Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pres politikerne – nu!

Side 3 ud af 23 (223 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Vi har dertil 26.000 på vores nyhedsbrev og lidt over 1.000 Plus medlemmer.

Så hvor mange vi har er et godt spørgsmål, men mere end 10.000 :-)

Vi er tilstrækkelig mange til at gøre vor indflydelse gældende, vi skal benytte os af denne mulighed.

Politikere kender af gode grunde ikke meget til iværksætteri. De fleste er ansatte i kommuner eller i staten.

Det var rystende at høre venstres erhverspolitiske ordføre i videoen, hvor han angriber Martin, kom til at afsløre, at han ikke kender de love som han er talsmand for. Han er sikkert ikke den eneste uvidende, så der et et skytte arbejde med at informere politikerne om de vilkår iværksættere arbejder under.

Erhvervspolitiske hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02

Roscoe:

Mine forslag er;

• Mulighed for løninholdelse for private virksomhed hos dårlige betalere ligesom det offentlige har mulighed for det.

• Lavere skat på arbejde, så lønudgifter bliver laverer for virksomheder.

Hej Roscoe

Der er forskel på at skylde penge til det offentlige og til private. Hvis dit forslag skal give mening må det være efter en domstol har blåstemplet et krav mod en skyldner. Er det det du ønsker?

Den med lavere skat på løn er vist et meget dyrt ønske. Hvad havde du forestillet dig skatten blev nedsat til?

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11

Anders Skovsende:

1. Affaldsafgiften ønskes nedsat evt. giver rabat/gratis i de første 3 etableringsår.

2. Lemper reglerne for etableringskonto - pt. er grænsen 113.900, og de skal bruges til etablering af virksomheden - kan f. eks. ikke bruges til køb af første varelager.

Jeg har tilladt mig at skære dine forslag til Martin.

Det med affaldsafgiften er klart nok.

Som jeg har forstået etableringskonti så er der tale om en forhåndsafskrivning på afskrivningsberettigede goder som biler og inventar.

Ønsker du grænsen for kontiene hævet til f.eks. kr. 200.000 og ønsker du at man kunne bruge halvdelen til ikke afskrivningsberettigede udgifter?

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 18:49

Forfatter:

Ønsker du grænsen for kontiene hævet til f.eks. kr. 200.000 og ønsker du at man kunne bruge halvdelen til ikke afskrivningsberettigede udgifter?

Nej nærmere sænkes - etableringsgrænsen er som sagt 113.900,-. Det synes jeg er højt hvis du kun starter i den små. Synes det er fjollet der er en grænse i det hele taget.

Selvfølgelig er der nogle problemer hvis du kan købe varelager for pengene, da du så vil kunne få en konkurrencefordel. Den skal jeg lige summe over :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14

Reglerne for etableringskonti er totalt tåbelige. For mange år siden blev jeg rådet til at starte en etableringskonto, men da jeg så skulle til at bruge pengene, fik jeg at vide, at pengene først kunne ubetales, når jeg havde etableret et ApS eller A/S - det var hhv 300.000 kr og 500.000! Jeg går ud fra, at jeg må have misforstået noget, men det var det svar, jeg fik af banken på det tidspunkt!

Hva' Fa'en er en etableringskonto så værd?

Jeg er enig med Anders i, at det er fjollet med en grænse.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38

Her et mit forslag Anders:

Beløbet for etableringskonti ønskes uden en minimum grænse, men gerne et maksimum. Det skal være muligt at benytte halvdelen af det opsparede beløb på ikke afskrivningsberettigede enheder.

Kan du bruge det?

Flemming Hasselriis

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 19:59

Forfatter:

Der er forskel på at skylde penge til det offentlige og til private. Hvis dit forslag skal give mening må det være efter en domstol har blåstemplet et krav mod en skyldner. Er det det du ønsker?

Den med lavere skat på løn er vist et meget dyrt ønske. Hvad havde du forestillet dig skatten blev nedsat til?

Jeg er klar over, at der er forskel, men det private erhvervsliv burde have lige så "let" ved at inddrive som det offentlige. Det er klart, at der skal ligge en dom for det beløb, der skal inddrives.

Nogle gange driver det mig bare til vanvid, at folk bestiller varer og ikke betaler. I fogedretten afgiver de så en insolvenserklæring og man står tilbage og kan vente yderligere 6 måneder på at hive dem i fogedretten for at høre samme plade igen.

Jeg ved ikke, hvad skatten på arbejde skal sættes ned til, men jeg tror i sidste ende, at hvis skatten på arbejde kom ned ville vi virksomheder (jeg er ikke iværksætter, men etableret) ikke skulle hæve løningerne yderligere de næste par år. Det vil være en klar konkurrencefordel i mit felt, da vi konkurrer med fortrinsvis tyske og svenske virksomheder. I Sverige er lønningerne ca. 20% lavere og Tyskland har haft meget små stigninger de sidste mange år. I 2006 - 2007 løb det løbsk i Danmark og vi har brug for at de fastfryses helt i nogle år, så vi kan blive konkurrencedygtige. Hvis vi eksporter flere varer ansætter vi flere folk.

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 20:04

Forfatter:

Her et mit forslag Anders:

Beløbet for etableringskonti ønskes uden en minimum grænse, men gerne et maksimum. Det skal være muligt at benytte halvdelen af det opsparede beløb på ikke afskrivningsberettigede enheder.

Kan du bruge det?

Flemming Hasselriis

Det lyder markant mere brugbart :) Så vil du også kunne have lidt penge på kistebunden til betaling af lønninger f. eks.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35

Roscoe:
Jeg er klar over, at der er forskel, men det private erhvervsliv burde have lige så "let" ved at inddrive som det offentlige. Det er klart, at der skal ligge en dom for det beløb, der skal inddrives.

Må jeg foreslå dig Roscoe at du gør som jeg, sælg mod forudbetaling eller kontant. Jeg har  prøvet at sælge min bog på kredit, men alt det bøvl med at indrive pengene tog for megen tid og var meget negativt.

Jeg er ikke uenig i dit synspunkt, at hvis skatten på løn sænkes, så kan man spare på lønudgifterne. Problemet er bare at dette ikke er erhvervspolitik, men fordelingspolitik. Velfærden som flertallet ønsker koster mange penge, så jeg kan ikke se hvordan man kan sænke skatterne uden at skære i ydelserne. Det vil jeg helst holde udenfor den "rene" erhvervspolitik som er meningen at fremføre her.

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40

For alle nye som er kommet til her til aften vil jeg lige opsummere, hvad det hele går ud på:

Aminoer ønsker

Primært ønsker iværksættere at alle politikere bliver bekendt med iværksætteres ønsker til en forbedret erhvervspolitik.

Sekundært ønsker iværksættere hos Amino at politikerne opfylder disse ønsker, så flere virksomheder kan overleve og flere kan ekspandere.

Konkrete ønsker

1.   Mulighed for at fordoble virksomhedens kassekredit i en bank. Den ekstra kassekredit skal forrentes som normalt (eller lavere, da der vil være en stats/forsikringsgaranti bag). Der betales en ekstra præmie for en stats/forsikrings garanti på ca. 1½ - 2% p.a. af det til enhver tid skyldige beløb.

2.   Fjerne renterne på restskatten frem til 1. juli for alle erhvervsdrivende.

3.   Affaldsafgiften ønskes nedsat eller gjort gratis de 3 første etableringsår.

4.   Beløbet for etableringskonti ønskes uden en minimum grænse, men gerne et maksimum. Det skal være muligt at benytte halvdelen af det opsparede beløb på ikke afskrivningsberettigede enheder.

Du er velkommen til at beskrive dit ønske til politikerne, som du mener vil fremme din overlevelse og fremgang.

Mange gode hilsener

flemming Hasselriis

Side 3 ud af 23 (223 indlæg)