HAr ingen ide, beklager |
YE:jeg har solgt, men der skal vel også moms på salgsprisen jo - så screwed er jeg vel
Hvis du har lavet faktura uden moms til dine kunder kan en momsregistrering ikke ske med tilbagevirkende kraft.
Hvis du har lavet faktura uden moms til dine kunder kan en momsregistrering ikke ske med tilbagevirkende kraft. |
Du skal allerede momsregistreres, når du ved omsætningen ryger over 50k på et år....
Men bortset fra det.... Det lyde som om det klogeste træk vil være, at du kontakter told og skat. Du har handlet i modstrid med lovgivningen og det tror jeg altså ikke alverdens revisor- eller advokathjælp kan ændre på. Så prøv at hiv fat i T & S - i mange tilfælde er de faktisk til at tale med, da det jo er til alles fordel, at du får styr på dine regnskaber... |
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Vil du være med?
ang. dn revalidering, så tro mig.... spil med åbne kort. Din socialrådgiver vil hellere hører det fra dig, end fra SKAT, at du har drevet virksomhed. Du må have nogle statusser hvor du laver opgørelse om der er sket ændringer i din situation...skynd dig at kontakte din rådgiver og få tilladelse til at drive virksomhed. Så længe det ikke går ud over din uddannelse / revalideringsplan, burde det ikke være et problem, og trækker du + 12000 kr. ud til dig selv, jaså trækkes det "bare" fra din revaliderings ydelse. |
Hmm lyder betænkeligt. Men du gør da bare det at du ringer eller møder op hos politiet og spørger hvad de vil og derefter tager du til nærmeste skattecenter og finder ud af hvilken løsning der er bedst. Der er jo derfor skattecentrene er der! Må indrømme at det virker meget underligt at der på 6 måneder er ballade med både Skat og Politi, men du skal nok regne med at komme i stormvejr hvis ikke du selv tager initiativet til at løse udfordringerne, og løsningen starter ved Politi og Skat. |
Køb ren argan olie her
Jeg tvivler på, det er et problem i forhold til din revalidering. Det er jo ikke en omsætning, du kan leve af, samtidig med at du færdiggør uddannelsen. Og det er jo revalideringens formål, at du færdiggør din uddannelse. Men du er bare nødt til at være ærlig. |
Tjah, jeg går da ind for ærlighed, og jeg sætter da pris på at du står frem her og faktisk er nået så langt at du gerne vil betale skat. Men kunne det tænkes at politiet har været hos dig af andre årsager end for at knalde dig? Det kunne jo tænkes de har fundet en cykel du har efterlyst for 5 år siden. Eller at de leder efter vidner til noget der er sket i nærheden af dig? Er der nogen der kan be/afkræfte om politiet overhovedet bruger deres tid på at besøge folk der sælger en smule sort ?
Tag den med ro, og går det galt, så tag din straf som en mand :) Sker der ikke noget, så lav dig en lille enkeltmandsvirksomhed til dine aktiviteter. |
Politiet tager ikke den slags småsager op af egen drift, så der foreligger en anmeldelse, medmindre politiets ærinde hos dig vedrørte noget andet og var tilfældigt. Mit umiddelbare gæt er at kommunen har fået et tip, og at de nu agerer på det. |
Hej jeg har ikke solgt kopivarer! Ja det kan godt være de syns det er socialbedrageri - men det har på intet tidspunkt været min hensigt at snyde skat for deres penge, da alle jo godt ved at de nok skal få deres på somehow på et tidspunkt anyways. |