Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Dårlige"-betalere hvad gør I??

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

B. Hvarregaard:

Normalt sender vi kun een rykker, og så inkasso. Jeg kan ikke se nogen grund til at "låne" dem penge og vente på rykkere, det giver dem jo næsten en måneds kredit mere.

Jeg er nu ret sikker på man SKAL give dem 2 rykker før du kan sende dem i foged retten men er ikke sikker ...

/allan

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
B. Hvarregaard:
Normalt sender vi kun een rykker, og så inkasso. Jeg kan ikke se nogen grund til at "låne" dem penge og vente på rykkere, det giver dem jo næsten en måneds kredit mere.

YesJEPS - Enig vil skyldner ikke betale, vil denne som regel hellere ikke efter 3 rykkere eller flre. Tværtimod kan flere rykkere skader - "tomme trusler" fra debitor. - hvornår er det virkelig meningen ?

Bare husk at du altid forinden en stævning (Retten) eller betalingspåkrav (Fogedretten) skal give 10 dage hverken mere eller mindre - står i inkassobekendtgørelsen. Formål at fortælle skyldner at det nu kan bliiver dyrere ikke og betale.

Har selv 2 der skal afsted idag eller morgen

Ib Abildgaard

Tåd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:13
DesignYOU:
B. Hvarregaard:
Jeg er nu ret sikker på man SKAL give dem 2 rykker før du kan sende dem i foged retten men er ikke sikker ...
/allan

1 er nok kære Allan - men du var jo hellere ikke sikker.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 21:18

1 rykker er tilstrækkeligt, med 10 dages varsel, og så til inkasso

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:20
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

igang:
Det er selvfølgelig slet ikke sikkert at der kommer noget efterspil, men hvorfor tage chancen?

For at advare andre, og måske derved redde dem fra at begå samme fejl med at arbejde for en person der ikke betaler regningen.

I mit tilfælde her snakker jeg om en person her på Amino som på trods af dom her godt 1 år efter forfald på regningen, alligevel ikke vælger at betale på trods af at retten har døm ham til at betale, så nu kan jeg gå fogedrettens vej for at få betaling for arbejde udført for over 1 år siden, ved også at han ikke har betalt anden håndværker, som også her som undertgent over 1 år senere ikke har modtaget så meget som 1,- af manden, men til gengæld brugt en masse penge på at stævne manden.

Jeg ville da gerne advare andre Aminoér om denne person, så de ikke laver arbejde for denne mand, som desuden også er registeret hos RKI i forvejen, så har nok kørt denne stil i længere tid.

Så svaret på hvorfor i det hele taget tage chancen, for at undgå andre kommer i samme klemme, og måske kunne jeg have undgået denne situation, hvis vi her i landet havde mulighed for at advare hinanden mod disse dårlige betalere, uden risiko for at bliver sagsøgt af de dårlige betalere, svindlere og bedragere som hvert år koster os selvstændige en hulens masse penge.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:23

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Ja, det er desværre rigtigt mange for tiden....:(

Ib Abildgaard

Tåd & Mal

He he, har du fået lidt til silden i dag Ib....;)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:27
Koludabyg:
Ja, det er desværre rigtigt mange for tiden....:(

Ib Abildgaard
Tåd & Mal
He he, har du fået lidt til silden i dag Ib....;)

BeerJa skål Rene !

Ja men alligevel kan man godt være alvorlig kan da også godt vente til mandag, og læse korrektur forinden. har dog inkassovarseler i "standardform, skal så lige tilpasses beløb navn m.m.

God påske til alle

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 21:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

DesignYOU:

Er det du siger hvis jeg har et lille privat netværk så er det ulovligt at advare mod dårlige firmaer ligesom man anbefalder de sunde?

Kan du uddybe dette ?

Straffeloven gælder også i små private netværk. Det er ikke kun i det offentlige rum, at man skal overholde injurielovgivningen.

Straffelovens §267 om æreskrænkelse gør det strafbart at krænke andres ære. Det gør man også, når man fremsætter æreskrænkende ytringer i små private netværk eller sågar direkte overfor den injurierede

Husk altid, at når man taler om æreskrænkelse, så er det ikke godt nok at have ret. Man skal også kunne bevise det.

I en injuriesag om ærekrænkelse er det den anklagede, der skal føre sandhedsbevis for sigtelsens rigtighed. Du påtager dig den risiko, at du ikke vil kunne løfte den bevisbyrde. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:55

Tak Ulrik !

Hvad med præcedens - domme på området. der er f.eks. flere politikker der hr været i "fedtefadet" ikke mindst Dansk Folkeparti.

Men gruppen (stor eller lille), må vel også have en vis betydning.

Det er vel være og ytre sig i et klandsdækkende medie ?

End i et lille lokalt ugeblad (gratis omdelt)

Prisen straffen eller vel forskel ?

Jeg vil tro at hvis jeg skriver noget urigtigt om dig her i disse spalter eller i en PM er det "billigere" end hvis jeg får sendetid TV2 NEWS ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

YesBeerP.S. Så "fortæl" også lidt om egen inkasso, og at 1 rykker er nok

Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:55

Loven er noget møg en gang imellem... Men så er det da godt, der findes steder som RKI :-)

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)