Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pres politikerne – nu!

Side 1 ud af 23 (223 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 9 person

Martin Thorborg bandede forståeligt højlydt ad politikerne, da de indførte endnu en udgift til nye selskaber. Der er måske en enkelt politiker eller to som har set Martins video, men hjælper det?

Nej, det tror jeg ikke, der skal noget helt andet til.

Forslag:

Hvis man kunne samles om de 10 vigtigste ting, der kunne forbedre de erhvervsdrivendes muligheder, og få 10.000, 20.000 eller måske 50.000 Aminoer til at støtte disse forslag, så kunne man lægge et stort pres på politikerne. Forslagene skulle sendes til samtlige partiers erhvervspolitiske ordfører. Vi skulle bede om, at hvert parti oplyste hvilke punkter, man efter et valg ville opfylde.

Vi ville opnå to ting:

1.   Politikerne fik oplyst hvad der betyder noget for iværksættere.

2.   Partierne ville stå på nakken af hinanden for at få fat i 50.000 stemmer.

Synes du ideen er god? Ville du være med til at starte en blok hvor alle Aminoers forslag blev samlet?

Jeg har selv to forslag:

1.   Stop alle de tilskudsordninger der findes i dag, hvor man prøver at styre erhvervslivet i en bestemt retning. Erhvervsledere er ikke dumme, de fleste kan godt finde ud af at arbejde med det som giver profit.

2.   Indfør en stats/forsikrings ordning så alle virksomheder kunne få fordoblet deres kassekredit. Ordningen finansieres med et tillæg på 1½ til 2% årlig afgift af det til enhver tid lånte beløb. Ordningen har eksisteret tidligere for virksomheder med eksport, men import konkurrerende virksomheder er lige så vigtige, så derfor skal alle have mulighed for få ekstra lån.

Min bopælsadresse her meget syd for Danmark gør mig ikke særlig kvalificeret til at organisere dette initiativ, men nu har jeg da kastet ideen op.

Erhvervsvenlige hilsener

Flemming Hasselriis

Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 11:26

Hej Flemming,

Det lyder som et rigtigt godt initiativ. Jeg ved ikke lige hvad jeg kan byde ind med nu i forhold til min arbejdstid, men jeg holder øje med strengen her, og byder ind når jeg kan.

Held og lykke med projektet, det er helt sikkert tiltrængt!

Med venlig hilsen

Sean

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 11:49

Super god idé - jeg lytter lige med, og afventer spændt hvad der sker herfra!

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 12:16

Jeg er med! Jeg overvejer også lige nogle forslag...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Flemming

Rigtig god ide, men dog lige et par kommentarer.
Du skriver at du nok ikke er den rette og der er vi uenige.
Du sidder og feder den i Spanien med alle dine millioner og har derfor masser af tid.
Danske iværksættere har ingen penge og ingen tid, så du er da den helt rette til at koordinere indsatsen og samle tropperne. Efterfølgende er det vel ingen sag at finde en der kan aflevere budskabet og alle underskrifterne.
Med andre ord, gør ord til handling :-)

Mht. hvem der har set min video, så er det rigtigt at den ikke har frembragt et folketingsvalg.
Men den blev vist på TV2 News, var i radio-avisen på P1, var på Radio100 og alle aviser uden undtagelse og så blev den forøvrigt vist 120.000 gange på YouTube hvor den også frembragte 1.300 svar.
Partiet Venstre blev så presset, at de valgte at lave et "video svar":
" rel="nofollow">

Oppositionen valgte efterfølgende at love at gebyret efter valget blev fjernet og så blev jeg inviteret til at arbejde med 2 forskellige politikeres erhvervsstrategi og så forøvrigt stille op for et helt 3. politisk parti.

Så selvom jeg ved du ikke er vild med med min retorik, så gav det faktisk en meget god effekt.

Men misforstå mig endelig ikke, jeg syntes dit forslag er super og jeg glæder mig til at se dig sparke den onde røv med at samle folket. Der er brug for det!

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg tror ikke du kan finde 10 ting, som 10.000, 20.000 eller 50.000 aminoer kan blive enige om at skrive under på. Det er trods alt ikke alle der stemmer på Joachim B. Olsen og de andre kuglestødere i L.A.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46

Martin Thorborg:

Hej Flemming

Rigtig god ide, men dog lige et par kommentarer.
Du skriver at du nok ikke er den rette og der er vi uenige.
Du sidder og feder den i Spanien med alle dine millioner og har derfor masser af tid.
Danske iværksættere har ingen penge og ingen tid, så du er da den helt rette til at koordinere indsatsen og samle tropperne. Efterfølgende er det vel ingen sag at finde en der kan aflevere budskabet og alle underskrifterne.
Med andre ord, gør ord til handling :-)

Mht. hvem der har set min video, så er det rigtigt at den ikke har frembragt et folketingsvalg.
Men den blev vist på TV2 News, var i radio-avisen på P1, var på Radio100 og alle aviser uden undtagelse og så blev den forøvrigt vist 120.000 gange på YouTube hvor den også frembragte 1.300 svar.
Partiet Venstre blev så presset, at de valgte at lave et "video svar":

" rel="nofollow">

Oppositionen valgte efterfølgende at love at gebyret efter valget blev fjernet og så blev jeg inviteret til at arbejde med 2 forskellige politikeres erhvervsstrategi og så forøvrigt stille op for et helt 3. politisk parti.

Så selvom jeg ved du ikke er vild med med min retorik, så gav det faktisk en meget god effekt.

Men misforstå mig endelig ikke, jeg syntes dit forslag er super og jeg glæder mig til at se dig sparke den onde røv med at samle folket. Der er brug for det!

De bedste hilsner

Martin

Hej Martin

Sjovt nok skulle jeg lige til at skrive til dig og foreslå du bakkede initiativet op. Hvis du lægger navn til kan vi måske samle over 100.000 Aminoer.

Rent praktisk er det bedst at vi fortsætter her på Café siden?

Noget andet kan Amino registrere hvis xxx.000 aminoer stemte for at bakke nogle forslag op?

Så synes jeg i øvrigt at Amino skulle have en politik blok med link til alle partiers erhvervspolitiske ordfører. Herved kunne de løbende holdes orienteret om hvad der rør sig blandt iværksættere.

Flot at dit video budskab kom så langt omkrig, du kan bare det med PR. Måske jeg skulle lære nogle flere bandeord. Wink (Nej, jeg foretrækker at være mig selv med en spids tunge og pen).

Når jeg nu har startet det hele, så er jeg da også klar til at følge budskabet op.

Kære Aminoer

Hvilket forslag vil I give politikerne til at forbedre de erhverspolitike forhold for Jer?

Vi laver så løbende en Top 10 liste af forslagene.

Positive erhverspolitiske hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:53

Forfatter:

Hvilket forslag vil I give politikerne til at forbedre de erhverspolitike forhold for Jer?

Fjerne renterne på restskatten frem til 1-7 for erhvervsdrivende.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54

Nicolaj Thomasen:

Jeg tror ikke du kan finde 10 ting, som 10.000, 20.000 eller 50.000 aminoer kan blive enige om at skrive under på. Det er trods alt ikke alle der stemmer på Joachim B. Olsen og de andre kuglestødere i L.A.

Jeg tror der kan findes mange flere forslag end 10, som de fleste aminoer kan bakke op.

Har du selv ikke noget forslag til en forbedring?

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57

Nicolaj Thomasen:

Forfatter:

Fjerne renterne på restskatten frem til 1-7 for erhvervsdrivende.

Forslaget er noteret.

Flemming Hasselriis

Side 1 ud af 23 (223 indlæg)