Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En liter mælk, en pose gulerødder og to pakker SEO, tak :)

Side 2 ud af 11 (102 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:
Så er mit spørgsmål bare, hvornår ser vi SEO og linkbuilding på tilbud i Føtex? Og hva koster 2 pakker evt?

Det kaldes "kommodificering" af markedet og det har skam været i gang i mange år. Mit nyeste bud på den slags er SEO Supporten (i Danmark) og Joblr (i USA). Her kan du få en "pakke" fra blot 260 kroner.

Du kan læse mere om kommodificering af SEO markedet i min artikel fra 2008.

Der findes fuskere i alle markeder - derfor også SEO-markedet. Det er der ikke noget underligt i. Uanset i hvilket marked man som virksomhed køber ydelser i, skal man altid se sog godt for, gøre sit hjemmearbejde og vælge en kompetent leverandør.

Den smule støj fuskerne i mit marked giver er uden den store betydning. Det er ikke noget der generer f.eks. min forretning. Den type kunder, som vi i deMib.com lever af på rådgivningssiden ville aldrig falde for fuskerne i markedet. De griner blot ad den slags - og sender nogle gange de mere underholdende tilbud af slagsen videre til mig.

Dem der bliver ramt af fuskerne er i højere grad mindre virksomheder, der ikke gør deres hjemmearbejde ordentligt, og som tror, at det som et bureau som mit - eller andre der ved hvad de laver, skal have 10-tusindvis af kroner for, da sagtens kan klares af 17-årrig mekanikerlærling fra Tarm til et par hundrede. De må så lære på den hårde måde.

Min oplevelse er dog, at flere og flere af også de mindre virksomheder er ved at forstå, at magi kun optræder i eventyrfilm. I den virkelige verden får man ikke kompetente rådgivere for en slik. Har man ikke penge til personligt rådgivning, så må man "nøjes" med et kommodificeret kvalitetsprodukt som SEO Supporten, Joblr, Kurser, SEO konferencer, SEO bøger osv. Og det er bestemt heller ingen dårlig løsning. Det kræver blot, at man vælger de gode "hyldevarer" i markedet og at man investerer den tid i det der skal til.

Der vil altid stå nogle virksomheder tilbage, som ikke har tiden til selv at gøre det der skal til - evt. med hjælp fra gode "hyldevarer", og som heller ikke har pengene til kompetente rådgivere. Nogle af dem vælger så at bilde sig selv ind, at "kvalitet" bare er en gang snob fra forkælede SEO'ere. De mere kloge erkender blot, at man ikke altid kan få alt det man gerne vil lige når man ønsker det og sætter det så bare på ønskelisten tillidt senere.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:44

Casper, IOOS Internet:
Var din fremgangsmåde ikke som de fleste mindre SEO virksomheder, at du startede ud og voksede med opgaverne?

Jeg startede med mit rengøringsfirma med at være ansat i et andet rengøringsfirma, der kunne chefen godt lide mig, og ville hjælpe mig med at blive selvstændig

Min anke går på dem , der ikke har engang har lavet bare et LILLE site , som præsteret bare en LILLE smule, inden man begynder at tage STORE penge :-)

Men jo det findes også indenfor for andre brancher. Og specielt indenfor rengøring. Jeg har sågar skrevet et blogindlæg om det på min egen side lige her :

Rengøringsfirma.. hvorfor ?

I vores branche er der den største tilgang af nye lykkeriddere hvert år, men også det største antal af konkurser. Så som Thomas siger, så udligner det sig nok

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:47

Mikkel deMib Svendsen:
Dem der bliver ramt af fuskerne er i højere grad mindre virksomheder, der ikke gør deres hjemmearbejde ordentligt, og som tror, at det som et bureau som mit - eller andre der ved hvad de laver,

Måske lidt unfair at betragte det som at de ikke gør deres hjemmearbejde ordentligt, set ud fra den betragtning at der er en masse der bliver kontaktet uvidende om at de har et behov for det de bliver præsenteret for, og derved "tror" på sælgeren i den anden ende.

For det er vel ikke anerledes end dengang der var firmaer der ringede rundt og gjorde opmærksom på at kunden havde behov for en hjemmeside, som så desværre ukritisk faldt i med høje priser til følge.

Det er jo ikke alle der har kapaciteten eller evnerne til at vurdere om det der er sekundært i forhold til deres primære forretning, nu er noget der kræver primær fokus, vel at mærket hvis de har penge nok til den løsning der foreslås.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 12:19

Lagersalg123 - JEN:
Måske lidt unfair at betragte det som at de ikke gør deres hjemmearbejde ordentligt,

Jeg sad lige og tænkte det same. For hvordan gør man lige det?

Min nabo vil gerne starte en webshop med planter. Han aner ikke op eller ned på internettet og det interesserer ham heller ikke noget særligt. For ham er der blomsterne det drejer sig om og det ville være en tour de force hvis han skulle sætte sig ind i hvordan man vælger det bedste SEO firma.

Man skal jo også huske på at de små enmandsfirmaer slet ikke har kapaciteten til at gøre det hjemmearbejde.

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mr.guffe:

Lagersalg123 - JEN:
Måske lidt unfair at betragte det som at de ikke gør deres hjemmearbejde ordentligt,

Jeg sad lige og tænkte det same. For hvordan gør man lige det?

Det gælder for SEO som for alle andre "hånværksydelser", man køber, at det kan være vanskeligt at vurdere håndværket, fordi man ikke selv er håndværker.

Alligevel er der nogle ting, man kan gøre.

• Afsøg markedet (hvad er det almindelige prisleje, hvor mange udbydere er der, osv.)
  • Søg rådgivning (få tjek på nogle grundbegreber, se nogle eksempler på godt håndværk)
  • Tjek referencer (tag kontakt til andre, som har brugt samme firma og spørg kritisk til resultatet)
  • Tjek firmaets grundoplysninger (er der sager mod firmaet, er kontaktoplysninger åbne og tilgængelige, kan man komme i kontakt med firmaet, kan man finde personerne på relevante netværk - og siger de noget fornuftigt dér)
  • Brug din sunde fornuft (er tilbuddet relevant og realistisk)
  • Brug din mavefornemmelse (swinger du med firmaets kontaktperson, eller vækker han skepsis)

Det er i hvert fald nogle parametre i det ordentligt hjemmearbejde - uanset om man er blomsterhandler eller raketingeniør. Og uanset om man køber SEO, PR eller VVS.

mvh Hans

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 13:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:08
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lagersalg123 - JEN:
Måske lidt unfair at betragte det som at de ikke gør deres hjemmearbejde ordentligt, set ud fra den betragtning at der er en masse der bliver kontaktet uvidende om at de har et behov for det de bliver præsenteret for, og derved "tror" på sælgeren i den anden ende.

Det kan løses til fulde med tre simple bogstaver, som jeg tror alle kan lære (ellers bør de i hvert fald aldrig blive iværksættere): NEJ!

Jeg fatter ganske enkelt ikke folk der gider at lytte på en telesælger der ringer uopfordret for at sælge noget man ikke aner noget om, og som man slet ikke synes man har et behov for. Sig da nej for søren. Hvor svært er det?

Personligt har jeg altid grebet mine indkøb an på den måde, at jeg først erkender et behov, derefter researcher jeg markedet for produkter og/eller leverandører der kan opfylde det behov og først derefter køber jeg. At købe spontant bare fordi en eller anden teenager på provision ringer er mig fuldkommen uforståeligt.

Hvis vi som iværksættere gerne vil have en høj grad af frihed til at kunne vælge selv, og indgå de aftaler vi har lyst til, på de vilkår vi kan blive enige med den andenpart om - og det har jeg, så må vi også leve med at påptage os det ansvar der følger. Kan man ikke håndtere den slags ansvar vil jeg tillade mig at påstå, at man så hellere burde finde sig et job frem for at jagte en drøm om et iværksættererliv.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:10

mr.guffe:
Min nabo vil gerne starte en webshop med planter. Han aner ikke op eller ned på internettet og det interesserer ham heller ikke noget særligt.

- Jeg vil gerne starte et bilværksted, men jeg aner intet om biler
- Jeg vil gerne starte en kunsthandel -men jeg er blind
- Jeg vil gerne starte en slagter, men jeg er vegetar

Sorry, men man MÅ altså sætte sig ind i det man vil lave som iværksætter! :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:36
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:
Personligt har jeg altid grebet mine indkøb an på den måde, at jeg først erkender et behov, derefter researcher jeg markedet for produkter og/eller leverandører der kan opfylde det behov og først derefter køber jeg. At købe spontant bare fordi en eller anden teenager på provision ringer er mig fuldkommen uforståeligt.

Sådan er vi flere der indkøber.

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg fatter ganske enkelt ikke folk der gider at lytte på en telesælger der ringer uopfordret for at sælge noget man ikke aner noget om, og som man slet ikke synes man har et behov for. Sig da nej for søren. Hvor svært er det?

Jeg synes du fordrejer tingene lidt, for du kan jo ikke tage udgangspunkt i at alle tænker/indkøber som dig eller mig. Hvis de gjorde det, så blev der nedlagt mange salgsstillinger.

Men jeg tror vi snakker  forbi hinanden, for det er uomtvisteligt et faktum at folk købte hjemmesider af telefonsælgere da www var på vej frem og gør det stadigvæk, og det er også helt uomtvisteligt et faktum at der er telefonsælgere der sælger SEO ydelser til folk der ikke ved de har det behob, eller som sælgeren overbeviser dem om at de har det behov.

Verden for business eksisterer jo netop på at nogen opfylder et behov og andre overtaler/overbeviser andre om at de har et behov.

For de fleste almindelige mennesker, som sagtens kan omfatte succesrige forretningsfolk, der er Google stadigvæk et værktøj til at finde information. Google har derefter skabt noget som man i højere eller lavere grad kan have brug for, nemlig ranking, og derved er der en ny business etableret som almindelige ikke kender til men via uopfordrede henvendelser bliver gjort bekendt med eksisterer. og dermed er "nødt" at købe i blinde af alt fra professionelle med fin etik til profesionelle med dårlig etik, sådan er det jo..

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:43

Lagersalg123 - JEN:
og dermed er "nødt" at købe i blinde

Man er ALDRIG nødt til at købe i blinde. Det er et valgt nogle tager fordi de ikke kan finde ud af at sige nej. Kan man ikke det, så mener jeg man har et KÆMPE problem som iværksætter. Og det har intet med SEO at gøre :)

Tag da et ansvar for søren!

Jeg hader virkelig den der ansvarsfralæggelse... jamen manden sagde jeg skulle købe for 10.000 kroner lort af ham -og så gjorde jeg det bare. Get real!

Bedrageri - som f.eks. annoncehajerne, der påstår løgnagtige ting om deres "produkt" er en anden sag. De fleste kan bliver ofre for bedrageri, men som vi har set i netop sagerne om annoncehajer, så ender det altså også nogle gange med at sælgerne ryger i fængsel. I den seneste sag er det endda ikke bare bagmændende de er gået efter at få straffet - men også de ansatte sælgere.

Side 2 ud af 11 (102 indlæg)