Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pres politikerne – nu!

Side 11 ud af 23 (223 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Carsten Nielsen:
Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Jeg kender masser af iværksættere der har frekventeret diverse kurser, og alligevel kommet i klemme. Så et "iværksætterkørekort" er langt fra nogen garanti.

Hej Ib
Ja du har da helt ret i at det ikke er nogen garanti med de kurser at man overlever som selvstændig, og sådan skulle den heller ikke sælges, men ved at have en solid viden som du evt ville kunne tage over 5 aftener a 3 timer, så for man alligevel en masse nyttig viden, og kommer til at står lidt strækker i forhold til hvis du tager problemerne som de kommer.
Mvh
Carsten NIelsen
WinkNej kurser er ingen garanti, og det beder jeg hellere ikke om.
WinkOg jeg piver hellere ikke som erhvervsdrivende over, at der stilles større krav til os som mere professionelle end den private forbruger. Dette er jeg også bevidst om, på samme måde er mine ligestillede det også.
Og som håndværkere løber vi også på kurser i byggejura - entrepriseret - AB 92 - AB Forbruger m.m.
DET ENESTE jeg beder om er,  at vi ligestilles lovgivningsmæssigt.Wink
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04

Det at erhversdrivende skulle kunne inddrive i løn er vel ikke anderledes end at det offentlige kan ? Det er et spørgsmål om at ligestille alle (private/offentlige). Således at der ikke skelnes imellem priviligerede og simple kreditorer.

Hej Ib

Prøv som jeg skrev tidligere at beskrive ønsket KORT. Du ser og forstår problemet bedre end jeg.

Da jeg for nylig skulle have malet min lejlighed, betalte jeg for malingen ved start. Det fandt jeg rimeligt da det var maling blandet specielt til mig.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:16

Her er flere tilskudsmuligheder:

10. I 2007 starter EU's syvende rammeprogram, som løber indtil 2013. I dette program er der afsat midler til blandt it-udviklingsprojekter. Til it-udviklingsprojekter kan der opnås støtte på op til 75 procent.

11. Mariagerfjord Erhvervsråd sætter derfor igen fokus på Innovation! Ved arrangementet: Hjælp til Innovation og teknologisk udvikling vil mulighederne blive belyst ud fra indlægsholdere fra Force Technology og Væksthus
Nordjylland. Indlæggene vil blive krydret med lokale case-virksomheder. Ud over VITU-programmet fra Væksthus Nordjylland, som har 16 mio. kr. i støttemidler til teknologisk produktudvikling, vil muligheden for
vidensamarbejde med Aalborg Universitet ved konceptet Solution Camp blive belyst.

12. tilskud til produktudvikling af skovbrugs- og træ-industriprodukter.

13. Regeringen indgik i efteråret 2009 aftale med S, DF og RV om fordelingen af globaliseringsreserven til innovation og iværksætteri. Fonden tilføres som det største initiativ i aftalen 760 mio. kr. i perioden 2010-2012.
Fornyelsesfondens formål er at understøtte grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse, særligt i små og mellemstore virksomheder.

14. Tilskudsordning til miljøeffektiv teknologi
Ordningen er i 2010-2011 fokuseret på udvikling, test og demonstration af miljøeffektiv teknologi indenfor hovedområderne Vand, Luftforurening og Affald.
Miljøstyrelsen fastsætter hvilke specifikke emner, der kan søges tilskud til, indenfor ordningens formål. Miljøstyrelsen fastsætter også tidsfrister for indsendelse af ansøgninger. Der er afsat i alt 90 mio. kr. til den miljøteknologiske indsats i perioden 2010-2011.

15. 20.000 kr. tilskud til unge under 30 år
Med finanslov 2010 giver regeringen og forligspartierne en "ny chance til unge" med et særligt tilskud til jobcentre, der gør en ekstra indsats for unge under 30 år. Det fremgår af "Aftaler om Finansloven for 2010": Ny chance til unge Der gives et særligt tilskud til jobcentre, som gør en ekstra indsats og får flere unge under 30 år med mere end 12 måneders ..

Find selv flere tilskudsmuligheder her: http://www.tilskuddanmark.dk/search/tilskud-virksomheder/

Hav fortsat en god dag.

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17

Forfatter:
Der er flere som har ønsker om at fjerne alle tilskud til arbejdsgivere. Jeg har ikke kunnet få oplyst hvilke tilskud man ønsker fjernet, så derfor har jeg søgt på Google.

Jeg har fået et meget klart og kort ønske fra mere end en amino. Det er så punkt 14. Jeg synes det er det stærkeste signal vi kan sende til politikerne: "Glem alt om at styre virksomhederne i en bestemt retning - vi skal nok klare os selv". Det betyder også at en masse kommunalt- og statsansatte kan blive frigjort og komme ud i de private erhverv.

1.    Mulighed for at fordoble virksomhedens kassekredit i en bank. Den ekstra kassekredit skal forrentes som normalt (eller lavere, da der vil være en stats/forsikringsgaranti bag). Der betales en ekstra præmie for en stats/forsikrings garanti på ca. 1½ - 2% p.a. af det til enhver tid skyldige beløb.

2.    Fjerne renterne på restskatten frem til 1. juli for alle erhvervsdrivende.

3.    Affaldsafgiften ønskes nedsat eller gjort gratis de 3 første etableringsår.

4.    Beløbet for etableringskonti ønskes uden en minimum grænse, men gerne et maksimum. Det skal være muligt at benytte halvdelen af det opsparede beløb på ikke afskrivningsberettigede enheder.

5.    Afgiften for etablering af et ApS og A/S ønskes fjernet.

6.    Mulighed for at tilbageholde retsgyldige tilgodehavender i private skyldneres løn, ligesom det offentlige kan trække deres tilgodehavender i skyldneres løn eller sociale ydelser.

7.    Det burde være muligt at komme på iværksætter efterskole, hvor man kunne tage 9. - 10. klasse og få undervisning i iværksætteri, eller noget andet, som f.eks. en iværksætter linje på lige fod med gymnasium, teknisk skole og handelsskolen.

8.    Det offentlige bør ikke kunne pålægge et rykkergebyr meget større end det de private erhvervsdrivende må pålægge en rykker - altså pt. kr. 100. Momsrykkeren er speciel høj.

9.    Renter og gebyrer fra det offentlige bør være fradragsberettiget.

10.    Der skal en kompetence givende uddannelse/kursus til før man kan starte egen virksomhed f.eks. dem hos Erhvervsrådet og Væksthusene.

11.    Ved barsel, skal virksomheder med mindre end 5 ansatte ikke belastes økonomisk, når en medarbejder går på orlov.

12.    Repræsentation skal være 100% fradragsberettiget, gerne med et loft på f.eks. kr. 1.350 pr. person.

13.    Når stat eller kommune ikke overholder betalingsfristerne, skal de kunne pålægges rykker gebyrer og renter i lighed med det som normale debitorer betaler. (Og de skal betale).

14. Samtlige tilskud til virksomheder ønskes fjernet.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:47

Hej Ib

Mener du ikke dit ønske er opfyldt i dette punkt?

6.    Mulighed for at tilbageholde retsgyldige tilgodehavender i private skyldneres løn, ligesom det offentlige kan trække deres tilgodehavender i skyldneres løn eller sociale ydelser.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:31
Forfatter:
Hej Ib
Mener du ikke dit ønske er opfyldt i dette punkt?
Mange hilsener
Flemming Hasselriis

Hej Flemming !Big Smile

YesTak for din ihærdighed.

Det kan hvis ikke formuleres meget bedre ?

Måske skal det på en eller anden måde fremgå at begge debitorer( offentlige og "private" erhvervsdrivende er ligestillet. Altså som ved konkursorden. Altså at vi begge parter er priviligerede kreditorer, og ikke som nu hvor vi erhvervsdrivende kun er simple krditorer, og det offentlige er priviligerede kreditorer, og dermed har fortrins stilling.

Selv med en "ligestilling" vil det være svært nok og kradse penge hjem. Da gruppen af priviligerede kreditorer idag udover det offentlige også er den finansielle sektor som meget ofte i forvejen har sikret sig pant i diverse.

Idag er det sådan at selv med en dom kan skyldner jo bare i fogedretten oplyse at denne er insolvent.

Prof. debitorer kender til dette og slipper for betaling. Har de så fast ejendom kan du som bekendt gøre udlæg i den faste ejendom, men mig bekendt gælder dette udlæg kun 1 år.

Og insolvens erklæring er gældende for ½ år, og vil du have skyldner igen i fogedretten oplyser denne bare ingen at være insolvent, og "cirkusset" fortsætter.

Har bl.a. udebliver dom på en som oplyser at denne kun kan afdrage over 44 måneder. Inkassobekendtgørelsen råder kreditor til kun at aftale afdragsperioder på mak. 10 måneder.

Så vil man som prof. "kreditål" snog sig i Danmark idag er det ikke så vanskelig. Og vi håndværkere kan stå tilbage med alle vores "talenter".

Venlig hilsen

Ib Abildgaard

Råd & Mal   

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46

Måske skal det på en eller anden måde fremgå at begge debitorer( offentlige og "private" erhvervsdrivende er ligestillet. Altså som ved konkursorden. Altså at vi begge parter er priviligerede kreditorer, og ikke som nu hvor vi erhvervsdrivende kun er simple krditorer, og det offentlige er priviligerede kreditorer, og dermed har fortrins stilling.

Selv med en "ligestilling" vil det være svært nok og kradse penge hjem. Da gruppen af priviligerede kreditorer idag udover det offentlige også er den finansielle sektor som meget ofte i forvejen har sikret sig pant i diverse.

Idag er det sådan at selv med en dom kan skyldner jo bare i fogedretten oplyse at denne er insolvent.

Prof. debitorer kender til dette og slipper for betaling. Har de så fast ejendom kan du som bekendt gøre udlæg i den faste ejendom, men mig bekendt gælder dette udlæg kun 1 år.

Og insolvens erklæring er gældende for ½ år, og vil du have skyldner igen i fogedretten oplyser denne bare ingen at være insolvent, og "cirkusset" fortsætter.

Har bl.a. udebliver dom på en som oplyser at denne kun kan afdrage over 44 måneder. Inkassobekendtgørelsen råder kreditor til kun at aftale afdragsperioder på mak. 10 måneder.

Så vil man som prof. "kreditål" snog sig i Danmark idag er det ikke så vanskelig. Og vi håndværkere kan stå tilbage med alle vores "talenter".

Venlig hilsen

Ib Abildgaard

Råd & Mal   

Hej Ib

Først af alt så skal man forholde sig til hvad der sker hvis en debitor ikke betaler. Og det overfor hvem.

Betaler en debitor ikke mig, så går jeg i værste fald konkurs, og jeg kan ikke betale mine leverandører. JEg har pt. 10 faste leverandører og 20 løse.

Og det betyder at det rammer maks 31 mig og mine leverandører. Ligeså så har jeg fx 100 kunder. Og det vil sige at når jeg yder kredit til dem så rammer det mine 30 leverandører.

Når en kommune eller stat yder kredit så kommer det til at ramme os alle. Sammen med at de har X millioner personer, samt X millioner firmaer at skulle drive in fra.

Kan stat/kommune ikke indrive en gæld, så kan det resikere at ramme flere tusinde mennesker, det være sig manglende skole/uddannelses udstyr, gamle fru olsen der ikke kan passes, gadelamper der ikke lyser, lysreguleringer der ikke virker, snerydning der er mangelhaft(ved det sidste er dårligt eksempel).

Så derfor bliver stat/kommune nød til at have fortrin til al gæld, da det er vigtigere at staten virker, end at et lille serigrafisk firma eksisterer. Da staten bl. a. giver den infrastruktur der gør at vi kan transporter varer. Gør at folk kan komme på arbejde....osv.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59

Kenneth:
Så derfor bliver stat/kommune nød til at have fortrin til al gæld, da det er vigtigere at staten virker, end at et lille serigrafisk firma eksisterer. Da staten bl. a. giver den infrastruktur der gør at vi kan transporter varer. Gør at folk kan komme på arbejde....osv.

Jeg må give Kenneth ret her. Statens overlevelse er vigtige end et par erhvervsdrivende.

Til Ib:

Kan du ikke inden du afgiver et tilbud tage oplysning på din kunde? Står han i RKI eller anden kreditoplysningsbureau, så handler du kun mod forudbetaling.

Så kan jeg anbefale at du som min maler forlanger malingen betalt inden du starter.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:16
Kenneth:
Venlig hilsen
Ib Abildgaard
Råd & Mal   

Hej Ib
Først af alt så skal man forholde sig til hvad der sker hvis en debitor ikke betaler. Og det overfor hvem.
Betaler en debitor ikke mig, så går jeg i værste fald konkurs, og jeg kan ikke betale mine leverandører. JEg har pt. 10 faste leverandører og 20 løse.
Og det betyder at det rammer maks 31 mig og mine leverandører. Ligeså så har jeg fx 100 kunder. Og det vil sige at når jeg yder kredit til dem så rammer det mine 30 leverandører.
Når en kommune eller stat yder kredit så kommer det til at ramme os alle. Sammen med at de har X millioner personer, samt X millioner firmaer at skulle drive in fra.
Kan stat/kommune ikke indrive en gæld, så kan det resikere at ramme flere tusinde mennesker, det være sig manglende skole/uddannelses udstyr, gamle fru olsen der ikke kan passes, gadelamper der ikke lyser, lysreguleringer der ikke virker, snerydning der er mangelhaft(ved det sidste er dårligt eksempel).
/Kenneth

Nu er offentlig gæld mange ting.

En priotering er også en personlig vurdering m.m.

Men hvis jeg skal forstå Flemming & Kenneth, således at det er vigtigere,at det offentlige får kradset børnepenge, færdselbøder fra det offentlige ind, og det er vigtigere end Hr. Hansen betaler sin malerregning til mig ?

Er der flere ting jeg ikke forstå her taler vi om iværksætteres vilkår og ikke det offentliges vilkår og betingelser. De har i forvejen masser at talerør - Kommunernes Landsforening m.m.

Men mener man at det er mindre samfundsskadeligt at en iværksætter går nedenom og hjem, end det offentlige. ? Altså systemet (det offentlige) er vigtigere end iværksæteren (personen af kød og blod) ? Ja så skal det offentlige fortsat have fortrin.

Men jeg er fortsat dybt ueninge med jer.

Der er utroligt mange iværksættere der må give op overfor dårligere betalere, i særdeleshed de første år.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28

Der er utroligt mange iværksættere der må give op overfor dårligere betalere, i særdeleshed de første år.

Martin Thorborg har bedrevet en video, hvor han går nye veje for at få betalt for sine e-bøger. Der er et par gode ting at bruge bl.a. den med at sende SMS´er til debitorerne.

Jeg kan godt forstå at det er deprimerende at folk ikke betaler deres regninger til tiden, og det er meget negativt arbejde at rykke folk for manglende betaling.

Det jeg selv gjorde var at udvælge den kundegruppe jeg ville handle med. I 35 år har jeg kun tabt på 5 fakturaer, heraf de 3 på salg af min bog til aminoer.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Side 11 ud af 23 (223 indlæg)