Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er MLM skadeligt for Amino?

Side 8 ud af 18 (175 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

For nu at komme en lille smule tilbage til topic:

I min bog er dette injurier:

..Så jeg giver ikke en skid for det i laver, for det er fup og svindel,
.. så spis mig ikke af med alt jeres indstuderede mund bræk,
...Det kan være lige meget hvor meget vi prøver at gøre jer til hæderlige mennesker
... i har hjernevasket hinanden til at tro at jeres tv-shop produkter
....med jeres uhæderlige salgsmetoder

Jeg kan finde hundredevis af andre eksempler - nu tog jeg bare lige dem vi fik serveret i denne tråd.

Ud af alle disse angreb, bliver der ALDRIG argumenteret for, HVORFOR forretningsmetoden skulle være fup og svindel eller uhæderlig eller underlødig.

Der henvises blot til gamle slidte floskler som "det er kun toppen der tjener penge" og "det handler kun om at pushe produkter til venner og familie" og andet mund bræk, for nu at bruge Hennings fine udtryk. Og der bliver heller ikke nævnt firmaer - der tales bare om hele branchen som en samlet homogen masse.

Det er også toppen i Danske Bank der tjener flest penge - eller toppen i DSB - oven i købet på trods af kæmpe underskud, eller toppen i Kræftens Bekæmpelse. Det kan vi da godt sidde og brække os over alle sammen - men til hvad nytte?

De fleste forretningsdrivende jeg kender, sælger til venner og familie, hvad enten det er tøj, maling, biler, forsikringer, hårklipning - you name it.

Hvorfor er det så pludselig uetisk bare fordi det hedder MLM???

Som jeg ser det, er MLM fuldt ud lige så berettiget som alle andre brancher - men branchen er udsat for had, beskyldninger og spydige bemærkninger, hvilket gør, at trådene oftest flyder over med angreb på både personer, forretningsmetoder mv.

Men det er jo netop ikke MLM's skyld - at folk ikke kan finde ud af opføre sig ordentligt, og tjekke fakta INDEN de kaster om sig med injurier. 

Derfor mener jeg ikke det er MLM der er problemet - eller virussen om man vil. Problemet er snarere, at folk f.eks. kan finde på at smide latterlige kommentarer blot for at få en halv times underholdning, eller komme med fuldstændig uhørte anklager - for så bare at skride fra tråden igen. 

Det bringes på ubane

Da nogle vil have alt hemmeligt

overdriver lover vilde ting

Vis bliver angrebet , så kom der sammenligning jeg ikke vil sige men læs tråden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 01:15

Mikael christiansen:
I  den sammnenlig du laver

Jeg lavede IKKE en sammenligning med anden verdenskrig.

Faktisk var det et billede af Grønjakkerne jeg prøvede at beskrive - som var kendt for både at være racistiske og nazistiske.

DU har bragt anden verdenskrig ind i denne debat. Ikke mig!!!

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:27

Entrepreneur - Jan:

Jeg er ikke sikker på jeg kan forstå hvad du skriver her. Men jeg vil da gerne komme med en erfaring jeg gjorde mig med dit Cloud Sprout projekt (og tag det nu ikke personligt). Jeg var på et tidspunkt ved at brække mig over dine salgstaler for dit produkt, som mig bekendt ikke er kommet meget længere det sidste års tid. Det var så inerverende at læse: Skriv mig en mail så kan du måske blive udvalgt beta tester. Og lidt senere begyndte du så, uvist af hvilken grund, at konkurrere med Magento webshops, med et IKKE eksisterende produkt!!

CloudSprout er i høj grad kommet længere det sidste år! Men det er rigtigt at vi ikke åbnede Beta'en som planlagt November sidste år! Det vil sige, vi åbnede den faktisk men vi lukkede den hurtigt igen, fordi vi kunne se af statistikken at folk ikke kunne finde ud af at bruge systemet.
Så lavede vi nogle usability tests, fandt frem til problemer og deres løsninger, som vi pt. er ved at implementere. Det er lavet en helt ny brugerflade, som jeg ved lejlighed vil offentligøre nogle screenshots af (De er super lækre).

CloudSprout som produkt er i høj grad eksisterende og vores referenceliste http://www.cloudsprout.dk/Eksempler/Referencer.html rummer en god sjat kunder som til dagligt bruger systemet.

Men det er desværre kun udvalgte designere der laver løsninger baseret på det idag. Det er ikke for at være snobbede, vi gør det sådan, men fordi vi anerkender at produktet ikke er pædagorisk nok pt. til at man kan lære at mestre igennem web, der skal direkte undervisning til.

Jeg er ked af at du er blevet tæt af at høre om CloudSprout, for ligeså snart og måske endda før, vi har næste version klar, vil jeg slå virkeligt meget på trommer for CloudSprout. Faktisk er vi så aggressive at vi ville lave en gratis version til almindelige sites.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:32

Allan I:

Der henvises blot til gamle slidte floskler som "det er kun toppen der tjener penge" og "det handler kun om at pushe produkter til venner og familie" og andet mund bræk, for nu at bruge Hennings fine udtryk. Og der bliver heller ikke nævnt firmaer - der tales bare om hele branchen som en samlet homogen masse.

Det er også toppen i Danske Bank der tjener flest penge - eller toppen i DSB - oven i købet på trods af kæmpe underskud, eller toppen i Kræftens Bekæmpelse. Det kan vi da godt sidde og brække os over alle sammen - men til hvad nytte?

Den pointe der, er der ufatteligt få, som egentlig tænker over. Det har altid været toppen indenfor alt, som tjener mest, mens de ansatte knokler for at "tjene" chefens løn. Chefen skaber så "bare" rammerne for de ansatte... Men det er toppen, som høster frugterne i højere grad end arbejderne!

Men man skal ligeledes huske på, at dem der sidder i toppen, sjældent har trukket en gratis fribillet. Det koster blod, sved, tåre og afsavn at komme derop... Evt spørg hvor mange topledere, som er gået glip af en masse familie arrangementer, arrangementer med venner mm. fordi de lige skulle arbejde. Eller hvor mange topledere, som er hjemmefra mange dage om ugen, og nærmest er VIP gæster, når de endelig er hjemme...

De betaler en følelsesmæssig pris, og får penge retur... Om det er det rigtige valg, det må være op til den enkelte at afgøre!

Allan I:

Som jeg ser det, er MLM fuldt ud lige så berettiget som alle andre brancher - men branchen er udsat for had, beskyldninger og spydige bemærkninger, hvilket gør, at trådene oftest flyder over med angreb på både personer, forretningsmetoder mv.

Men det er jo netop ikke MLM's skyld - at folk ikke kan finde ud af opføre sig ordentligt, og tjekke fakta INDEN de kaster om sig med injurier. 

Derfor mener jeg ikke det er MLM der er problemet - eller virussen om man vil. Problemet er snarere, at folk f.eks. kan finde på at smide latterlige kommentarer blot for at få en halv times underholdning, eller komme med fuldstændig uhørte anklager - for så bare at skride fra tråden igen. 

MLM har fået en meget dårlig start, fordi man solgte en masse mennesker nogle drømme, som aldrig blev indfriet. Og det er denne uheldige start, som man stadigvæk lever videre på indenfor nogle selskaber.
Men nu er der også enorm stor forskel på MLM selskaberne. F.eks findes der et hav af firmaer, som "blot" sælger drikke, kosttilskud og chokoladebarer tilført en masse vitaminer og mineraler. Altså produkter, som vi omtale som tvivlsomme...

Men hvem nævner f.eks Tupperwear som MLM? Spurgte du 100 tilfældige på gaden, så er mit gæt at under 5% ville forbinde Tupperwear med MLM... Hvorfor?

Den kan du evt tænke lidt over, så kan du altid få svaret senere ;D
Men der er en "naturlig" forklaring, som Paul Thomsen ville have sagt hehe

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:34

Intetsigende:

Hvis MLM-folket skal ud, så skal affiliate-marketing snylterne og SEO-eksperterne samme vej.

Det er vigtigt for mig at fastslå at jeg på ingen måde, har foreslået at MLM'erne skal udelukkes etc.

Det jeg spurgte om hvad om man følte de var skadelige for Amino! Det kan jeg nemligt nogle gang godt være tvivl om!

Hvis man antager at det er skadeligt, så kunne en anden løsning måske være at så mange ikke-MLM'er holdt op med at kritiserer i MLM trådene på den måde ville de fylde langt mindre. Måske ville det gøre alle parter gladere!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:48

MVM:

Interessant at dette indlæg rejses af en mand der misbrugte sine administrator-rettigheder og ændrede overskriften i et mlm-indlæg, hvori han fremstillede networkere som båtnakker. Jeg vil overlade til alle at drage konklusionen om trådstarters objektivitet og reelle motiv for dette indlæg.

Jeps, det er rigtigt jeg gjorde i nælderne! Man kan læse mere om episoden her http://www.amino.dk/forums/t/119825.aspx?PageIndex=2&#803331 

Men jeg forstår ikke hvorfor min mening skulle tælle mindre, fordi jeg har taget stilling til MLM og fundet at det på ingen måde tiltaler mig (snarere tværtimod), på samme måde skal folk du også hører hvad du siger. Ingen af kan påråbe os at være objektive da vi har taget stilling!

Mht. motiv ja så synes jeg bare at Amino, rent niveaumæssigt har oplevet bedre tider, og det så jeg da gerne at vi kom til igen.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MVM:

Nazismen fik overtaget, fordi man tillod at forskelsbehandle og forfølge anderledes tænkende mennesker i stadig stigende grad, indtil de uimodsagt blev udstødt og det der var værre.

Du kan stadig ikke se parallellen?

MVM

Wow, så fordi man ikke kan lide MLM, så det parallelt til Nazisme! Den eneste parallel er jo at der er noget man ikke kan lide! Hvad hvis man ikke kan lide fossile brændstoffer, er man så en parallel til Nazist? Hvad hvis man ikke kan lide Nazister?

Kan du ikke selv se, at det er noget sludder.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 02:07

Allan I:

Ved at nogen syntes de var bedre end andre!

Er det meget vigtigt for dig, at der ikke er nogle der mener de er bedre en andre. Heldigvis findes der en lov imod den slags (men den er juridisk bindende)

Martin Thorborg har et indlæg om den her:

http://thorborg.tv/hvad-er-janteloven-og-hvorfor-skal-du-vaere-ligeglad.html 

Hvor han iøvrigt også snakker lidt om MLM!

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 07:07

Lundsby:

MVM:

Nazismen fik overtaget, fordi man tillod at forskelsbehandle og forfølge anderledes tænkende mennesker i stadig stigende grad, indtil de uimodsagt blev udstødt og det der var værre.

Du kan stadig ikke se parallellen?

MVM

Wow, så fordi man ikke kan lide MLM, så det parallelt til Nazisme! Den eneste parallel er jo at der er noget man ikke kan lide! Hvad hvis man ikke kan lide fossile brændstoffer, er man så en parallel til Nazist? Hvad hvis man ikke kan lide Nazister?

Kan du ikke selv se, at det er noget sludder.

Det er dig der læser Allans indlæg og min kommentar som Fanden læser Biblen, hvilket er forventeligt nu da rebet strammer:

Parallellen består i, at anderledes tænkende forretningsdrivende på Amino (netværkere) behandles respektløs, nedladende og insinuerende og skydes urigtige og fordomsfyldte motiver i skoene (vi er grådige, lokkende, udygtige, ikke-iværksættere, snyltere, svindlere og pengesugende båtnakker der ødelægger Amino og samfundet. Vi skal derfor behandles dårligt, det er helt ok at sabotere vores indlæg som ofte endda kun henvender sig til andre netværkere, og nu skal tanken altså luftes om hvorvidt vi skal udryddes på Amino.

Jødernes var anderledes tænkende og blev derfor behandlet respektløst, nedladende og insinuerende og blev skudt urigtige og fordomsfyldte motiver i skoene (de var grådige, lokkende, udygtige, snyltere, svindlere og pengesugende ågerkarle der ødelagde Tyskland og samfundet. De skulle derfor behandles dårligt, det var ok at sabotere deres forretninger og tilværelser, og tanken om deres udstødelse og udryddelse blev som bekendt ikke bare luftet, men også gennemført.

Hvis man ikke kan se og forstå denne parallel, så bør man have ledsager i trafikken og have hjælp til at binde sin snørebånd.

Har man ikke har positiv interesse  for jura og juridiske spørgsmål, artikler og problemstillinger, så holder man sig naturligvis væk fra Aminos klumme herom. Man skamsviner da ikke trådstartere, og lufter had over for jurister som blodsugende, ambulancejagende pædofilisympatisører, i hvertfald ikke uden konsekvens fra moderator.

Hvorfor skal netværkere og MLM-afsnittet på Amino behandles anderledes?

Jeg gentager: Hvis folk ikke har positiv interesse i MLM, så bør de naturligvis holde sig væk fra MLM-afsnittet, og lade netværkere og interessede udfolde deres debatter, tips, tilbud og anekdoter. Så enkelt er det!

Opfordring og forslag til Martin Thorborg: Skriv i MLM-afsnittet, at dette er for folk der har positiv interesse i networking. Hadske, usaglige og nedladende personer der bare saboterer og sviner indlæg, burde efterfølgede opleve hammeren.

MVM

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 07:34

Lundsby:

MVM:

Interessant at dette indlæg rejses af en mand der misbrugte sine administrator-rettigheder og ændrede overskriften i et mlm-indlæg, hvori han fremstillede networkere som båtnakker. Jeg vil overlade til alle at drage konklusionen om trådstarters objektivitet og reelle motiv for dette indlæg.

Jeps, det er rigtigt jeg gjorde i nælderne! Man kan læse mere om episoden her http://www.amino.dk/forums/t/119825.aspx?PageIndex=2&#803331 

Men jeg forstår ikke hvorfor min mening skulle tælle mindre, fordi jeg har taget stilling til MLM og fundet at det på ingen måde tiltaler mig (snarere tværtimod), på samme måde skal folk du også hører hvad du siger. Ingen af kan påråbe os at være objektive da vi har taget stilling!

Mht. motiv ja så synes jeg bare at Amino, rent niveaumæssigt har oplevet bedre tider, og det så jeg da gerne at vi kom til igen.

Antallet af netværkere her der gider at debattere er efterhånden meget lille, og vi skriver ikke ret mange indlæg i forhold det samlede antal  indlæg på Amino. Når MLM fylder så meget er det alene fordi indlæggene pustes op af usaglige og insinuerende kommentarer som vi naturligvis ikke vil sidde overhørige.

Fint med mig at du ikke bekender dig til networking, men hvorfor så denne trang til konstant at demonstrere det, blande sig i debatterne, smide nedladende kommentarer osv?

Igen: Lad nu MLM på Amino være for dem der har positiv interesse herfor. Har besluttet at gentage det hver eneste gang fremover i denne debat - måske det indlysende budskab en dag trænger ind.

MVM

Side 8 ud af 18 (175 indlæg)