Min løsningsmodel når jeg ferierer den i udlandet, plejer at være noget med en cafe som tilbyder trådløs internetforbindelse. Úanset hvor i verden man er, kan man efterhånden finde nogle af dem. Så kan det godt være at det koster et par café latte, en sandwich og pæne drikkepenge bagefter for at have siddet i fire timer og optaget en plads, men det er da langt billigere end Renés metode + sjovere at bruge pengene på mad frem for 3.
Samtidig føler jeg at det er med til at begrænse min internetfærden / arbejdestid, da jeg ved jeg har en mere eller mindre begrænset periode med internetforbindelse. Ferie er trods alt ikke = ekstern-arbejdsplads...
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Normalt ville jeg aldrig tage min computer med :-)
Men 3 mdr er en smule længere end en "normal" ferie - i min verden i hvert fald. Alt i alt er ITechnic faktisk kun 3-4 mdr, og der er godt nok sket meget siden starten. Så jeg er nødt til lige at snakke med Kasper ind i mellem, om stort og småt.
Men idéen med en cafe har strejfet mig - men jeg har også forkastet den igen. De nærmeste steder ligge mellem 3 og 4 km væk, og uden bil... er det alligevel lidt af en tur, hvis jeg bare lige skal bruge 10 minutter foran computeren. Det ville noget lettere bare at tænde computeren, plugge et netværkskort i - og vupti... :-)
Det nye mobilselskab Bibob.dk har også adgang til 3G nettet. Hos dem koster en MB 3,75 kroner. (og 35 pr. MB i Sverige og 60 pr. MB i europa.) Og ellers ikke noget abonnement.
Var det ikke en ide, at få et simkort hos dem (gratis)
og så købe et E220 3G USB modem, som er det både 3 og TDC bruger?
Jeg har haft deres USB tilslutning i lidt over en måned nu, og har aldrig haft udfald. Kører hver morgen fra Løgstrup til Viborg (11 km) og det værste jeg endnu har oplevet, har været en download-hastighed på 30 kb/sek ;) Ellers svinger den mellem 30 kb/sek - 150 kb/sek. Har tilmed oplevet 370 kb/sek over cirka 25 minutter.
Jeg har nu haft det i 4månederstid og der har ingen problemer været man kan selvfølgelig remme ind i huller hvor der ingen dækning er men ellers et godt produkt
jeg kører det så igennem min mobil istedet for da jeg har mobil hos 3 så istedet for at købe usb modem valgte jeg bare min nye mobil og kobler den til pc via usb stik og det er lige så godt
Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.