Spændende debat, hvilket jeg os havde håbet på ;D
Problemet med SEO er jo, at det er ufatteligt svært for en almen person, at tjekke om arbejdet har givet nogen effekt! Når i SEO guys siger, at en ændring kan tage op til 3-6 mdr, før den giver effekt i f.eks Google eller Bing, så kan en almen person, vel ik gennemskue det... Og hvornår er noget bedrageri, når vi snakker SEO? Ingen kan love gode placeringer eller love noget... Det er jo ik, som når man køber bannerplads på et site, hvor man kan tjekke om det er online eller ej... |
SEO der er baseret på rådgivning er skam ikke anderledes end det meste anden rådgivning. Rådgivere kan normalt kun garantere at de yder en given service - ikke hvad det nøjagtige udfald af denne rådgivning bliver. En advokat kan jo f.eks. heller ikke garantere dig at du vinder en sag - men blot at han gør det så godt han kan, indenfor de givne rammer.
SEO produkter som SEO Supporten eller min bog er produkter der er lette at beskrive - og folk får det der er beskrevet. Helt præcist.
Bedrageri er noget helt andet. Bedrageri er når nogle bevidst bilder dig noget ind, der ikke passer - forsøger at snyde dig til at betale for noget, som slet ikke har den værdi eller kvaliteter, som bedragerne påstår.
Hvis man vil drive virksomhed er der mange ting man skal vide noget om. Det er også derfor det bestemt ikke egner sig for alle, at blive iværksætter. Det er fair nok. Jeg synes bare det er lidt pjattet, at pive over, at der er nogle ting man skal sætte sig ind i for at drive sin virksomhed.