Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I klemme hos Told og Skat. :S

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

YE:
Derefter sende min socialrådgiver en mail som hun kan tygge lidt på og ringe mig op når hun har tid.

Hvorfor ikke bare ringe og sige at du gerne vil have et møde med hende omkring muligheden for at starte egen virksomhed sideløbende med uddannelsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17

Jacob Rohde:

Så længe man er inden for lovens grænser kan jeg på ingen måde se det forkastelige i at drive virksomheds samtidig med at man er på revalidering. Tværtimod burde man da støtte at folk ønsker at drive deres egen virksomhed og derved bidrage til værdierne i samfundet.

Når YE er færdig med sin revalidering kan det endda være at han kan starte sin egen fuldtidsvirksomhed med et par ansatte. Det vil da være super!

Hej Jacob

Vi er enige i at så længe at det er inden for lovens rammer, så er der ikke noget at komme efter.

Når man er på revalidering, så er man der jo netop fordi at det er vurderet at man ikke kan klare et fuldtidsjob, eller at man skal have nogle andre kvalifikationer, der gør at man kan få et fuldtidsjob.

Når man ved siden af sin handlingsplan, belaster sig mere. Som så kan have indflydelse på det handlingsforløb som der er sat op, så vil den person desværre komme videre i revalideringssystemet, og evt ende med en invalide pension som sidste indstands. Dette vel og mærket fordi at man ved siden af en handlingsplan har udført belastende virksomhed. Og derved giver den revalidering desværre et forkert resultat, og de fremskridt som man evt skal opnå udebliver.

Og det gør jo netop at denne revalidering bliver unødigt dyre. Man skal ikke spøge med sit helbred, men man skal så heller ikke lege med de offentlige instandser, for det gør bare at når vi engang har behov for hjælp, så starter det med at vi bliver gjort kriminelle, og for at være ærlig, så har jeg det af lort med det.

/Kenneth

Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:41

Kenneth:

Når man er på revalidering, så er man der jo netop fordi at det er vurderet at man ikke kan klare et fuldtidsjob, eller at man skal have nogle andre kvalifikationer, der gør at man kan få et fuldtidsjob.

Jeg er ufaglært, og har 10% invaliditet grundet skulder og arm.  Jeg er ufaglært og kan derved i de fleste tilfælde kun få fysisk arbejde med mange gentagelser - hvilket hverken vil være i min eller statens interesse da det så vil ende med en førtidspension. Og det ønsker ingen forhåbentligt.

Mine kompetancer ligger derfor ikke indenfor fysisk arbejde men indenfor salg og innovativ tænkning. Kan sælge mælk til en ged nærmest. Men de jobs indenfor den branche kræver en uddannelse.

Jeg har bare været for hurtigt på aftrækkeren denne gang og det erkender jeg - nu skal jeg have løst det problem jeg selv har skabt

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:49

Jeg synes også  at det er vigtigst at finde ud af hvorfor politiet er involveret. Det er den sag der skal afsluttes først. Foreligger der en anmeldelse, er det vigtigt at vide hvad anmeldelsen går på.

At ringe rundt til forskellige afdelinger i Kommune og SKAT synes jeg ikke er en god idé.

Det kan ende op med at indtjeningen er under de 12.000 når nu købsmomsen ikke kan fratrækkes (eller man undlader at gøre det), og så har Kommunen ikke noget i klemme. Så kan man undersøge cvr-problematikken kontra revalidering, men da der ikke er en cvr-registrering, er der jo sådan set ikke en sag.

SKAT har visse administrative beføjelser til at sikre deres tilgodehavender, så det synes at være en lidt stram regelføring, at indgive politianmeldelse på baggrund af et registerudtræk fra Trendsales omend SKAT naturligvis har pligt til at mindske tabet ved ikke at lade momsunddragelserne fortsætte.

Er det derfor "blot en skattesag" så har den jo langt mindre konsekvenser end et muligt socialbedrageri der kan sætte en stopper for udbetalingerne af revalideringsydelsen og tilskud til uddannelsen mens Kommunen undersøger omstændighederne, - så ligefrem selv at tiltrække sig opmærksomhed fra den kant, vil nok være et selvmål når man nu ikke ved hvad det handler om.

Man kan rette op på sine fejl, og betale bøder, restskat m.v. - men ligefrem at straffe sig selv unødigt er at gå for langt.

Så først politiet - og så tag den derfra.....

En lille smule tålmodighed, og det løser sig nok....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53

YE:
Jeg er ufaglært, og har 10% invaliditet grundet skulder og arm

Problemet med din opførsel overfor det offentlige, er jo netop at den næste med de problemer, bliver sendt hjem og skal starte en Web shop....så de kan slidde deres arm endnu mere op, når de skal pakke og slæbe pakker.

/Kenneth

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MS5:
men da der ikke er en cvr-registrering, er der jo sådan set ikke en sag.

Problemet er at han risikerer tvangsregistrering, hvis han ikke selv forholder sig til at have oversteget en grænse. Det er bedre at være på forkant. Ved tvangsregistrering er der ikke langt til bødestraf, hvad i relation til unddragen moms kan være ganske pænt.

Med de tal der har været fremme i tråden er indtjeningen pænt over de 12.000 kr.

Uanset hvad der har genereret sagen kan han ikke komme uden om sagen kræver involvering af de pågældende parter. Dels vil han alligevel rende ind i samkøring af register og skulle forklare hvor en indkomst fra egen virksomhed pludselig kommer fra.

Rådene går ikke på "bare" at ringe rundt. Nej jeg tror vi alle gennemgående er enige om at der skal gribes fat om roden  og forholdene lovliggøres. Alt andet er et skråplan.....

/Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kenneth:
så de kan slidde deres arm endnu mere op, når de skal pakke og slæbe pakker.

Nu er det ikke hovedet der fejler noget - så hvis armen er et problem vælger han måske et lagerhotel med pakkeservice.

En af de sejeste Aminoer passer både sin business, sin skole og bruger massevis af tid på at hjælpe os andre mens han er under revalidering . Så længe lovene er som de er - og tingene kører efter disse synes jeg, at det er upassende at skyde på dem, der bruger de love som der nu en gang er.

Hvis man er utilfreds så skyd på lovgiverne.

/Henrik

Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:31

Netop - Jeg ser faktisk aldrig de varer jeg sælger. Så eneste skade der kunne være tale om kan være musseskade relateret ;)

Ham kunne jeg godt tænke mig at komme til at tale med da han jo som du siger har virksomhed ved siden af revalideringen. Han kunne sikke give mig nogle gode råd til hvordan det kan lykkes på en lovlig måde

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 19:14

YE:

Jo, har nok haft en omsætning på 50.000 men jeg har jo betalt en del moms i den anden ende så differencen er jo ikke så stor

Kan det virkeligt passe at det skal være så besværligt at handle indenfor EU, vedr. det moms værk der.

Kan være jeg slet ikke skulle have betalt moms af det jeg købte i tyskland og kun skulle have betalt moms i Danmark af salgsprisen så?  Hvis man skal betale moms begge steder er der ikke meget tilbage da vil jeg sige.

Hvordan kom du frem til 252,- tænkte på om der ligsom med den danske moms er en nem måde at regne momsen fra en pris på?

Hvis du var momsregisteret, ville du også have et EU-momsnummer, og vil derfor kunne indkøbe uden moms i EU.

300/119*100 = Pris ex. tysk moms (19%)

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 19:19

Henrik Krogh:

Bastian:
Du kan ikke søge momsrefusion i Tyskland, hvis du ikke er momsregistreret. Det er iøvrigt ikke noget man bare lige gør, der er meget papirarbejde og det er tidskrævende. 

Nye regler fra i år. Meningen er at du fremover kan søge din moms refunderet via internettet.

Ja okay, det var jeg ikke klar over. Jeg har nu heller ikke brugt det i år, så ved jeg det :-)

Med venlig hilsen

Bastian

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)