Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En liter mælk, en pose gulerødder og to pakker SEO, tak :)

Side 8 ud af 11 (102 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 03:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Om Google finder et relevant resultat er op til brugeren at dømme. Det er et fedt for mig og alle andre, om søgeresultaterne er manipulerede. Det der tæller er, at jeg finder det jeg leder efter. Hvis jeg ikke finder det hos nummer et, så leder jeg hos nummer to. Finder jeg det ikke hos nummer to, leder jeg efter det hos nummer tre - og sådan fortsætter det.

Jeg synes lidt du, Fashion-Seller, får det til at lyde som om, at lykken er gjort, så snart man ligger nummer et. Eller ligger i toppen. Det er slet og ret forkert - det hele handler om indhold.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:06

BZR:

Om Google finder et relevant resultat er op til brugeren at dømme. Det er et fedt for mig og alle andre, om søgeresultaterne er manipulerede. Det der tæller er, at jeg finder det jeg leder efter. Hvis jeg ikke finder det hos nummer et, så leder jeg hos nummer to. Finder jeg det ikke hos nummer to, leder jeg efter det hos nummer tre - og sådan fortsætter det.

Og helt ærligt, hvor mange resultater kigger du igennem før du stopper? Side 1 og evt 2?

BZR:

Jeg synes lidt du, Fashion-Seller, får det til at lyde som om, at lykken er gjort, så snart man ligger nummer et. Eller ligger i toppen. Det er slet og ret forkert - det hele handler om indhold.

Jeg kommenterede på Kenneths indlæg, og kan da godt give ham ret... SEO er jo manipulation af resultaterne... Men jeg mener bestemt ik, at jeg har nævnt noget om, at det er lykken at ligge nummer 1 eller i toppen. Jo hvis du sammenligner med side 50 eller 100, så er det rent forretningsmæssigt... For hvem læser side 50? 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 04:17

Faktisk synes jeg google rammer normalt den meste seriøse side første , det er normalt dem der satser alt skriver gode SEO tekster masser af godt unikt indhold på siden , derved normalt stopper min søgning ved nummer 1 , enkelte gange 2-3 pladsen med hellere ikke ret meget mere .

Derfor meget vigtigt at vælge den rigtige til SEO hjælpe

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 04:41

Fashion-Seller:
Og helt ærligt, hvor mange resultater kigger du igennem før du stopper? Side 1 og evt 2?

Det sker flere gange hver dag. En side kan sagtens ligge nummer et, men samtidig have den værste og mindst indbydende titel og beskrivelse. Der er flere faktorer som afgører hvilket resultat jeg vælger.

Herunder mest informative, beskrivende og indbydende titel og beskrivelse. Sidens troværdighed betyder også en del. Hvis jeg nu leder efter svar på et SEO relateret spørgsmål, og Rosenstand eller Demibs sider dukker op, så vil jeg med al sandsynlighed vælge en af disse, fordi jeg ved de er eksperter indenfor SEO. Det kan også være jeg valgte et helt tredje resultat, fordi jeg fandt en tredje kilde endnu mere troværdig (f.eks. Google selv).

Det kan også være domænenavnet i sig selv udstråler troværdighed. Hvis jeg nu leder efter kaffemaskiner, så er kaffemaskiner.dk (beklager eksempelkidnapning, Rosenstand) et nærliggende valg, hvis denne side samtidig har en indbydende titel og beskrivelse.

Jeg kan se andre opfører sig på samme måde, når jeg kigger statistikken igennem.

På et givent søgeord er trafikken normalt fordelt således:

Hvis jeg ligger nummer et på Google får jeg 70-80% af trafikken.

Hvis jeg ligger nummer to får jeg 50-70% af trafikken. Og sådan fortsætter det derned af. Og det er jo enten fordi folk ikke fandt hvad de ledte efter, brugte 'Tilbage' knappen og forsøgte igen.

Eller det er fordi min titel og beskrivelse var bedre end nummer et og to.

Fashion-Seller:
Jeg kommenterede på Kenneths indlæg, og kan da godt give ham ret... SEO er jo manipulation af resultaterne... Men jeg mener bestemt ik, at jeg har nævnt noget om, at det er lykken at ligge nummer 1 eller i toppen. Jo hvis du sammenligner med side 50 eller 100, så er det rent forretningsmæssigt... For hvem læser side 50?

Jeg mener det er et ligegyldigt, om resultaterne er manipulerede eller ej. Det hele skal gå hånd i hånd. Indhold, placering, troværdighed - det hele. Hvis din side har det bedste indhold eller det bedste tilbud, og samtidig ligger nummer et, så rykker trafikken.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:16

Fama:
Og så er SEO altså dømt til at være "det vilde vesten".... Det kan de større spillere på markedet så være ligeglade med. Men for forbrugerne ville det være rart, hvis branchen tog ansvar for problemet.

Helt ærligt: For hvem tror du, at de mange, mange grundlæggende blogindlæg fra mig, fra Mikkel, fra Frank Madsen m.fl. er skrevet for? Og bøger som f.eks. SEO-LEX? Og de mange, mange foredrag og indlæg, jeg og de andre gamle hundehoveder i branchen holder?

Vi tager skam masser af ansvar - og det ville være skønt, hvis indkøberne gjorde det samme!

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 03:58
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Thomas Rosenstand:
Helt ærligt: For hvem tror du, at de mange, mange grundlæggende blogindlæg fra mig, fra Mikkel, fra Frank Madsen m.fl. er skrevet for? Og bøger som f.eks. SEO-LEX? Og de mange, mange foredrag og indlæg, jeg og de andre gamle hundehoveder i branchen holder?

Ja når nu du spørger direkte, vil jeg svare direkte. De blogindlæg, bøger og andet er naturligvis skrevet for Thomas Rosenstand, Frank Madsen osv.. Der er vel ingen tvivl om det er en del af jeres marketingsmaskine?

Men det betyder jo ikke at indlæg, bøger osv. ikke netop bidrager til at "uddanne" virksomhedsejerne rundt omkring og dermed gør det nemmere, at undgå plattenslagere. Så I "gamle hundehoveder" fortjener naturligvis ros for at holde et seriøst niveau.

Men det ændrer altså ikke ved at jeres branche i den grad er mål for plattenslagere og ukvalificerede lykkeriddere. Uden at hænge nogen ud kan vi vel godt blive enige om at der ikke er mange offentlige fora, med fokus på e-markedsføring, hvor man ikke kan svinge en død kat rundt i halen uden at ramme en god håndfuld SEO-dilletanter og deciderede SEO-plattenslagere?

Og det er altså den virkelighed man må forholde sig til. For du kan skrive nok så mange blogindlæg og du kan pitche lite-udgaven af din bog herfra og til juleaften. Men for at det skal hjælpe kræver det ligesom at folk kommer til dig og folk i øvrigt har kvalifikationerne til at forholde sig til emnerne. I den forbindelse kan jeg nævne masser af virksomhedsejere, der ganske enkelt ikke har disse evner. Mest oplagt er vel mine forældre - min far tror stadigvæk at kortet i hans GPS bliver downloaded fra satelitter. Det kan man så grine af og man kan kalde ham for dum eller uoplyst. Men fakta er nu altså at han har drevet virksomhed i snart 30 år og faktisk er en ganske dygtig virksomhedsejer.... Han aner bare ikke en skid om IT og så længe det er op til ham, at sætte sig ind i SEO og sortere plattenslagere fra, på baggrund af egen ekspertviden....ja så er han fucked i forhold til SEO.

Så det er ikke fordi jeg siger hverken du eller andre er uansvarlige. Jeg siger bare det er en pissearrogant holdning, at folk da "bare" må tage sig sammen...og det i øvrigt er deres egen skyld, hvis de bliver taget ved næsen. Prøv at forestil dig et ramaskrig, hvis advokater eller bilforhandlere meldte sådan ud :)

Fakta er at SEO kræver en ekspertviden, som ganske enkelt ikke er tilgængelig for alle mennesker. Og sålænge det forholder sig sådan, så vil der være en del mennesker, der bliver taget ved næsen.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:15

Det er da ganske rigtigt - i store træk. Og selvfølgelig er mine blogindlæg også en del af min marketingmaskine. Men de er også "oplysning".

Der, hvor jeg er uenig, er jeg det til gengæld også 100%. Hvis man vil drive en virksomhed, er det nu engang ens eget ansvar at sikre sig, at der købes rigtigt ind. Det gælder for SEO, for printerpapir, for juridiske ydelser og meget mere.

Der er mange måder at sikre sig på. Man kan sætte sig grundigt ind i tingene - det er de færreste, der har tid til det. Derfor må man i stedet ty til referencer. Har andre gode erfaringer med den advokat? Med det printerpapir? Med den SEO udbyder? Og så videre.

Og det er faktisk ikke så svært at finde ud af - bl.a. ved hjælp af Google og ved hjælp af den gode gamle teknik: Spørg! Spørg din leverandør om et par referencer og tjek dem så.

Hvis man som indkøber fuldstændigt pakker enhver kritisk sans væk - med den undskyldning at det er svært at hitte ud af - er man jo bare lidt ude om det selv, ikke? Det er altså nødvendigt at tage ansvar. Og det gælder alle steder.

Jeg har selv været hoppet på en "genial serviceaftale" på en kopimaskine engang. Og det var trælse lærepenge. Men jeg er da ikke ét sekund i tvivl om, hvem der havde ansvaret for, at jeg blev snydt: Mig selv. Havde jeg brugt en time eller to på at tjekke op på det marked og dets udbydere, var jeg ikke hoppet på den galej.

I øvrigt er jeg bestemt ikke uenig i, at der inden for SEO (og alle andre rådgivningsfag) vil være mindre heldige udbydere, der tager folk ved næsen. Og at det ikke altid er muligt for mennesker at gennemskue "platuglerne". Men der ER altså mange eksempler på, at kedelige historier kunne have været undgået med bare lidt omtanke. Meget lig min egen historie med serviceaftalen.

Min branche blev bedt om at tage ansvar. OK - hvis blogskrivning (den er jo gratis at læse) og lignende ikke er den rigtige metode, hvilken er så? Hvordan skal min branche tage ansvar for dem, du kalde SEO-dilletanter og SEO -plattenslagere?

Vi (deMib, Frank, jeg og mange andre) prøvede f.eks. at tage et ansvar sidste år, da Mirus SEO hærgede her på Amino. Det eneste, vi fik ud af det, var beskyldninger om brødnid etc. Senere gik det så op for folk, hvad der foregik - efter at mange blev snydt.

Vi skal tage et ansvar. Lad mig gentage spørgsmålet: Hvordan? Er det min branches ansvar, at en del af de potentielle købere af SEO ikke kan/vil/gider sætte sig ind i markedet? Og hvis det er vores ansvar (hvad jeg ikke kan se), hvordan skal vi så oplyse de mennesker, for de læser jo ikke vores blogs?

Jeg mener i øvrigt ikke, at folk "bare skal tage sig sammen". Men de skal træffe et valg:

1: Vil de hoppe på det første det bedste tilbud på telefonen om gyldne placeringer i Google uden at forstå bare 10% af, hvad sælgeren siger, eller:

2: Vil de bruge bare lidt tid på at undersøge det muligvis spændende tilbud, sælgeren har givet dem, spørge venner og kolleger til råds etc.?

Vælger de nr. 1, er vi altså tæt på det, jeg vil kalde forsømmelse. Og mod den slags kan ingen lovgivning, brancheforening eller andet gøre noget.

Eller hvad?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes Mirus SEO sagen er et glimrende eksemple på, at Fama's forestilling om at "vi skal tage ansvar" ikke holder i virkeligheden. Som Thomas siger, var vi flere der gjorde alt hvad vi kunne - og resultatet var som sagt, at det dominerende flertal på Amino nærmest smed os på porten. Der var ihvert fald INGEN opbakning ti den kritik vi fremførte - og resultatat var da vist også at nogle stykker blev snydt.

Efter den slags oplevelser gider man ikke rigtig hjælpe igen. Hvis jeg skal skældes ud for at forsøge at stoppe plattenslagere, så må folk altså sejle sin egen sø.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:31
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:
Hvis man vil drive en virksomhed, er det nu engang ens eget ansvar at sikre sig, at der købes rigtigt ind

Det er vi slet ikke uenige i. Men i forhold til SEO er der bare mange "almindelige mennesker", der mildest talt er på herrens mark. Konsekvensen bliver så at man bare konsekvent vælger fra - sådan er det i øvrigt med mine kære forældre. De har ganske enkelt ikke baggrunden/evnerne til at sætte sig ind i SEO-markedet. For det første aner de ikke en klap om IT, så det tekniske aspekt kunne lige så godt være græsk for dem. For det andet er der ikke det store fokus på SEO i deres branche, så de har ikke rigtigt nogen kollegaer, at "læne sig op af". Konsekvensen er så, som sagt, at SEO bliver valgt fra...hvilket som sagt gælder bredt i den branche.

Thomas Rosenstand:
Men der ER altså mange eksempler på, at kedelige historier kunne have været undgået med bare lidt omtanke. Meget lig min egen historie med serviceaftalen

Bestemt... Men hvis du ikke aner hvad SEO er, så er det immervæk lidt svært at stikke fingeren i jorden. Som sagt er mine forældre et klasseeksempel på det. Men jeg kender skam også flere virksomhedsejere på min egen alder som ikke magter at fange an med sådan et projekt.

Thomas Rosenstand:
Vi skal tage et ansvar

Det har jeg aldrig skrevet.... Jeg har sådan set skrevet at de veletablerede aktører på markedet naturligvis ikke har noget større incitament for at gøre noget ved problemet - jeg har endda skrevet jeg har fuld forståelse herfor. Så lad os lige få styr på paragrafferne, inden vi ryger helt af sporet :)

Jeg har skrevet det ville være en fordel for mange af de mindre virksomheder, hvis SEO-branchen tog et ansvar for problemet med useriøse udbydere af SEO.... Hverken mere eller mindre :)

Med andre ord har jeg ikke skrevet at nogen skal tage et ansvar....jeg har bare skrevet det ville være rart, hvis de gjorde...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:42

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg synes Mirus SEO sagen er et glimrende eksemple på, at Fama's forestilling om at "vi skal tage ansvar" ikke holder i virkeligheden. Som Thomas siger, var vi flere der gjorde alt hvad vi kunne - og resultatet var som sagt, at det dominerende flertal på Amino nærmest smed os på porten. Der var ihvert fald INGEN opbakning ti den kritik vi fremførte - og resultatat var da vist også at nogle stykker blev snydt.

Efter den slags oplevelser gider man ikke rigtig hjælpe igen. Hvis jeg skal skældes ud for at forsøge at stoppe plattenslagere, så må folk altså sejle sin egen sø.

Nu du bringer det op, så er den sag, den væsentligste grund til at jeg idag, mere læser end skriver herinde...

Jeg vidste fra første øjeblik at han var en plattenslager, og langt de fleste ikke seo-kyndige herinde overfaldt mig på det groveste... Mange af de samme aminoer roste mig i øvrigt også til skyerne da beviserne blev for overvældende... Det skal lige siges at jeg ikke sælger SEO, og derved var det beviseligt ikke brødnid der drev mig fremad i den sag.

At han er igang igen, og også har kunder herinde holder jeg for mig selv... den mølle gider jeg ikke skulle igennem igen da det ikke ligefrem var taknemmelighed der prægede debatten den første lange tid.

Men ja, til debatten vil jeg blot tilføje at den der køber en vare udelukkende fordi en telesælger har velsmurte talegaver, er selv ude om de problemer det bringer... Det er dit firma, og dermed dit ansvar hvad der sker... ikke sælgerens, ikke mit, ikke demib's, ikke rosenstands eller franks... Det er DIT ANSVAR og ingen andres.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Side 8 ud af 11 (102 indlæg)