Jeg købte en mobil bredbåndsløsning da jeg vidste jeg skulle indlægges på Kolding sygehus og frygtede for hvordan det skulle gå med min hjemmeside imens.
Først fik jeg datakortet og skidtet virkede ikke, så dagen efter måtte jeg hen og få det byttet til USB.
Det fungerede upåklageligt på sygehuset og det var en fryd at vide at jeg kunne opdatere siden (så jeg ikke druknede helt i mails og arbejde når jeg kom hjem)
Der jeg synes problemerne er - er når jeg tager toget fra jylland til Sjælland - mange gange mister den forbindelsen, og jeg holder nøje øje med msn ikonet for at finde ud af om jeg er online eller ej.
Jeg er stadig glad for mit (delvis) mobile bredbånd, så jeg skifter det ikke ud.
Jeg vil sige du kan roligt tage chancen og bestille det - jeg fik at vide at der var 14 dages prøvetid, netop fordi de har erfaring med at folk bliver glade for det, og ikke ønsker at afmelde det igen.
Jeg har nu haft PC-card''et fra 3 i 14 dage, og må sige at det kører upåklageligt... (har ikke prøvet usb''en, så kender jo selvfølgelig heller ikke alternativet)...
MEN men men... som med alt andet fra 3, bliver det returneret igen... det er kun enkelte gange når jeg har været i nærheden af kbh at den har kunnet fange 3''s net, ellers roamer den... og med de mb-priser bliver det hurtigt en dyr fornøjelse, når 60% af ens tid foregår ude på Lars-tyndskids væk fra de større byer...
Godt at høre så mange positive historier! Jeg sad for et par dage siden og overvejede for og imod. Men netop fordi jeg synes at have en-eller-anden dårlig historie i baghovedet om 3's net, så blev det aldrig bestilt.
Mon ikke jeg skal ind og se på det igen. Jeg har allerede flere gange i år siddet og kigget ud på solen, ned på den bærbare, ud på solen, ned på mit netkabel, ud på solen.... og så tænkt... DAMN!
Godt at høre så mange positive historier! Jeg sad for et par dage siden og overvejede for og imod. Men netop fordi jeg synes at have en-eller-anden dårlig historie i baghovedet om 3''s net, så blev det aldrig bestilt.
Mon ikke jeg skal ind og se på det igen. Jeg har allerede flere gange i år siddet og kigget ud på solen, ned på den bærbare, ud på solen, ned på mit netkabel, ud på solen.... og så tænkt... DAMN!
Har selv kontor et stenkast fra Kastellet, men desværre ikke tæt nok til at WLAN''et kan række, så kan sagtens følge din tankegang... hvor kan man dog hade sit ikke-airconditionerede kontor når solen skinner højt fra en blå skyfri himmel :-)
Med hensyn til alternativer, så har jeg læst et sted, at TDC og var igang med at forberede noget mobil bredbånd over deres 3G net, men mener også at der stod noget om at det først var ved årets udgang de forventede at kunne tilbyde seriøst hurtigt internet.
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Har lige købt det og var igang inden for 10 minutter - må sige det fungere perfekt indtil videre. Weekend står på tur til det jydske, så derefter kan jeg nok komme med lidt flere oplysninger om det.
Dato: 22-05-2007 18:16:50 Forfatter: meJensen Findes der egentlig nogen (seriøse) alternativer?
Ja, TDC har et alternativ... prisen er på 500kr. og 1 gb data istedet for 10gb eller ubegrænset hos 3...
Til gengæld er dækningen hos 3 dårlig så snart du kommer ud over de større centrale områder i landet... i byerne er 3 dog mindst lige så anbefalelsværdig som TDC, desværre har jeg bare ikke så stort et behov i de større byer at 3 fungerer for mit vedkommende uden at skulle roame hele tiden...
Lige nu, Lasse - sidder jeg trådløst skrivende og solbeskinnet midt i den danske forsommer. Det er en frihed, jeg ikke giver afkald på igen. Og ja, der er da jævnligt udfald, når jeg bevæger mig uden for de større byer - men i det store hele fungerer løsningen upåklageligt.
Der skal 3 til trådløs tango, og umage par er opmærksomme på, at forbindelsen kan ryge - det gør os bare skarpere!