Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En liter mælk, en pose gulerødder og to pakker SEO, tak :)

Side 5 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Det du skal regne med, er at det er en branche, hvor man ikke tør at tage ansvar for ens produkter, men generalt fraskriver sig alt ved at formulere at opgave beskrivelsen var mangelhaft....uden at man så ville røre en finger for at få den defineret ordentligt......

Det synes jeg ikke du har ret i. De seriøse aktører på markedet synes jeg er ret fornuftige og up front, med hvad de kan tilbyde osv.

Det lader til du har et "issue" med branchen som sådan... Hvilket jeg overhovedet ikke har. Jeg forholder mig bare til et problem med branchen i forhold til visse virksomheder.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 22:37

Mikkel

Jeg synes ikke rigtigt du kan sammenligne rengøring med SEO - det synes du vel heller ikke selv?

Derudover så ændrer det jo ikke på noget som helst, at andre brancher har problemer - det er jo bare en "jamen mor, de andre stjal også en pakke tyggegummi" holdning.

Som sagt har jeg fuld forståelse for at du, som succésfuld aktør i branchen, ikke har nogen som helst interesse i at gøre noget ved plattenslagerne. Men det ændrer altså ikke på situationen for mange mindre virksomheder. Og for dem er det altså en jungle derude....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 22:45

Mikkel deMib Svendsen:
Det er da det samme i forhold til revision, jura og masser af andre ting. Folk har da ligeså god/eller dårlig mulighed for at sætte sig ind i SEO, som jura og revision.

Det mener du forhåbentlig ikke seriøst.

Jura og revision er baseret på regler/principper, som er veldokumenterede i officielle og offentliggjorte dokumenter. Eksempelvis love, cirkulærer, bekendtgørelser og tidligere afgørelser (retspraksis). Det er med andre ord fag med arbejdsgange, som langt hen ad vejen er formaliseret og med viden, som er gjort tilgængelig for alle.

Gør det samme sig gældende indenfor SEO? Næppe.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fama:

Det synes jeg ikke du har ret i. De seriøse aktører på markedet synes jeg er ret fornuftige og up front, med hvad de kan tilbyde osv.

Det lader til du har et "issue" med branchen som sådan... Hvilket jeg overhovedet ikke har. Jeg forholder mig bare til et problem med branchen i forhold til visse virksomheder.

Overhovedet ikke, men læser du bare lidt af de svar som der kommer her. Med at man selv skal tage ansvar og søge viden inden for området.

Så er det jo lidt ligesom spildt at man har en underleverandør. Når jeg vælger en underleverandør, så forventer jeg at man levere et produkt og en service, der stiller mig i en situation, hvor jeg ikke skal tænke ret meget over det tekniske, men at jeg kan tage stilling til, at det bliver løst som jeg mener det skal.

Skal jeg fx. sætte mig ind i med hvormange newton en plade skal bukkes med, på en kantbukker eller hvor meget varme en akrylplade skal have for at den kan bukkes. For at drage en parallel til internettet, så er det tit de undskyldninger man får. Og bukker man så fx 10 grader forkert, så er det kundens skyld fordi at de ikke har sat en grænse for hvad tolerancen er....der findes desværre noget som heder IEEEC DS og DIN, der så er underforstået. Inden for de brancher.

Problemet med internettet er at der ikke findes nogle standarter, eller noget som man kan forholde sig til. Fx. tager mange google som standart, selvom de ikke har en chance, og derefter postulere at man skal vente 6 månder.....ok kan jeg så betale om 6 månder, hvor resultatet kommer??? Og når det så udebliver skal man væbne sig for ingen kan sige hvornår robotten kommer igen.

Fx stillede jeg en garenti om at mit tryk holder 6 år i et bestemt miljø, så skal det holde 6 år, og gør det ikke det om 6 år, så er det pengene tilbage. Og det både på at trykket er intakt samt at pigmenteringen ikke er falmet over et vist niveau.

Tager jeg den parallel til internettet, så er det lidt ligesom, at det kan man ikke lave garentier for.....og man kan så ikke gentage succeser.....Hvorfor reklamerer man så med de resultater man har opnået.

/Kenneth

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:56

Hej igen

Det er jo fint at der er SEO folk der har et marked hvor de ikke kan efterkomme efterspørgslen, og tjener så godt på det at de kan afse tid til at lave billigbøger. På den måde har de vist socialt ansvar, og potientiel gødet jorden for at nye firmaer kan vokse sig så store at de kan få råd til deres ydelser ;-)

Internettet er så alsidigt at der både er vuggestue- sandkasse- børnehave- skole- gymnasium- universitets-og plejehjems udbydere at stort set hvad som helst. Det kan jo ikke være anderledes medmindre man vil lægge begrænsninger på hvem der må agere på markederne.

Kig på bloggen her på Amino, - der er knægte på 19-21 der rask væk fortæller om deres enorme erfaring og hvad forretningsfolk skal gøre for at få succes og hvad der virker. De gør det sgu uden at rødme!

Man må se virkeligheden i øjnene, og den er altså, at man aldrig var blevet ansat som direktør eller succesrådgiver i en andens virksomhed, og at man alene er det af navn, ikke gavn, fordi man selv ejer firmaet.

Så må man vokse med den opgave. Lide det eller ej. Sådan har det altid været. Sådan er livet. En lang læringsproces.

Brancheforeninger er en slags dem mod os. Nu er der nævnt jurister som jeg er blandt , og hvis nogen tror at Advokatrådet som er dem der skal holde justits blandt advokater, er upartiske - så er de naive. Rådet består af advokater, og som i alle forretnings- og sociale områder, er nogen mere lige end andre.

Michael

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:06

Mikkel deMib Svendsen:
En advokat kan jo f.eks. heller ikke garantere dig at du vinder en sag - men blot at han gør det så godt han kan, indenfor de givne rammer.

Advokater skal overholde en række regler, hvis han eller hun ønsker at bevare sin advokatbeskikkelse. Herunder advokatetiske regler (god advokatskik).

Det giver for mig at se på ingen måde mening at sammenligne de to brancher.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fama:
Jeg synes ikke rigtigt du kan sammenligne rengøring med SEO - det synes du vel heller ikke selv?

En del SEO handler om at skrive kedelige tekster og plante links rundt omkring. Hvis det er finere end at lave rengøring, ja så må det være sådan. Men det triste arbejde har Mikkel vel ansatte til, ligesom at en chef for et større rengøringsfirma ved næsten alt om markedsføring og virksomhedsledelse. Der er simpelthen for mange milliarder i rengøring, til at det kan være analfabeter allesammen.

Du skulle næsten prøve at lave et succesfuldt rengøringsfirma, så ville du se at de ikke kan sammenlignes, det nemlig meget sværere end bare at lave SEO. Her er SEO kun en lille del af en masse komponenter der skal gå op i en højere enhed. Fortjenesten, hvis gjort rigtigt, er så også den del højere end ved SEO arbejde. Husk at SEO folkene er ansatte for virksomhederne.

Som Mikkel siger : seo er spændende lige nu, fordi der bliver udkæmpet nogle krige ved fronten. Vinderne tager de store gevinster nu og i fremtiden. Snart er det noget de fleste kender til, og det mister sin glamour, og bliver betragtet som elektriker.. eller rengøringsarbejde... bare et håndværk.

Men lige nu er det en guldmine, og alle vil have en bid

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43

Jimi Hove:

En del SEO handler om at skrive kedelige tekster og plante links rundt omkring. Hvis det er finere end at lave rengøring, ja så må det være sådan. Men det triste arbejde har Mikkel vel ansatte til, ligesom at en chef for et større rengøringsfirma ved næsten alt om markedsføring og virksomhedsledelse. Der er simpelthen for mange milliarder i rengøring, til at det kan være analfabeter allesammen.

Du skulle næsten prøve at lave et succesfuldt rengøringsfirma, så ville du se at de ikke kan sammenlignes, det nemlig meget sværere end bare at lave SEO. Her er SEO kun en lille del af en masse komponenter der skal gå op i en højere enhed. Fortjenesten, hvis gjort rigtigt, er så også den del højere end ved SEO arbejde. Husk at SEO folkene er ansatte for virksomhederne.

Som Mikkel siger : seo er spændende lige nu, fordi der bliver udkæmpet nogle krige ved fronten. Vinderne tager de store gevinster nu og i fremtiden. Snart er det noget de fleste kender til, og det mister sin glamour, og bliver betragtet som elektriker.. eller rengøringsarbejde... bare et håndværk.

Ikke for at lyde mere negativ.

Men man kan så godt samligne det med rengøring.....rengør man ikke med jævne mellemrum, så dukker skidtet op.

Lader man sin SEO være, så vil andre firma'er med tiden overtage ens plads.....det er jo et evigt kampløb om hvem der kan optimere bedst. Og det vil det også være om 10 år, hvor der er 100K x flere internet firmaer som spammer ens søgeord.

Og tro mig, det er en skrue uden ende, som jeg tror at flere og flere vil droppe, og så hellere betale krak.dk eller andre ligne sider......for reelt set er det billigere, og man får hvad man betaler for. Og så er det mere brugt end google af forskellige firma'er, som ikke vil betale indkøbere eller teknikere for at kikke på kinesiske handelsfirmaer.

/Kenneth

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:52

Kenneth:
Ikke for at lyde mere negativ.

Synes jeg nu ikke du gør :-)

Kenneth:
Men man kan så godt samligne det med rengøring

På nogen områder kan man. Jeg laver jo selv hobby seo, og det er da mindst ligeså spændende / kedeligt som at lave rengøring.. på nogen områder. På andre områder er det vidt forskelligt. Det en længere diskussion jeg ikke gider lige nu :-) Men jeg skulle da lige " forsvare " rengøring, hvis folk tror det er nemt lave et succesfuldt rengøringsfirma, uden at have et statsligt officielt papir på sin kunnen, så er de velkomne til at tage kampen op.

Angående SEO og spam, kan jeg virkelig ikke se at det er så slemt. Google er slet ikke interesseret i at have et spam produkt, og det har de heller ikke. Ellers havde det jo nok ikke været så rasende populært. På NOGLE søgninger kan du finde spamsider på side et, men det kun fordi der ikke er nogen konkurrence på de ord så. Jeg kæmper selv i en hård konkurrence på Google, og der er overhovedet ikke noget spam før langt nede i resultaterne.

Spam bliver IKKE belønnet af Google, det kun i mangel af bedre at det er der.

Nå, det en lang lang diskussion jeg ikke orker.. jeg skal spamme Google :-)

Hyg dig Mikkel med at forsvare dit gøglerfag som er baseret på spam og uvidenhed ;-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 00:00

Jimi Hove:
En del SEO handler om at skrive kedelige tekster og plante links rundt omkring. Hvis det er finere end at lave rengøring, ja så må det være sådan

Jeg har ikke skrevet noget om at det ene er finere end det andet....

Jimi Hove:

Nemlig.... Og derfor er SEO "branchen" det vilde vesten for tiden. Hvilket gør det ekstra svært for en del mindre virksomheder, at navigere på markedet.

Vil du være med?

Side 5 ud af 11 (102 indlæg)