møder)

Og du har absolut ret, det er ikke populært at tale om statistik når man deltager i MLM møder. Nu syntes jeg at det mest motiverende i tilværelsen er at jeg uden skam kan kigge mig i spejlet før jeg går i seng. Derfor føler jeg mig da utroligt motiveret når jeg fortæller de fremmødte at der med stor sandsynlighed kun er 1/10 chance for at en af de 20 fremmødte nogensinde kan tjene penge på MLM.  Men motivationens retning blev defineret af dem der havde sat mødet op, og de var ikke enige med mig. Jeg manglede motivation for at kaste tøjlerne og hovedkulds kaste mig ud i noget der har en 215/216 stor sandsynlighed for at blive en fiasko, og med lidt uheld kan koste mig en del ekstra penge til "uundværlige værktøjer"

Selvfølgelig har tingene udviklet sig, men jeg tror ikke på at MLM scams er forsvundet fra jordens overflade, de bliver bare ikke sendt til mig mere. Jeg vil igen gerne påpege at jeg kender til 5 - 6 MLM firmaer der virker sunde.

Jeg vil gerne lige citere konsulent Katrine de Neergaard fra Forbrugerombudsmanden:

man tidligere har modtaget mange klager over MLM-firmaer, der stiller nye forhandlere urealistisk høje indtjeninger i sigte. Men p.t. indløber færre klager over branchen:

- Enten er de begyndt at opføre sig ordentligt eller de er ikke så aktive for tiden, siger hun.

Hun vurderer, at MLM-forhandlerne har meget dårlige muligheder for at tjene penge i Danmark.

- Hvis man holder sig til loven, er det svært at sælge direkte til private. Forhandlerne har jo ingen butikker og annoncerer ikke. De må ikke ringe op til folk for at sælge, og det er i mange tilfælde ulovligt at foretage venne-hvervning. Hvis man eksempelvis er i økonomisk klemme og ikke tjener penge, er det uhæderligt og amoralsk at hverve et familiemedlem for at tjene penge, siger Katrine de Neergaard.

Hun mener, at mange forhandlere hurtigt forlader branchen, da de finder ud af, at der ikke er mange penge at tjene.

Skønt at se når der gives 5 stjerner i et mlm indlæg hvor det er tydeligt at skribenten er bedrevidende...Jeg har INTET ud at at hverve 1000 medlemmer....så nej du kan snakke om hvervning lige så meget du har lyst til, men det ændre ikke på facts. Ja nogle steder får man penge for at hverve...ikke tiltalende for mig. Igen...lad mig stave det for dig ;) OMSÆTNING....Jeg kan rekruttere 10000 mennesker med en omsætning på 100....elendigt..

Nej jeg bekræfter ikke dit regnestykke er rigtigt, tværtimod!, ufatteligt det er så let at lægge ord i ens mund...Jeg giver dig ret i dit faktum af at du ikke kan udvide uendeligt...Men hvorfor dog tage sorgen på forskud? Man har fat i promiller lige pt....og igen JEG fatter ikke dine tal, så hvorfor tro jeg giver dig ret i 1 ud af 216??? Men du har da ret, procentdelen er ringe, ligesom vi har fra alm virksomhedsopstart...Danmarks Statistik har ekstremt kedelige tal for de traditionelle virksomheder. 

At du laver en sandsynlighed for succes, syntes jeg er lidt morsomt. Igen jeg giver dig overhovedet ikke ret i dine tal, men i mine øjne er fakta: mange giver op efter 5 modstandere (som dig selv), mange tror de kan komme sovende til succes (det kræver kommitment). De værktøjer som koster os penge...??? ja jeg kan godt se de 2-300 kr som jeg betaler for værktøjer som bl.a. er websites m.m. er voldsomme i budgettet...

Scams er ikke forsvundet..de er der endnu...hvis du mener MLM er scams så fint med mig...Jeg tillader mig dog at være forundret på baggrund af 1. Kiyosaki som roser, 2. Gates som roser, 3. Forbes som smider et MLM selskab i top 5 over mest troværdige amerikanske firmaer, 4. Barca og Messi leger med Herbalife, 5. Mitt Romney taler om et af MLM firmaernes kosttilskud og roser det til skyerne.

Jamen det er da super fint du kender 5-6 firmaer der er i orden, jeg syntes selv jeg er totalt frisk på at lytte til alle, selvom jeg aldrig kunne finde på at skifte, så har jeg stadig ikke mødt nogle "af de andre". 

Mht. de Neergaard, så er det da dejligt at de har opdateret deres info, og skønt det er nedadgående i antallet af klager, men det har taget dem alt for lang tid at opdatere deres info. Jeg har selv skrevet til dem tidligere, fordi jeg syntes det er rystende at de i 4 år havde samme info...Er man i tvivl så sørger man dælme for at sikre sig løbende, hvilket de ikke gjorde. Ingen tvivl om at der er brodne kar hos MLM også, desværre også i det firma jeg selv er i...det ville være dejligt hvis det kunne undgås. Men jeg har ikke oplevet et møde  i de ca. 10 firmaer jeg været til forretningspræsentation hos, hørt om "den lette løsning". Og hendes vurderinger...tja hvor mange procent af traditionelle forretninger er det der lukker indenfor 5 år...80%...Og hvad gør hende til ekspert? Jeg er godt klar over at mange får fiasko, men jeg kender også de tal der foreligger for dem der "bliver ved" og ikke opgiver efter 7 nej'er.

Ikke aktive.....det lyder lidt som at starte en restaurant og så spørge en webnørd...Hvad mon hun vurdere ud fra siden hun ikke engang har fingeren på pulsen...

Hvis man holder sig til loven...øhh...igen jeg er ikke sælger...mine kunder KØBER af firmaet. Og som nævnt så kunne jeg "hverve" 10000 uden at få noget ud af det. Så allerede her er "vi på forskellig kurs". Hendes mening om hvorfor folk forlader branchen...hvad er hendes baggrund for at ytre sig? har hun talt med folk? Ja jeg tvivler...udfra kendskabet til hvor lidt tid de har brugt på at "godkende"...(4 år tog det dem at ændre på et par siders skrift, fuldstændig uhørt når så mange er i tvivl, de burde have brugt ressourcer på at få en klar holdning, hvad enten den var for eller imod).

I min forretning har mange forladt forretningen pga. familien. Jeg havde f.eks. en mor ude og høre om forretningen, hun havde sin søn med...Sønnen var ekstremt imponeret, men moren talte efterfølgende med sin søster og bedste veninde...ingen af disse to havde hverken set firmaet, hørt om firmaet eller prøvet produkterne...

Mange har forladt forretningen fordi de simpelthen ikke kan tåle nej'er/modgangen. 

Igen...det er omsætningsbaseret..hvis jeg "markedsfører" så firmaet har en omsætning som følge af mit arbejde på 50.000 i en måned, så tjener jeg penge uanset om jeg ligger i toppen eller i bunden af "pyramiden". Det er ikke sådan at "det først er toppen der betales".

Enhver der kan skabe en omsætning, kan tjene penge...Basta Geeked

Tilmeldt 1. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Njaeh, joeeh.. Hvis de reklamere med "tip en ven og du vil tjene millioner", "skaf en kunde og kunden vil betale til dig i tid og evighed" eller "Bliv partner og du kan ved 2½ minutes aktivt arbejde blive riger end Bill Gates" så ville jeg nok mene at beskeden fjerner fokus fra selve varen.. Men hov, det er jo sådan mange MLM firmaer gør.

Som jeg skrev ovenfor så har jeg intet problem med at sponsor får et lille beløb når deres rekrutterede medlemmer køber eller sælger et produkt. Det vil opfordre folk til at skabe flere butikker og hvis man holder provisionen meget lav er det for mig ikke noget problem da det ikke vil fordyre produktet væsentligt.
Jeg har store problemer når nye medlemmer skal betale et opstartsgebyr der skal sendes 5 led op i en pyramide eller provisionen skal sendes samme vej, så er det ikke andet end et pyramidespil der skal betale de tidligst involverede medlemmer uanset deres arbejdsindsats.

Og nej, verdens og befolkningens størrelse er ikke en begrænsning for et normalt firma da man arbejder ud fra prædefinerede grænser, de er ikke afhængige af penge skal sendes igennem en pyramide. Uanset hvad vil selv den sidst ansatte i firmaet få sin løn uanset om markedet er mættet.

Men jeg vil meget gerne tage hatten af for dig, du er den første MLM'er der tager begrænsningerne seriøst, det er for mig det største kvalitets stempel en MLM sælger kan få. Det er rigtigt at 2% besidder en stor del af verdens formue, men uanset at de gør det så betaler de stadig løn til deres ansatte uanset hvornår de blev ansat.

Du har ret, hvis 216 åbner en identisk webshop imorgen vil de nok alle fejle da de er 216 personer der skal sælge samme produkt til samme kunder, og i det tilfælde er nogle MLM firmaer en bedre start på at røre ved marketingsdelen af et firma. Men derved ikke sagt at nogen af tingene er en god forretning, du tjener hverken formuer på at oprette samme webshop som 216 andre også har åbnet, du tjener heller ikke formuer på at åbne en MLM butik.

Og nej, Networkerens opgave er at påpege de positive ting i MLM og påvirke den potentielle rekrut til at forstå de uendelige indtjeningsmuligheder., og samtidig bruge en masse energi på at afvise de dårlige sider af MLM (Se bare tråden herinde). Vil du være din egen chef, vil du arbejde hjemmefra og vil du tjene millioner ved en moderat arbejdsindsats er salgstalerne på diverse hjemmesider (Har surfet en del idag :D).. Tidligere var det mere i stil med "du kan få denne båd ved at arbejde 3 timer hverdag", det var forsiden på et fantatisk system der hed WGI. Men fælles for alle MLM salgstaler er at man skal vildlede en potentiel rekrut til KUN at se positivt på mulighederne. De åbentlyse begrænsninger skal enten gøres let overkommelige eller reelt gøres overkommelige ved ulovlige handlinger (Henvise til sit produkt til sine venner)

Nu håber jeg at jeg har gjort klart at jeg ikke KUN er negativ for at være negativ, at der reelt er noget substans i min modstand imod de fleste MLM firmaer. Men samtidig vil jeg da gerne påpege at jeg syntes at der er 5 - 6 af MLM firmaerne der er udmærkede, ikke økonomisk rentable, men udmærkede.

 

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Janhan:
Total griner da jeg skulle bytte en kande der var blevet skæv, svaret var at den havde været i opvaskemaskine og fejlen var min egen (Der sotd højt og tydeligt at den kunne vaskes i opvaskemaskine, åbenbart bare ikke i min)

Hej Jan

Jeg er ked af at høre om din kande, det var da trist :(

Janhan:
A, det er utroligt smart at fjerne tv reklamer og benytte pengene til aflønning af sælgeren, også en del til sponsoren skal der være plads til så han vil arbejde mere på at oparbejde et netværk. Men her stopper legen så, når man i nogle MLM systemer skal betale 4 - 6 led op er forretningideen gået fra at være produktiv til bundrådden. Der er ingen grund til at sponsors sponsor skal tjene penge på sponsorens arbejde ? han kan bare få fingeren ud og selv lave nye forhandlere og tjene sine penge selv.

Nu ved jeg ikke hvor meget du er inde i MLM, men der er jo primært 2 aflønningsmetoder der bliver brugt i MLM, der er den kommisionsplan der hedder unilevel og så er der binaryplan. Den binary synes jeg selv ikke er så fed, for det er klart dem i toppen der tjener mest, men en unilevel i 6 led ned, kan være utrolig fair.. Fx et produkt koster ex 600kr, ud af de 600 kr er der 88kr til markedsføringspenge. 50kr i 1. led, 20kr i 2. led, 10kr, i 3. led, 5kr i 4. led, 2kr i 5. led og 1kr i 6. led. synes du ikke den betalingsstruktur er fair??

Håber du får en god weekend

Jacob

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Janhan:

Og nej, Networkerens opgave er at påpege de positive ting i MLM og påvirke den potentielle rekrut til at forstå de uendelige indtjeningsmuligheder., og samtidig bruge en masse energi på at afvise de dårlige sider af MLM (Se bare tråden herinde). Vil du være din egen chef, vil du arbejde hjemmefra og vil du tjene millioner ved en moderat arbejdsindsats er salgstalerne på diverse hjemmesider (Har surfet en del idag :D).. Tidligere var det mere i stil med "du kan få denne båd ved at arbejde 3 timer hverdag", det var forsiden på et fantatisk system der hed WGI. Men fælles for alle MLM salgstaler er at man skal vildlede en potentiel rekrut til KUN at se positivt på mulighederne. De åbentlyse begrænsninger skal enten gøres let overkommelige eller reelt gøres overkommelige ved ulovlige handlinger (Henvise til sit produkt til sine venner)

Come on...så skal vi måske lade være med at svare dig...Nu var spørgsmålet omkring networking ikke baseret på MLM men hvad forstår DU ved networking. En networkers opgave at påpege MLM er jo noget vås, der findes masser af networkere som ikke har noget som helst med MLM at gøre...come on...

Vil du tjene mio...hvem af os siger det?

Båden...ja smid endelig et link...det har du vel stadigvæk....

Så du har set ALLE MLM taler...vildt...Kan du ikke lige give mig min salgstale nu du ved dem alle sammen.....

I øvrigt...henviser til et produkt til sine venner...ulovligt...min frisør har netop givet mig mulighed for dette...er det så ulovligt???????VILDT

Desværre...du har ikke formået at være negativ uden at være negativ...tværtimod...har du sat alle i bås. At du påpeger økonomisk rentable...kan jeg faktisk kun grine af...venter på 1 stjerne Star I mine øjne er du afgjort negativ fordi du har en klar holdning, og god fornøjelse med den...

Tilmeldt 1. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jacob Marquez:
Fx et produkt koster ex 600kr, ud af de 600 kr er der 88kr til markedsføringspenge. 50kr i 1. led, 20kr i 2. led, 10kr, i 3. led, 5kr i 4. led, 2kr i 5. led og 1kr i 6. led. synes du ikke den betalingsstruktur er fair??

Firmaet har allerede taget deres bid af kagen når de videresælger deres produkt. Nu mener du at  5 grossister og en sælger skal have en bid af kagen ?

Fair ville 50 kroner til led 1 og 10 kroner til led 2 være, så får sælger og sponsor hvad de forventede, jeg ser absolut ingen grund til at de andre 4 skal have løn for det udførte arbejde, de havde intet med salget at gøre ? Lad os bruge min 6 bred pyramide fra tidligere: Nu sælger du og alle dine kkumpaner i samme lvl et produkt til 600 kroner, du får 50 kroner, sjette led får knapt 47.000 kroner for... at have været med tidligt... Hvorfor i alverden skal han have de penge for at udbrede et produkt for 7 år siden ? han brugt 10 dage på at hverve 6 personer, nu tjener han 46.000 kroner hver gang du og dine sælger et produkt for 600 kroner ? Lad os for sjov skyld flytte princippet over på et firma som MLM firmaerne gerne sammenligner sig med, og se regnestykket derfra. En medarbejder får 1200 kroner om dagen, med 6 led op til direktøren skal direktøren så have knap 56 millioner om dagen. De 6 vicedirektører skal have 10 millioner koner HVER om dagen. Kan du se at der er noget der er smuttet ud af fokus her ?

Hvis networkmarketings basis koncept skal følges skal det kunne betale sig at oprette nye sælgere, det skal belønnes med en provision. Du skaber ikke nye butikker ved at aflønne 4 ekstra led. Her skaber du kun en falsk pengestrøm der ingen berettigelse har, og det er her jeg går imod MLM princippet. Hvilket incitament får personen i 6 led til at oprette nye butikker ? han tjener jo penge ved at sidde på den flade og ikke røre en finger, han belønnes for at komme tidligt ind i pyramiden. Selvfølgeligt findes der anciennitets aftaler alle steder, men under normale omstændigheder får du en erfaren prooducerende medarbejder ved at holde på ham, ham får ikke 4000% mere i løn fordi han har været i systemet længe, hvis han er heldig/dygtig får han måske 50%

Jeg er ked af det, det eneste mål med at deltage i den slags pyramidespil er forventningerne om selv at sidde i 6 led og score kassen. Jeg kender folk der uden problemer har sat både 50, 100 og 200 i deres matrise, jeg Kender en fantastisk MLM personlighed der har skabt en meget stor auktionsplatform ved at starte virksomheden som et MLM firma der oprindeligt var et "websupermarked" (Før webshoppens udbredelse). Jeg kendte også nummer 2 og 3, jeg var selv nummer 13, ikke at jeg vidste det før jeg fik en check jeg ikke vidste hvor kom fra. Men uanset omstændighederne var jeg prototypen på den succesfulde MLM'er. Jeg har aldrig hvervet nogen men fik hurtiigt en downline. Efter jeg havde deltaget i et "hvervningsmøde" bad jeg dem om at opgøre min konto og slette mig fra programmet, jeg frygtede for mit ry ved at deltage i pyramidespil. (Jeg var uetisk nok til at beholde pengene, jeg anede ikke hvem der havde betalt dem uanset). For at gøre en lang historie kort endte det med at jeg og Direktøren var de eneste af top personerne der fik penge ud af projektet da det lukkede fra dag til dag. Der blev alt i alt udbetalt 400.000 kroner fra det firma til medarbejderne hvor jeg fik en god bid af kagen... Men fakta er at hvis du ikke er mellem de første er 99% af løbet kørt, 6 led er utroligt langt i en 6 bred matriks, og jeg lå på 3 led selvom jeg var blandt de første. (For at sikre optimal indtjening for de første var de tre første lvl's 4 brede, derefter kom den 6 brede med automatisk placering i downline. alle i top 17 fik provision uanset hvem i pyramiden der solgte noget)

Når man i dag sælger velkendte MLM fimaer til venner og bekendte skal man huske på at der er utroligt mange mennesker der har været i fælden på et eller andet tidspunkt. Jeg husker ikke hvem der sagde det, men han sagde at omkring 50% af alle Danskere på et eller andet tidspunkt har været i kontakt med et MLM firma og derfor ikke er potentielle forhandlere (Dette er vel omkring 8 år siden, så antallet er forøget kraftigt). Dette blokerer for utroligt mange potentielle nye medlemmer da der altid er en eller anden der taler ondt om MLM fordi de har haft en dårlig oplevelse. Når samtidig matematikken og loven er imod systemet er der ingen fremtid for MLM firmaer i Danmark.

Tusind tak for din medfølelse over min utroligt dyre plastik kande :D jeg havde også en paletkniv der ikke kunne tåle varme, den blev heller ikke byttet :D

En rigtig god week end til dig også Jakob.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 02:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Janhan:

Jacob Marquez:
Fx et produkt koster ex 600kr, ud af de 600 kr er der 88kr til markedsføringspenge. 50kr i 1. led, 20kr i 2. led, 10kr, i 3. led, 5kr i 4. led, 2kr i 5. led og 1kr i 6. led. synes du ikke den betalingsstruktur er fair??

Firmaet har allerede taget deres bid af kagen når de videresælger deres produkt. Nu mener du at  5 grossister og en sælger skal have en bid af kagen ?

Nu vrøvler du...En af de første ting jeg sagde...VI markedsfører..Firmaet SÆLGER. Firmaet har sat en salgspris, så nu må du bestemme dig...videresælger vi produkter eller hvad er det DU tror der sker? Igen jeg har tidligere skrevet at det er firmaet der sælger produktet, så er det forståeligt at din snak om hvem der sælger er RET svær at vurdere....

Og ham der startede som i øvrigt er død nu får 8 mia...for fanden...47.000 altså dit regne stykke giver ingen mening...HENVIS da til hvor det er dette er facts...Hvorfor skal vi forholde os til tal du gætter dig til og regner dig frem til på baggrund af en eller anden formel du har "fundet frem til". Undskyld mit franske men hold da op en gang misvisende info.

Der er ingen grund til at lave sjove facts så længe du har ovenstående forståelse...

Side 9 ud af 11 (106 indlæg)