Rårrhhhpyhhh... |
Henning:Det er bare ofte et problem fordi det ligger i de fleste, at dette gode venskab skal jo holdes, så jeg må heller købe lidt. Det ligger jo i konceptet. da jeg nævnte det med homeparties i den anden tråd så kom det bramfrit at det var oldschool og sådan foregik det ikke mere kan du forstå vi bliver lidt forvirede af jeres indlæg.
Det er nok lidt forskelligt fra koncept til koncept.
For mine produkter vil homeparties være en oplagt mulighed for at introducere produkterne overfor kvinder, og at de så efterfølgende bestilles over nettet. Man kan så håbe på at der ved de homeparties også er andre der kunne være interesserede i at være med til at sprede budskabet.
De produkter jeg har, skal sælge sig selv. Der skal ikke skabes et behov baseret på ønsket om økonomisk gevinst på kort sigt, produkterne kan erstatte andre ting som folk bruger i forvejen. Men i min optik gør det ikke noget at man gør opmærksom på mulighederne og egenskaberne omkring produkterne, hvorfor man så på den måde kan skabe nye behov, som folk ikke vidste eksisterede eller ikke lige har tænkt over.
Jeg er tidligere blevet rådet til at autoship (man sender hver måned en pakke til folk) samt basere tingene på nethandel alene. Det er ikke et råd jeg kan følge, men dele af en mulig forretningsgang.
Så når jeg bliver rådet til den slags, så tænker jeg, autoship er fint og bringer penge i kassen hver måned, men hvad hivs de ikke sælger?
Den måde jeg så vil have autoship på er, at hvis man mener man med grundlag i statistik ønsker at have en autoship ordning, så får man det, men det er frivilligt. Som sagt er der i mit koncept ingen købe eller salgstvang.
Et af de andre ting jeg overvejer er standardiserede webshops som folk lejer etableret med Paypal for ensartethedens skyld og sådan at folk ikke skal ind over PBS og mulig sikkerhedsstillelse osv osv osv.. På den måde kan den i netværket have deres egen magento webshop med mine produkter.
Kan også være det bare bliver 1 webshop hvor der anvendes koder til de forskellige forhandlere. Den kan dem der kører mere online relateret så bruge og derved ikke købe produkter til at have liggende. Dog kan der der være en udfordring i, at nogen fra Kbh køber efter at have deltaget i et homeparty i Århus, hvorfor der lige skal udtænkes en fordelingsnøgle eller lignende i de situationer hvor kunden ikke indtaster en kode, eller koden fra sælger skal være obligatorisk, så kun dem med kode kan købe, men ved det ikke endnu.