|
Torrild: Nu er det min opfattelse at du selv er mor, jeg vil godt høre lidt om hvad du ville betale pr. dag for at dit/dine børn kan få noget af overnstående... Svar: Jamen det har du ret i Og jeg har den ene i børnehave, som er en grøn og økologisk børnehave. Her giver vi 100 kr. pr mdr. og for det får de økologisk frugt fra Årstiderne hver dag samt friskbagt brød, som ungerne selvfølgelig er med til at lave. 2 gange i ugen får de desuden mad i børnehaven, som de også selv er med til at lave. De elsker simpelthen den mad, som de er selv er med til at lave og de grovæder når de skal spise, hvorimod madpakken godt kan ligge urørt, selvom man prøver at gøre den spændende.. Det med at man selv er med til at lave maden tror jeg er en af grundstenene for at få et godt forhold til mad. At have set og rørt råvarerne inden man tilbereder dem, lægger et godt fundament til gode madvaner senere i livet... 100 kr. virker måske lidt dyrt, men økologisk mad er også lidt dyrere, og det vil da sikkert kunne gøres billigere.Jeg håber at du kan få det op at stå, men husk at få alle love og regler tjekket og overholdt, så du ikke bliver stoppet af fødevaremyndighederne... Du kan kontakte din fødevareregion og få at vide hvad du skal overholde - og der er store krav til mad, som skal sælges. Det er ikke nok med blot et hygiejne kursus, men pøj pøj med det ![]() |
Hvad spiser jeres børn?
|
Vores søn på 3 år spiser ikke "normalt" for en 3-årig. Han elsker eksempelvis sorte oliven, soltørrede tomater, ost af alle slags, sild, hvidløg, karry-retter... og derudover er han vant til at spise, hvad der bliver serveret. Et andet forslag kan være pandekager med fyld. Hvis du køber færdig-pandekager, skal du kun variere fyldet, og det behøver ikke være så meget – og heller ikke så dyrt. Pandekager kan også laves i en god, sund kvalitet, fremfor det bliver for sødt og usundt. Boghvedepandekager er ideelle til mad, og så undlad sukker. Generelt vil det være en god ide på en eller anden måde at få nogle af de sunde, grove kornsorter ind i programmet. En pita kan godt være grov, det kan en bolle også, og rugbrød kan faktisk laves, så det er rigtig lækkert! Igen elsker vores dreng rugbrød og gider ikke sandwich-brød. Det skal også mætte godt, når det er børn, der tænkes til, så det er endnu et point til det grove. Og det behøver ikke være kedeligt! Noget andet alle børn elsker, er pølser. Og de kan fås lavet af alle slags kød og med forskelligt fyld i. Om de dermed bliver for dyre til projektet, er jeg ikke lige klar over... |
|
Hej Torrild.. Jeg så lige tilfældigvis en artikel i det lokale Tarm ugeblad, hvor de havde gjort nøjagtigt det din idé går ud på.. De havde i samarbejde med børnene lavet morgenmad igennem en hel uge, og samtidigt givet dem sunde kostråd.. Helt igennem iorden koncept.. Det var en af lærerne som stod bag og havde fået alle med... Kunne du lave samme nummer, så er der helt sikkert noget rigtig godt PR der kan kickstarte din forretning.. Jeg har klippet artiklen ud og scanner den lige ind når jeg får tid og så sender jeg den lige til dig... Mvh Brian Brandt |
|
Hej Brian! Den artikel ville jeg gerne se! hvis du lige gider gøre det ville det være fedt! mvh Jakob |
|
Øh... husk, at du ikke må kopiere artiklen uden at få lov af Tarm ugeblad først.. eller sådan noget.. kender ikke lige copyright loven til bunds... så jeg sender den lige i en privat besked... Hvis andre har lyst til at læse artiklen, så giv mig lige en PM, så kan jeg også lige sende den til jer... Øh... gad vide om det er mere rigtigt at sende den over en PM... hmm.. det er vist et helt andet spørgsmål... ;-) Mvh Brian Brandt |
|
Hej Torrild! Faldt lige over din tråd. Bare rolig jeg slog mig ikke SMIL Ved ikke om du har set nogle af de tråde omme under MLM firmaer. Jeg er igang med at hjælpe et tysk firma med at komme til DK. Vi runder nok snart de første 100 aktive forhandlere i DK efter kun lidt over 2 mdr. Det er et postordre firma på MLM og homeparty basis. Det der kunne være interessant for dig er vores soya produkter. Smagte selv igår frikadeller af soyakød istedet for svinekød og de var rigtig gode. Kender du Harry Weinford fra tysk TV? Han er med i dette firma og du får her kataloget hvor du på de første sider kan se vores madprodukter.:http://www.optidee.net/optiseiten/deutschland/downloads/katalog/katalog.pdf Jeg har en lille folder med opslrifter jeg kan sende pr. post, men den er pt. på tysk, men kommer meget snart på dansk. Vi har fundet et firma der er ved at oversætte alt. Her har du en opskrift jeg kunne kopiere på vores hjemmeside. Da det er et firma der benytter sig af salg vis anbefalinger (MLM) er der de bedste muligheder for at anbefale det til så mange at de ting i skal bruge til jeres madlavning kan blive omkostningsfrit og tilmed give overskud så i får råd til at bruge rent økologiske produkter. Har dette vakt din interesse er du velkommen til at kontakte mig |
|
Ups! Den lille detalje opdagede jeg ikke. Jeg læste ellers en del af indslagene og syntes at det jeg har passede perfekt ind i det han søgte. MEN man skal selvfølgelig være 18 år. Så medmindre en voksen vil stå for at købe vores lækre soya produkter kan det ikke lade sig gøre. |
|
|
Bliv gratis medlem
Og jeg har den ene i børnehave, som er en grøn og økologisk børnehave. Her giver vi 100 kr. pr mdr. og for det får de økologisk frugt fra Årstiderne hver dag samt friskbagt brød, som ungerne selvfølgelig er med til at lave. 2 gange i ugen får de desuden mad i børnehaven, som de også selv er med til at lave. De elsker simpelthen den mad, som de er selv er med til at lave og de grovæder når de skal spise, hvorimod madpakken godt kan ligge urørt, selvom man prøver at gøre den spændende.. Det med at man selv er med til at lave maden tror jeg er en af grundstenene for at få et godt forhold til mad. At have set og rørt råvarerne inden man tilbereder dem, lægger et godt fundament til gode madvaner senere i livet... 100 kr. virker måske lidt dyrt, men økologisk mad er også lidt dyrere, og det vil da sikkert kunne gøres billigere.