Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En liter mælk, en pose gulerødder og to pakker SEO, tak :)

Side 4 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

For det første.... Du udskifter bare "forbrugere" med "kunder" eller "klienter" - hvad der end hjælper på forståelsen.

For det andet.... Du har ret i at der ikke eksisterer en organiseret branche - måske det er en af grundene til at for...sorry...kunderne ofte sejler i blinde på lumske vande? :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan kun tale udfra mine erfaringer og de mange webshopejere jeg taler med. 

Produktet SEO er tilgængeligt for ALLE. Enhver kan læse alt som SEO og enhver kan selv arbejde sig til den viden der kræves for at udfører basic SEO arbejde. 

Problemet omkring den manglende viden og hvad man rent faktisk køber....ligger hos køberen, ikke hos sælgeren. Jeg har selv anset flere områder som værende "noget jeg ikke ved en skid om", og derfor måtte sande at jeg her har haft brug for samarbejdspartnere eller tilkøb af service, for at klarer området. 

Sådan har jeg det stadig, den eneste forskel er, at jeg nu er vokset og har opnået den viden, at jeg selv SKAL sætte mig ind i tingene for at vide hvad jeg betaler for, og hvad der arbejdes med. 
Fx. SEO, her har jeg i dag en person til at arbejde med SEO på sikkerhedseksperten. Men ansvaret og arbejdet ligger lige så meget hos mig selv og derfor har vi lavet samarbejdet som et samarbejde....ikke at han klarer opgaven mens jeg lukker øjnene.

Der er mange områder man skal håndtere, hvis man vil tjene penge på nettet. Man har sgu næsen for langt oppe i røven, hvis man ikke gider bruge tiden på at sætte sig ind i tingene inden man køber service ydelser af den ene eller den anden art.

Det har jeg selv haft :) og det koster dyrt, for man aner ikke hvad man betaler for.... og hvorfor. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:22

Fama:
For det andet.... Du har ret i at der ikke eksisterer en organiseret branche - måske det er en af grundene til at for...sorry...kunderne ofte sejler i blinde på lumske vande? :)

Nej, det tror jeg ikke. Jeg tror det er fordi der er nogle der ikke tager deres rolle som virksomhedsledere alvorligt nok. Det mener jeg f.eks. er tilfældet når man siger ja til en telefonsælger på et produkt, hvor man intet aner om det - eller om det tilbud telesælgeren kommer med faktisk er godt. Det ER altså ikke "branchens" problem - det er et problem hos virksomhedsledere der sløser med deres ansvar.

Problemet er også, at nogle tilsyneladende tror, at de kan købe en Porsche for prisen på en brugt Fiat Punto. Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det det som regel også. Det ved de fleste af os. Nogle få gør ikke - og de køber katten i sækken, uanset om det så handler om SEO eller brugte biler :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 21:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg tror det er fordi der er nogle der ikke tager deres rolle som virksomhedsledere alvorligt nok. Det mener jeg f.eks. er tilfældet når man siger ja til en telefonsælger på et produkt, hvor man intet aner om det - eller om det tilbud telesælgeren kommer med faktisk er godt

Det er jo noget sludder. Tro det eller lad være, men der er faktisk masser af personer, der ikke aner en klap om IT - også blandt virksomhedsejere.

Jo, man har naturligvis et ansvar for at "følge med", som virksomhedsejer. Men at afskrive uvidenhed omkring SEO med at folk bare er dovne, holder altså ikke. Det kan godt være det for dig er oplagt og nemt, at gå på Google og sætte dig ind i noget som SEO. Men folk har altså ikke samme evner eller interesser som dig.

Mikkel deMib Svendsen:
Problemet er også, at nogle tilsyneladende tror, at de kan købe en Porsche for prisen på en brugt Fiat Punto. Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det det som regel også. Det ved de fleste af os. Nogle få gør ikke - og de køber katten i sækken, uanset om det så handler om SEO eller brugte biler :)

Hvis du ikke ved hvad en Porsche eller en Fiat Punto er, så er det lidt svært at vurdere prisen....

Men som sagt... Du kan jo være bedøvende ligeglad. Jeg forholder mig bare til virkeligheden for en stor del af de små virksomheder....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:40

Jeg synes det lyder somom du taler for en "jeg har intet ansvar for jeg ved ikke noget" holding, som jeg er 100% uenig i. Kan man ikke overskue tingene, så skal man da for pokker ikke være iværksætter. Få da et job i stedet for, hvor nogle andre tager ansvaret for dig.

SEO er blot en ud af mange ting hvor man kan brænde nallerne, hvis man ikke ved noget om det man køber, og har den uvane bare at sige ja tak, til tilfældige sælgere der ringer. Det er da DET der er problemet - ikke SEO eller SEO "branchen".

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 21:53

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg synes det lyder somom du taler for en "jeg har intet ansvar for jeg ved ikke noget" holding, som jeg er 100% uenig i. Kan man ikke overskue tingene, så skal man da for pokker ikke være iværksætter. Få da et job i stedet for, hvor nogle andre tager ansvaret for dig.

Overhovedet ikke. Jeg forholder mig bare til virkeligheden.... Som er at SEO er et kompliceret emne, der ligger uden for mange menneskers rækkevidde. På præcist samme måde som jura f.eks. gør det.

Men i forhold til jura ved man i det mindste at hvis en person kalder sig advokat, så ved de et eller andet om jura - sådan forholder det sig overhovedet ikke med SEO.

Vil du være med?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fama:
Men i forhold til jura ved man i det mindste at hvis en person kalder sig advokat, så ved de et eller andet om jura - sådan forholder det sig overhovedet ikke med SEO.

Ja, lige jura - men der er da tusind andre ting du skal vide noget om som iværksætter, for at kunne disponere rigtigt - som ikke er beskyttet af beskyttede titler. Faktisk er det langt det meste som ikke er beskyttet. Hvis ikke du er i stand til at håndtere det, så bliver SEO sgu det mindste af dine problemer som iværksætter.

Piveri kommer man ingen vegne med. Tag ansvar og sæt dig ind i det du kaster dig over. Det er vejen til resultater - ikke piveri over at man synes der er noget som er svært.

Og igen, det ER altså ike særlig svært at lære at sige Nej. Faktisk er det det første som mange små børn lærer at sige :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 22:12

Mikkel deMib Svendsen:
Ja, lige jura - men der er da tusind andre ting du skal vide noget om som iværksætter, for at kunne disponere rigtigt - som ikke er beskyttet af beskyttede titler. Faktisk er det langt det meste som ikke er beskyttet. Hvis ikke du er i stand til at håndtere det, så bliver SEO sgu det mindste af dine problemer som iværksætter.

Der er det også i forhold til revision - statsautoriseret og registreret. Ejendomsmægler er en beskyttet titel.... Altsammen brancher der beskæftiger sig med rådgivning i forhold til komplicerede emner.

Men du mener at jura, revision og ejendomsmægling ikke behøver nyde den form for beskyttelse? Virksomhedsejerne burde selv sætte sig ind i disse emner og så udvælge eksperthjælp på baggrund af deres egen ekspertviden?

Nu siger jeg ikke at SEO-Ekspert skal være en beskyttet titel.... Jeg siger bare at det er et kompliceret emne, som mange mennesker ganske enkelt ikke har muligheden for at sætte sig ordentligt ind i. Derfor ville det være en fordel for mange virksomheder, hvis branchen tog ansvar og gjorde det nemmere at skille skæg fra snot - det kunne være ved at oprette en brancheforening eller hvad ved jeg.

Vil du være med?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:23

Fama:
Der er det også i forhold til revision - statsautoriseret og registreret.

Men det er det ikke i forhold til sikkerhedsrådiver, IT-rådgiver, programmør, bogholder, rengøringsfirma, bilforhandler, coach osv. osv. Det er alngt flertallet af det du som iværksætter kommer i berøring med der ikke er omfattet af beskyttede titler.

Og særligt indenfor de kreative områder finder du det slet ikke. Fotograf er ikke beskyttet. Tegner er ikke beskyttet. dramatiker, filinstruktør, reklamemand eller tekstforfatter ligeså. Og nej, heller ikke SEO - og det kommer heller ikke. Hvis det gør, bliver det i form af en "taber klub" ...

Med "taber klub" mener jeg en forening, der uværligt kommer til at begrænse de mest kreatives frihed - og det er netop denne frihed, til at tænke ægte kreativt og "out-of-the-box", der er "de kreatives" stærkeste våben. I hvert fald de bedste af dem. Og derfor gider de bedste sjældent være med i "taber klubben" - hvilket så blot styrker dens taber status :)

Når det så krydres med det faktum, at der som sagt er et stort vakuum i branchen - der er flere kunder end kompetente leverandører, så er der ikke rigtig noget incitament til at gøre en masse for at løse et problem, som jo slet ikke er der, for dem der skulle løse det.

Jeg er en af de få i Danmark der faktisk har forsøgt at skabe ne brancheforening. Først var jeg med i de tidligste stadier af SEMPO, og senere blev jeg valgt til Europæisk præsident for SMA Europe. Det sidste endete vi med at droppe - interesser og traditioner for foreningsrabejde på tværs af Europa er simpelt hen for store til at vi kunne magte den opgave. SEMPO kører stadigt, men på en meget anden måde, end oprindeligt tiltænkt.

I et stærkt innovativt "nybygger-marked"som SEO jo er, er det ikke realistisk at skabe solide organisationer. Det er en "branche" fyldt med skæve individualister, kreative mennesker og tossehoveder af alverdens støbning. Kom igen om 15-20 år, når branchen måske er blevet lidt mere sat (og kedelig) ... Til den tid laver jeg noget helt andet - noget helt nyt, innovativt, tosset og uorganiseret :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fama:

Nu siger jeg ikke at SEO-Ekspert skal være en beskyttet titel.... Jeg siger bare at det er et kompliceret emne, som mange mennesker ganske enkelt ikke har muligheden for at sætte sig ordentligt ind i. Derfor ville det være en fordel for mange virksomheder, hvis branchen tog ansvar og gjorde det nemmere at skille skæg fra snot - det kunne være ved at oprette en brancheforening eller hvad ved jeg.

Du kan ikke forlange at en gruppe mennesker, der tror at det tekniske i internettet er det vigtigste, kan sætte sig ind i de forskellige brancher der findes.

Det du skal regne med, er at det er en branche, hvor man ikke tør at tage ansvar for ens produkter, men generalt fraskriver sig alt ved at formulere at opgave beskrivelsen var mangelhaft....uden at man så ville røre en finger for at få den defineret ordentligt......

/Kenneth

Side 4 ud af 11 (102 indlæg)