Martin Thorborg bandede forståeligt højlydt ad politikerne, da de indførte endnu en udgift til nye selskaber. Der er måske en enkelt politiker eller to som har set Martins video, men hjælper det? Nej, det tror jeg ikke, der skal noget helt andet til. Forslag: Hvis man kunne samles om de 10 vigtigste ting, der kunne forbedre de erhvervsdrivendes muligheder, og få 10.000, 20.000 eller måske 50.000 Aminoer til at støtte disse forslag, så kunne man lægge et stort pres på politikerne. Forslagene skulle sendes til samtlige partiers erhvervspolitiske ordfører. Vi skulle bede om, at hvert parti oplyste hvilke punkter, man efter et valg ville opfylde. Vi ville opnå to ting: 1. Politikerne fik oplyst hvad der betyder noget for iværksættere. 2. Partierne ville stå på nakken af hinanden for at få fat i 50.000 stemmer. Synes du ideen er god? Ville du være med til at starte en blok hvor alle Aminoers forslag blev samlet? Jeg har selv to forslag: 1. Stop alle de tilskudsordninger der findes i dag, hvor man prøver at styre erhvervslivet i en bestemt retning. Erhvervsledere er ikke dumme, de fleste kan godt finde ud af at arbejde med det som giver profit. 2. Indfør en stats/forsikrings ordning så alle virksomheder kunne få fordoblet deres kassekredit. Ordningen finansieres med et tillæg på 1½ til 2% årlig afgift af det til enhver tid lånte beløb. Ordningen har eksisteret tidligere for virksomheder med eksport, men import konkurrerende virksomheder er lige så vigtige, så derfor skal alle have mulighed for få ekstra lån. Min bopælsadresse her meget syd for Danmark gør mig ikke særlig kvalificeret til at organisere dette initiativ, men nu har jeg da kastet ideen op. Erhvervsvenlige hilsener Flemming Hasselriis
|
Hej Flemming,
Det lyder som et rigtigt godt initiativ. Jeg ved ikke lige hvad jeg kan byde ind med nu i forhold til min arbejdstid, men jeg holder øje med strengen her, og byder ind når jeg kan.
Held og lykke med projektet, det er helt sikkert tiltrængt!
Med venlig hilsen
Sean