Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I klemme hos Told og Skat. :S

Side 8 ud af 11 (101 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ja det ved jeg godt nu, og det er der jeg har klokket i den for har betalt moms på de varer jeg har købt og ikke tænkt mere over det.

Men jeg skal jo bare have regnet ud så hvor stor differencen mellem de to så er går jeg ud fra. Men gælder det også når alle varer er købt i tyskland og der er betalt tysk moms af det

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 16:10

Momsen af alt det du har købt i tyskland skal du jo have tilbage fra tyskland - forudsat at du har et moms nummer....

Momsen af dit salg skal du afregne til skat i danmark - og hvis du har omsat for kr. 50.000 - så er momsen af dette jo mindst 10.000. Og så kan der være momsfradrag for diverse øvrige ting du har købt ind i danmark med dansk moms. Men hvis alt dit varekøb er fra tyskland, så er der ikke noget dansk moms at trække fra.

Hvis du er momsregistreret kan du købe varer fra tyskland og blive faktureret uden tysk moms.

Men som jeg umiddelbart ser det er der ikke meget købsmoms i dk du kan trække fra, hvorimod salgsmomsen kan løbe op i pæne beløb...... 

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:21

Jeg prøver igen: Tag kontakt til Told og Skat - hellere nu end om 5 minutter.... Det er muligvis ikke jordens mest indviklede sag. Men noget tyder på en så grundlæggende mangel på viden om love og regler, at det ikke rigtigt nytter noget med rådgivning herigennem.

Det mener jeg ikke som en sviner.... Det er blot et ønske om du ikke spilder unødig tid på spekulationer og misforståelser, når nu uret i den grad tikker. Som andre har nævnt bør du naturligvis også hive fat i din sagsbehandler - og med "hive fat" mener jeg grib knoglen og ring til sagsbehandler + T & S.... Om ikke andet kan de sandsynligvis fortælle dig præcist hvem du skal kontakte, så du ikke spilder mere dyrebar tid på at sende mails på rundtur i systemerne.

Kort sagt står du i en situation du tydeligvis ikke har den fornødne baggage til at håndtere.... Så gør dig selv en tjeneste og kontakt de relevante myndigheder - det er nu engang (bl.a.) derfor de er til.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:24

Jacob Rohde:
dine købsmoms skal jo modregnes.

Ja, men det kræver at du er momsregistreret.......Wink

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 16:27

Henrik Krogh:

Jacob Rohde:
dine købsmoms skal jo modregnes.

Ja, men det kræver at du er momsregistreret.......Wink

Ja det har du så selvfølgelig ret i.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:33

Fama:
Tag kontakt til Told og Skat - hellere nu end om 5 minutter....

Forkert rækkefølge efter min mening. Få afklaret med kommunen hvordan muligheden er for at drive erhverv ved siden af uddannelsen. Når det er afklaret så en snak med SKAT om hvordan problemet løses. Enten ophør af virksomhed eller registrering. Det er "dumt" pludselig at hænge på en tvangsregistrering, hvis man alligevel ikke skal videreføre forretningen.

Hvad der undrer er at Politiet er inde i billedet på nuværende tidspunkt, da der såvel hos SKAT som hos kommunerne er tradition for at snakke med "borgerne" inden de vælger at politianmelde. Specielt når vi taler om så lille et beløb, som der tilsyneladende er tale om her.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:36

Bastian:
Du kan ikke søge momsrefusion i Tyskland, hvis du ikke er momsregistreret. Det er iøvrigt ikke noget man bare lige gør, der er meget papirarbejde og det er tidskrævende. 

Nye regler fra i år. Meningen er at du fremover kan søge din moms refunderet via internettet.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:42

Henrik Krogh:
Forkert rækkefølge efter min mening. Få afklaret med kommunen hvordan muligheden er for at drive erhverv ved siden af uddannelsen. Når det er afklaret så en snak med SKAT om hvordan problemet løses.

Ja hvis du siger det er den rette rækkefølge tror jeg dig gerne.... Jeg har ingen erfaring med revalidering og den slags....

Men hvorom alting er mener jeg ikke det kan understreges nok, at trådstarter bør hive fat i det relevante offentlige instanser.... 

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:46

Lagersalg123 - JEN:
Det er så en af de få gange vi er uenige Henrik. Hvis han har tid til at skrive her, så har han også tid til at få ordnet de ting, der er ingen grund til, set fra mit synspunkt, at afvente en yderligere reaktion fra Politi og Skat, det gør det ikke bedre.

En af de få gange??? Big Smile  

Hvis manden sidder i udlandet sker der hverken fra eller til før han kommer hjem. Hvis det var mig - så ville jeg først få afklaret med politiet hvad sagen drejer sig om. Dernæst tage et møde med socialforvaltningen om muligheden for at drive virksomhed fremover - og så tage et møde med SKAT.

Bemærkede at der blev nævnt at der drejer sig om salg via trendssales. Det er et af de områder hvor SKAT har haft megen kik på hvem der sælger og ikke mindst hvad der sælges.

Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 16:50

Så rækkefølger bliver vel noget i stil med:

1.Politiet - Få afklaret hvad sagen drejer sig om
2. Socialrådgiver - Få afklaret om jeg kan få lov til atdrive virksomhed ved siden af.
3. Tage kontakt til Told og Skat og høre hvad de foreslår herfra.

Noget jeg har misset der?

Side 8 ud af 11 (101 indlæg)