Det er selvfølgeligt svært, at se entydigt. Men jeg er ret sikker på, at det store tavse flertal, dømmer MLM ude. Det er ihvertfald påfaldende at det kan være en velkommen på forsiden historie, hos Ekstra Bladet at Bo Hambruger sælger kaffe igennem MLM, og at han såvidt jeg husker efterfølgende tager afstand fra det. MLM har et dårligt image, og udfra branchens synspunkt, ville det være smart at gøre noget ved det.
Da vi designede forretningsmodellen for CloudSprout, har vi på ingen måde været inspireret af MLM. Men ideen om at skabe evangelist brugere, er i tilstede i begge koncepter, men det er udmøntet markant forskelligt, og vi har bevidst fravalgt at sælge CloudSprout ud fra en pyramide-struktur.
Jeg tror ikke at du kan finde et eneste sted i denne tråd, hvor jeg taler imod MLM som koncept. Min pointe har hele tiden været, at dem der debatter for MLM her på Amino, gør det på en dårlig måde for de ikke formår at få debatten til at handle om de positive ting ved MLM, istedet bliver det noget brok omkring at omverden er dobbelt moralsk, ikke ved nok etc. ... og surprise det får man ikke ret mange venner af. Det er simpelt at forfølge en strategi, der sætter mere fokus på de positive ting, der handler bare om at oprette tråde hvor man passioneret deler egne oplevelser, og hver gang der er en tråd som denne, der søger at kalde modstanderne for dobbelt moralske skriver man i den, at MLM'er generelt bør holde sig for gode til den slags.
Man bliver nødt til at indse at sådan er verden bare ikke skruet sammen! Hvormange har f.eks. læst alle valgprogrammerne før de stemte, nej vel. Sådan er verden, det bedste man kan gøre er at acceptere det og koncentere sig om hvordan man drejer det til sin fordel. |
Det tror jeg nu ikke helt er tilfældet, det man mest kan konstatere f.s.a. indlæggene her på Amino er generelt, at der er nogle der er for og nogle der er imod. Det er selvfølgeligt svært, at se entydigt. Men jeg er ret sikker på, at det store tavse flertal, dømmer MLM ude. Det er ihvertfald påfaldende at det kan være en velkommen på forsiden historie, hos Ekstra Bladet at Bo Hambruger sælger kaffe igennem MLM, og at han såvidt jeg husker efterfølgende tager afstand fra det. MLM har et dårligt image, og udfra branchens synspunkt, ville det være smart at gøre noget ved det. Nu er Hamburger historien nu en gammel sag efterhånden, men hvis jeg skulle ind i MLM/NM som sælger så ville ZinZino faktisk være et af de koncepter jeg ville vælge, og dette alene ud fra kvaliteten af deres kaffe, som i min optik er super. Jeg ved ikke om hullet er gravet dybere, i det store MLM/NM sammenhæng, der tror jeg nu ikke Amino har nogen decideret vægt i afgørelser om man går med eller ej. I dit eget tilfælde f.s.a. angår CloudSprout, der mener jeg du har anvendt elementer af ideerne i Network Marketing i din markedsføring inden du har et brugbart produkt, som jeg seriøst håber på at giver dig stor succes. Da vi designede forretningsmodellen for CloudSprout, har vi på ingen måde været inspireret af MLM. Men ideen om at skabe evangelist brugere, er i tilstede i begge koncepter, men det er udmøntet markant forskelligt, og vi har bevidst fravalgt at sælge CloudSprout ud fra en pyramide-struktur. Og det håber jeg også I får - det vil gøre tingene meget lettere for mange. Men jeg tror nu at I ender op i en pyramidestruktur hvis I får så stor succes, og det er der ikke noget dårligt i, for det er en metode hvorpå man kan styre tingene uden maksimal risiko . men det vil tiden vise men jeg smiler nu da du så bastant taler mod NM. Jeg tror ikke at du kan finde et eneste sted i denne tråd, hvor jeg taler imod MLM som koncept. Min pointe har hele tiden været, at dem der debatter for MLM her på Amino, gør det på en dårlig måde for de ikke formår at få debatten til at handle om de positive ting ved MLM, istedet bliver det noget brok omkring at omverden er dobbelt moralsk, ikke ved nok etc. ... og surprise det får man ikke ret mange venner af. Det er simpelt at forfølge en strategi, der sætter mere fokus på de positive ting, der handler bare om at oprette tråde hvor man passioneret deler egne oplevelser, og hver gang der er en tråd som denne, der søger at kalde modstanderne for dobbelt moralske skriver man i den, at MLM'er generelt bør holde sig for gode til den slags. Enig og tænkte også på at det var et postulat der ikke var helt underbygget det jeg kom med det. Dog er dine udtalelser bastante og kan derfor fremstå som entydige, men det kender jeg alt til selv. Men hvis man kunne stoppe generaliseringen og komme ned til subsrtansen, så ville det gavne mange flere. Man bliver nødt til at indse at sådan er verden bare ikke skruet sammen! Hvormange har f.eks. læst alle valgprogrammerne før de stemte, nej vel. Sådan er verden, det bedste man kan gøre er at acceptere det og koncentere sig om hvordan man drejer det til sin fordel. Problemet er, at der fremkommer analogier som er baseret på enkelte individers opfattelse og oplevelser uden at der gives information om produktet, hvorfor det antydes at alt i MLM/NM er skidt. Så hvis man i stedet sørger for at skrive i forhold til hvilket koncept man har følt sig bondefanget, så er det mere reelt end at generalisere. Derfor er udtalelsen om at MLM/NM er bondefangeri ligeså sand eller ligeså tåbelig som at alle mænd på Møn er skabsbøsser, så jeg tror ikke du fangede mit budskab da du afgav karakter
Det arbejde der er gjort på Amino, har i min optik bare gravet hullet dybere.
Jeg føler mig sikker på at vi vil få helt enorm succes med CloudSprout, og glæder mig som et lille barn til at vi launcher i denne måned.