Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 19 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Allan I:
Brian - jeg tog ikke afstand fra dine erfaringer. Jeg skrev oven i købet, at jeg selv havde haft lignende erfaringer!

Det mener jeg heller ikke du gjorde, men helt generelt var der en del indlæg der sagde noget i retning af "du må ikke generalisere ud fra enkelte, egne, erfaringer", det var dem jeg mente også kunne bruges "den anden vej".

Allan I:
Vi er vel enige om, at hvis du har et antal dårlige erfaringer med Føtex i dit lokal-område, så er det stadig ikke velanset at ytre: Alle Føtex butikker er noget crap - eller endnu værre: supermarkedsbranchen er noget crap.

Enig igen, men hvis nu flertallet i befolkningen havde den opfattelse at Føtex er noget crap, så vil det ikke nytte noget at Dansk Supermarked bare fortæller folk at de tager fejl. Jeg er helt sikker på at de vil tage udgangspunkt i at deres image er i bund, retfærdigt eller ej, og så vælge strategi derfra. Det er her jeg synes MLM-branchen fejler i kommunikationen.

Allan I:

Brian Reinhold Jensen:
Jeg er hverken for eller imod MLM, jeg har simpelthen ikke haft behov, eller interesse, for at sætte mig ind i konceptet - sådan er det og sådan vil det blive ved med at være i en periode endnu.

Og jeg tror bl.a. at det er her, en af problemstillingerne ligger. Jeg tror, der er mange flere, der som dig ikke rigtig har nogen interesse i emnet - og derfor bliver debatterne også derefter - altså sådan lidt halvhjertet - for det er da meget sjovt at kaste et par spydige kommentarer ind i debatten, men man er sådan set lidt ligeglad med, hvordan de bliver modtaget eller hvordan de påvirker debatten.

Enig igen, men problemet er ikke mit, det er MLM-branchens, som jeg ser det.

Jeg mener iøvrigt ikke at jeg har kastet halvhjertige, spydige kommentarer ind i debatten og jeg interessere mig helt klart for trådstarters emne om dobbeltmoral blandt iværksættere, fordi vi ikke kan "forstå" MLM-branchen.

/Brian

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:50

Allan I:

Lundsby:
Det er selvfølgeligt svært

Det skal du ikke være ked af - der er nok nogen med evnerne, der kan hjælpe dig. Wink

Det er jeg skam ikke ked af, jeg har jo ikke noget i klemme, det er ikke min branche der er hadet af største delen af danskerne, og det er ikke min forretning der lider skade pga. dårligt ry.

Tværtimod CloudSprout går fantatisk, og hvem elsker ikke web-branchen, Google og Facebook er jo fantatiske fyrtårne.

Jeg er ikke sikker på, at der findes nogle der er evnerne til at indrulle folk som dig i en konstruktiv opbygning af MLM's image, men hvis der er ville jeg ydmygt lærer så meget jeg kunne fra dem!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amino er et virkelig godt forum - på alle mulige måder - meninger bliver delt, debatteret og slået ned eller bakket op - nye kontakter og forbindelser bliver skabt - på tværs af interesser. Denne del af Amino - nemlig MLM/Network Marketing lever på nøjagtig samme præmisser/fordele.

Når det så er sagt - så er Amino i MLM sammenhæng en lille bette fraktion - som ingenlunde vægter så meget som en fjer over det ganske land - ude i de små hjem, til hotel-møder, events, 1-1, 2-1, webinars - med andre ord: Der er muligvis ganske mange der "læser over skuldrene" på Amino - men så lille en del af de i ti-tusindevis af mennesker der kigger på mulighederne indenfor Network Marketing.

Men - skal vi nu ikke tage smilet på - og så glæde os på vegne af alle slags iværksættere - samtidig med at vi hylder 179 kommentarer på et indlæg som uden tvivl har rykket nogle over på den positive fløj ;-)

Inspireret af Clevin - og til jer allesammen:

Lasse 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:03

Lasse Burholt:
Men - skal vi nu ikke tage smilet på - og så glæde os på vegne af alle slags iværksættere - samtidig med at vi hylder 179 kommentarer på et indlæg som uden tvivl har rykket nogle over på den positive fløj ;-)

Selvom skyderier imellem indvandre bander får masser af presse, så betyder det næppe at det er gavnligt for integrationen.

Tråden har fået meget opmærksomhed, men med en overskrift som antyder at MLM modstandere er dobbelt moralske, tror jeg desværre at MLM kommer ud med et endnu dårligere image.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Selvom skyderier imellem indvandre bander får masser af presse, så betyder det næppe at det er gavnligt for integrationen.

Tråden har fået meget opmærksomhed, men med en overskrift som antyder at MLM modstandere er dobbelt moralske, tror jeg desværre at MLM kommer ud med et endnu dårligere image.

Den hopper jeg ikke på - overskriften tiltrækker opmærksomhed - debatten skaber nysgerrighed - der er ikke sket noget for image - andet end hvis du spørger de Amino brugere der i forvejen og i al evighed har e negativ tilgang til Network Marketing - altså lige indtil den dag - de sidder sammen med mig over en kop kaffe og en omgang "Clevin" med kuglepen og papir ;-)

Lasse 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:43
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Der er vi nok uenige! I mine øjne er overskriften negativ og debatten, er i høj grad præget af noget vi har set tusind gange før, uden at MLM af den grund er blevet velset. Men det er vel naturligt at MLM'eren og ikke-MLM'eren vurdere dette forskelligt.

Den eneste undtagelse er at Brian og jeg egentligt ikke er modstandere men bare er uforstående overfor at man ikke erkender at MLM har et image problem og iværksætter en fornuftig strategi til at udbedre dette.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:10

Lundsby:
Den eneste undtagelse er at Brian og jeg egentligt ikke er modstandere men bare er uforstående overfor at man ikke erkender at MLM har et image problem og iværksætter en fornuftig strategi til at udbedre dette.

Den strategi kører i bedste velgående i de mange selskaber - du vil aldrig kommer "dårlige oplevelser" eller misforståelser til livs - faktum er at de to ting ofte hænger sammen med at man retter skytset mod branchen, fremfor i nogle tilfælde at gøre op med sig selv, om ikke den "dårlige oplevelse" eller eventuelle misforståelser i lige så høj grad skyldes en selv. 

Det er ihvertfald den konklusion der i mine "efterretninger" kan spores.

For nu at slå fast for 117.000. gang: Network Marketing har en bedre vej - og kan sætte dig i et køretøj der kan tage dig lige derhen du vil... som udgangspunkt er det faktisk utroligt let - en enkel tilgang til at skabe en indtægt - om den så skal være supplerende, ganske pæn eller stor.

Alle selskaber har incentive programmer - belønninger - som i langt de fleste tilfælde sender folk til alle mulige spændende steder i verden.

Men som alt andet i livet - så kræver det at man gør noget - og man gør det "rigtigt" - følger et system, som enten formuleres af selskabet, ens sponsor eller det team man bliver en del af.

Herefter er det matematikken kommer i spil: Man skal gøre en indsats, igen og igen og igen og igen - alt sammen duplikérbare indsatser. Når en indsats er ganget op nok gange så når man det mål man har sat sig over en realistisk periode.

Så enkelt er det faktisk.

Men vejen til succes er mudret til med mange fristelser for gøre holdt - tage en omvej - eller gøre forhastede tiltag - som bare ikke virker - og som i værste fald giver de "dårlige oplevelser".

Mvh.
Lasse Burholt 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:27

Lasse Burholt:

Lundsby:

Den strategi kører i bedste velgående i de mange selskaber - du vil aldrig kommer "dårlige oplevelser" eller misforståelser til livs - faktum er at de to ting ofte hænger sammen med at man retter skytset mod branchen, fremfor i nogle tilfælde at gøre op med sig selv, om ikke den "dårlige oplevelse" eller eventuelle misforståelser i lige så høj grad skyldes en selv. 

Jeg er enig med dig i at man ikke kommer de dårlige oplevelser til livs, sådan er det vel egentligt ikke alle brancher. Men pointen i hvert fald i min estimering, at MLM nok er den mest hadede branche jeg kender til! (Hvis man begrænser sig til de lovlige og trækker parkeringsbranchen fra).

Hvis branchen brugte en strategi, hvor man holdte sig til at fremhæve egne fortræffeligheder og holde sig for god til at fremhæver andres mangler, dobbelt moral etc. så tror jeg personligt at de ville fremstå meget bedre. Ulempen er nok, at man ikke ville få så meget opmærksomhed, få jeg skyderier på Nørrebro for bare meget presse, og indlæg på Amino, der klager over de andres dobbelt moral.

Jeg har læst nogle af dine andre indlæg om positive og negative mennesker etc. så jeg kan ikke forstå at det ikke piner dig, at præmissen altid er så negativ når der diskutteres MLM, jeg synes I burde tage aktive skridt til at sikre at præmissen bliver positiv, f.eks. ved at fortælle om egne succes oplevelser.
Samtidigt synes jeg (i min ydmyg mening) at I burde kvæle alle de negative tendenser i egne rækker.

På den måde ville I fremstå positive og succesfulde, og den slags er det svært for iværksættere at stå for.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:09

Lundsby:
Jeg har læst nogle af dine andre indlæg om positive og negative mennesker etc. så jeg kan ikke forstå at det ikke piner dig, at præmissen altid er så negativ når der diskutteres MLM, jeg synes I burde tage aktive skridt til at sikre at præmissen bliver positiv, f.eks. ved at fortælle om egne succes oplevelser.
Samtidigt synes jeg (i min ydmyg mening) at I burde kvæle alle de negative tendenser i egne rækker.

Har deltaget i rigtig mange debatter på Amino - og har ligeledes forfattet et hav af indlæg - så kender udmærket retorikken - men det piner mig ikke - for det er kun i dette forum der kommer så meget negativitet på banen, simpelthen fordi det er så nemt - jeg oplever ingenlunde den samme stemning på Facebook og slet, slet, slet ikke IRL - altså "ude i den virkelige verden"... og jeg er i begge de sammenhæng eksponeret for og "netværker" med utroligt mange mennesker. På Facebook stopper man blot kommunikationen - IRL kommer de negative røster til kort - fordi det unægtelig bliver noget sværere at argumentere i så HÅRDE toner, som tit er tilfældet "herinde på Amino" - især fordi det jo så osse er sådan at ingen jo nogensinde er tvunget til at lytte, til at deltage, til at købe, til at involvere sig i et givent selskab. 

Nu kan den noget overdrevne negativitet imod Network Marketing osse hentes i at selv i debatforum titlen ligger en anti-partisk holdning til branchen/til forretningsformen:

"Hvordan bliver jeg Multi-Level Marketing sælger
Hvad er MLM? Er Direkte Salg fremtidens virksomhedsform?"

Say what - kommer den så: Hvordan får Lasse lige det til antipartisk - og indrømmet, den konklusion er osse ganske søgt - men det står ikke til diskussion "Direkte salg" er fremtidens virksomhedsform - den er såmænd i alle mulige faktuelle sammenhænge cementeret som særdeles effektiv virksomhedsform.

I Asien og i USA er de blot lige en tand foran - når det kommer til "endorsement"; I Danmark har vi ikke set kendte personligheder omtale forretningsformen i en anerkendende kontekst. 

Når succeshistorier deles, bliver de - i dette forum - savet - når en "kendt dansker" involvere sig i anerkendte og velrenommerede selskaber, så bliver de trukket gennem den tåbelig tabloid presse.

Faktum er blot, at de der har noget på hjerte i vores branche overhovedet ingen værdi ser i at deltage i debat på Amino - af den grund, at det ingen værdi skaber for deres forretning: Men bruger energien hvor den virker - "ude i marken" eller på de medier hvor det positive er i højsædet.

På Amino skal vi stadig diskutere FAKTA - som om de fakta er det pure opspind - underforstået at det er den samme tåbelige diskussion der kører hver eneste gang.  

Den dag Thorborg har overstået en kop kaffe med mig IRL - og ikke i et "skriftligt" forum - og han kommer så tæt på en endorsement som han kan eller den dag, når succesfulde iværksættere fra den konventionelle branche viser hvad de har gjort i Network Marketing sammenhæng - så er det "facts beats argumentation".

"Den dag" ligger ikke så langt ud i fremtiden - der sker meget mere "ude i marken" som aldrig når "herind" i den lille lukket klub, vi kender som Amino ;-)

I Network Marketing branchen findes der det er "internt" kaldes "MLM Rockstars" som for det første laver så svimlende indtægter - det er en ting - men som besidder nogle evner til at træne og coache som kun ganske få i alle andre sammenhæng kan. 

Jeg kan kaste så mange links, YouTube videoer - og kaste indtryk fra events jeg selv har deltaget i bl.a. i USA - men som altid vil være ud af kontekst, og så er det prædikater som "sekter", "halleluja" og "sekteriske" eller "evangelistiske metoder" bliver kastet i spil. Men det er fordi det for udenforstående kan være så mærkeligt at opleve SÅ mange positive mennesker på engang. Eller mennesker med en positiv tilgang.

Når de succesfulde viser deres konge-slæder frem, når ferierejser til eksotiske rejsemål promotes, når en livsstil udover det almindelig vises frem i Network Marketing sammenhæng understøtte det hele den "Why" som rigtig mange implementere i deres målsætning - men når udenforstående ser det samme - taget ud af en sammenhæng - så uha-da-da så er det noget værre farligt noget.

Men spørg HVEM som helst: Hvis du vandt i LOTTO imorgen - hvad ville du så gøre med dem... Svaret vil oftest være: "Jeg vil ud og rejse!", "Jeg vil ha´ mig en fed bil!", "Jeg vil købe mig frihed til at gøre alle de ting jeg ikke har råd til!"

Se blot Thorborgs seneste video hvor han snakker om det at en Porsche er "why" nok for mange iværksættere.

Thorborg: "Dyr Porsche - færre iværksættere" >>> 

Så kom igen kære debatterende modstandere... Tingene er på ingen måde anderledes - faktisk er det NØJAGTIG de samme ting der flytter noget for "konventionelle iværksættere" og "Network Marketing iværksættere".... ;-)

Folk vil ikke høre om fede indtægter - de vil være en del af de sjove rejser - de vil lave hjulspin i en fed bil - og spise på de gode restauranter - med deres venner! ;-)

Lasse 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:53

Hej igen,

Jeg ved ikke rigtigt om jeg har lyst til at blive ved, jeg er åbenbart for dum, misundelig eller negativ til at se lyset, men jeg prøver lige igen.

Lasse, at jeg ikke er enig med dig betyder ikke nødvendigvis at jeg ikke har forstået dig, det kan også være fordi vi bare ikke er enige. Og jeg kan sagtens være uenig med mennesker, uden at jeg dermed betragter dem som dårlige mennesker.

Lasse Burholt:
På Amino skal vi stadig diskutere FAKTA - som om de fakta er det pure opspind - underforstået at det er den samme tåbelige diskussion der kører hver eneste gang.

Fakta er at jeg kun har mødt MLM under de beskrevne negative former, fakta er at jeg ikke føler noget behov for at ændre min opfattelse, fakta er at det meste af min omgangskreds har samme opfattelse, hvis det er et problem for MLM-folkene så er det altså deres opgave at få det kommunikeret ud til mig, jeg har ikke noget problem med at tro det jeg tror.
Men så længe argumentationen nærmer sig noget religiøst "vi har en bedre vej" eller udelukkende drejer sig om hvor rig man kan blive, så får I altså ikke mig med. Det er andre prioriteter der fylder i mit liv.

Lasse Burholt:
I Network Marketing branchen findes der det er "internt" kaldes "MLM Rockstars" som for det første laver så svimlende indtægter - det er en ting - men som besidder nogle evner til at træne og coache som kun ganske få i alle andre sammenhæng kan.

Det ændrer ikke min holdning at der er nogle der er blevet svimlende rige, bliver kaldt rockstars eller er gode til at lære konceptet fra sig - jeg synes stadig ikke om konceptet. Og det ændres ikke ved resten af indlægget om hvor rige og succesfulde der er nogen der er og hvor mange biler de har, det er fint for mig at de er rige, men jeg synes stadig ikke om konceptet.

Lasse Burholt:
Så kom igen kære debatterende modstandere... Tingene er på ingen måde anderledes - faktisk er det NØJAGTIG de samme ting der flytter noget for "konventionelle iværksættere" og "Network Marketing iværksættere".... ;-)

Trangen til at skabe, glæden og stoltheden over at have skabt arbejdspladser, muligheden for at følge mine børn i skole hver dag og anerkendelsen fra medarbejderne for at drive en god virksomhed er drivkraften for mig - jeg har stadig tilgode at høre fra MLM-folkene at drivkraften er andet end rigdom og fede biler ;-)
Og misforstå mig nu ikke, det er helt legalt at have de mål og forsøge at opnå dem på forskellige måder, men hold nu op med at betragte MLM som "den sande vej" og betragte alle os andre som dumme og vantro fordi vi har andre værdier i livet, end rigdom, fede biler og og luksusrejser.

Lasse, du taler om at overbevise face to face, jeg vil gerne invitere dig med en tur i vildmarken på kanotur, en tur som frivillig i Kirkens korshær eller blot som frivillig i køkkenet på en FDF eller spejderlejr - jeg er sikker på du vil møde mennesker med livsværdier der ikke er i nærheden af at have den ultimative monetære rigdom som mål.

Stor hilsen
/Brian 

Side 19 ud af 25 (249 indlæg)