Hej Torrild.
Nu kan jeg ikke lige se hvor stort du tænker her, skal det være en fuldtidsbeskæftigelse en dag eller skal det bare være et fritidsjob.......
Hvis jeg skulle gå ind i et sådan projekt skulle det være mulighed for en
indtjening på minimum 45k pr. md., så er der også lidt til varebil og
revisor. Med et DB på, lad os sige 65% og et barn skulle betale 20 kr.(inkl.
moms) pr. måltid. Så skulle der sælges minimum 200 kuverter hver dag..... og her har vi ikke engang tænkt på udgifter til køkkendriften (maskiner, vand, el, forsikring og eventuelt personale). Så regn med at du skal lave mad til det dobbelte - hver dag - så skal det nok kunne hænge sammen :-) forestil dig så at halvdelen af børnene hopper på to gange om ugen, så skal du have ca. 2000 potentielle kunder/børn.
Men igen, kommer man med et godt koncept så tror jeg også at flere skoler vil være med. Du skal bare have dit eget køkken som jo kan stilles op i billige lejede lokaler. Så kan du til gengæld også lave mad til andre projekter samtidig.
Husk så også at al maden ikke behøver at blive lavet samme dag, det tror jeg vist ikke at der er mange der gør. Igen, hvis jeg skulle lave det, så ville alt blive tilberedt om eftermiddagen og først anrettet om morgenen hvor det skulle leveres, så undgås den såkaldte krydskonterminering samt at du sikre at varm mad bliver kølet ned som loven siger. Derved behøver du heller ikke så meget personale, det bliver så et fuldtidsjob for dig og en eller to køkkenmedhjælpere. Alternativt KAN man købe meget af maden fortilberedt, f.eks. stegt kyllingebryst - men så går al det sjove af synes jeg.
Til sidst spørgsmålet om hvad børn spiser er jo som nævnt et spørgsmål om tilvænning og måske opdragelse - faktisk er der en hel del børn i Indien der spiser indisk mad

- men som også nævnt er der også familier med eks. to børn hvor den ene spiser meget anderledes mad end den anden, så overnævnte regel om tilvænning og opdragelse holder ikke altid....... derfor må maden godt være anderledes og spændende, men det er altid en satsning. Her ville jeg alliere mig med en lokal flok børn som prøvespiste nogle nye vovede retter før de bliver lavet til stordrift.
Helt sikkert et projekt Torrild som jeg personligt finder spændende.... så held og lykke med det.