Hej Mikkel
For det første.... Du udskifter bare "forbrugere" med "kunder" eller "klienter" - hvad der end hjælper på forståelsen.
For det andet.... Du har ret i at der ikke eksisterer en organiseret branche - måske det er en af grundene til at for...sorry...kunderne ofte sejler i blinde på lumske vande? :) |
Jeg kan kun tale udfra mine erfaringer og de mange webshopejere jeg taler med.
Produktet SEO er tilgængeligt for ALLE. Enhver kan læse alt som SEO og enhver kan selv arbejde sig til den viden der kræves for at udfører basic SEO arbejde.
Problemet omkring den manglende viden og hvad man rent faktisk køber....ligger hos køberen, ikke hos sælgeren. Jeg har selv anset flere områder som værende "noget jeg ikke ved en skid om", og derfor måtte sande at jeg her har haft brug for samarbejdspartnere eller tilkøb af service, for at klarer området.
Sådan har jeg det stadig, den eneste forskel er, at jeg nu er vokset og har opnået den viden, at jeg selv SKAL sætte mig ind i tingene for at vide hvad jeg betaler for, og hvad der arbejdes med.
Fx. SEO, her har jeg i dag en person til at arbejde med SEO på sikkerhedseksperten. Men ansvaret og arbejdet ligger lige så meget hos mig selv og derfor har vi lavet samarbejdet som et samarbejde....ikke at han klarer opgaven mens jeg lukker øjnene.
Der er mange områder man skal håndtere, hvis man vil tjene penge på nettet. Man har sgu næsen for langt oppe i røven, hvis man ikke gider bruge tiden på at sætte sig ind i tingene inden man køber service ydelser af den ene eller den anden art.
Det har jeg selv haft :) og det koster dyrt, for man aner ikke hvad man betaler for.... og hvorfor.