Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 20 ud af 25 (249 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Brian Reinhold Jensen:

Hej igen,

Jeg ved ikke rigtigt om jeg har lyst blive ved, jeg er åbenbart for dum, misundelig eller negativ til at se lyset, men jeg prøver lige igen.

Lasse, at jeg ikke er enig med dig betyder ikke nødvendigvis at jeg ikke har forstået dig, det kan også være fordi vi bare ikke er enige. Og jeg kan sagtens være uenig med mennesker, uden at jeg dermed betragter dem som dårlige mennesker.

Lasse Burholt:
På Amino skal vi stadig diskutere FAKTA - som om de fakta er det pure opspind - underforstået at det er den samme tåbelige diskussion der kører hver eneste gang.

Fakta er at jeg kun har mødt MLM under de beskrevne negative former, fakta er at jeg ikke føler noget behov for at ændre min opfattelse, fakta er at det meste af min omgangskreds har samme opfattelse, hvis det er et problem for MLM-folkene så er det altså deres opgave at få det kommunikeret ud til mig, jeg har ikke noget problem med at tro det jeg tror.
Men så længe argumentationen nærmer sig noget religiøst "vi har en bedre vej" eller udelukkende drejer sig om hvor rig man kan blive, så får I altså ikke mig med. Det er andre prioriteter der fylder i mit liv.

Lasse Burholt:
I Network Marketing branchen findes der det er "internt" kaldes "MLM Rockstars" som for det første laver så svimlende indtægter - det er en ting - men som besidder nogle evner til at træne og coache som kun ganske få i alle andre sammenhæng kan.

Det ændrer ikke min holdning at der er nogle der er blevet svimlende rige, bliver kaldt rockstars eller er gode til at lære konceptet fra sig - jeg synes stadig ikke om konceptet. Og det ændres ikke ved resten af indlægget om hvor rige og succesfulde der er nogen der er og hvor mange biler de har, det er fint for mig at de er rige, men jeg synes stadig ikke om konceptet.

Lasse Burholt:
Så kom igen kære debatterende modstandere... Tingene er på ingen måde anderledes - faktisk er det NØJAGTIG de samme ting der flytter noget for "konventionelle iværksættere" og "Network Marketing iværksættere".... ;-)

Trangen til at skabe, glæden og stoltheden over at have skabt arbejdspladser, muligheden for at følge mine børn i skole hver dag og anerkendelsen fra medarbejderne for at drive en god virksomhed er drivkraften for mig - jeg har stadig tilgode at høre fra MLM-folkene at drivkraften er andet end rigdom og fede biler ;-)
Og misforstå mig nu ikke, det er helt legalt at have de mål og forsøge at opnå dem på forskellige måder, men hold nu op med at betragte MLM som "den sande vej" og betragte alle os andre som dumme og vantro fordi vi har andre værdier i livet, end rigdom, fede biler og og luksusrejser.

Lasse, du taler om at overbevise face to face, jeg vil gerne invitere dig med en tur i vildmarken på kanotur, en tur som frivillig i Kirkens korshær eller blot som frivillig i køkkenet på en FDF eller spejderlejr - jeg er sikker på du vil møde mennesker med livsværdier der ikke er i nærheden af at have den ultimative monetære rigdom som mål.

Stor hilsen
/Brian 

Hej Brian

Jeg syntes problemet herinde, er at det er alt for nemt at forstå indlæg forskelligt.
Der er ingen MLM'ere som har 100% succes efter et face to face møde, men de folk der siger nej er der skam fuld respekt for.
Jeg vil absolut ikke kalde dig dum, men som jeg læser dit svar er du ganske enkelt ikke interesseret i MLM og derfor kunne et cafemøde jo ses som ren tidsspilde.

Flere gange herinde har folk i MLM sagt at det ikke handler om salg, men alligevel virker det ikke som om folk udefra læser det. Jeg søger ingen der skal sælge for mig, men alligevel drejer halvdelen af svarene fra ikke mlm'ere om salg til venner osv.
Jeg mener også det er meget få indlæg der handler om bliv rig.
Kigger man på mange af de mennesker som har ønske om at blive selvstændige, så er der mange der dropper dette fordi de ikke tør/vil gå fra fast god indtægt. Her mener jeg MLM er en glimrende mulighed, fordi man selv kan styre og bestemme tidsforbrug. Da jeg siger MLM, så mener jeg MLM generelt, og derfor mener jeg at forretningsformen i første omgang er det man skal undersøge. Hvis og når man syntes forretningsformen er interessant, så kan man kigge på de forskellige produkter og undersøge om noget matcher en selv. Jeg mener ganske enkelt ikke man kan vurdere forretningsformen udfra at høre hvad firmaet har af produkter. Så kan man kalde det hemmeligt, men hvis jeg var blevet spurgt om je kunne tænke mig at arbejde med cremer, så havde jeg nok sagt nej som mange andre fyre...

Rigdom er langt fra eneste målsætning for MLM folk. Og nej jeg læser ikke at Lasse vil overbevise dig om noget som helst! Det jeg læser er et face to face møde, hvor du får en gennemgang, ja ren information...hvad du vil bruge informationen til er 100% dit valg.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:41

Hej Martin,

Martin Slot:
Og nej jeg læser ikke at Lasse vil overbevise dig om noget som helst! Det jeg læser er et face to face møde, hvor du får en gennemgang, ja ren information...hvad du vil bruge informationen til er 100% dit valg

Enten har jeg misforstået Lasse, eller du har misforstået mig.

Jeg opfattede at Lasse's pointe var, hvis jeg (og andre) brugte tid på et møde med Lasse, så vil han være istand til at rydde misforståelserne bort og jeg vil kunne forstå MLM-konceptet meget bedre. Jeg opfattede ikke at lasse ville lave et MLM-møde for at få mig til at blive en del af "systemet". Så ingen skumle bagtanker eller anklager fra mig på det punkt. Jeg brugte det blot for at forsøge at fortælle, at jeg er sikker på at der venter oplevelser og nye øjenåbnere for os alle, mig selv incl., hvis vi en gang imellem kommer ud på steder vi ikke kender. Som et modsvar til Lasses påstand om at vi alle drives af lysten til "rigdom og fede biler". Det er jeg nemlig ikke enig i.

Martin Slot:
Jeg søger ingen der skal sælge for mig, men alligevel drejer halvdelen af svarene fra ikke mlm'ere om salg til venner osv.

Det er faktisk tæt på at være kernen i min argumentation, din/jeres udfordring er netop at rigtigt mange opfatter "jer" som nogle der vil have os som sælgere, for det er på det plan mange af os har mødt MLM, hvad enten det er sandt eller ej, så er det den holdning I er oppe imod - og det er ud fra det I skal agere, I overbeviser ikke nogen ved at sige "det er ikke rigtigt".

Martin Slot:
Her mener jeg MLM er en glimrende mulighed, fordi man selv kan styre og bestemme tidsforbrug. Da jeg siger MLM, så mener jeg MLM generelt, og derfor mener jeg at forretningsformen i første omgang er det man skal undersøge. Hvis og når man syntes forretningsformen er interessant, så kan man kigge på de forskellige produkter og undersøge om noget matcher en selv.

Jeg er faktisk helt enig med dig her, problemet er så at dem jeg har mødt er som tidligere beskrevet, venner og bekendte der har lovprist et produkt i mistænkelig grad, og har forsøgt at få os andre til at blive sælgere. Jeg tror da ikke at hele jeres branche er sådan, men fakta er at det er sådan mange af os møder MLM.

Stor hilsen
/Brian 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:45

Lasse Burholt:
Har deltaget i rigtig mange debatter på Amino - og har ligeledes forfattet et hav af indlæg - så kender udmærket retorikken - men det piner mig ikke - for det er kun i dette forum der kommer så meget negativitet på banen, simpelthen fordi det er så nemt - jeg oplever ingenlunde den samme stemning på Facebook og slet, slet, slet ikke IRL - altså "ude i den virkelige verden"... og jeg er i begge de sammenhæng eksponeret for og "netværker" med utroligt mange mennesker.

Det lyder næsten som om, at du mener at MLM har et godt image blandt den brede befolkning. Det kan jeg forsikre dig om ikke er tilfældet, hvilket jo også er det tråden handler om. Det tror jeg iøvrigt de færreste betvivler.

Men det er da godt, at høre at der findes steder både virtuelt og i virkeligheden, hvor MLM mødes og deler det positive indenfor branchen. Så det er ærgeligt at I ikke formår at gøre det på Amino.

Det er super ærgeligt at vi ikke har nogle af de MLM Rockstars du snakker om, for det slog mig lige at grunden til at mit forslag om at ændre stategi til fokusere på det positive, ikke blev så vel modtaget som forventet, nok desværre skyldes at der ikke sker nok positivt til at det er en farbar vej.

At grunden til at man ikke bare kan nøjes med at profilere sin egen succes, er at der ikke er nogen succes at profilere.

Men hvis I kan lokke nogle af de succesfulde danske MLM'er til at skrive, så ville jeg egentligt tro at I havde en god chance for at forbedre MLMs image. Kan iøvrigt ikke forstå at der findes MLM'er der ikke bekymre sig om branchens dårlige ry, hvis det var væk betød det vel flere penge til dem.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:52
Brian Reinhold Jensen:

Enten har jeg misforstået Lasse, eller du har misforstået mig.

Jeg opfattede at Lasse's pointe var, hvis jeg (og andre) brugte tid på et møde med Lasse, så vil han være istand til at rydde misforståelserne bort og jeg vil kunne forstå MLM-konceptet meget bedre. Jeg opfattede ikke at lasse ville lave et MLM-møde for at få mig til at blive en del af "systemet". Så ingen skumle bagtanker eller anklager fra mig på det punkt. Jeg brugte det blot for at forsøge at fortælle, at jeg er sikker på at der venter oplevelser og nye øjenåbnere for os alle, mig selv incl., hvis vi en gang imellem kommer ud på steder vi ikke kender. Som et modsvar til Lasses påstand om at vi alle drives af lysten til "rigdom og fede biler". Det er jeg nemlig ikke enig i.

Stor hilsen
/Brian 

Så er vi enige, jeg mente blot ikke overbevise var det rigtige ord, for jeg mener også at misforståelser ville blive ryddet af vejen, ikke ensbetydende med at folk vælger at starte op. Så her er vi helt enige. Om det er rigdom, fede biler, sociale oplevelser, hjælpe andre, en ekstra indtægt eller noget helt andet der motivere, ja det er op til folk selv. Jeg har mange grunde til at arbejde med MLM, og ja nogle af dem er da økonomisk.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:15

Brian Reinhold Jensen:
Trangen til at skabe, glæden og stoltheden over at have skabt arbejdspladser, muligheden for at følge mine børn i skole hver dag og anerkendelsen fra medarbejderne for at drive en god virksomhed er drivkraften for mig - jeg har stadig tilgode at høre fra MLM-folkene at drivkraften er andet end rigdom og fede biler ;-)

Det var dog en plat generalisering - netop TID er en dyrbar vare - og den drivkraft er da i allerhøjeste grad drivkraft - og lige dele et "selling point" når du snakker succes og vejen mod succes - i såvel Network Marketing branchen - som i alt andet hvor man "gør noget for sig selv"

Brian Reinhold Jensen:
Lasse, du taler om at overbevise face to face, jeg vil gerne invitere dig med en tur i vildmarken på kanotur, en tur som frivillig i Kirkens korshær eller blot som frivillig i køkkenet på en FDF eller spejderlejr - jeg er sikker på du vil møde mennesker med livsværdier der ikke er i nærheden af at have den ultimative monetære rigdom som mål.

Taler ikke om at overbevise - taler om at forklare... og stop nu det fis med vildmarkstur, frivillig i Kirkens korshær... du bringer noget ind i den her debat som er uvedkommende. Men når du så bringer det på bane deltager jeg selv i de frivillige aktiviteter som er så væsentlig for at såvel skole, børnehave, fritidsaktivitet m.m kan "køre rundt".

Jeg forherligere ikke eller taler om monetær rigdom - men de bevæggrunde for at skabe noget, for at være iværksætter.

Mit eget mål indebærer tid til familien, tid til bare at lave alt muligt som ikke nødvendigvis giver smør på brødet - herunder hjælpe andre med deres ting eller hjælpe i lokalsamfundet. Jeg har været så heldig at jeg gennem en længere årrække havde "time freedom" - og at jeg idag har indrettet min tilværelse så der både er tid at arbejde med samfundets svageste i en del af sin uge - men samtidig tid til at være igangsætter - og deltage i langtrukne debatter på Amino ;-)

Nu handler det ikke om mig og din holdning til mig - men den aversion mod MLM som har været det gennemgående emne i denne tråd.

Vi behøver ikke være enige - det skal vi heller ikke. Jeg behøver ikke overbevise dig eller andre... jeg kan kun gøre en indsats ud i at fodre med fakta - og komme med nogenlunde "sunde" forklaringer ;-)

Lasse 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 18:42

Lasse Burholt:
Det var dog en plat generalisering

Hej Lasse,

Det er ikke fair at citerer på den måde, du ved godt at mit svar var en reaktion på dit lange indlæg hvor du næsten udelukkende taler om "svimlende indtægter", "konge-slæder", "eksotiske rejser" og "livstil udover det almindelige" og så slutter du med at konkludere:

Lasse Burholt:
Så kom igen kære debatterende modstandere... Tingene er på ingen måde anderledes - faktisk er det NØJAGTIG de samme ting der flytter noget for "konventionelle iværksættere" og "Network Marketing iværksættere".... ;-)
Derfor respondere jeg ved at gøre opmærksom på at det ikke er "svimlende indtægter", "konge-slæder", "eksotiske rejser" og "livstil udover det almindelige" der driver de selvstændige jeg kender.
Lasse Burholt:
Taler ikke om at overbevise - taler om at forklare... og stop nu det fis med vildmarkstur, frivillig i Kirkens korshær... du bringer noget ind i den her debat som er uvedkommende. Men når du så bringer det på bane deltager jeg selv i de frivillige aktiviteter som er så væsentlig for at såvel skole, børnehave, fritidsaktivitet m.m kan "køre rundt".

Jeg forherligere ikke eller taler om monetær rigdom - men de bevæggrunde for at skabe noget, for at være iværksætter.
Du bliver altså nødt til at finde dig i at jeg citerer dig, jeg kan kun svare på det du skriver og ikke på hvad du tænker imens og fakta er at det indlæg jeg svare på, er en lang opremsning af alle de økonomiske fordel der er ved konceptet.
Lasse Burholt:
Nu handler det ikke om mig og din holdning til mig - men den aversion mod MLM som har været det gennemgående emne i denne tråd.
Nej, det handler om at du ikke vil acceptere at MLM også kan være dårligt og vi er nogle der har valgt noget andet. Jeg har ingen aversioner mod MLM, men jeg har aversioner mod at blive missioneret overfor, og blive skudt i skoene at når jeg ikke synes det er fedt, så er det fordi jeg ikke har forstået det.
Lasse Burholt:
Vi behøver ikke være enige - det skal vi heller ikke. Jeg behøver ikke overbevise dig eller andre... jeg kan kun gøre en indsats ud i at fodre med fakta - og komme med nogenlunde "sunde" forklaringer ;-)
Det lyder fornuftigt, men vil du så ikke prøve at forholde dig til det faktum, at der er rigtigt mange der kun har mødt MLM i form af den creme-sælgende ven der forsøger at hyre dig til sit netværk. Hvad er det der gør at du mener jeg lyver, når jeg siger at det er sådan jeg har mødt det?
/Brian
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:10

Brian Reinhold Jensen:
Det lyder fornuftigt, men vil du så ikke prøve at forholde dig til det faktum, at der er rigtigt mange der kun har mødt MLM i form af den creme-sælgende ven der forsøger at hyre dig til sit netværk. Hvad er det der gør at du mener jeg lyver, når jeg siger at det er sådan jeg har mødt det?

Hov, hov.... nu har jeg ingen steder sagt at du lyver, Brian ;-)

Jeg kan sagtens forholde mig at du og mange andre kender en "creme-sælgende ven der vil hyre jer til sit netværk" - jeg kender da osse "creme-sælgere" - men jeg støder ikke på den negativitet som af en eller anden grund er så meget mere gennemsyret "herinde".... og åbenbart i det private netværk blandt en skare Amino´er.

Selvfølgelig støder jeg på personer som har en holdning eller en misconception - men oftest så handler det blot om lige at tage en dialog - og så der som regel ikke det store cirkus i den forestilling...

Har al mulig forståelse for at MLM osse har visse dårlige elementer - men i bund og grund så er der så meget grobund for den enkelte til at lære og suge til sig af ting som kan bruges senere eller i andre sammenhænge.

Uanset hvad jeg giver mig i kast med af input - og uanset hvor ihærdig jeg er med at give forklaringer - så er du og jeg bare i hver sin ende af opfattelses-barometret.

Lasse 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:42
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Burholt:
men jeg støder ikke på den negativitet som af en eller anden grund er så meget mere gennemsyret "herinde".... og åbenbart i det private netværk blandt en skare Amino´er.

Og i Kontant, Ekstra Bladet, BT og andre medier der kun når ud til en meget snæver skare :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren:

En kommentar til cola-prisen:

Jeg er ret sikker på, at McD har en rigtig, rigtig god aftale med Coca-Cola (og Pepsi m.fl.) omkring deres indkøbspris på cola-essensen . Hvis ikke  meget har ændret sig de sidste par år er Danmark et af verdens ABSOLUT dyreste lande at købe læskedrikke i.

Til eksempel kan du i Polen købe coca-cola til omkring 7 kr. for en 2 liters flaske, hvilket giver 3,50 kr pr liter. I Scandlines bordershop (i tyskland) kan du købe 1,5 liter Pepsi for 5,- kr.

Da jeg for et par år siden var i kontakt med Coca-Cola skulle vi give (så vidt jeg husker) omkring 4,75 for en ½ liters flaske i forbindelse med leje af en automat (lejen var i øvrigt 0 kr, hvis vi købte mere end x antal sodavand pr. måned.

Summa-summarum er nok at McD betaler et svimlende LILLE beløb pr. sodavand der ryger over disken.

En anden kommentar til McD´s priser:

Sidst jeg og fruen var i Polen, var vi på McD, og for nogenlunde den samme mad vi plejer at give 160 - 170 kr for herhjemme, betalte vi i Polen ca. 60 – 70 kr. (og som noget helt mærkeligt kan det faktisk lade sig gøre at få VARM mad hos McD)

Nu kan det godt være, at jeg spørger lidt flabet, men hva er pointen med den her kommentar?
Du sammenligner æbler med pære, og pære med bananer...

Biler her i Tyskland koster 1/3-1/10 del af prisen i forhold til i DK. Vil det så sige, at samtlige mennesker i DK snydes, når de køber en bil?
Sjovt nok koster en McD menu mindre end i Polen (det forstår jeg så ik?), men hvor er sammenligningsgrundlagt med DK henne? Husker du, at lønnen i de omtalte lande er under 50% af den danske?

Jeg aner ik, hvilke aftaler McD har med Coca Cola (de forhandler ik Pep.si produkter), men ud fra de rabatter jeg kender til osv, så kan jeg nemt regne mig frem til, at en 0,5 liter sodavand inkl papbæger og moms koster 4,50-5 kr. Og det er inkl alle danske afgifter osv.

At du har fået tilbudt Coca Cola 0,5 liters til 4,75 kr pr stk, det tror jeg ganske enkelt ik på... Den pris er lavere, end det supermarkedskæderne i DK betaler?

Ivørigt koster en 1,5 liter Pepso ca 9 kr i Tyskland, når den ik er på tilbud. Så hvordan kan du sammenligne tilbudspriser, hvor Scandline taber penge, med priserne i en restaurant, hvor man er nødtil at tjene godt på drikkevarerne?

Jeg vil gerne diskutere emnet, men så kræver det også, at du bare har en minimums grad af viden om det, og sammenligner æbler med æbler og pærer med pærer. Det andet der, det gavner ingen...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:52

Lasse Burholt:
Hov, hov.... nu har jeg ingen steder sagt at du lyver, Brian ;-)

Næh den var sat lidt på spidsen, men jeg savnede lidt at nogen anerkender at det er reelle oplevelser, og ikke bare et angreb på MLM :-)

Lasse Burholt:
Selvfølgelig støder jeg på personer som har en holdning eller en misconception - men oftest så handler det blot om lige at tage en dialog - og så der som regel ikke det store cirkus i den forestilling...

Det er her du er lige ved at miste mig i debatten, jeg kan ikke helt se om du mener at folk der har en anden holdning, blot er vildledte og kan "omvendes", eller om dialogen gør at i begge bliver klogere og at du også får større indsigt i hvorfor nogen har en anden holdning?

Lasse Burholt:
Uanset hvad jeg giver mig i kast med af input - og uanset hvor ihærdig jeg er med at give forklaringer - så er du og jeg bare i hver sin ende af opfattelses-barometret.

Det ved jeg ikke om vi er, jeg reagere bare på grundlaget for denne debat, det virkede som om at der ikke var meget åbenhed overfor, bla. mine oplevelser. Hvis ikke du/I/nogen ikke kan anerkende at det er min oplevelse/opfattelse så er der slet ikke grundlag for debat.

Lasse Burholt:
Jeg kan sagtens forholde mig at du og mange andre kender en "creme-sælgende ven der vil hyre jer til sit netværk" - jeg kender da osse "creme-sælgere"

Det er denne sætning jeg har forsøgt at få frem, så vi evt. kan debatter hvad der kan gøres for at "alle vi andre", kan få en anden opfattelse af MLM, hvis det er den forkerte vi har. Her er det så min erfaring at udfordringen ligger hos den part der føler sig misforstået.

Stor hilsen
/Brian 

Side 20 ud af 25 (249 indlæg)