Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En liter mælk, en pose gulerødder og to pakker SEO, tak :)

Side 3 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende debat, hvilket jeg os havde håbet på ;D

Mikkel deMib Svendsen:

Bedrageri - som f.eks. annoncehajerne, der påstår løgnagtige ting om deres "produkt" er en anden sag. De fleste kan bliver ofre for bedrageri, men som vi har set i netop sagerne om annoncehajer, så ender det altså også nogle gange med at sælgerne ryger i fængsel. I den seneste sag er det endda ikke bare bagmændende de er gået efter at få straffet - men også de ansatte sælgere.

Problemet med SEO er jo, at det er ufatteligt svært for en almen person, at tjekke om arbejdet har givet nogen effekt! Når i SEO guys siger, at en ændring kan tage op til 3-6 mdr, før den giver effekt i f.eks Google eller Bing, så kan en almen person, vel ik gennemskue det...

Og hvornår er noget bedrageri, når vi snakker SEO? Ingen kan love gode placeringer eller love noget... Det er jo ik, som når man køber bannerplads på et site, hvor man kan tjekke om det er online eller ej...
Det der gør SEO svært, er at det er en underlig størrelse, som mange ik har en gefühl med...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:47

SEO der er baseret på rådgivning er skam ikke anderledes end det meste anden rådgivning. Rådgivere kan normalt kun garantere at de yder en given service - ikke hvad det nøjagtige udfald af denne rådgivning bliver. En advokat kan jo f.eks. heller ikke garantere dig at du vinder en sag - men blot at han gør det så godt han kan, indenfor de givne rammer.

SEO produkter som SEO Supporten eller min bog er produkter der er lette at beskrive - og folk får det der er beskrevet. Helt præcist.

Bedrageri er noget helt andet. Bedrageri er når nogle bevidst bilder dig noget ind, der ikke passer - forsøger at snyde dig til at betale for noget, som slet ikke har den værdi eller kvaliteter, som bedragerne påstår.

Hvis man vil drive virksomhed er der mange ting man skal vide noget om. Det er også derfor det bestemt ikke egner sig for alle, at blive iværksætter. Det er fair nok. Jeg synes bare det er lidt pjattet, at pive over, at der er nogle ting man skal sætte sig ind i for at drive sin virksomhed.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:49
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Fashion-Seller:
Det der gør SEO svært, er at det er en underlig størrelse, som mange ik har en gefühl med...

Nemlig, de fleste mindre virksomheder aner ganske enkelt ikke hvad det er. Hvorfor det er op til SEO-udbyderen at overbevise dem om at de har behov for det. Hvorfor det ikke nytter noget at afskrive problemerne som "jamen folk må bare gøre deres hjemmearbejde" - "folk" har ganske enkelt ikke baggrunden/evnerne til at lave det "hjemmearbejde".

Og så er SEO altså dømt til at være "det vilde vesten".... Det kan de større spillere på markedet så være ligeglade med. Men for forbrugerne ville det være rart, hvis branchen tog ansvar for problemet.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:13

Mikkel deMib Svendsen:

SEO der er baseret på rådgivning er skam ikke anderledes end det meste anden rådgivning. Rådgivere kan normalt kun garantere at de yder en given service - ikke hvad det nøjagtige udfald af denne rådgivning bliver. En advokat kan jo f.eks. heller ikke garantere dig at du vinder en sag - men blot at han gør det så godt han kan, indenfor de givne rammer.

SEO produkter som SEO Supporten eller min bog er produkter der er lette at beskrive - og folk får det der er beskrevet. Helt præcist.

Der er vi helt enige... Men det er jo bare ik den type SEO, som der bliver solgt af "the bad guys"... De skaffer dig links, og vil sørge for at du ender i toppen af Google, Bing mm... Og det er vel ik rådgivning?

Mikkel deMib Svendsen:

Bedrageri er noget helt andet. Bedrageri er når nogle bevidst bilder dig noget ind, der ikke passer - forsøger at snyde dig til at betale for noget, som slet ikke har den værdi eller kvaliteter, som bedragerne påstår.

Hvis man vil drive virksomhed er der mange ting man skal vide noget om. Det er også derfor det bestemt ikke egner sig for alle, at blive iværksætter. Det er fair nok. Jeg synes bare det er lidt pjattet, at pive over, at der er nogle ting man skal sætte sig ind i for at drive sin virksomhed.

Vi er delvist enige... Men der er bare ting, som man bare ik kan sætte sig ind i, med mindre man har de rette folk eller kontakter...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:15

Fama:

Nemlig, de fleste mindre virksomheder aner ganske enkelt ikke hvad det er. Hvorfor det er op til SEO-udbyderen at overbevise dem om at de har behov for det. Hvorfor det ikke nytter noget at afskrive problemerne som "jamen folk må bare gøre deres hjemmearbejde" - "folk" har ganske enkelt ikke baggrunden/evnerne til at lave det "hjemmearbejde".

Og så er SEO altså dømt til at være "det vilde vesten".... Det kan de større spillere på markedet så være ligeglade med. Men for forbrugerne ville det være rart, hvis branchen tog ansvar for problemet.

Enig lige min pointe. 5 x Star herfra! ;D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19

Hej

Når jeg tænker på, hvad der kommer af lort frem, når man søger på nettet. Så må det siges at, så er der nogle som vil brede sig over alt, uden at det har en skid relevans for ens søgning, eller også er de gode til at lave en hjemmeside efter google princippet......uden relevans, grim. Og så fatter man ikke hvad det er for et firma.

Når nu det er sagt. Så kan jeg ved gud ikke forstå at man vil benytte sig af det. For reelt set, så kan en adword konto gøre det samme billigere. Og det uden at man gør noget som helst.

Nu er min holdning til fx. google, meget begrænset. Da jeg ærligt synes deres algoritmer er for ringe. Og bærger virkelig præ af amerikansk inkompetance. Og som noget typisk amerikansk, så skaber den nye brancher som egentlige er overflødige.

Nu tror mange at nettet er det store vidunder, men desværre er der flere og flere, som bruger de samme og samme leverandører. Og derfor er det overflødigt at man laver noget som helst. Og kikker man bare lidt her på amino, så har mange simpelthen droppet at søge noget som helst, og stiller det istedet for til debat her på siden.

Nu vokser internettet jo pr sekund, som også gør at der kommer mere og mere pjat ud i dette halløj. Og det eneste SEO gør, er at alle sidder bliver mere og mere ens, og derved ikke noget som man kan forholde sig til.

/Kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:12

Fama:

Det er da det samme i forhold til revision, jura og masser af andre ting. Folk har da ligeså god/eller dårlig mulighed for at sætte sig ind i SEO, som jura og revision.

Jeg føler på ingen måde behov for, at skulle tage ansvaret for hvad nogle talentløse fjolser med en flok telesælgere sælger, bare fordi de kalder det SEO. Det er altså ikke mit problem eller ansvar. Jeg kan sagtens føle medlidenhed med dem der falder for salgstalerne - men som sagt kan det løses med et simpelt råd: Sig nej! :)

Jeg ser det heller ikke som min opgave at overbevise folk om, at de skal bruge kræfter på SEO. Der er i forvejen et varkum i markedet (for dem der leverer noget ordentligt), så det er der slet ikke behov for.

Iøvrigt oplever jeg slet ikke det problem i virkeligheden. Jeg kan ikke huske hvornår jeg stødte på en virksomhed, som ikke sagtens kunne se forskel på hvad SEO-firmaer som mit leverer, og så de mindre kvalificerede (for at være lidt diplomatisk) på markedet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg føler på ingen måde behov for, at skulle tage ansvaret for hvad nogle talentløse fjolser med en flok telesælgere sælger, bare fordi de kalder det SEO.

Jamen er det så ikke også det der gør, at hos os håndværkere, at vi føler at I er en flok nørder der sidder hjemme med bumser, cola og chips....fordi at I ikke kan score kvinder.....og den føste som spredte læberne var den I giftede jer med.

Og så har I, i protest mod os stærke mennesker udviklet nettet, sådan at I kan være noget i verden.......

Skal lige siges at selvfølgelig tager jeg jeres job og alt det der seriøst. Men på den anden side, så ser jeg også at jeres branche er den mest farlige af alle, da den typisk bestå af folk der er selvlært og aldrig har lavet et ærligt stykke arbejde.......lidt ligesom i 80'erne med alle som skulle være på aktie markedet.....eller da it boblen sprang....og der tror jeg faktisk at vi er på vej hen igen. For nettet er blevet overgearet igen. Der er formange lykkeriddere. Og så må vi se hvem der overlever denne gang.

/Kenneth

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 20:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Det er da det samme i forhold til revision, jura og masser af andre ting. Folk har da ligeså god/eller dårlig mulighed for at sætte sig ind i SEO, som jura og revision.

For det første taler vi ikke om jura eller revision.

For det andet så har juristerne og revisorerne jo nogle "sikkerhedsmekanismer", som SEO-branchen overhovedet ikke har. Først og fremmest har man et uddannelses- og autorisationssystem, der sikrer et vist niveau. Ikke alle og enhver kan gå ud og kalde sig advokat eller revisor. Men alle og enhver kan kalde sig SEO-ekspert.

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg føler på ingen måde behov for, at skulle tage ansvaret for hvad nogle talentløse fjolser med en flok telesælgere sælger, bare fordi de kalder det SEO. Det er altså ikke mit problem eller ansvar. Jeg kan sagtens føle medlidenhed med dem der falder for salgstalerne - men som sagt kan det løses med et simpelt råd: Sig nej! :)

Jeg siger heller ikke du skulle have behov for den slags.... Jeg skriver jo lige netop at de store drenge på markedet (der er det vel underforsået, at du er en stor dreng? ;) ) kan være ligeglade. Så jeg er helt med på at fra udbyders synspunkt, er der ikke umiddelbart noget behov, for at gøre noget ved problemet.

Men fra forbrugernes synspunkt er der unægteligt et behov. Hvilket også var hvad jeg skrev.

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg ser det heller ikke som min opgave at overbevise folk om, at de skal bruge kræfter på SEO. Der er i forvejen et varkum i markedet (for dem der leverer noget ordentligt), så det er der slet ikke behov for.

Igen.... Vi er helt enige om at du kan være pisseligeglad. Men fakta er at blandt de små og mellemstore virksomheder er SEO altså ikke noget alle ved hvad er eller har det fjerneste begreb om hvordan de skal sætte sig ind i emnet.

Så jeg forholder mig bare til virkeligheden for rigtigt mange erhvervsdrivende.... Den virkelighed kan du så være bedøvende ligeglad med. Men det ændrer altså ikke på noget som helst.

Mikkel deMib Svendsen:
Iøvrigt oplever jeg slet ikke det problem i virkeligheden. Jeg kan ikke huske hvornår jeg stødte på en virksomhed, som ikke sagtens kunne se forskel på hvad SEO-firmaer som mit leverer, og så de mindre kvalificerede (for at være lidt diplomatisk) på markedet.

Det er vel fordi du beskæftiger dig med en bestemt type virksomheder og fordi de virksomheder, der kommer til dig, allerede har et vist kendskab til markedet.

Jeg siger bare at for forbrugerne ville det være en fordel, hvis branchen tog et ansvar for problemerne. Jeg siger ikke at de enkelte aktører i branchen skulle have noget umiddelbart incitament for at tage det ansvar....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:08

Fama:
Jeg siger bare at for forbrugerne ville det være en fordel, hvis branchen tog et ansvar for problemerne.

For det første er SEO ikke en forbrugervare - men en virksomhedsydelse. Det er handel mellem virksomheder, og den er ikke beskyttet af samme begrænsinger som handel med forbrugere. Og det mener jeg bestemt heller ikke den skal være.

At handle mellem virksomheder kræver et ansvar. Er man ikke klar til at tage det ansvar skal man ikke drive virksomhed.

For det andet - hvilken branche? Du taler somom der findes en organiseret "branche". Det gør der ikke. Der findes blot nogle virksomheder, der tilbyder lignende ydelser. Den "branche" du snakker om findes ganske enkelt ikke.

Side 3 ud af 11 (102 indlæg)