Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pres politikerne – nu!

Side 14 ud af 23 (223 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
"Vi" har snart forestået du er imod forslaget, og har været det helt fra start.

Kære Ib

Jeg har to gang opfordret dig til at skrive dit forslag, men kan ikke se jeg har modtaget noget endnu.

Du beskriver en problemstilling, men det er brug for et konkret forslag som politikerne kan tage stilling til.

Jeg ved godt det ikke er let, men måske nogen anden kan hjælpe.

Mange hilsener

Flemming

NB: Jeg sidder her frivilligt og ulønnet på opfordring af Martin. Jeg påpegede fra starten problemet med min adresse, her lidt syd for Danmark, men det mente Martin ikke var noget problem. Mit job er til enhver tid ledigt for en bedre kvalificeret.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:02

Kære Flemming !

ja kommunikation er vanskelig.

Men punktet 6.Mulighed for at tilbageholde retsgyldige tilgodehavender i private skyldneres løn, ligesom det offentlige kan trække deres tilgodehavender i skyldneres løn eller sociale ydelser.

Har du jo selv forfattet ??

Jeg er ikke med længere.

Det var vel om der kunne være opbakning til punktet/forslaget ?.

"Vi" skal vel ikke lave lovforslag til noget, der er lov på i forvejen ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18

ja kommunikation er vanskelig.

Det må jeg give dig ret i Ib.

Denne tråd er tænkt som en mulighed for at komme med forslag/ønsker til politikerne til at fremme iværksætteri og forbedre mulighederne for virksomheder at vokse. Det var ikke tænkt som en diskussionstråd, men selvfølgelig ok at argumentere for sit forslag, så man bliver forstået.

Jeg samler alle forslag sammen, og på et tidspunkt (før valget) tager Amino over og vil i et Nyhedsbrev opfordre alle til at stemme på det forslag man mener er bedst. Så laver man en Top 10 ønskeliste som sendes til alle politiske erhvervsordførere og beder dem oplyse om de kan gå ind for nogen af forslagene.

Sideløbende vil man lave et Amino valg hvor man vist nok en gang i ugen kan stemme på det parti man ønsker at støtte ved et folketingsvalg.

Alt sammen tænkt som at lægge pres på politikerne for at føre en erhvervsvenlig politik.

Håber dette klarer begreberne.

Flere påskehilsener

Flemming Hasselriis

Fra Grenå
Tilmeldt 23. Aug 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:28

Hej Flemming. Det med statsforsikringen sad jeg selv og tænkte på en dag. Synes det lyder rigtig smart. Jeg vil meget gerne støtte op omkring det.

Jeg mener også at der er for mange indviklede regler omkring opførsle af nye ting.

Jeg ved at de tekniske udvlag i kommunerne kan bruge flere måneder på alene bare at behandle en ganske simpel byggesag.

Det er sgu ikke skatten der presser erhverslivet, det er miljøregler og juridisk bureaukrati.  Det mener jeg hvertfald.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:31

Yes Hej Flemming !

Ja det var en "anden snak".Foreløbig tak for "kampen".

Også god påske herfra.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

P.S - ja fremtidens politik på erhvervsområdet bliver spændende.

Generelt mener "man" at det ikke altid er det erhvervspolitiske der er i højsædet, det tror jeg også meget skyldnes politikerne egne baggrunde eller manglen på samme.

Hvis de udviser "forståelse" er det mest for de store virksomheder, som ofte i forvejen har lobbyister ude, i ofrm af Dansk Industri m.m.

Håndværksrådet og andre lignede for de små og mellemstore virksomheder bliver som reglen glemt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50

Andreas Møller:

Jeg ved at de tekniske udvlag i kommunerne kan bruge flere måneder på alene bare at behandle en ganske simpel byggesag.

Det er sgu ikke skatten der presser erhverslivet, det er miljøregler og juridisk bureaukrati.  Det mener jeg hvertfald.

Hej Andreas

Dit første forslag er klart nok: Behandlingstiden på simple byggesager ønskes forkortet til få uger.

Kan du præcisere hvilke miljøregler, der kunne forenkles? 

I hvilke forbindelser oplever du juridisk bureaukrati?

Her er den opdaterede ønskeliste:

1.    Mulighed for at fordoble virksomhedens kassekredit i en bank. Den ekstra kassekredit skal forrentes som normalt (eller lavere, da der vil være en stats/forsikringsgaranti bag). Der betales en ekstra præmie for en stats/forsikrings garanti på ca. 1½ - 2% p.a. af det til enhver tid skyldige beløb.

2.    Fjerne renterne på restskatten frem til 1. juli for alle erhvervsdrivende.

3.    Affaldsafgiften ønskes nedsat eller gjort gratis de 3 første etableringsår.

4.    Beløbet for etableringskonti ønskes uden en minimum grænse, men gerne et maksimum. Det skal være muligt at benytte halvdelen af det opsparede beløb på ikke afskrivningsberettigede enheder.

5.    Afgiften for etablering af et ApS og A/S ønskes fjernet.

6.    Mulighed for at tilbageholde retsgyldige tilgodehavender i private skyldneres løn, ligesom det offentlige kan trække deres tilgodehavender i skyldneres løn eller sociale ydelser.

7.    Det burde være muligt at komme på iværksætter efterskole, hvor man kunne tage 9. - 10. klasse og få undervisning i iværksætteri, eller noget andet, som f.eks. en iværksætter linje på lige fod med gymnasium, teknisk skole og handelsskolen.

8.    Det offentlige bør ikke kunne pålægge et rykkergebyr meget større end det de private erhvervsdrivende må pålægge en rykker - altså pt. kr. 100. Momsrykkeren er speciel høj.

9.    Renter og gebyrer fra det offentlige bør være fradragsberettiget.

10.    Der skal en kompetence givende uddannelse/kursus til før man kan starte egen virksomhed f.eks. dem hos Erhvervsrådet og Væksthusene.

11.    Ved barsel, skal virksomheder med mindre end 5 ansatte ikke belastes økonomisk, når en medarbejder går på orlov.

12.    Repræsentation skal være 100% fradragsberettiget, gerne med et loft på f.eks. kr. 1.350 pr. person.

13.    Når stat eller kommune ikke overholder betalingsfristerne, skal de kunne pålægges rykker gebyrer og renter i lighed med det som normale debitorer betaler. (Og de skal betale).

14. Samtlige tilskud til virksomheder ønskes fjernet.

15. Det overordnede ønske er at få en lav brutto beskatning på løn- og renteindtægter på 40%. Dette mål kan nås ved at beskære den offentlige sektor med 50%. Dette kan gøres ved bl..a. at fjerne:
-Fradrag for renter
-Fradrag for indskud på etableringskonti
-Fradrag for pensionsopsparing
-Børnechecken
-Oldechecken

15. Behandlingstiden på simple byggesager ønskes forkortet til få uger.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:36

Hej Flemming og andre !

"Nyt" forslag i relation til pkt. 6 er det nødvendigt at vi får ændret konkursorden, således at der ikke skelnes imellem priviligerede og simple kreditorer.

Som det er nu er den "private" gæld under de simple krav og derfor svære og kradse ind. De priviligerede skal hav først, før der bliver noget til de simple kreditorer.

Hvorimod den offentlige gæld er under de priviligerede krav. Også ofte sammen men andre som f.eks. realkredit, penge institutter m.m.

Så ønsket er at alle (private/erhverv og det offentlige ligestilles). Om så gruppen hedder det ene eller andet er ligegyldigt, bare alle er i samme gruppe. Og alle f.eks. ved konkurs har samme rettigheder. F.eks. samme procentdel til alle i forholdet til de indbyrdes gældsandragere.

Eks. det offentlige har 200.000 kr. tilgode

En erhvervsdrivende har 25.000 kr.

Alle får samme procentsats f.eks. 23 %.

Altså nu 46.000 til det offentlige

Den erhvervsdrivende får 5.750 kr. Det er trods alt bedre end ingenting. Hvor det offentlige kunne løbe med det hele - det som er tilbage, i dette eks. (46.000 + 5.750 = 51,750,- kr.).

Og ingenting til den erhvervsdrivende.  

Hvorfor er det sådan nu ?

Ja de priviligerede har haft de bedste lobbyister.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51

"Nyt" forslag i relation til pkt. 6 er det nødvendigt at vi får ændret konkursorden, således at der ikke skelnes imellem priviligerede og simple kreditorer.

Hej Ib

Kan dette bruges?

17. Det ønskes at få ændret konkursorden således, at der ikke skelnes imellem priviligerede og simple kreditorer.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:18

YesHej Flemming !

Ja det synes jeg, det er jo implicit nødvendigt, at der er ligestiling, ellers kan punkt 6 hellere gennemføres som jeg ser det.

Situationen nu, er jo netop, at der ikke er ligestilling. Dette er der jo også argumenter for, ellers var det jo ikke gennemført, jeg synes bare personligt ikke det er et godt system. at der tages mere hensyn til det kollektive/offentlige system.

Vi erhvervsdrivende er jo også en "kollektiv gruppe" med bidrag til samfundet, ikke mindst i forhold til administrative byrder.

Man kunne også forvente af nytteværdi til forslagene pkt. 6 & pkt 17, var en mindre tendesn til konkursrytteri og kreditål. Idag er det bl.a. sådan, at såfremt en total/hovedentreprenør går nedenom og hjem, bliver denne gæld ofte til underentreprenører - materialeleverandører m.m. "slettet" og den tidligere "stormatador" starter op igen i en ny selskabskonstruktion til stor skade for de tidligere kreditorer i kredsen af simple kreditorer.

Og javel man kan afskrive på dubiøse debitorer. Men det har jo ikke med nugældende regler 100 % værdi. Hvis det skulle have dette, så skal den tidligere simple kreditor have samme muligheder. Dette vil vel betyde ? at der vil blive spekuleret mere i konkursrytteri ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:07

Lort i bukserne

Undskyld overskriften, men den er taget fra forsiden af gårdsdagens BT. Du kan læse historien på:

http://www.bt.dk/politik/df-aeldre-der-lugter-skal-ogsaa-med-bussen Det er en tårevædet historie om en dame, der ikke kom med invalidebussen fordi hun havde gjort i bukserne. Hendes datter mente sig ikke i stand til at skifte ble på moderen, og så ruller en journalist sagen op.

En politiker fra DF går ind i debatten, og synes at handicappede med lort i bukserne også skal transporteres. Inden længe er der sikkert en fra SF og Socialdemokraterne, der synes det samme og så kan vi forvente en lov om Transport af handicappede med lort i bukserne. Det koster penge at lave en ny lov og det koster endnu mere at føre den ud i livet. Kommunerne bliver pålagt at anskaffe nye lugttætte transportmidler og chauffører skal have nye uniformer og uddannes i denne nye transport. Regningen sendes til? Ja det er nok ikke til de handicappede med lort i bukserne, men til kommunernes borgere. Ja, men kommunerne må ikke sætte skatteprocenterne op - godt så må erhvervslivet betale f.eks. med forhøjede miljøafgifter.

Dette eksempel er blot et ud af måske 10 som hver måned ruller igennem Folketinget. Hvad kan stoppe denne millimeter retfærdighed, som der ikke er råd til og som gør, at der årligt må ansættes flere og i stat og kommune?

Man kunne nedlægge BT og Ekstra Bladet, så der ikke kom flere sager. Man kunne også stemme ansvarlige politikere ind i Folketinget, som turde sige stop for nye millimeterretfærdighedslove og barbere dem væk, som allerede er vedtaget. Danmark har ikke råd til den velfærd man har i øjeblikket og derfor låner man. Man sælger Statsobligationer som venlige mennesker køber, så er det problem klaret. Hov – disse venlige købere vil have renter af pengene og de vil også have lånet tilbagebetalt på et tidspunkt. Ingen problem, vi låner bare mere. Fint, men nu bliver det til en højere rente. Det var ikke så godt, men så kan vi sælge Storebæltsbroen og Øresundsbroen, så kan vi blive gældfrie. Hurra gældsproblemet er løst, men vi bruger stadig mere end vi tjener og derfor kommer man ikke uden om et opgør med millimeterretfærdigheden, der er ikke råd til den.

Nu er det ikke mig som skal komme med forslag til politikerne, det er Jer aminoer, men kommer man uden om et forslag om: ”Stop alle nye millimeterretfærdighedsforslag og barber allerede vedtagne væk”?

Fortsat god påske

Flemming Hasselriis

Side 14 ud af 23 (223 indlæg)