Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den Katolske Kirke er en terrorgruppe

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du forstår virkelig at piske en lynche-stemning op Mikkel :-)

Dertil og ikke længere - her sætter vi fandme grænsen, - det er tid til at tænde op i faklerne og grave høtyvene frem. En for alle og alle for en - svineriet stopper HER OG NU!

Mikkel deMib Svendsen:
Sorry, men der er nok ikke noget der kan hidse mig mere op end den slags modbydelige forbrydelser mod børn ...

Der er heller ikke noget der kan hidse en katolsk præst mere op :-)

Er du egentlig så ophidset at du hellere så at de skyldige præster blev skamferet forneden og statueret som eksempler efterfølgende på grusom vis - eller er fængsel efter lovens rammer tilstrækkeligt for dig?

IT-Konsulenten:

Religionsundervisning i skolen burde indbefatte at børnene læser/ser Richard Dawkins bøger/film. Så står det dem ihvertfald frit for, hvad de vil tro på senere i livet.....

Jeg synes han har ret, når han kalder det den religiøse virus.

Du mener, så skaber vi en masse fanatiske atheister og det ville jo være herligt?

Richard dawkins er indbegrebet af atheistisk fanatisme hvis du skulle være i tvivl.

Jeg forstår ikke helt hvordan tilføjelsen af dawkins lære i religionsundervisningen skulle kunne reducere antallet af pædofile overgreb - men måske var det bare et lille sidespring? En chance for at sprede dawkins ideologi :)?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:23

> Og nu fokuserer du på katolismen.

Nej, det er nu fortsat kirken og dens ledere jeg skyder på. Ikke religionen eller de troende selv.

For min skyld kunne man godt nedlægge samtlige religioner og kirker i dag. Ingen tvivl om det. Jeg synes religion er latterligt, og jeg synes det er sørgeligt at folk falder for den slags. Men det gør ikke at jeg hader de enkelte troende mennesker. Det kan jeg slet ikke se nogen grund til. Det er kirken og dens ledere der er skurkene.

Jeg synes dog, at det ser ud til at den måde særligt den katolske kirke har fået indrettet sig på har været særligt skadelig for de mange drenge, der er blevet misbrugt. Det kan være deres krav om cølibat til lederne er en medvirkende faktor. Eller også er der et eller andet der gør flere af dem til pædofile, end i gennemsnittet af samfundet. Jeg ved det ikke. Men jeg synes ikke der er noget der tyder på, at andre religioner har samme udbredte type af problem med direkte voldtægt at børn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Det kan være deres krav om cølibat til lederne er en medvirkende faktor

Det er nok det stærkeste argument for ikke at forbyde prostitution Stick out tongue

Nu er det jo oppe i tiden med pædofili, og den måde som det er blevet spredt over internettet på siden dens start.

Og nu virker det lidt såom at det skal til at gå udover den katolske kirke, velvidende om, at traditionerne i de arabiske lande, statsligt giver deres velsignelse til ægteskaber af pur unge piger, der stadig ikke er køns moden.

Jeg bifalder absolut ikke pædofili, men jeg kan så heller ikke se at den hetz der er pt er berrettiget. Da man uanset religion kultur og andet, vil stødde på de mennesker. Og så kan man begynde at snakke om, om det er kirken, eller om det er den sociale arv, der gør at folk udfører dette.

Jeg vedgiver at den katolske kirke har haft problemer med at tage afstand. Men derved og så lave en hets mod en gruppe mennesker, der vil jeg så også lige trække vejret lidt.

/Kenneth

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:36

IT-Konsulenten:
Den islamistiske kirke

Eksisteret ikke ligefrem. Og Imamer der forbryder sig mod børn lever ikke særligt længe i de islamisk regerede lande. Der er ikke så meget politisk at tage hensyn til f.s.a misbrug af børn. Der ryger knoppen af hurtigt eller man stenes til døde.

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:
hets mod en gruppe mennesker

Hets? Mener du seriøst, at man kan betegne det som en hets, når hundredetusinder af børn er blevet voldtaget af præsterne i den katolske kirke og kirken har reageret som de har gjort (ved at lyve, skjule alting og i det hele taget passet mere på sig selv end børnene)?

Det er sgu ikke hets - det er en retfærdig jagt på en institution der i den grad udviser ondhed af den værste slags.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:43

Kenneth:
men jeg kan så heller ikke se at den hetz der er pt er berrettiget

nu fik du gang i mig... BERRETTIGET?!?!?!? for fanden den hetz er berrettiget. INTET undskylder overfald på Børn. At en old gammel tosse kan sidde nede i varmen og ignorere alt det lort hans præster laver er simpelthen ufatteligt. Det er grotesk!

Det er ikke enkeltstående tilfælde, det er så tæt på systematisk misbrug det kan være uden at være det helt.

At lave hetz mod en gruppe mennesker.. så vidt jeg ved er de fleste religioner i mod Bøsser & Lesbiske bl.a?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:51

Kenneth:
Men derved og så lave en hets mod en gruppe mennesker, der vil jeg så også lige trække vejret lidt.

Hvis du mener det er hetz, hvad skal man så kalde det der foregår mod muslimer som tæller ca. 1/3 af jordens befolkning?

Næh katolikkernes præster har alt for lang tid været beskyttet og kunnet betale sig fra overgreb og voldtægter af værste skuffe.

Kun en lukning af den Katolske kirke er rimelig og retfærdig. Så kan de konvertere til hvad der nu falder dem for. Husk der ikke er tale om hvorvidt en del af præsterne har foretaget overgrebene eller ej, der er alene tale om at det forbliver hemmeligheder som ussel mammon betaler for at tie ihjel.

OG på den måde er den enkelte katolik også med til at acceptere overgrebene, da de betaler til den Katolske kirke. Lad lortet gå bankerot ligesom de næsten gjorde i USA da de måtte af med omkring 2 milliarder i forlig! BEMÆRK forlig, da det lykkedes dem dengang at holde tinge skjult.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tit skal man også passe på med hvad man lytter til, specielt i denne tid, hvor der er sensations ryttere og folk der står frem hvergang der er kamera på.

Man skal lære at lytte med et kritisk øre. Og ikke tage alle udsagn for gode varer, for der findes idag masser af gode historier, som mange journalister vil smidde frem, uden at have undersøgt dem grundigt.

Det som der tit er problemet med børn, er at de er nemme at manipulere, sådan at du faktisk kan få dem til at sige hvad man ønsker, uden at der egentligt er grundlag for det. Og det har politiet specielt fået at mærke, hvorfor at børns udsagn idag skal video optages sådan at en uvildig kan analysere hvordan og hvorledes der er blevet spurgt ind til de forskellige ting.

Men vi i offentligheden, er jo så dejlig fritstillet at vi kan komme med udsagn uden at skal stå til regnskab for det. Og derved skabe en stemniing af hets på grundlag der ikke er bevisligt.

JEg benægter stadig ikke at det er sket, da der er faldt dom i  sager. Og jeg benægter heller ikke at det fra kirkens side er håndteret tåbeligt.

Men jeg ser desværre større problemer i andre lande, hvor man sælger sit barn, og med statens eller stammens velsignelse giver en gammel mand tilladelse til at udnytte hende/ham.

/Kenneth

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:54

Kenneth:
Og derved skabe en stemniing af hets på grundlag der ikke er bevisligt

Kenneth for fanden - det skriver du bare ikke. Nu må du altså vågne op.

Køb ren argan olie her

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:56

det er fandme mange der har luret den af det med at lave falske anklager med katolske præster. Det er jo det nye Co2 kvote system, bare uden at ryge i fængsel og moms svindlen. thumps up!

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)