Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Dårlige"-betalere hvad gør I??

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:
Her er debatten ikke tilført værdi af linket til Amino Wikien. Hvis jeg kunne slå det fra, ville jeg gøre det. Måske hjælper det, at stave anderledes.

Som plus medlem kan du slå det fra, så du i hvert fald ikke selv ser Wiki-links.

Det gør du i din profil, under debatindstillinger. Her vælger du at sige nej til "vis Amino svar links i debat".

Så er de væk. i hvert fald hos mig.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 23:45

igang:

Her er debatten ikke tilført værdi af linket til Amino Wikien. Hvis jeg kunne slå det fra, ville jeg gøre det. Måske hjælper det, at stave anderledes.

Som plus medlem kan du slå det fra, så du i hvert fald ikke selv ser Wiki-links.

Det gør du i din profil, under debatindstillinger. Her vælger du at sige nej til "vis Amino svar links i debat".

Så er de væk. i hvert fald hos mig.

Tak for hintet. Det er rigtigt dejligt. Men min tanke var nu, om at det ville være en god idé, man kunne slå uhensigtsmæssige WiKi-links fra i egne indlæg, så de ikke ødelægger indlægget for andre.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:51

Tak for hintet. Det er rigtigt dejligt. Men min tanke var nu, om at det ville være en god idé, man kunne slå uhensigtsmæssige WiKi-links fra i egne indlæg, så de ikke ødelægger indlægget for andre.

Amino har besluttet at indlæg skal ødelægges for alle, men at man kan slippe for denne forstyrrelse, hvis man er villig til at betale :o)

Så eneste mulighed er stavefejl, men det kan være lige så ødelæggende for indlægget.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Feb 09
Fra  Danish Law Skrevet kl. 01:23

igang:

Amino har besluttet at indlæg skal ødelægges for alle, men at man kan slippe for denne forstyrrelse, hvis man er villig til at betale :o)

Ja. Øv. Det er vist noget SEO-folkene har fundet på. 

igang:

Så eneste mulighed er stavefejl, men det kan være lige så ødelæggende for indlægget.

Jeg kunne undgår at bruge udsagnsordet "iværksætte" i nutid. Jeg kunne opfinde min egen notation og skriver "iværksætte (nutid)) i stedet for "iværksætter".

Jeg kunne erstatte æ, ø og å med ae eller ä, oe eller ö, og aa.

Jeg kunne pynte den første vokal i de saboterede ord med et tegn, fx ¨. Det ville ikke forstyrre læsningen.

Jeg kunne bruge et helt andet ord, der betyder det nogenlunde det samme som udsagnsordet iværksætte i nutid: begynder, påbegynder; starter; opstarter, initierer; går i gang med, igangsætter, foranlediger.

Heldigvis er sproget rigt og fuldt af ord, og jeg må nok bare lære at udtrykke mine tanker uden at gøre brug af de saboterede ord.

Faktura kunne man kalde for opkrævningsdokument.

Moms kunne man kalde for meromsætningsafgift.

Skat kunne man kalde for fiskal ydelse.

Find selv på flere.

Tilmeldt 20. Feb 09
Fra  Danish Law Skrevet kl. 01:25

Det ser ud til, at Skat ikke har fundet vej til wikien endnu. Måske er det fordi, de fleste ikke har brug for en forklaring af det ord.

Tilmeldt 20. Feb 09
Fra  Danish Law Skrevet kl. 01:27

Det ser ud til, at Skat ikke har fundet vej til wikien endnu. Måske er det fordi, de fleste ikke har brug for en forklaring af det ord.

Den konklusion var jeg så for hurtig til at drage. Øv.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jannie N:

Og hvis det er den generelle indstilling derude i verden, så kan jeg egentlig godt forstå at der er så mange der kryber udenom når det kommer til det med betaling.  Sandsynligheden for at slippe godt fra det, er jo alt for stor.

Hvad kan man sige? Systemet er desværre defekt på det område, kombineret med at advokater mener de skal have en fabriksarbejders dagsløn i timen gør at det altså bare ikke kan betale sig at gå efter de fuck-hoveder der ikke kan nosse sig sammen til at betale. 

Dårlige betalere har indtil videre næsten kostet mig 2 virksomheder ... nu er der no-mercy, jeg kører med 50% forudbetaling og tilbageholder _alt_ indtil slutbetalingen er sikret på min konto. Hvis jeg har en kunde jeg er i tvivl om så er det 100% up-front. 

Og så er jeg nok så ligeglad med hvor mange penge jeg bliver stillet i udsigt "om 30 dage når slutkunden har betalt" de penge der tæller, det er dem jeg har i hånden, sidst jeg var fleksibel i forsøget på at hjælpe en kunde (som på daværende tidspunt havde forudbetalt lidt over 20.000kr, ApS to ansatte vokse herrer med familier der selv ernærede sig som freelance konsulenter ... ingen alarmklokker what-so-ever) ud af en kreditkrise i banken (ok .. det var måske én alarmklokke, men banken vil jo ikke hjælpe nogen for tiden! ) ved at give dem halvanden måneds kredit på 50% af min hyre blev jeg pænt tørret i røven for 160.000kr.

Det er direkte misbrug ! Det er ligefør det er på lige fod med voldtægt! De tager noget af det mest dyrebare jeg har, min tid. De gør det uden skrupler, uden tak og når de skider en i hovedet bagefter gider de ikke engang indvoldvere en advokat de afviser blot alt ... pure.

(og ja lige dén sag ender nok i retten ... men jeg er jo lige nødt til, for det første at komme mig ovenpå et smæk på 160.000kr, PLUS de 10-15 stykker min advokat skal have)

Fra Rødovre
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 67
Fra  fru Pedersens Skrevet kl. 06:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hold da op en masse gode og brugbare svar. Tak for det Smile.

For mit vedkommende, må konklusionen være at jeg IKKE skal kontakte de andre der også har budt ind på den pågældende opgave. Ikke fordi de ikke fortjener at blive advaret, men for at jeg ikke skal risikere at blive anklaget for injurier (egentlig ret synd fordi det kan betyde at en eller flere af dem ender i samme situation).

Kan også se at jeg allerede nu godt kunne "true" med RKI og inkasso. Men da rykker 2 blev sendt i går, må jeg hellere vente til næste gang.

Tak for svarene, håber der kommer flere, det har været meget spændende at følge.
Kristine Pedersen (fru Pedersens)

Tilmeldt 20. Feb 09
Fra  Danish Law Skrevet kl. 12:26

Kristine Pedersen:

Kan også se at jeg allerede nu godt kunne "true" med RKI og inkasso. Men da rykker 2 blev sendt i går, må jeg hellere vente til næste gang.

Man kan altid true, men trusler om indberetning til et kreditoplysningsbureau er virkningsløse, så længe du ikke har et fundament, fx dom eller skyldserklæring. Når der sker indberetning uden fundament, skal du alligevel slette debitor igen, hvis der kommer indsigelser mod gælden. Hvorfor risikere det ?

En indberetning udløser af og til netop indsigelser. Det er der intet vundet ved at risikere, når man er en lille enkeltmandsvirksomhed med en enkelt sag.

Så ender du bare med at måtte køre sagen igennem som en tvistig sag, hvilket betyder mere arbejde.

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)