Jeg vil prøve at regne på hvormeget de skal have i moms.
Det bliver svært, for der er ingen moms da du ikke er momsregistreret. Men hvis du via en shop har solgt produkter og det deraf fremgår at priserne er inkl. moms, så har du måske en udfordring.
Men gør som jeg foreslog tidligere i tråden, tag op til Skattecenteret og få det ordnet. Men nu da du er på ferie kan du passende ringe og aftale en tid med dem, så er det ordnet 72221818.
Jo længere du venter med at aftale en tid, des værre bliver det.
Hold ferie og lad være med at bruge tiden på bekymringer som du alligevel ikke kan gøre noget ved før du er i Danmark. Når du så er det - så er det om at få fingrene ud og være proaktiv.
Det er så en af de få gange vi er uenige Henrik. Hvis han har tid til at skrive her, så har han også tid til at få ordnet de ting, der er ingen grund til, set fra mit synspunkt, at afvente en yderligere reaktion fra Politi og Skat, det gør det ikke bedre.
Jeg har forsøgt at ringe til den betjent så lagde sit numemr de kom på uanmeldt besøg hjemme hos mig. Lagde en besked på telefonsvareren men har ikke hørt noget tilbage endnu så tror jeg ringer om en times tid igen
Men hvis du via en shop har solgt produkter og det deraf fremgår at priserne er inkl. moms, så har du måske en udfordring.
Næ.- det ville tværtimod løse alt og give mulighed for at registrere med tilbagevirkende kraft. Næ problemet er at der er solgt uden moms og omsætningsgrænsen er overskredet.
Men med de indikationer som der har været fremme er SKAT det mindste problem. Udfordringen ligger helt klart i forhold de sociale myndigheder. Ikke mindst lige nu hvor regeringen har spyttet en masse penge efter kommunerne til at opprioritere indsatsen mod socialt bedrageri.
Mit gæt er at SKAT vil kunne klares med et "FY FY SKAMME - DET MAN IKKE". Om det går hos kommunen ved jeg ikke.
Jeg har forsøgt at ringe til ham igen, dog unden svar - så han har fået en besked på telefonsvaren, og så må jeg prøve igen senere.
Jeg vil være ovenud lykkelig for et fy-fy-skamme fra SKAT. Men kommunen er det vigtigste lige pt da det har en kæmpe effekt på mine studiemuligheder fremad
Nu krydser vi fingre for at det med politiet ikke hænger sammen med kommunen, men hvis det er tilfældet så skal du have noget hjælp inden du ringer til sagsbehandleren. Det er vigtigt.
hvis betjenten er kommet på vegne af SKAT, så tag det roligt, forklar ham at du ikke havde forventet en omsætning på over 50.000.
Det har gået lidt stærkere end du troede og du tar kontakt til SKAT omgående, så tror jeg ikke han gør mre ud af det i første omgang.
Og som skrevet, jeg tror ikke du har noget større mellemværende med SKAT. Men det finder vi udaf snarest.
Du har både overtrådt regnskabsloven og momsloven, men det er i småtingsafdelingen og jeg tror ikke politiet har tid til at rejse sigtelser i den slags små sager, så kunne de få nok at gøre.
Det det drejer sig om er at få rettet op på tingene, så din forretning kommer til at køre på legal vis.