Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du modstander af mlm ?

Side 7 ud af 11 (106 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone Ginnerup:

Hvis to har hinanden til bords, og du spørger mig, hvad jeg arbejder med, vil jeg fortælle dig det uden at prædike for dig. Jeg kunne aldrig drømme om, at forsøge at sælge dig et kørekort. Det er hvad, jeg anser for almindelig høflighed. Hvis min bordherre er f.eks. brolægger, forventer jeg altså heller ikke, at han starter en salgstale for at komme i lag med min indkørsel. Hvad mlm-folket anser for høflighed eller ej, er ikke mit bord. Læg mærke til, at jeg ikke har forholdt mig til erhvervet, jeg har blot frabedt mig uopfordrede salgstaler. Jeg har af samme grund nej tak til reklamer på min postkasse.

Mens jeg sidder og skriver dette svar, kommer jeg til at tænke på: Jeg er så dræbende træt af påtrængende reklamer, gad vide om ikke der ikke er mange, der har det sådan? Hvis jeg ønsker en vare eller tjenestydelse, søger jeg selv efter den, og så vil jeg vildt gerne have fyldestgørende info.

Come on...MLM folket...

Nej seriøse MLM folk prædiker absolut ikke. 

Og for lige at svare din afslutning...JO det er jo derfor at mange er begyndt at kigge mere på troværdige "sælgere". Det er vel derfor at Thomas Bigum siger "folk køber af folk de kender". MLM er og bliver en markedsføringsmetode, som netop ikke handler om påtrængende reklamer - JA nogle brodne kar er påtrængende sælgere, men som det er nævnt tidligere...brodne kar findes overalt.

Og sorry...men hvis du ønsker en vare...Altså...hvordan vil du finde ud af de eksistere?? Man skal vel have kendskab et sted fra, du "brokker" dig over traditionelle påtrængende reklamer. Den bil du har valgt som køreskole bil, har du vel ikke bare fundet ud i den blå luft, den tandpasta du bruger har du vel fundet frem til pga. noget markedsføring osv.

Det jeg forsøger at sige er at vi alle på den ene eller anden måde bliver informeret om nogle produkter/serviceydelser via en eller anden form for markedsføring. Så før man selv kan søge et produkt/ydelse, så er der behov for et kendskab.

Efter du har skrevet kommentar til tråden...hvor mange MLM'ere har så forsøgt at sælge dig noget? MLM folket...lyder altså så tåbeligt sådan lidt sekt agtigt...

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 21:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Slot:
Efter du har skrevet kommentar til tråden...hvor mange MLM'ere har så forsøgt at sælge dig noget? MLM folket...lyder altså så tåbeligt sådan lidt sekt agtigt...

Hvis det med sekt-agtigt er tilfældet, så har jeg udtrykt mig anderledes, end jeg tænker.

M.h.t. antallet af mlm´ere, der har forsøgt at sælge mig noget, er der tale om én meget ivrig dame (tupperware), som var storslem overfor hele klasen på et kursusforløb. Fred være med hende.

Jeg har været forsøgt hvervet til at sælge noget anpartsvæsen for mange mange år siden, og for måske 12-15 år siden var der en mand der ville have mit til at sælge - - hmm - - tror det var noget penge-noget eller noget aktieværk, husker det ikke helt. Der var skisme ingen grænser for så rig man kunne blive.

Alt i alt, er jeg ikke forplaget, og jeg kan sagtens klare mig.

Min vinkel til denne tråd, er faktisk slet ikke et angreb på mlm, der er bare et par stykker, som har valgt at tillægge mig nogle holdninger, som jeg faktisk ikke har.

Mit spørgsmål gik helt og holdent på, hvorfor tråden blev startet. Hvorfor mlm-folket ikke bare blæser det en hatfuld hvad andre tænker, tror og synes om det. Det var et ærligt ment spørgsmål om hvorfor der trang til forsvarstråde ift. mlm, og det kunne jeg stadig godt tænke mig et svar på - uden at blive regnet for en næsvis kælling.

Tilmeldt 1. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:37

Det der irriterer mig ve MLM og MLM sælgere er at der er så stor forskel på deres opførsel.

Jeg har nok været til de første 20 MLM møder hvor en person har lovet mig 4 minutters indsats vil give mig en Lambogrrari og en villa på månen. Og når jeg har hvervet mine nærmeste familiemedlemmer bliver de mine slaver for livet, alt deres arbejde betaler min løn. Alt det kan jeg få hvis jeg bare flyder på hans successbølge der vil føre mig til krukken med guld.

Når samme person skal ebattere fordele/ulemper med MLM bliver han from som et lam, "det er jo ligesom alle andre former for forretning" kortet trækkes lynhurtigt, pengene går til toppen er næste. Og er det en belæst MLM'er kyler han lige "trump" kortet frem i det rette øjeblik.

Der er ingen forskel på opbygningen af pyramidespil og MLM, det er ene og alene trygheden ved produktet man sælger der gør en forskel. Hvis man som forhandler mener at produktet giver en værdi for de penge folk betaler for det anser de som værendes legal MLM. Jeg syntes at Natures own's tandpasta er verdens bedste, derfor ser JEG Natures own som værende et reelt firma der sælger god tandpasta, samme kan sigen om Tupperware (Der ganske uopfordret ringede til min kone her til aften til trods for at hun aldrig har været forhandler hos dem, hun har kun afholdt et party for 4 - 5 år siden for at støtte hendes søster :S). Men alle de telefon løsninger jeg har fået tilbudt igennem tiden giver mig kvalme, der er intet produkt, men kernen kører trofast videre med et nyt produkt når det gamle fases ud som værendes bedrageri. Og lokker hver gang et utal af Danskere i fordærv.

Er MLM en god forrretningsform, ansolut nej. Er der penge at hente deri, absolut ja, for den rigtige sælger.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:42

Lone Ginnerup:

Fashion-Seller:

At fortælle at man arbejder med MLM, det har da intet at gøre med at sælge. Og da slet ik, når man bliver spurgt ind til sit arbejde...

Er det så også at sælge, hvis man står i en butik, hvis nogen spørger? For det må vel være ligeså slemt! Eller hvis man arbejder ved et tlfselskab, eller bare generelt hvis man har et job uden for den offentlige sektor...

Det er ikke det, jeg har noget imod. Der hvor det (for mig) bliver for meget er, når folk går skridtet videre, og forsøger at hverve mig.

Mit gæt: Det er sikkert med mlm-folket, at 1 plageånd kan spolere omdømmet for 50 stuerene mlm´ere, på samme måde som 1 biker, der kører råddent, kan ødelægge omdømmet for alle de stuerene bikere.

Til mlm-folket: Har I også oplevet mlm-folk, som var så emsige, at I havde lyst til at bede dem stikke piben ind?

Nu var mit svar til Mikael, men kan se, at du har lidt samme forudtaget holdning/fordom... Fordi man arbejder med MLM, så behøver man hverken være en, som hverver gud og hver mand, og man behøver heller ik være en, som prædiker ens produkter...

Men hele problemet med MLM bunder i konceptets ungdom, hvor det blev solgt på urealistiske muligheder og hurtige penge... Og det hænger stadigvæk ved hos mange...

Og blot for en god ordens skyld, så skal det siges, at jeg ik arbejder med et eneste MLM selskab, dog er jeg kunde i et... Men det er en anden historie :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Mikael christiansen:

Allan I:

Lone Ginnerup:
P.S. Havde jeg været din borddame, havde jeg fluks drejet samtalen ind på noget andet, og du kunne ikke have fået mig i snak om mlm :-) Det er vel egentligt ok at folk ikke er til det samme?

Hvis min borddame laver noget, jeg ikke synes er interessant, så LADER jeg som om, at det er interessant - det er da almindelig høflighed.

Hvis du var min borddame, skulle jeg så sige til dig, at jeg ikke gider høre om DIT arbejde, fordi jeg allerede har et kørekort? ;-)

salgstaler vedr produkter er almindelige høflighed at man ikke snakker om til fester , især vis man ikke har bedt om det er det meget uhøfligt at snakke dette emme til en fest  ,derved vis min borddame begynder på salgs snak og vil sælge noget skrider jeg også

vis min borddame snakker løs om sit hår daglige dags ting , er det almindelige høflighed at høre på hende, men hold alt snak salgs væk fra dine dagligs ting , det er ren og skær normal høflighed

derved der er forskel på , hvilken emmer der skal snakkes om til fester

At fortælle at man arbejder med MLM, det har da intet at gøre med at sælge. Og da slet ik, når man bliver spurgt ind til sit arbejde...

Er det så også at sælge, hvis man står i en butik, hvis nogen spørger? For det må vel være ligeså slemt! Eller hvis man arbejder ved et tlfselskab, eller bare generelt hvis man har et job uden for den offentlige sektor...

du misforstår rent generelt er det man ikke snakker arbejde når man er til fester man kan kort sige hvad man laver men en fest og samme med venner er noget andet , dem skal man ikke pådutte noget om man arbejder med MLM eller et andet erhverv

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:56

Allan I:

Fashion-Seller:

LOL!

Ja, lige præcis den offentlige sektor må være undtagelsen. 

Jeg tror de fleste gerne vil høre, hvordan man opsiger sit abonnement på det der SKAT! Big Smile

OGSÅ selv om man sidder til moster Karens runde fødselsdag. 

om det den offentlige sektor eller mlm eller andet arbejde snakker man ikke om det , vis man skal opsige noget sider man ikke snakker om det festen en fest er fordi man har noget at glæde sig over ikke et eller andet problem med som et tele selskab en fødselsdag skal være glædes dag hvor man helt er væk fra hverdags problemer

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:01

Janhan:

Det der irriterer mig ve MLM og MLM sælgere er at der er så stor forskel på deres opførsel.

Jeg har nok været til de første 20 MLM møder hvor en person har lovet mig 4 minutters indsats vil give mig en Lambogrrari og en villa på månen. Og når jeg har hvervet mine nærmeste familiemedlemmer bliver de mine slaver for livet, alt deres arbejde betaler min løn. Alt det kan jeg få hvis jeg bare flyder på hans successbølge der vil føre mig til krukken med guld.

Når samme person skal ebattere fordele/ulemper med MLM bliver han from som et lam, "det er jo ligesom alle andre former for forretning" kortet trækkes lynhurtigt, pengene går til toppen er næste. Og er det en belæst MLM'er kyler han lige "trump" kortet frem i det rette øjeblik.

Der er ingen forskel på opbygningen af pyramidespil og MLM, det er ene og alene trygheden ved produktet man sælger der gør en forskel. Hvis man som forhandler mener at produktet giver en værdi for de penge folk betaler for det anser de som værendes legal MLM. Jeg syntes at Natures own's tandpasta er verdens bedste, derfor ser JEG Natures own som værende et reelt firma der sælger god tandpasta, samme kan sigen om Tupperware (Der ganske uopfordret ringede til min kone her til aften til trods for at hun aldrig har været forhandler hos dem, hun har kun afholdt et party for 4 - 5 år siden for at støtte hendes søster :S). Men alle de telefon løsninger jeg har fået tilbudt igennem tiden giver mig kvalme, der er intet produkt, men kernen kører trofast videre med et nyt produkt når det gamle fases ud som værendes bedrageri. Og lokker hver gang et utal af Danskere i fordærv.

Er MLM en god forrretningsform, ansolut nej. Er der penge at hente deri, absolut ja, for den rigtige sælger.

Det undre mig at du har været til 20 møder hvis du mener forretningsformen er dårlig. Jeg har været til møder med mindst 10 selskaber efterhånden, da jeg syntes det er værd at hilse på andre i branchen. Jeg har kun en enkelt gang været ude for den slags møder som du har... Enten har jeg været MEGA heldig, eller også har du været uheldig.

MLM sælgere...Ja der er forskel på dem der arbejder med MLM, men hvorfor ENDNU engang kalde os alle sælgere? Det undre mig lidt at det kan være så svært at "læse".

Hvad har været dit grundlag for at deltage, for hvis jeg var til ET af den slags møder var jeg aldrig kommet igen! Men 20 hvor det åbenbart handler om at tage røven på din familie og gøre dem til slaver...Enten så har du 19 gange haft alt for meget tid som du ville spilde...eller nej jeg fatter det ikke. Det lyder mere som et indlæg der bare skulle skrives for at rakke ned.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Lone Ginnerup:

Fashion-Seller:

Det er ikke det, jeg har noget imod. Der hvor det (for mig) bliver for meget er, når folk går skridtet videre, og forsøger at hverve mig.

Mit gæt: Det er sikkert med mlm-folket, at 1 plageånd kan spolere omdømmet for 50 stuerene mlm´ere, på samme måde som 1 biker, der kører råddent, kan ødelægge omdømmet for alle de stuerene bikere.

Til mlm-folket: Har I også oplevet mlm-folk, som var så emsige, at I havde lyst til at bede dem stikke piben ind?

Nu var mit svar til Mikael, men kan se, at du har lidt samme forudtaget holdning/fordom... Fordi man arbejder med MLM, så behøver man hverken være en, som hverver gud og hver mand, og man behøver heller ik være en, som prædiker ens produkter...

Men hele problemet med MLM bunder i konceptets ungdom, hvor det blev solgt på urealistiske muligheder og hurtige penge... Og det hænger stadigvæk ved hos mange...

Og blot for en god ordens skyld, så skal det siges, at jeg ik arbejder med et eneste MLM selskab, dog er jeg kunde i et... Men det er en anden historie :)

jeg tror mere hun  er som mig en fest er en glædes dag , hvor alt med arbejde , sælger og problemer det snakker man ikke om til en feste såsom en fødselsdag

lige som hende afventer jeg et svar på hvorfor oprette en forsvars tråd især den overskrift , men jeg tolker meste den manglende forklaring på at tråden er en fejl

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:41
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:53

Lone Ginnerup:

Fashion-Seller:

I så fald har vi misforstået hinanden Lone - for jeg forstod dit indlæg som at du ville dreje samtalen over på noget andet - uanset om din bordherre var i gang med en salgstale eller blot at fortælle om sit arbejde. 

Lone Ginnerup:

Min største anke er, at folk tror, der er noget der hedder "MLM folket". Og det er så ikke kun når vi taler MLM. Det går mig på, når folk tror, at de kan putte alt og alle i små kasser med labels på. Sådan er virkeligheden ikke skruet sammen - og det giver generelt en virkelig dårlig kommunikation når folk er forudindtaget, og har "puttet alting i kasser".

Hvis jeg havde haft et par dårlige oplevelser i forbindelse med erhvervelse af mit kørekort - ville du så ikke finde det komisk, hvis jeg rendte rundt og udtalte mig om "køreskole-folket?" 

Lone Ginnerup:

Jeg har faktisk endnu ikke oplevet at få en salgstale fra en MLM'er på tomandshånd. 
Men jeg er 2 gange blevet inviteret til "informations-møde," hvor jeg ikke vidste hvad det drejede sig om. Og begge gange har det så været et stort opsat sekt-agtigt møde, hvor folk står på stolene og klapper over alle de penge der kan tjenes. 
Denne form for markedsføring er jeg dybt modstander af, og jeg ville ønske, at de ikke fandt sted. 
Men hvis jeg blev frontet af en, der lovede mig at blive millionær på mandag, så ville jeg da høre, hvad han havde at sige - bare for sjov, og så for at pille hans salgstale fra hinanden. :-D
Men jeg ville ikke putte ham i en fin lille kasse med label på - og tænke, at han tilhørte "MLM-folket". Jeg ville bare tænke, at han var en person, der havde meget at lære endnu. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 7 ud af 11 (106 indlæg)