Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pres politikerne – nu!

Side 12 ud af 23 (223 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Forfatter:
 
Til Ib:
Kan du ikke inden du afgiver et tilbud tage oplysning på din kunde? Står han i RKI eller anden kreditoplysningsbureau, så handler du kun mod forudbetaling.
Så kan jeg anbefale at du som min maler forlanger malingen betalt inden du starter.
Mange hilsener
Flemming Hasselriis
Til: Flemming !
Jo jeg kan hvis jeg har råd - det er jo ikke gratis og søge på f.eks. Experian m.m. Men slelv om de i forvejen ikke er registeret, er det ikkke nogen garanti. En ikke registrering kan der være mange årsger til, som vil føre alt forlangt.
Ja forskud en "god ide". Den bruger jeg også i "stor udstrækning" hellere ingen garanti.
Der er måske betalt et forskud til materialer (maling m.m) med hvad med arbejdsløn, trods alt den største, skal kunden betalt forud for noget arbejde der ikke er udført ?
Malerbranchen er således at ca. 20-25 % er materaler, resten moms og arbejdsløn.
Så selvom kunden er forudbetalt til materialer og arbejdsløn. Læg mærke til at jeg ikke skriver moms, den kan man jo få refunderet fra skat, hvis kunden ikke betaler regningen indeholdt. Og man kan dokumentere overfor det offentlige at man har forsøgt ihærdigt og kradse pengene ind.
Men er man nu så heldigt og i begyndelsen at være "godt med" er det hellere ikke nogen garanti man får det sidste som typisk skal betales når arbejdet er færdiggjort. Så undskylder "kunden" igen sig med dårligt udført arbejde, manglende penge m.m. muligheder er mange for den "prof. forbruger"  
Det eneste jeg ønsker mig er en ligestilling lovgivningmæssigt således at det kunne blive lettere for små og mellemstore virksomheder at kradse penge ind, mange af disse prof. forbruger er ikke konkurs ramte forbruger, men kun "folk" der kender "deres rettigheder".
Overfor dette står mange fortvivlede håndværkere der ikke "orker" m.m. at forsøge sig med yderligere indkradsningsmuligheder. Yderligere arbejde vil kunne give skuffelse m.m.
Hvorfor tror I der er så få advokater i relation til inkasso der arbejder efter no cure no pay ??
Nu tror jeg at jeg ikke gider at omtale "fænomenet. Forstås det ikke nu, hjælper mere skriveri næppe hellere.
Hvis mange af vores lovgivere var håndværkere eller tidligere var det en yderst kendt problemstilling
Ib Abildgaaard
Råd & Mal 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter:
1.    Mulighed for at fordoble virksomhedens kassekredit i en bank. Den ekstra kassekredit skal forrentes som normalt (eller lavere, da der vil være en stats/forsikringsgaranti bag). Der betales en ekstra præmie for en stats/forsikrings garanti på ca. 1½ - 2% p.a. af det til enhver tid skyldige beløb.

2.    Fjerne renterne på restskatten frem til 1. juli for alle erhvervsdrivende.

3.    Affaldsafgiften ønskes nedsat eller gjort gratis de 3 første etableringsår.
 
4.    Beløbet for etableringskonti ønskes uden en minimum grænse, men gerne et maksimum. Det skal være muligt at benytte halvdelen af det opsparede beløb på ikke afskrivningsberettigede enheder.

5.    Afgiften for etablering af et ApS og A/S ønskes fjernet.

6.    Mulighed for at tilbageholde retsgyldige tilgodehavender i private skyldneres løn, ligesom det offentlige kan trække deres tilgodehavender i skyldneres løn eller sociale ydelser.

7.    Det burde være muligt at komme på iværksætter efterskole, hvor man kunne tage 9. - 10. klasse og få undervisning i iværksætteri, eller noget andet, som f.eks. en iværksætter linje på lige fod med gymnasium, teknisk skole og handelsskolen.

8.    Det offentlige bør ikke kunne pålægge et rykkergebyr meget større end det de private erhvervsdrivende må pålægge en rykker - altså pt. kr. 100. Momsrykkeren er speciel høj.

9.    Renter og gebyrer fra det offentlige bør være fradragsberettiget.

10.    Der skal en kompetence givende uddannelse/kursus til før man kan starte egen virksomhed f.eks. dem hos Erhvervsrådet og Væksthusene.

11.    Ved barsel, skal virksomheder med mindre end 5 ansatte ikke belastes økonomisk, når en medarbejder går på orlov.

12.    Repræsentation skal være 100% fradragsberettiget, gerne med et loft på f.eks. kr. 1.350 pr. person.

13.    Når stat eller kommune ikke overholder betalingsfristerne, skal de kunne pålægges rykker gebyrer og renter i lighed med det som normale debitorer betaler. (Og de skal betale).

14. Samtlige tilskud til virksomheder ønskes fjernet.

Jeg har pr. e-mail modtaget endnu et ret barsk ønske:

15. Det overordnede ønske er at få en lav brutto beskatning på løn- og renteindtægter på 40%. Dette mål kan nås ved at beskære den offentlige sektor med 50%. Dette kan gøres ved bl..a. at fjerne:


-Fradrag for renter
-Fradrag for indskud på etableringskonti
-Fradrag for pensionsopsparing
-Børnechecken
-Oldechecken

Det vil kræve stor fremsynethed og mod at gennemføre de to sidste forslag. Det vil give en anden slags velfærdsstat, men ikke nødvendigvis en ringere.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:


Partiet Venstre blev så presset, at de valgte at lave et "video svar":

">


Venstres skatteordfører skyder helt ved siden af, men det er som bekendt også vanskeligt at kommunikere fakta i politik.

1. Det er urigtigt, når politikeren siger, at "de 670 kr., som bliver opkrævet, hvis man skal stifte et selskab, bliver kun opkrævet for anpartsselskaber og aktieselskaber, virksomheder, der i forevejen skal stille en garati på 125 t.kr."

Politikeren er ikke opmærksom på, at andre selskaber som fx andelsselskaber og s.m.b.a.'er ikke bare er omfattet af pligten til at betale et gebyr, men også skal et højere gebyr på kr. 2.150 for at blive stiftet.

Det ville et besøg hos Erhvervs- & Selskabsstyrelsen have afsløret.

http://www.eogs.dk/sw72468.asp

Men hvis politikeren mener, at det kun er kapitalselskaber, der bliver opkrævet et gebyr på netop kr. 670, så har han da formelt logisk ret i det. :-)

Kommanditselskaber er i øvrigt fritaget for gebyr, formentligt da komplementarselskabet typisk vil være et selskab, som der allerede er betalt gebyr for.

2. Venstres skatteordfører taler om en garanti på 125 t.kr., og det har da også engang været sådan, at man skulle stille med det beløb for at stifte et ApS.

Men efter den nye Selskabslov, som Venstre har været med til at indføre, er kapitalkravet sat ned til 80 t.kr., hvoraf de 20 t.kr. skal være indbetalt til selskabet, mens man kan vente med at indbetale resten, til selskabet går konkurs.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:

Men efter den nye Selskabslov, som Venstre har været med til at indføre, er kapitalkravet sat ned til 80 t.kr., hvoraf de 20 t.kr. skal være indbetalt til selskabet, mens man kan vente med at indbetale resten, til selskabet går konkurs.

Det er ikke kun for Venstre, at det faktuelle kan smutte. Der skal ALTID være indbetalt mindst 80.000 kr i et ApS.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:

Men efter den nye Selskabslov, som Venstre har været med til at indføre, er kapitalkravet sat ned til 80 t.kr., hvoraf de 20 t.kr. skal være indbetalt til selskabet, mens man kan vente med at indbetale resten, til selskabet går konkurs.

Det er ikke kun for Venstre, at det faktuelle kan smutte. Der skal ALTID være indbetalt mindst 80.000 kr i et ApS.

/Henrik

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:

Men efter den nye Selskabslov, som Venstre har været med til at indføre, er kapitalkravet sat ned til 80 t.kr., hvoraf de 20 t.kr. skal være indbetalt til selskabet, mens man kan vente med at indbetale resten, til selskabet går konkurs.

 

Det er ikke kun for Venstre, at det faktuelle kan smutte. Der skal ALTID være indbetalt mindst 80.000 kr i et ApS.

/Henrik

Mea culpa.  Selskabslovens §33, stk. 1, 1. pkt. "Der skal til enhver tid være indbetalt 25 pct. af selskabskapitalen, dog mindst 80.000 kr."

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Forfatter:
Forfatter:
1.    Mulighed for at fordoble virksomhedens kassekredit i en bank. Den ekstra kassekredit skal forrentes som normalt (eller lavere, da der vil være en stats/forsikringsgaranti bag). Der betales en ekstra præmie for en stats/forsikrings garanti på ca. 1½ - 2% p.a. af det til enhver tid skyldige beløb.

2.    Fjerne renterne på restskatten frem til 1. juli for alle erhvervsdrivende.

3.    Affaldsafgiften ønskes nedsat eller gjort gratis de 3 første etableringsår.
 
4.    Beløbet for etableringskonti ønskes uden en minimum grænse, men gerne et maksimum. Det skal være muligt at benytte halvdelen af det opsparede beløb på ikke afskrivningsberettigede enheder.

5.    Afgiften for etablering af et ApS og A/S ønskes fjernet.

6.    Mulighed for at tilbageholde retsgyldige tilgodehavender i private skyldneres løn, ligesom det offentlige kan trække deres tilgodehavender i skyldneres løn eller sociale ydelser.

7.    Det burde være muligt at komme på iværksætter efterskole, hvor man kunne tage 9. - 10. klasse og få undervisning i iværksætteri, eller noget andet, som f.eks. en iværksætter linje på lige fod med gymnasium, teknisk skole og handelsskolen.

8.    Det offentlige bør ikke kunne pålægge et rykkergebyr meget større end det de private erhvervsdrivende må pålægge en rykker - altså pt. kr. 100. Momsrykkeren er speciel høj.

9.    Renter og gebyrer fra det offentlige bør være fradragsberettiget.

10.    Der skal en kompetence givende uddannelse/kursus til før man kan starte egen virksomhed f.eks. dem hos Erhvervsrådet og Væksthusene.

11.    Ved barsel, skal virksomheder med mindre end 5 ansatte ikke belastes økonomisk, når en medarbejder går på orlov.

12.    Repræsentation skal være 100% fradragsberettiget, gerne med et loft på f.eks. kr. 1.350 pr. person.

13.    Når stat eller kommune ikke overholder betalingsfristerne, skal de kunne pålægges rykker gebyrer og renter i lighed med det som normale debitorer betaler. (Og de skal betale).

14. Samtlige tilskud til virksomheder ønskes fjernet.
Jeg har pr. e-mail modtaget endnu et ret barsk ønske:
15. Det overordnede ønske er at få en lav brutto beskatning på løn- og renteindtægter på 40%. Dette mål kan nås ved at beskære den offentlige sektor med 50%. Dette kan gøres ved bl..a. at fjerne:

-Fradrag for renter
-Fradrag for indskud på etableringskonti
-Fradrag for pensionsopsparing
-Børnechecken
-Oldechecken
Det vil kræve stor fremsynethed og mod at gennemføre de to sidste forslag. Det vil give en anden slags velfærdsstat, men ikke nødvendigvis en ringere.
Mange hilsener
Flemming Hasselriis
 
6.    Mulighed for at tilbageholde retsgyldige tilgodehavender i private skyldneres løn, ligesom det offentlige kan trække deres tilgodehavender i skyldneres løn eller sociale ydelser.
WinkJeg har tidligere påpeget det uheldige i forskellen i offentlig gæld og gæld til private.
Lad os forestille os at Peter siger anlægger sag og vinder, således at det går som det beskrevne i artiklen nedenunder.
Amalies mor kan selvfølgelig ikke betale, men det offentlige har forskellige sanktions muligheder i at få bøden på 30.40.000 kr. kradsert ind.
WinkMen de 100.000 kr. til "offeret" Peter har lange udsigter med betaling, for selv ikke og sige måske aldrig, hun kan jo oplyse i Fogedretten at hun er insolvens.
Er det så rimeligt at Peter skal anlægge retssagen, herunder på vegne af ataten også forsøge at kradse en bøde ind tiol det offentlige ?.
Vi skal jo huske på at det er offeret der skal anlægge retssag, det er ikke nok og gå til Politiet.
Se artiklen i nedenstående link.

http://avisen.dk/amalies-mor-risikerer-mega-boede_145320.aspx?redir=newsletter&utm_campaign=user_Normal&utm_medium=newsletter&utm_source=newsletter_Morning&newsletterqueueid=8408141

Derfor er bla. eksemplet et godt argument for at få ligestillet privat og offentlig gæld.

Ib Abildgaard
Råd & Mal
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bl.a. begrundet en privat mail jeg har fået, kan mit indlæg måske misforstås.

Jeg er godt klar over at "sagsøger/offer" Peter ikke skal kradse pengene ind på vegne af det offentlige. Men det offentlige får hellere ikke noget i pågældende tilfælde hvis ikke Peter ligger sag an, fordi så er der jo ikke nogen sag, og derfor kan der hellere ikke gives bøder som det offentlige skal have.

Mit indlæg var alene for at fortælle om forskellen imellem at det er det offentlige der skal inddrive og en privat inddrivelse, hvor det er væsentlig lettere for en offentlig instans end for en privat.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Derfor er bla. eksemplet et godt argument for at få ligestillet privat og offentlig gæld.

Eksemplet er et godt argument for at ligestille private og offentlige tvangskreditorer.

Private kreditorer har ofte selv frivilligt valgt at yde kredit, fx for at opnå øget omsætning og indtjening, og så må man indkalkulere tab på debitorer i sine priser, eller lade være med at sælge på kredit.

Peter har ikke selv valgt at være Amalies mors kreditor. Peter kunne ikke havde forlangt forudbetaling eller bankgaranti for injurierne. Peter er altså tvangskreditor.

Det offentliges særstilling er begrundet i, at det offentlige har en forpligtelse til at ligebehandle borgerne, som medfører en pligt til at yde borgerne kredit. 

Det offentlige kan og bør ikke kunne nægte en dårlig betaler at gå på arbejde. Det offentlige bør være tilbageholdende med at lægge hindringer i vejen for, at en dårlig betaler etablerer sig som momsregistreret selvstændig.

Det vil heller ikke give meget mening at bede kriminelle om at forudbetale bøder for kriminelle handlinger.

Derfor må det offentlige også have videre muligheder end private for at inddrive sine tilgodehavender. Private kreditorer, der kunne have ladet være med at yde kredit, bør komme i anden række.

 

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære Ulrik !

NoNu synes du fremkommer med noget værre sludder.

Nu skal vi åbenbart bare lade det private erhvervsliv sejle ?

Når ansatte ikke kan få deres løn hos arbejdsgiverne - kan de bare lade være med at tage arbejde pågældende sted ?

Når materiale leverandører ikke kan få betaling kan de bare lade være med at yde kredit ?

Og arbejdsgiverne kan bare lade være med at arbejde for kunderne ?

Altså vi skal have økonomisk fremgang og vækst ved at lade det offentlige ekspandere og voksne ?

Ja disse holdninger og værdier tror jeg mange Aminoer blive glade for ?

Hvad så når vi håndværkere, arbejder for det offentlige og ikke får betaling til tiden ? Det skal det offentlige også bare have lov ? 

Dit eksempel med Peter som tvangskreditor er helt ude på et overdrev, og findes i den teoretiske verden.

Hvad nu med at bevæge sig ude i den virkelige verden ? og se hvordan realiteterne ?

Men det er iorden at Peter får erstatning ?

Men det er ikke iorden en håndværker får penge for materialeforbrug m.m. ?

Men et samfund til beskyttelse af kreditål, er det et sådant system du ønsker ?

Såvidt jeg kan forstå opholder du dig i Tyskland, og så vidt jeg ved har en konkurs trussel og virkeliggørelse af denne meget større konkvenser for debitor end i Danmark - hvorfor det ? 

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

 

Side 12 ud af 23 (223 indlæg)