Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Dårlige"-betalere hvad gør I??

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:
Men kan være mindst lige så strafbart. Også selvom det er i en lille lukket kreds i private beskeder :o)

Er det du siger hvis jeg har et lille privat netværk så er det ulovligt at advare mod dårlige firmaer ligesom man anbefalder de sunde?

Kan du uddybe dette ?

/allan

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:11

DesignYOU:

Er det du siger hvis jeg har et lille privat netværk så er det ulovligt at advare mod dårlige firmaer ligesom man anbefalder de sunde?

Kan du uddybe dette ?

Der er sikkert en med en juridisk baggrund, der enten kan be- eller afkræfte dette.

Men det er vel næppe et privat netværk, når personerne er kontaktet fordi de kan være i farezonen for at blive kontaktet af denne person. Så er vi nok nærmere ude i at netværket kontaktes, med henblik på at "skade" personen der bliver omtalt.

Derudover kunne jeg forestille mig, at man også kan komme på kant med persondataloven. Men det er kun et gæt. (Afhængig af om der er tale om en person, naturligvis)

Så længe der ikke er faldet en dom, skal man bare være varsom. Det er det eneste jeg forsøger at gøre opmærksom på.

Men I er alle velkomne til at gøre hvad I vil :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:33

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
En sag har som bekendt altid 2 sider. Selv hos Peter og Amalie.

Damm Ib, jeg troede ikke du læste sådan noget bras....Skype-Giggle

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:35
igang:
DesignYOU:
Kan du uddybe dette ?
Der er sikkert en med en juridisk baggrund, der enten kan be- eller afkræfte dette.
Men det er vel næppe et privat netværk, når personerne er kontaktet fordi de kan være i farezonen for at blive kontaktet af denne person. Så er vi nok nærmere ude i at netværket kontaktes, med henblik på at "skade" personen der bliver omtalt.
Derudover kunne jeg forestille mig, at man også kan komme på kant med persondataloven. Men det er kun et gæt. (Afhængig af om der er tale om en person, naturligvis)
Så længe der ikke er faldet en dom, skal man bare være varsom. Det er det eneste jeg forsøger at gøre opmærksom på.
Men I er alle velkomne til at gøre hvad I vil :o)

Hvor ved du fra der ikke er faldet en dom?
Men vi forsøger at sætte en jurist på den. Har nu selv juridisk erfaring og kendskab som civiløkonom (H.D:) fra Handelshøjskolen i København, nu kaldet CBS i faget Erhvervsret.
Ib Abildgaard
Råd & Mal
P.S. Man tilstræber at juraen er i overensstemmelse med almindelig sund logik.!
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:37

igang:

Hvis nu der er faldet en dom mod personen, ville du så have en anden opfattelse...?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:45

Yes ja løbende a conto f.eks. ved opstart 25 % og frem efter som arbejdet skrider frem, således at der f.eks. ikke skyldes mere end 25 % ved afslutning.

Nemlig, vi kører også med acconto betalinger her, specielt hvis det er større tømrer entrepriser.

Feks. ved en tagrenovering, falder første rate på 40% når det gamle tag er pillet af og taget lukket med undertag, der er dog tit allerede her leveret materialer til det meste, men folkene betaler sjovt nok hurtigere en rate, når de står uden tag over hovedet.

Anden rate på 40% når taget er lægtet og teglene er landet på pladsen, herefter slutafregning på resterende 20% når det nye tegltag er lagt, og stilladset er pillet ned og pladsen ryddet pænt op.

Er det større beløber vi snakker om, så er der bare flere acconto betalinger end 3.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:48
Koludabyg:
igang:

Hvis nu der er faldet en dom mod personen, ville du så have en anden opfattelse...?

Nej Rene !

"Igang" mener formodentlig, at sålænge der ikke er faldet en dom på området (og altså ikke specielt mod personen), skal man være varsom. så er der ikke skabt præcedens på området, og man ved ikke helt præcis hvordan man skal forvalte på området, men har jo f.eks. ingen dom og kunne refererer til.

Men jeg er ret sikker på man kan finde det man kalder anologier, som ofte bruges indtil der falder domme.

Se også denne nye trådAmino http://www.amino.dk/forums/t/113184.aspx?#824742

Som også anbefaler GØR DET SELV KONCEPTET - EGEN INKASSO. Det er ikke så svært. Men mange har nok ikke tradition for at bevære sig rundt i retssystemet.

Og som det sidste, få nu gjort jeres indflydelse gældende - slut om omkring dette til fælles glæde for os ALLE- ALLE kan komme ud for dårlige betalinger, også selv om man få a-conto indbetalinger http://www.amino.dk/forums/t/121964.aspx?PageIndex=14&#824864

Ib Abildgaard

Råd & Mal

P.S. Peter og Amalie er ikke anologier på pågældende problemstilling, men der er alligevel lærerige elementer i sagen.

Hvorffor tror du Amalies mor nu holder kæft ?

Du kan sikkert også huske jeg selv blev truet af Sikkerbyg som ville have 100.000 kr. Men den er hellere ikke anolog tuil pågældende. Da det i det tilfælde kunne bevises at der var "noget om snakken". Så Sikkerbyg var ikke et offer.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:03

Hvorffor tror du Amalies mor nu holder kæft ?

He he, jeg syntes det er totalt tids spilde at se noget noget af Amalie, hun er da meget flot at se på, men det var jo sjovt et par minutter, har ikke set eller fulgt med i noget omkring Amalie siden....;)

Du kan sikkert også huske jeg selv blev truet af Sikkerbyg som ville have 100.000 kr. Men den er hellere ikke anolog tuil pågældende. Da det i det tilfælde kunne bevises at der var "noget om snakken". Så Sikkerbyg var ikke et offer.

Jep, husker stadig sikkerbyg, og den omtalte trussel omkring stævning imod dig, med det var luft som alle andre "løfter" givet fra sikkerbyg, og lige så falsk som personerne bagved.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 21:06

Normalt sender vi kun een rykker, og så inkasso. Jeg kan ikke se nogen grund til at "låne" dem penge og vente på rykkere, det giver dem jo næsten en måneds kredit mere.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:07

Hvor ved du fra der ikke er faldet en dom?

Det ved jeg selvfølgelig heller ikke med sikkerhed. Med i og med at Kristine skriver at hun er ved at skrive rykker 2 (47 dage efter oprindelig forfaldsdato. Det er lang snor), går jeg ikke ud fra at vedkommende er blevet dømt for dette forhold.

Det kan sagtens være at den er lige til højrebenet, og dommen bare falder. Men hvis det ikke er tilfældet, kan det godt blive et problem at have været for åbenmundet :o)

P.S. Man tilstræber at juraen er i overensstemmelse med almindelig sund logik.!

Det er jeg sikker på er noget man tilstræber, men virkeligheden er desværre ikke altid sådan.

Koludabyg:
Hvis nu der er falde

Svaret er et klokkeklart: muligvis..

Jeg ville stadig ikke involvere andre i mine affærer, men jeg tror - gentager tror - at man bedre kan slippe for et juridisk efterspil, hvis der er en dom i sagen.

Det er selvfølgelig slet ikke sikkert at der kommer noget efterspil, men hvorfor tage chancen?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)