Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er MLM skadeligt for Amino?

Side 7 ud af 18 (175 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

jeg ved ikke hvad du mener , jeg vil overhovedet ikke sammenligne disse her ting , men skal skulle tro du var MLM hader når DU siger sådanne sammenligninger er OK for det få debatten ned på et virkeligt lavt plan og ødelægger alt hvad der er bygget op af troværdighed, .

for du  vil aldrig sige sådanne ting , for jeg ved det ødelægger alt for MLM at bringe dette op en af menneskeheds største tragiske ting op

Hvordan startede denne menneskehedens største tragedie Mikael?

Ved at nogen syntes de var bedre end andre!

Jeg sammenligner ikke indlægget med menneskets største tragedie - jeg ved godt, at de ting der foregik var grusomme.

Trådstarter udstiller blot sine fordomme og uvidenhed i et dansk forum - det kan selvfølgelig aldrig blive lige så grusomt. 

Det er TANKEGANGEN som jeg drager parallel til.

Prøv nu at lade være med gang på gang at fordreje og misforstå alting - hvilket HVER GANG også får debatten ned på et ubrugeligt plan.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:55

Entrepreneur - Jan:

Mikael christiansen:

Jeg kan Overhovedet ikke se parallellen og jeg vil aldrig nævne det ord

Parallellen som MVM henviser til er det at der er nogen udvalgte der kan få adgang til forummet, mens andre ikke kan. Dermed lægges der op til sortering af brugerne på Amino ligesom man sorterede i racer før og under 2. verdenskrig.

Om det er hårfarve, businessmodel, beskæftigelse, uddannelse så er det jo sådan at der på Amino er plads til alle, selv Martin uden uddannelse Smile

Det Lundsby så lægger op til er en såkaldt ekskludering af MLM/NM segmentet og det sammenlignes så lidt uheldigt til nazisternes race udrensning (Hvilket Allan har undskyldt) men som MVM skriver så er det en kedelig men sammenlignelig opfordring.

Hvem er de/den næste der skal eksluderes? Er det dig som stripper? Dem der sælger italienske tasker fordi Berlusconi hoster parties for mindreårige marokkanske piger eller? Mig fordi jeg gerne vil lave et MLM/NM firma?

Ved ikke om han undskyldt for det han skrev i undskyldning hvad jeg læset , så er det vel ok med etniske udresning , det er ingen undskyldning

Alle skal der vær plads er min mening , men lad være med disse sammenligninger og lad os nu få debatten igang , hvordan vi hjælper hinanden.

Måske har været et par gange for meget nogle overdrivelser men vi lære alle så lang tid vi lever

Jo i hvert fald  en angreb jer for hårdt , det er ikke godt for debat tråden , for det får bare  vreden frem , måske var det der skete med den anden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:58

Allan I:

Mikael christiansen:

jeg ved ikke hvad du mener , jeg vil overhovedet ikke sammenligne disse her ting , men skal skulle tro du var MLM hader når DU siger sådanne sammenligninger er OK for det få debatten ned på et virkeligt lavt plan og ødelægger alt hvad der er bygget op af troværdighed, .

for du  vil aldrig sige sådanne ting , for jeg ved det ødelægger alt for MLM at bringe dette op en af menneskeheds største tragiske ting op

Hvordan startede denne menneskehedens største tragedie Mikael?

Ved at nogen syntes de var bedre end andre!

Jeg sammenligner ikke indlægget med menneskets største tragedie - jeg ved godt, at de ting der foregik var grusomme.

Trådstarter udstiller blot sine fordomme og uvidenhed i et dansk forum - det kan selvfølgelig aldrig blive lige så grusomt. 

Det er TANKEGANGEN som jeg drager parallel til.

Prøv nu at lade være med gang på gang at fordreje og misforstå alting - hvilket HVER GANG også får debatten ned på et ubrugeligt plan.

stop denne sammenligning , jeg vil aldrig kunne forstå denne sammenligning , hvordan kan millioner menneske død sammenlignes med nogle skriver at det ikke er bedste for amino.dk MLM , det må du forklare en del meget bedre  .

Vis det er din tanke gang , kan jeg ikke forstå dig , jeg misforstår dig ikke , men jeg forstår ikke denne sammenligning

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:00

Lundsby:

Hej Allesammen

Jeg synes MLM er begyndt at fylde rigtigt meget på Amino, og har stillet mig selv og nu jer spørgsmålet om det er skadeligt for Amino.

Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke har noget klart svar! På den ene side, synes jeg ikke at egentligt at MLM i praksis oftest er usmageligt. Og jeg mener på ingen måde at man kan kalde MLM'er for iværksættere!

Faktisk kan jeg blive lidt skræmt for om nogle ellers lovende iværksættere skulle ryge med på MLM vognen.

Men det sker sikkert ikke, dem der har potentialet til at skabe virksomheder, er sikkert for kloge til at ryge på den vogn. Jeg kan jo også være ligeglad, jeg er plus medlem så hvis jeg er træt af MLM kan jeg bare slå den kategori fra så hører jeg ikke mere til det. Og hvorfor skulle MLM folkene ikke havde et sted hvor de kan dele deres erfaringer og viden.

Så ja, hvad synes du? er MLM en skadelig virus der sænker bundniveauet for iværksætteri, eller er det godt at der er plads til alle?

Hej Lundsby

Jeg kom desværre til at give dig en ene'r da fingeren smuttede på museboardet...har ingen anelse om det kan ændres.

Men tag nogle af de senere tråde i MLM, så er det trukket ufattelig langt bl.a. fordi vi ofte skal svare det samme. Vi ser også en håndfuld af Jer rigtige "iværksættere" som jo mener MLM handler om at tjene penge på rekruttering, tjene penge på familiesalg eller hvad der nu kommer af påstande. Bl.a. ser vi Henning som er med i denne tråd som siger at han vil investere lidt for at bevise at han har ret.

At du laver en sådan tråd havde været fin, hvis du havde været objektiv...men lige nu ser jeg det bare som endnu en tråd der handler om MLM...modsat i MLM fora...MLM ifølge skeptikerne...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 00:19

Mikael christiansen:
hvordan kan millioner menneske død sammenlignes med nogle skriver at det ikke er bedste for amino.dk MLM , det må du forklare en del meget bedre  .

Jeg nævner ikke noget om millioner af menneskers død Mikael - det gjorde du.

Men lad mig besvare det med et spørgsmål:

HVORFOR døde millioner af mennesker Mikael?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:27

Lundsby:

Så ja, hvad synes du? er MLM en skadelig virus der sænker bundniveauet for iværksætteri, eller er det godt at der er plads til alle?

Der er plads til alle, så længe det er lovligt. Der bliver pustet lidt til ilden fra begge sider og engang imellem kammer det lidt over. Jeg springer som regel MLM kategorien over, men skal jeg bruge en halv times underholdning, så kan jeg godt finde på at pløje igennem en MLM tråd og måske endda smide en spydig bemærkning Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

Nu får du lige et råd med på vejen, og så kan du selv vælge, om du vil lytte til det eller ej ;D

Man kan sagtens lave sammenligninger og relatere til anden verdenskrig, og de uhyggeligheder der fandt steder der, uden at man på nogen måde støtter eller sympatisere med disse...
Derfor var det måske en ide, at du i stedet for at føle dig provokeret eller hidse dig op, blot lukkede øjnene, og brugte din tid og kræfter andet steds... For disse diskussioner, som du også har haft med Jan, ender aldrig i noget brugbart, og der er ingen vinder.

Så luk øjnene overfor disse ting, hvis du føler dig provokeret, og brug dine kræfter i andre tråde, hvor dine viden kan bidrage med noget ;D

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:51

Allan I:

Mikael christiansen:
hvordan kan millioner menneske død sammenlignes med nogle skriver at det ikke er bedste for amino.dk MLM , det må du forklare en del meget bedre  .

Jeg nævner ikke noget om millioner af menneskers død Mikael - det gjorde du.

Men lad mig besvare det med et spørgsmål:

HVORFOR døde millioner af mennesker Mikael?

I  den sammnenlig du laver , jeg vil ikke nævne ordet da jeg ikke vil have denne tragiske hændelse sammenligning , jo der dødet i 30erne og 40erne og skete forfærdelig ting og vil overhovedet begynde at skrive det du gjorde

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:55

Fashion-Seller:

Mikael christiansen:

Nu får du lige et råd med på vejen, og så kan du selv vælge, om du vil lytte til det eller ej ;D

Man kan sagtens lave sammenligninger og relatere til anden verdenskrig, og de uhyggeligheder der fandt steder der, uden at man på nogen måde støtter eller sympatisere med disse...
Derfor var det måske en ide, at du i stedet for at føle dig provokeret eller hidse dig op, blot lukkede øjnene, og brugte din tid og kræfter andet steds... For disse diskussioner, som du også har haft med Jan, ender aldrig i noget brugbart, og der er ingen vinder.

Så luk øjnene overfor disse ting, hvis du føler dig provokeret, og brug dine kræfter i andre tråde, hvor dine viden kan bidrage med noget ;D

Vis jeg føler mig provokeret er det der jeg kan hjælpe , ved i hvert fald denne sammenligning ikke ligefrem hjælper hans forretning.

Okay bliver hidset op at han ikke forstå dette problem

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 01:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For nu at komme en lille smule tilbage til topic:

I min bog er dette injurier:

..Så jeg giver ikke en skid for det i laver, for det er fup og svindel,
.. så spis mig ikke af med alt jeres indstuderede mund bræk,
...Det kan være lige meget hvor meget vi prøver at gøre jer til hæderlige mennesker
... i har hjernevasket hinanden til at tro at jeres tv-shop produkter
....med jeres uhæderlige salgsmetoder

Jeg kan finde hundredevis af andre eksempler - nu tog jeg bare lige dem vi fik serveret i denne tråd.

Ud af alle disse angreb, bliver der ALDRIG argumenteret for, HVORFOR forretningsmetoden skulle være fup og svindel eller uhæderlig eller underlødig.

Der henvises blot til gamle slidte floskler som "det er kun toppen der tjener penge" og "det handler kun om at pushe produkter til venner og familie" og andet mund bræk, for nu at bruge Hennings fine udtryk. Og der bliver heller ikke nævnt firmaer - der tales bare om hele branchen som en samlet homogen masse.

Det er også toppen i Danske Bank der tjener flest penge - eller toppen i DSB - oven i købet på trods af kæmpe underskud, eller toppen i Kræftens Bekæmpelse. Det kan vi da godt sidde og brække os over alle sammen - men til hvad nytte?

De fleste forretningsdrivende jeg kender, sælger til venner og familie, hvad enten det er tøj, maling, biler, forsikringer, hårklipning - you name it.

Hvorfor er det så pludselig uetisk bare fordi det hedder MLM???

Som jeg ser det, er MLM fuldt ud lige så berettiget som alle andre brancher - men branchen er udsat for had, beskyldninger og spydige bemærkninger, hvilket gør, at trådene oftest flyder over med angreb på både personer, forretningsmetoder mv.

Men det er jo netop ikke MLM's skyld - at folk ikke kan finde ud af opføre sig ordentligt, og tjekke fakta INDEN de kaster om sig med injurier. 

Derfor mener jeg ikke det er MLM der er problemet - eller virussen om man vil. Problemet er snarere, at folk f.eks. kan finde på at smide latterlige kommentarer blot for at få en halv times underholdning, eller komme med fuldstændig uhørte anklager - for så bare at skride fra tråden igen. 

Side 7 ud af 18 (175 indlæg)