Kære Aminoer Havde for efterhånden 2 måneder siden en kunde der ringede. Det var en tidlig mandag morgen, og han havde en sag (rimelig stor) som havde deadline samme aften (vil lige sige at sagen egentlig var så stor, at det normalt ville kræve min. 2 dage at lave den). Efter sigende var det fordi at den forrige leverandør pludselig ikke tog telefonen eller svarede på e-mails. Vi var rigtig mange der havde budt ind på sagen på Amino Freelancer, så på mig virkede det naturligt nok at vælge en af de andre der havde budt ind. Valgte (selvfølgelig) at tage sagen, oveni købet med kyshånd. Selve sagen var også rigtig spændende, ikke mindst fordi der var lovning på massere af dens art henover året . Problemerne begynder først at opstå omkring den 7. marts hvor vi havde aftalt at betalingen skulle falde. Først valgte jeg at lade det ligge vi havde under alle omstændigheder en aftale om et møde den 11. Så det ville være passende at tale om det der, mødet blev dog aflyst 1 time inden det skulle afholdes. Siden har jeg i starten haft en del telefonisk kontakt med kunden. Som indtil videre ikke har ført til andet end en afklaring af at der ikke kommer flere lignende sager derfra. Nu er det så blevet den 23. april og jeg har stadig ikke set nogen betaling, og er i færd med at sende rykker 2. Ud over at jeg gerne vil høre jeres erfaringer, vil jeg også gerne høre om I ville advare alle de andre freelancere der havde budt ind på sagen? De bedste hilsner |
Tilfældet skal være yderst grovt, hvis jeg skal hænge en virksomhed ud til offentlig skue. Det tror jeg faktisk aldrig jeg kunne finde på, dog kunne man nok godt finde eksempler, hvor det ville være helt fair.
Hvad angår din rykkersag, så skal du bare sikre dig, at du følger korrekt rykkerprocedure, så du kan sende sagen til inkasso efter 3. rykkers udløb. Vi har haft stor glæde af inkasso op til flere gange. Når jeg skriver korrekt rykkerprocedure, så er det fordi at 3. rykker vist nok skal have 10 dage netto og at du skal gøre opmærksom på, at hvis betalingen ikke foreligger på nævnte dato, så sendes sagen til Advokatfirma XX, som vil køre sagen videre. Du kan ringe til din advokat og få de korrekte bestemmelser at vide :)
Held og lykke med at få krattet pengene ind!