Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den Katolske Kirke er en terrorgruppe

Side 2 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha ha - det vil aldrig ske da det er uden for befolkningens opfattelsesevne.

Hvis bare regimer eller regeringer laver "events" der ligger uden for det alm. folk kan rumme eller kan få til at stemme overens med deres opfattelse af verden, så kan magter udføre hvad som helst og slippe afsted med det.

Jeg vil ikke nævne 9/11 da det jo klart vil sætte folks urin i kog :-)

Og kommer der endelig noget snask frem, så kan de (onde) vel bare SEO sig ud af det :-)

Nå - jeg er forrsten imod dødsstraf og ønsker ikke nogen hængt eller skudt eller SEOet ud af universet.

God påske!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, den katolske kirke er virkelig en klam organisation!
En ting er at en helvedes masse præster har misbrugt børn, det er mere end slemt. Men at paven og resten af slænget har dækket over det i årtier og stadigvæk tror at de er hævet over loven er ufatteligt.
Jeg håber virkelig at at alle dem der har misbrugt de børn og dem der har dækket over det inkl. paver og andet rakkerpak, ryger i spjældet og nogle kommer til at smide nøglen væk.

Der er helt sikkert mange rare katolikker, men nu må de vise mandsmod og få ledelsen skiftet ud, ellers er de ikke et hak bedre end misbrugerne!

Dbh Martin

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:04

Mikkel deMib Svendsen:
Kæmpe store katolske områder, som Italien, Spanien og Sydamerika

tjaaa. eller Filippinerne, hvor den Katolske kirke nærmest har diktatorisk magt.

Min søn Philip blev født på et Katolsk hospital. Han var født for tidlig og lå på intensiv. På samme afdeling lå en anden baby, ligeledes født for tidlig. Forældrene kunne ikke betale og fik besked om at fjerne barnet. Jeg så dem stå og tigge og be om der ikke var nogen som ville adopterer deres baby, de havde ingen penge. Jeg håber at barnet overlevede.

Philip og jeg tog på skadestuen - samme katolske hospital - for 3 uger siden. En gammel ambulance uden vinduer kom ind på samme tid med en ældre person som havde fået et hjerteslag. Denne person blev ikke lukket ind på skadestuen før en af dem som var med fik fat i kontanter, efter ca. 15 min. Jeg er ikke læge, men jeg gætter på at de 15 min ikke forbedre personens chancer for at overleve.

Problemet er - udover det med præster som er pædofile - at man ofte ser hvordan kirken åbenlyst støtter personer / organisationer som er korrupte.

At man som katolik ikke må bruge prævention er et andet genialt påfund af den Katolske kirke. Her hvor jeg bor er det helt normalt at fattige har 6 - 7 børn uden at de er i stand til at føde et af dem, let alone sende dem til skole og få den uddannelse.

Når det så er sagt, så har jeg også set mange eksempler på hvordan kirken virkelig har hjulpet folk i nød. Min kære hustru brugte 7 år af hendes liv på at arbejde for kirken før hun mødte mig. Pam arbejde 7 dage om ugen som læreinde uden at få en krone, ikke en rød øre. Arbejdet bestod i at tage ud i blik-byer og så undervise i 38 graders varme, vaccinerer osv. Jeg kan komme op med 100 andre eksempler på lignende, det er vigtigt at man ikke glemmer det.

Men at kirken dækker over pædofile er forkasteligt, jeg sætter aldrig min fod i en katolsk kirker mere.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 17:48

Udnyttelse af børn, som fremlagt er forkasteligt og bør i følge min overbevisning straffes. Jeg vil nu vente og se tiden an mht. at komme med en "konklusiv" dom, det er trods alt, meget ensidige udmeldinger der har været indtil nu -spændende at se hvad ham advokaten lægger på bordet- Jeg tror helt sikkert at der kan være nogle interessekonflikter mellem de kejstlige og de moderne kræfter.

Man skal altid høre begge sider før man kommer med sin dom. Dette en ting som mange medier særligt de "pluralististiske" danske medier har haft en lemfældig omgang med -se eks den regeringsvenlige dækning af krigene-

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:38

Omar, der mangler altså på ingen måde dokumentation for de systematiske overgreb på børn og dække over misbruges som har fundet sted i den Katolske Kirke. I nogle lande - herunder i særlig grad USA, hvor det hele startede i Boston for 2 årtier siden, er der faldet mange domme, og i Irland er der lige lavet en ekstrem omhyggelig udredning, der dokumenterer, at det drejer sig om op imod 150.000 misbrugte børn - bare i Irland!

Jeg kan ikke finde en eneste positiv ting at sige om den Katolske Kirke i forhold til disse mange sager - intet der bare den mindste smule kan formidle det der er sket eller den måde kirken har handlet på.  

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:27

omar:
Jeg vil nu vente og se tiden an mht. at komme med en "konklusiv" dom,

Som de undgik i USA da de betalte milliarder i erstatning for deres misbrug.

Gamle nyheder:

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/article2079126.ece

Dagens nyheder

http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/faith/article7084107.ece

Og hvor dum kan man så være

Asked how the pontiff was bearing up in the face of the storm over sex abuse, Father Federico Lombardi, his spokesman, said "The Pope is a person of faith. He sees this as a test for him and the Church."  

Køb ren argan olie her

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 10:05

Mikkel deMib Svendsen:

Omar, der mangler altså på ingen måde dokumentation for de systematiske overgreb på børn og dække over misbruges som har fundet sted i den Katolske Kirke. I nogle lande - herunder i særlig grad USA, hvor det hele startede i Boston for 2 årtier siden, er der faldet mange domme, og i Irland er der lige lavet en ekstrem omhyggelig udredning, der dokumenterer, at det drejer sig om op imod 150.000 misbrugte børn - bare i Irland!

Jeg kan ikke finde en eneste positiv ting at sige om den Katolske Kirke i forhold til disse mange sager - intet der bare den mindste smule kan formidle det der er sket eller den måde kirken har handlet på.  

Du har fuldstændig ret, der er helt sikkert et skræmmende omfang af misbrug og overgreb mod børn og det anfægter jeg ikke på nogen måde. det der måske er mere "usikkert" det er hvor højt op i hirakiet sagerne når. det er hvad det angår jeg forsøger at belyse. Selvom mange oplysninger peger mod eliten.

Men at komme med en endelig og konklusiv dom lige nu -det er jeg ikke så sikker på der forligger nok dokumentation om/på endnu-

Ked af at jeg tillod mig at blive fejlfortolket, så det kom til at se ud som om jeg ikke troede på at der fandtes misbrug af nogen art endnu. -hvor dum har man lov til at være!!-

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I dag kalder Vetikanet den verdensomspændende kritik af dem for en "smædekampagne". Jeg er sikker på, at både Hells Angels, Al Qaeda eller Pædofilgruppen har det på samme måde, når de kritiseres for deres handlinger og holdninger. Men helt ærligt - jeg vil fand'me tillade mig at skide stort på deres følelser! 

De sidste par dages udtalelser fra Vertikanet understreger, hvor vigtigt det er, at få retsforfulgt alle dem der har deltaget i hele det her voldtægts-cirkus. Om de så er 92 år og ligger for døden med kræft, skal de ind og brumme.

Sorry, men der er nok ikke noget der kan hidse mig mere op end den slags modbydelige forbrydelser mod børn ...

Det eneste positive ved hele den her sag (eller sager, rettere sagt) er, at den Katolske kirke sikkert får langt dårligere muligheder for at blande sig i politiske sager som fri abort, prevention osv. De vil simpelt hen ikke blive taget ligeså seriøst mere. Det er i hvert fal den vurdering jeg har hørt flere nævne - folk der har mere forstand på den slags end jeg. Og det ville, omend det sker på en tragisk baggrund, trods alt være godt.

Jo mindre magt og taletid den Katolske Kirke - og alle andre ortodokse fjolser for den sags skyld, får jo bedre.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 20:03

Mikkel deMib Svendsen:
Jo mindre magt og taletid den Katolske Kirke - og alle andre ortodokse fjolser for den sags skyld, får jo bedre

Enig!

Religionsundervisning i skolen burde indbefatte at børnene læser/ser Richard Dawkins bøger/film. Så står det dem ihvertfald frit for, hvad de vil tro på senere i livet.....

Jeg synes han har ret, når han kalder det den religiøse virus.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 20:13

Mikkel deMib Svendsen:
Desværre tror jeg kun vi har set toppen af isbjeret. Kæmpe store katolske områder, som Italien, Spanien og Sydamerika har der stadig ikke været så meget fokus på. Men hvem tror på, at der ikke har fundet mindst ligeså mange misbrug sted der?

Og nu fokuserer du på katolismen. Hvordan tror du det ser ud i andre store religioner ? Tror du det er bedre ?

Hvad med den protestantiske kirke ? Den islamistiske kirke ? Eller den jødiske kirke ? Alle steder hvor børn undervises i at se op til præsterne og forhøje dem....

Side 2 ud af 7 (68 indlæg)