Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I klemme hos Told og Skat. :S

Side 7 ud af 11 (101 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forsøgt at ringe til den betjent så lagde sit numemr de kom på uanmeldt besøg hjemme hos mig. Lagde en besked på telefonsvareren men har ikke hørt noget tilbage endnu så tror jeg ringer om en times tid igen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:
Men hvis du via en shop har solgt produkter og det deraf fremgår at priserne er inkl. moms, så har du måske en udfordring.

Næ.- det ville tværtimod løse alt og give mulighed for at registrere med tilbagevirkende kraft. Næ problemet er at der er solgt uden moms og omsætningsgrænsen er overskredet.

Men med de indikationer som der har været fremme er SKAT det mindste problem. Udfordringen ligger helt klart i forhold de sociale myndigheder. Ikke mindst lige nu hvor regeringen har spyttet en masse penge efter kommunerne til at opprioritere indsatsen mod socialt bedrageri.

Mit gæt er at SKAT vil kunne klares med et "FY FY SKAMME - DET MAN IKKE".  Om det går hos kommunen ved jeg ikke.

/Henrik

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 13:41

Jeg har forsøgt at ringe til ham igen, dog unden svar - så han har fået en besked på telefonsvaren, og så må jeg prøve igen senere.

Jeg vil være ovenud lykkelig for et fy-fy-skamme fra SKAT. Men kommunen er det vigtigste lige pt da det har en kæmpe effekt på mine studiemuligheder fremad

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:02

Nu krydser vi fingre for at det med politiet ikke hænger sammen med kommunen, men hvis det er tilfældet så skal du have noget hjælp inden du ringer til sagsbehandleren. Det er vigtigt.

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 14:21

Jeg har strikket noget fornuftigt sammen til min socialrådgiver, men lader den ligger på computeren indtil videre.

Det lød til at de kom på told og skats vegne, men nu må jeg se når jeg får fat på den pågældende betjent.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 14:48

Hej.

hvis betjenten er kommet på vegne af SKAT, så tag det roligt, forklar ham at du ikke havde forventet en omsætning på over 50.000.

Det har gået lidt stærkere end du troede og du tar kontakt til SKAT omgående, så tror jeg ikke han gør mre ud af det i første omgang.

Og som skrevet, jeg tror ikke du har noget større mellemværende med SKAT. Men det finder vi udaf snarest.

Du har både overtrådt regnskabsloven og momsloven, men det er i småtingsafdelingen og jeg tror ikke politiet har tid til at rejse sigtelser i den slags små sager, så kunne de få nok at gøre.

Det det drejer sig om er at få rettet op på tingene, så din forretning kommer til at køre på legal vis.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 15:26

Jeg har forsøgt at regne ldit på hvad det egenligt komemr til at betyde i moms

Kan godt være jeg er fejl på den her men forsøger alligevel:

Vareindkøb 300,- inkl tysk moms 19%- Det er så ca 240,- uden tysk moms

Varesalg 650,- inkl dansk moms 25% - Det er så 520,- uden moms (jeg bruger x 0,80 reglen da den er handy for dansk moms)

Jeg skal vel så havde den tyskemoms tilbage og betale den danske så jeg egentligt skylder

130kr - 60 = 70kr

Er det noget i den stil?

For så er det meget små penge der er tale om egenligt.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 15:48

YE:

Vareindkøb 300,- inkl tysk moms 19%- Det er så ca 240,- uden tysk moms

252 :-) 

YE:

Jeg skal vel så havde den tyskemoms tilbage og betale den danske så jeg egentligt skylder

Du kan ikke søge momsrefusion i Tyskland, hvis du ikke er momsregistreret. Det er iøvrigt ikke noget man bare lige gør, der er meget papirarbejde og det er tidskrævende. 

YE:

Er det noget i den stil?

For så er det meget små penge der er tale om egenligt.

Skrev du ikke at du har omsat for over 50.000 de sidste 12 måneder?

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 15:57

Jo, har nok haft en omsætning på 50.000 men jeg har jo betalt en del moms i den anden ende så differencen er jo ikke så stor

Kan det virkeligt passe at det skal være så besværligt at handle indenfor EU, vedr. det moms værk der.

Kan være jeg slet ikke skulle have betalt moms af det jeg købte i tyskland og kun skulle have betalt moms i Danmark af salgsprisen så?  Hvis man skal betale moms begge steder er der ikke meget tilbage da vil jeg sige.

Hvordan kom du frem til 252,- tænkte på om der ligsom med den danske moms er en nem måde at regne momsen fra en pris på?

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 16:02

YE:

Jo, har nok haft en omsætning på 50.000 men jeg har jo betalt en del moms i den anden ende så differencen er jo ikke så stor

Kan det virkeligt passe at det skal være så besværligt at handle indenfor EU, vedr. det moms værk der.

Kan være jeg slet ikke skulle have betalt moms af det jeg købte i tyskland og kun skulle have betalt moms i Danmark af salgsprisen så?  Hvis man skal betale moms begge steder er der ikke meget tilbage da vil jeg sige.

Hvordan kom du frem til 252,- tænkte på om der ligsom med den danske moms er en nem måde at regne momsen fra en pris på?

Måske jeg har misforstået hvad du mener, men du skal jo kun betale moms af det du sælger - dine købsmoms skal jo modregnes.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 7 ud af 11 (101 indlæg)