Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I klemme hos Told og Skat. :S

Side 5 ud af 11 (101 indlæg)
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen, vi har åbenbart ikke læst den samme tråd...

Den tråd jeg har læst har en person haft en større omsætning end 50.000 kroner uden at afregne moms, han har endda muligvis opkrævet moms uden at være momsregisteret.

Der har været snak i tråden om at han vil oprette SMBA eller ApS for at kunne fortsætte med at tjene penge ved siden af en revalidering - så problemet omkring maks fortjenesten pr. år kan omgås...

Alt sammen lugter sku dårligt i min morale..

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 11:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Boysen:
Mange af de mennsker der er under revalidering, kommer fra højere løn og er måske ramt af arbejdsskade der gør at de skal leve af en revalidering. At de så tjener 1000 kr. pr. måned ekstra FULD lovligt, kan da virkelig ikke støde nogen? Eller hvad?

Der ville jo ikke være noget problem, hvis han drev virksomhed ved siden af indenfor lovens rammer. Men det har han jo ikke gjort, og nu er han så havnet i problemer. Det er det der støder folk. Den med, at man tror man kan modtage økonomiske ydelser fra kommunen og stadig tjene en masse penge ved siden af.

At det så rent faktisk er lovligt, hvis han tjener 12.000 eller mindre om året, det ser ud til at være et (for trådstarter) heldigt sammentræf.

Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:15

Jeg vil da gerne lige have lov at sige at jeg for skatteåret 2010 gerne stadigt skulle kunne skrive mine indtægter på min selvangivelse - så det er ikke skatteunddragelse.

Du burde få den sure ostemad ud af munden syns jeg godt nok. Jeg tager den straf jeg får men derfor er det nu stadig rart at kunne få gode råd til hvordan denne ærgelige situation løses bedst muligt sådan at jeg fortsat kan forsætte på mine studier.

Jeg driver ikke virksomhed som er stærk nok til at kunne putte brød på bordet hver dag, og det har hele på intet tidspunkt været min hensigt at snyde noget som helst for noget - det er ikke som om jeg har lavet noget i nattens mulm og mørke.

Tilmeldt 21. Jul 10
Skrevet kl. 11:16

Jeg sælger lager varer fra central lagre i Tyskland. lovlige varer så som trampoliner, cykeltrailere m.m.

Tilmeldt 21. Jul 10
Skrevet kl. 11:17

Jeg spørger til om det lovligt kan lade sig gøre - og hvis ikke det kan må virksomheden vente til mine studier er færdige.

Tilmeldt 21. Jul 10
Skrevet kl. 11:19

jeg har ikke opkrævet moms men jeg har betalt min moms hver gang jeg har købt en vare.

Tilmeldt 21. Jul 10
Skrevet kl. 11:20

som sagt til jeg min straf og jeg kontakter dem en af dagene så jeg kan få en fornuftig dialog igang med dem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:37

YE:
jeg kan få en fornuftig dialog igang med dem.

Lyt til Boysens råd i denne tråd.

Når du kommer hjem fra ferie ringer du til Politiet og aftaler en tid. Det giver dig de bedste forudsætninger for at være forberedt på samtalen.

Sideløbende kontakter du din sagsbehandler og får en snak med hende om hvor du står. Derefter ved du også om der er basis for at komme videre med din forretning.

Derefter tager du kontakt til SKAT. Jeps problemet er at du har omsat for mere end 50.000 kr.  En evt. sanktionen vil formentlig være yderst begrænset, da det unddragne momsbeløb er minimalt.

Hold ferie og lad være med at bruge tiden på bekymringer som du alligevel ikke kan gøre noget ved før du er i Danmark. Når du så er det - så er det om at få fingrene ud og være proaktiv.

/Henrik

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:40

Din sag løber ingen steder, de har fat i kraven på dig nu. Så nyd du bare resten af din ferie, og lad det så være noget af det første du ordner når du kommer hjem.

Det nemmeste vil nok være at rette henvendelse til Politiet, da de kan fortælle hvad anmeldelsen går på.

Du har som modtager af offentlige ydelser oplysningspligt, og det betyder at du senest på tidspunktet for modtagelsen af en offentlig ydelse, skal oplyse om forhold der kan have betydning for din ydelse. Populært sagt så er det at hæve den offentlige ydelse på bankkontoen det samme som at gå gennem den grønne udgang i tolden hvor man intet har at deklarere.

Tilmeldt 21. Jul 10
Skrevet kl. 11:49

Jeg vil prøve at regne på hvormeget de skal have i moms.

Side 5 ud af 11 (101 indlæg)