Jeg er kommet lidt i klemme hos Told og Skat lyder det til da jeg har solgt lagervarer uden at have et firma. Troede ikke det var det store problem men det lyder det nu til at være. Så galt faktisk at politiet har ringet på min dør den anden dag hvor jeg ikke var hjemme.
Jeg ønsker selvfølgelig ikke at gøre noget ulovligt - Men jeg trives med tanken om at drive min eget lille online shop ved siden af mit studie så jeg vil meget gerne kunne fortsætte dog på lovlig vis selvfølgelig.
Jeg har derfor brug for at oprette et firma hurtigstmuligt. SMBA som eneste løsning tror jeg.
Men kan jeg gøre dette med tilbagevirkende kraft og hvorlangt tilbage kan jeg gøre det?
Omsat betyder både kredit og debit right? så er svaret ja
Omsat betyder om du har solgt for mere end 50.000,- kr....Hvis du har solgt for 45.000,- kr. og har udgifter for 30.000,- kr., så er dit overskud på 15.000,- kr. mens din omsætning er på 45.000,- kr.
Du må omsætte for 50.000,- kr. over 12 løbende måneder, uden cvr nummer, men skal selvfølgelig stadig betale skat af overskudet.
Og har egentlig ikke været som sådan for at skabe overskud men mere fordi jeg på den måde godt kan li at holde mig selv beskæftiget og udvikle den lille hobby. Det er gået over alt forventning åbenbart og nu sidder jeg lidt i saksen
Hvis dit overskud ikke er større end at du stadig kan få din SU, så ville jeg oprette et enkeltmandsfirma med det samme, det koster ikke noget og kan gøres online. Imorgen kontakter du så en revisor og ser om ikke han kan redde din røv.