Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 18 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Lundsby:
Der har været MLM debatter på Amino, så lang tid som jeg har været med (rigtigt lang tid), og det er ikke lykkedes at få et bedre image, af den vej, tværtimod ville jeg faktisk tro, at Aminos MLM historik har været skadelig for omverdens syn på branchen.

Det tror jeg nu ikke helt er tilfældet, det man mest kan konstatere f.s.a. indlæggene her på Amino er generelt, at der er nogle der er for og nogle der er imod.

Det er selvfølgeligt svært, at se entydigt. Men jeg er ret sikker på, at det store tavse flertal, dømmer MLM ude. Det er ihvertfald påfaldende at det kan være en velkommen på forsiden historie, hos Ekstra Bladet at Bo Hambruger sælger kaffe igennem MLM, og at han såvidt jeg husker efterfølgende tager afstand fra det.

MLM har et dårligt image, og udfra branchens synspunkt, ville det være smart at gøre noget ved det.
Det arbejde der er gjort på Amino, har i min optik bare gravet hullet dybere.

Entrepreneur - Jan:

I dit eget tilfælde f.s.a. angår CloudSprout, der mener jeg du har anvendt elementer af ideerne i Network Marketing i din markedsføring inden du har et brugbart produkt, som jeg seriøst håber på at giver dig stor succes.

Da vi designede forretningsmodellen for CloudSprout, har vi på ingen måde været inspireret af MLM. Men ideen om at skabe evangelist brugere, er i tilstede i begge koncepter, men det er udmøntet markant forskelligt, og vi har bevidst fravalgt at sælge CloudSprout ud fra en pyramide-struktur.

Jeg føler mig sikker på at vi vil få helt enorm succes med CloudSprout, og glæder mig som et lille barn til at vi launcher i denne måned. 

Entrepreneur - Jan:

men jeg smiler nu da du så bastant taler mod NM.

Jeg tror ikke at du kan finde et eneste sted i denne tråd, hvor jeg taler imod MLM som koncept. Min pointe har hele tiden været, at dem der debatter for MLM her på Amino, gør det på en dårlig måde for de ikke formår at få debatten til at handle om de positive ting ved MLM, istedet bliver det noget brok omkring at omverden er dobbelt moralsk, ikke ved nok etc. ... og surprise det får man ikke ret mange venner af.

Det er simpelt at forfølge en strategi, der sætter mere fokus på de positive ting, der handler bare om at oprette tråde hvor man passioneret deler egne oplevelser, og hver gang der er en tråd som denne, der søger at kalde modstanderne for dobbelt moralske skriver man i den, at MLM'er generelt bør holde sig for gode til den slags.

Entrepreneur - Jan:

Men hvis man kunne stoppe generaliseringen og komme ned til subsrtansen, så ville det gavne mange flere.

Man bliver nødt til at indse at sådan er verden bare ikke skruet sammen! Hvormange har f.eks. læst alle valgprogrammerne før de stemte, nej vel. Sådan er verden, det bedste man kan gøre er at acceptere det og koncentere sig om hvordan man drejer det til sin fordel.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:01

Lundsby:

Entrepreneur - Jan:

Lundsby:
Der har været MLM debatter på Amino, så lang tid som jeg har været med (rigtigt lang tid), og det er ikke lykkedes at få et bedre image, af den vej, tværtimod ville jeg faktisk tro, at Aminos MLM historik har været skadelig for omverdens syn på branchen.

Det tror jeg nu ikke helt er tilfældet, det man mest kan konstatere f.s.a. indlæggene her på Amino er generelt, at der er nogle der er for og nogle der er imod.

Det er selvfølgeligt svært, at se entydigt. Men jeg er ret sikker på, at det store tavse flertal, dømmer MLM ude. Det er ihvertfald påfaldende at det kan være en velkommen på forsiden historie, hos Ekstra Bladet at Bo Hambruger sælger kaffe igennem MLM, og at han såvidt jeg husker efterfølgende tager afstand fra det.

MLM har et dårligt image, og udfra branchens synspunkt, ville det være smart at gøre noget ved det.
Det arbejde der er gjort på Amino, har i min optik bare gravet hullet dybere.

Nu er Hamburger historien nu en gammel sag efterhånden, men hvis jeg skulle ind i MLM/NM som sælger så ville ZinZino faktisk være et af de koncepter jeg ville vælge, og dette alene ud fra kvaliteten af deres kaffe, som i min optik er super.

Jeg ved ikke om hullet er gravet dybere, i det store MLM/NM sammenhæng, der tror jeg nu ikke Amino har nogen decideret vægt i afgørelser om man går med eller ej.

Entrepreneur - Jan:

I dit eget tilfælde f.s.a. angår CloudSprout, der mener jeg du har anvendt elementer af ideerne i Network Marketing i din markedsføring inden du har et brugbart produkt, som jeg seriøst håber på at giver dig stor succes.

Da vi designede forretningsmodellen for CloudSprout, har vi på ingen måde været inspireret af MLM. Men ideen om at skabe evangelist brugere, er i tilstede i begge koncepter, men det er udmøntet markant forskelligt, og vi har bevidst fravalgt at sælge CloudSprout ud fra en pyramide-struktur.

Jeg føler mig sikker på at vi vil få helt enorm succes med CloudSprout, og glæder mig som et lille barn til at vi launcher i denne måned. 

Og det håber jeg også I får - det vil gøre tingene meget lettere for mange. Men jeg tror nu at I ender op i en pyramidestruktur hvis I får så stor succes, og det er der ikke noget dårligt i, for det er en metode hvorpå man kan styre tingene uden maksimal risiko . men det vil tiden vise Smile

Entrepreneur - Jan:

men jeg smiler nu da du så bastant taler mod NM.

Jeg tror ikke at du kan finde et eneste sted i denne tråd, hvor jeg taler imod MLM som koncept. Min pointe har hele tiden været, at dem der debatter for MLM her på Amino, gør det på en dårlig måde for de ikke formår at få debatten til at handle om de positive ting ved MLM, istedet bliver det noget brok omkring at omverden er dobbelt moralsk, ikke ved nok etc. ... og surprise det får man ikke ret mange venner af.

Det er simpelt at forfølge en strategi, der sætter mere fokus på de positive ting, der handler bare om at oprette tråde hvor man passioneret deler egne oplevelser, og hver gang der er en tråd som denne, der søger at kalde modstanderne for dobbelt moralske skriver man i den, at MLM'er generelt bør holde sig for gode til den slags.

Enig og tænkte også på at det var et postulat der ikke var helt underbygget det jeg kom med det. Dog er dine udtalelser bastante og kan derfor fremstå som entydige, men det kender jeg alt til selv.

Entrepreneur - Jan:

Men hvis man kunne stoppe generaliseringen og komme ned til subsrtansen, så ville det gavne mange flere.

Man bliver nødt til at indse at sådan er verden bare ikke skruet sammen! Hvormange har f.eks. læst alle valgprogrammerne før de stemte, nej vel. Sådan er verden, det bedste man kan gøre er at acceptere det og koncentere sig om hvordan man drejer det til sin fordel.

Problemet er, at der fremkommer analogier som er baseret på enkelte individers opfattelse og oplevelser uden at der gives information om produktet, hvorfor det antydes at alt i MLM/NM er skidt. Så hvis man i stedet sørger for at skrive i forhold til hvilket koncept man har følt sig bondefanget, så er det mere reelt end at generalisere.

Derfor er udtalelsen om at MLM/NM er bondefangeri ligeså sand eller ligeså tåbelig som at alle mænd på Møn er skabsbøsser, så jeg tror ikke du fangede mit budskab da du afgav karakter Smile

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:14

Lundsby:
Jeg synes ikke jeg har læst nogle MLM'er indlæg, hvor der blev taget afstand fra det. Men en masse der argumenterer med trådstarter. Pointen med mine indlæg var jo netop at fremhæve det smarte i at MLM'erne selv tog afstand fra den slags tråde.

Jeg synes måske din selvudråbte status som skarpsindig debattør er ved at smuldre lidt.

Tråden handler om EN ENKELT persons ERFARINGER med omverdenens syn på MLM.

Nu er jeg så enig med manden i flere af hans synspunkter - så det giver jo ikke helt mening at tage afstand fra det han siger, men lad os sige, at jeg ikke var enig.

Hvordan er det så du foreslår, at man "tager afstand" fra andres erfaringer???

Lundsby:
Det er altid den samme i mine øjne ynkelige retorik som du begynder på når du siger at den omverden er der dømmer jer ude, har begrænset info. I stedet for at tage ansvar, og få fortalt folk om det gode ved MLM på en måde så de gider at lytte.

Jeg kan dokumentere, at mange af de statements der bliver givet i denne tråd, er decideret usande, eller i bedste fald, bygger på forkerte fakta, så derfor er der jo også 100% hold i min påstand - og Martins for den sags skyld - når vi siger, at udsagnene bygger på begrænset info.

Hvis man skal have en saglig debat - lige meget om den omhandler MLM eller ej, så er man nødt til at have nogen fælles grund-forudsætninger at debattere ud fra - og så længe der opereres med forkerte eller misforståede grundforudsætninger - så giver det i princippet ikke mening at tage debatten. 

Jeg kan aldrig ændre på folks generelle opfattelse af MLM - hvis de har personlige erfaringer med konceptet - men jeg kan da i det mindste forsøge at rette på eventuelle misforståelser når jeg ser dem, og ad den vej forhåbentlig få ryddet nogen fordomme af vejen.

Det er min helt egen personlige  kommunikations-strategi. Hvad andre forhandlere, i andre selskaber, med andre produkter har af strategier, har jeg ikke overblik over, og har derfor heller ikke planer om at blande mig i dem. :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:38

Lundsby:

Hej!

Helt enig, men jeg tror ikke det hjælper. Folk skal ud og spørge andre og ubevidst ved de godt at de skal ud og afvises og det er det værste folk ved.

Jeg kan godt gå og blive bekymret for Danmarks fremtid og har i den forbindelse leget med følgende tekst:

Tror du på Danmarks fremtid? Venter du, eller vil du selv tage ansvar?

Danmark har landbrug, industri, handel og service som, stort set, alle er i krise. Folketinget har absolut velmente, men meget forskellige bud på løsninger som, trods ihærdighed, uden tvivl lader vente på sig med fattigdom til følge.

Der findes en anden mulighed for indtjening, nemlig at blive kunde i en markedsføringsstruktur og tilbyde andre at komme med. Derved udnytter man styrken i tallenes progressivitet. Eks. Find 5 personer som igen finder 5 (nu tænker du pyramide, men gør mig den tjeneste at læse videre). Bare i niende række bliver det til 1.953.125. Det er tankevækkende. Jeg siger ikke at det er det mest inspirerende at arbejde med, men når tiderne er som de er, må løsningen findes hvor folk kan gøre noget. Desværre tænker mange ”pyramide”, lægger ansvaret i hænderne på jobcentret og koncentrerer sig mere om ugens tilbud. Måske gør du også det, men jeg er bare så naiv at jeg håber at træffe flere ansvarlige som tænker: ”Skidt med fordomme, manden har ret, vi må gøre noget”.

Nu skal dertil siges at mit er ren anbefaling. Jeg forstår godt folk med selvstændigt erhverv eller godt fast job (hvor det så ellers findes i dag) ikke vil have noget med mlm at gøre for det er da noget underligt noget at være afhængig af at spørge en masse folk og vide at de skal ud og gøre det samme for at få "deres løn". Til gengæld forstår jeg ikke dem som er ansat et sted og ikke ved om de er solgt eller købt ikke tager mere ansvar. Man kan mød folk som siger:"Jeg har en indtjeningsmulighed til dig" men, trods tiderne, kommer der aldrig nogen og spørger: "Har du en god indtjenningsmuglighed til mig. Med tiden har jeg dog lært mig selv at acceptere det.

De bedste hilsner

Hans Peter Rebien

Sorø

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:40

Allan I:
Jeg kan aldrig ændre på folks generelle opfattelse af MLM

Det har du utvivlsomt ret i, men derfor kan det jo sagtens være andre med evnerne og indsigten til at gøre det.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

På samme måde som der bliver taget afstand fra dårlige erfaringer fra dem der ikke er tilhængere af MLM :-). Blandt andet med argumentet om at der ikke kan/må generaliseres ud fra egne, enkeltstående, erfaringer.

Jeg synes det er påfaldende at mit eget indlæg, om egne erfaringer med at møde MLM, blev forbigået af de fleste og kommenteret af John på en måde som jeg ikke helt kunne se sammenhængen i, beklager John, men jeg forstod ikke dit svar :-)
Til gengæld er der en fin opdeling mellem "stjerne-giverne" på det indlæg, 5 fra MLM-modstandere og 1 fra MLM-tilhængere, uden iøvrigt at kommentere hvilke af mine erfaringer I mener var forkerte. (Og at jeg dermed havde løjet omkring).

Jeg er hverken for eller imod MLM, jeg har simpelthen ikke haft behov, eller interesse, for at sætte mig ind i konceptet - sådan er det og sådan vil det blive ved med at være i en periode endnu.

Men min opfordring til MLM-folkene er at I bliver nødt til at forholde jer til at rigtigt mange mennesker, uden specialviden omkring konceptet, opfatter det som useriøst pyramidespil grænsende til det sekteriske i opbygningen. Bemærk, jeg siger ikke at det er sådan, men det er mit indtryk at den brede masse i befolkningen opfatter det sådan - det bliver I nødt til at forholde jer til, hvis I vil kommunikere noget andet ud. Det er ikke nok at sige at folk har misforstået jer.

Til trådstarter (jeg kan ikke helt finde ud af hvem du er, du skriver i jeg-form og underskriver dig Allan og Lisbeth, så jeg beklager de upersonlige tiltaleform.) jeg vil da opfordre dig til at komme tilbage i debatten og kommentere lidt.

Stor hilsen
/Brian 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:44

Hej igen,

Nu med moderator-hatten på.

Vi har fået nogle anmeldelser vedr. tonen og sproget her i debatten, og jeg må medgive at det nærmede sig min grænse en overgang - men jeg mener også at den er kommet tilbage på sporet (hvis altså der er et spor i denne debat :-)).

Så en opfordring til alle om at holde sagligheden og undlade nedsættende bemærkninger og kommentarer om andre.

Stor hilsen
/Brian 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:55

Entrepreneur - Jan:

Jeg ved ikke om hullet er gravet dybere, i det store MLM/NM sammenhæng, der tror jeg nu ikke Amino har nogen decideret vægt i afgørelser om man går med eller ej.

Jeg tror sagtens Amino, kunne havde en afgørende rolle i at forbedre MLM's image. Det handler i mine øjne om at skabe sympati, hos nogle som ikke har noget i klemme, men stadig er rimeligt verbale indenfor området, og her er iværksættere da oplagte.

Entrepreneur - Jan:

Enig og tænkte også på at det var et postulat der ikke var helt underbygget det jeg kom med det. Dog er dine udtalelser bastante og kan derfor fremstå som entydige, men det kender jeg alt til selv.

Det er det der er skægt, hvis man siger tingene direkte og velargumenteret, så kan det tolkes som en skidt ting.

Entrepreneur - Jan:

Derfor er udtalelsen om at MLM/NM er bondefangeri ligeså sand eller ligeså tåbelig som at alle mænd på Møn er skabsbøsser, så jeg tror ikke du fangede mit budskab da du afgav karakter Smile

Men det er her, jeg mener du bør holde dig for god, man skal ikke kaste med sten når man selv bor i glashus, og selvom det kun var for at eksemplificere hvor galt det andet var, så sænkede du stadig niveauet, og i mine øjne sætte det dig i et dårligt lys. Det synes jeg egentligt ikke du kan være tjent med, fordi ellers har er dine indlæg meget fornuftige.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Reinhold Jensen:

Allan I:

På samme måde som der bliver taget afstand fra dårlige erfaringer fra dem der ikke er tilhængere af MLM :-). Blandt andet med argumentet om at der ikke kan/må generaliseres ud fra egne, enkeltstående, erfaringer.

Brian - jeg tog ikke afstand fra dine erfaringer. Jeg skrev oven i købet, at jeg selv havde haft lignende erfaringer!

Jeg tager afstand fra, at man bruger sine erfaringer med 1, 2 eller 3 firmaer, og 5, 6 eller 7 MLM-forhandlere til at generalisere hele branchen.

Vi er vel enige om, at hvis du har et antal dårlige erfaringer med Føtex i dit lokal-område, så er det stadig ikke velanset at ytre: Alle Føtex butikker er noget crap - eller endnu værre: supermarkedsbranchen er noget crap.

Det er DEN måde at debattere på, jeg angriber, og jeg mener stadig, at den måde at generalisere på primært opleves i MLM-kategorien.

Som jeg ser det, så svarer det til, at jeg i en debat om smykkefremstilling (som jeg ikke har nogen interesse i) går ind og skriver: perleindustrien stinker - og så smutter jeg ud igen.

Det er meget simpliciferet - i know - men det er sådan det umiddelbart virker på mig.

Brian Reinhold Jensen:
Jeg er hverken for eller imod MLM, jeg har simpelthen ikke haft behov, eller interesse, for at sætte mig ind i konceptet - sådan er det og sådan vil det blive ved med at være i en periode endnu.

Og jeg tror bl.a. at det er her, en af problemstillingerne ligger. Jeg tror, der er mange flere, der som dig ikke rigtig har nogen interesse i emnet - og derfor bliver debatterne også derefter - altså sådan lidt halvhjertet - for det er da meget sjovt at kaste et par spydige kommentarer ind i debatten, men man er sådan set lidt ligeglad med, hvordan de bliver modtaget eller hvordan de påvirker debatten.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:
Det er selvfølgeligt svært

Det skal du ikke være ked af - der er nok nogen med evnerne, der kan hjælpe dig. Wink

Side 18 ud af 25 (249 indlæg)