Skal vi ikke holde os til emnet, der er Fama forældre? Han/hun (?) fortæller, at de ikke vil sætte sig ind i internettet - og at de derfor er nemme ofre.
Naturligvis afhænger det af branchen. Du har sandsynligvis heller aldrig mødt en ordentlig "online marketing pusher", der ukritisk vil gøre alt på nettet. At der er mange, der siger, en virksomhed går konkurs, hvis de ikke er aktive på nettet, er helt sandt. Men en professionel og ordentlig udbyder ville da aldrig drømme om at pushe løsninger, der ikke virker. Og der har du skellet mellem de forskellige typer udbydere.
Din påstand om, at de virksomheder, det går rigtigt godt ikke henter deres kunder via nettet, lader vi bare stå - for den må du da mene i sjov? Freeway f.eks. - det går dem da meget godt, ikke? Og de mange virksomheder med millioner i omsætning på webshops - hvor henter de deres kunder, tror du? ;-)
Du kommer også med en andne påstand - nemlig at seriøse mennesker der vil finde noget hurtigt, ikke bruger Google. OK - den må du altså lige dokumentere. Den står jo i skærende kontrast til samtlige undersøgelser, webstatistikker og brugeradfærdsmålinger i både Danmark og i resten af verden.
Ja - "vi SEO folk" taler konstant om, at man skal være på nettet. Og virkeligheden - der som bekendt er ret klog - viser jo, at det nok ikke er helt galt. Nethandlen alene ventes at stige med 25% jævnfør de seneste tal fra PBS.
At påstå, at det ikke også er online, at succesfulde virksomheder henter kunder og salg svarer til at påstå at jorden er flad. Begge dele er tale mod konkret viden om noget andet.
Det er min påstand - og den bakkes op af faktuelle tal. Men jeg er meget lydhør for den dokumentation, du forhåbentlig lægger frem for:
"Og kikker man bare lidt på mange af de virksomheder som der går rigtig
godt, og konstant vinder kunder, så er det ikke igennem nettet at de
findes."
Og ikke mindst for
"og det passer altså bare ikke, for seriøse mennesker der vil finde noget
hurtigt, søger netop ikke på google."