Jeg synes det er lidt underligt, for jeg var en tur med tog fra Jylland til Sjælland i går, og på vej derover kunne jeg knap nok lave noget, fordi signalet konstant faldt ud - grrrrr. Men på vej hjem - ja, det var helt anderledes og den var faktisk på optimal hastighed hele vejen. Gad vide - om jeg er kommet med et tog der har kørt en anden vej hjem, end da jeg tog derover? ![]() Uanset hvad, så var den guld værd i går, da jeg ikke kunne komme på nettet efter jeg kom hjem fordi en dum lille knap (til trådløs kommunikation) på computeren, var blevet skubbet til. - der var igen en top dækning, selv om jeg bor lidt ude på landet og ca. 15 km fra en større by. Birgit |
3´s trådløse bredbånd, "USB" tilslutningen - funker det?
FYY ha Martin.... Må man ikke kun kører 90 kmt. der? ![]() Spøg til side...Jeg overvejer også at prøve det af, men det ser ud til at ikke alle er helt tilfredse med kvaliteten endnu, så jeg tror jeg venter lidt endnu.... P.S. Martin - Tak for en s.... god bog (Iværksætter til jeg dør) der er mange brugbare tips og triks. |

Hej Jeg har et USB modem fra 3, jeg lavede en test hvor jeg kørte fra Vildsund i Thy, til Skive, der fungerede netradionen uden problemer. Hvilket var overraskende, var senere på Bornholm hvor jeg også havde forbindelse fra sommmerhuset i Dueodde. (Dog kunne der være problemer med at komme på nettet omkring middag, nok noget med antallet af samme brugere?) Med hensyn til at den hopper over på TDC''s net, har jeg låst den til at den kun skal bruge 3''s net (Skulle jo nødig få en ekstra regning) se evt: http://www.3.dk/upload/3Kundeservice/3USB-modem%20fejlguidev1.pdf Jeg har nu været glad for mit modem, og vil nødigt undvære dette. |

Faldt lige over hvordan du sætter den op på en MAC http://www.3.dk/upload/3BizzKundeservice/Mobilt%20bredb%C3%A5nd/3USB-Modem%20MAC%20vejledning.pdf har dog ikke selv testet det. Men kunne da være interessant at høre hvordan det fungerer. |
Den fungere selvfølgelig også uden problemer på mac, det er jo ikke noget særligt sådan et 3 modem, og for at det ikke skal være løgn bruger de jo endda en mac i deres reklamer, så ville det jo være skidt hvis det ikke virkede. |
Jeg har brugt et 3 kort (usb) i sommerferien fra min båd det virker perfekt og jeg har haft fin dækning. Jeg har ikke været ude for at den har roamet til TDC nettet, men det kan jo være at de steder jeg har sejlet rundt i DK er deres target område. Kun de bedste anbefalinger fra mig (og nej jeg arbejder ikke hos 3) hilsen Erik
|
Jeg har godt nok ikke USB, versionen men har rendt rundt med en Nokia n95 og 3's bredbåndsabonnement (den billige pakke med fri trafik for et par 100 om måneden) i nogle uger/måneder og jeg må sige at det fungerer upåklagelig så længe man holder sig inden for københavn/hovedstadsområdet. Jeg har ikke rigtig været så langt væk "hjemmefra", pga for meget arbejde og for få ture til det jyske, så jeg skal ikke kunne kommentere omkring "lars tyndskids marker". Jeg har et par gange været i århus med toget og selvom der er nogle dumme udfald en gang imellem så er der ingen problemer med at hyggesurfe og ordne mails m.v. i løbet af togturen. I og med at jeg har kortet til min telefon i stedet for i en USB sjover, så nyder jeg også godt af altid lige at kunne hente mail, surfe på diverse sites når jeg venter på transport, og lignende. Alt sammen over samme for de samme 200 kroner om måneden for fri trafik på 3's net. Det kan næsten ikke gøre billigere. Jeg er selvfølgelig heldig med at jeg det meste af tiden befinder mig rundt omkring og i København, men det er en fornøjelse at kunne nøjes med at slæbe mobilen med på cafe og lignende når man ved at en eller anden sender en mail, eller endnu bedre når skidtet er kombineret med en IMAP mailkonto, så er der adgang til det hellige e-mail-arkiv hvor du end er, hvilket er noget jeg ofte har brug for at slå op i, hvis jeg er til diverse møder m.v. Telefonen kobler jeg selvfølgelig bare til Macbook Pro'en når jeg skal bruge en lidt størrer skærm. Så render man alligevel rundt med en af disse moderne smartphones i hovedstadsområdet, så er der virkelig sket meget med 3's tilbud siden de kom på markedet. Især hvis man primært har brug for datatrafik og ikke vil betale 10 kr pr mb. Bruger man telefonen som modem skal man dog ofte lige være opmærksom på at medbringe en oplader løbende :-D Men man skal passe på. Det at have adgang til nettet hvor end du er kan hurtigt blive vanedannende og noget af en tidsrøver. ;-) |
Man har et stykke tid kunnet - og kan stadig - prøve modemet eller indstikskortet gratis af 3´s erhvervsafdeling (i en måned). Så hvis man ved, hvor man skal bruge den, er det da en god idé at prøve den af. |
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
Jeg prøvede 3s USB løsning da jeg var på messe og bortset fra at det ikke virkede sammen med Vista (Ved ikke om de har opdateret siden april) så tog det ikke mange minutter at være på. Problemerne kommer først når man leverer tilbage igen. Jeg havde modem'et på prøve i 1 måned gratis, som 3 reklamerer med. Selvom jeg leverede tilbage igen indenfor 1 måned, får jeg stadig regninger og returneringssedler som jeg skal hente på posthuset i en stor papkasse (Spild af penge). Og har I nogensinde forsøgt at kontakte dem på deres telefon. Det er komplet umuligt. Jeg kan sagtens vente til der kommer en tilsvarende løsning fra et andet selskab. Og turen mellem Jylland og København bliver så brugt til at læse de bøger jeg ellers ikke har tid til ;-)
|