Jeg kunne godt tænke mig der var flere ikke mlm'er der skrev i mlm-trådene og ikke kun de samme 10 personer. Jo flere synspunkter jo flere nyanceret debatter får vi.
Hej
Problemet, er egentligt at vi er nogle der er totale ligeglade.
Fx så ser jeg mere de debatter som et spørgsmål om religion. Og det betyder at man hurtigt farer op for at forsvare sint synspunkt.
Og for at lave noget analogi til krig og helvede, som der jo allerede er blevet nævnt i tråden her. Så er der ingen vinder af en krig. For soldaten der står i mudderet og skal kæmpe den politiske kamp, er det store overblik ikke målet. Men mere at overleve den korte kamp, for at kunne marchere videre til den næste, hvor man kæmper med livet som indsats. For at formidle et budskab.
Jeg ser mig ikke i stand til at skulle vadde fra mudderhul til mudderhul for noget som jeg ikke har en mening om. Jeg ser mig mere i stand til at vende det ryggen og lade folk udkæmpe deres korstog. Mens vi andre helliger os det som vi egentligt kan finde ud af.
Jeg har reelt set kun en holdning, og det er at forgår tingene indenfor lovens rammer, og man betaler sin skat, så må folk gøre hvad de vil. Da der jo findes fuskere inden for alle brancher, om det er mekanikere, murer, tømmer eller serigrafiske virksomheder. Og det gør at vi der driver reele virksomheder ikke skal neglicere det behov der er for at sætte andre i dårligt lys.
Problemet er ikke så meget om det er MLM, eller kapitalisme eller komunisme, man tror på, det er mere de ting som man sælger. Og her er problemet at rigtig mange danskere er nogle af de værste forbruger, sammen med hele den vestlige verden. Vi dræber konstant børn og arbejdere, via kemiske eller fysiske belastninger i jagten på billige produkter. Og så kikker vi os i spejlet om aften, med et smil på læben når vi har sparet 50 øre, og slået 3 mennesker ihjæl, men der er overskud, og vi har en tilfreds kunde.
For mig, er der andre ting end MLM der er vigtigere. Det er min overlevelse i et mere og mere globalt marked, hvor den danske produktion er ved at være historie, og hvor man kæmper mere og mere for at tjene 50 øre. Og i samme åndedræt ser at flere og flere faktisk fravælger DK uden så meget at have undersøgt priser. Men bare har en holdning om at det er billigere andre steder.
Og så kommer man næsten til det mest pinlige, for kvaliteten følger ikke automatisk med til Kina, den følger heller ikke automatisk med til fx Tjekiet. Der skal gøres en indsats. Og det er disse ting der mere fylder mit liv, end om den ene MLM virksomsomhed levere ordentlige produkter, eller om den nye mineral makeup fra MaxFactor er bedre end den fra Elisabeth Arden. Det kommer ikke mig ved.
/Kenneth