Du forstår virkelig at piske en lynche-stemning op Mikkel :-) Dertil og ikke længere - her sætter vi fandme grænsen, - det er tid til at tænde op i faklerne og grave høtyvene frem. En for alle og alle for en - svineriet stopper HER OG NU!
Der er heller ikke noget der kan hidse en katolsk præst mere op :-)
Er du egentlig så ophidset at du hellere så at de skyldige præster blev skamferet forneden og statueret som eksempler efterfølgende på grusom vis - eller er fængsel efter lovens rammer tilstrækkeligt for dig?
Du mener, så skaber vi en masse fanatiske atheister og det ville jo være herligt? Richard dawkins er indbegrebet af atheistisk fanatisme hvis du skulle være i tvivl.
Jeg forstår ikke helt hvordan tilføjelsen af dawkins lære i religionsundervisningen skulle kunne reducere antallet af pædofile overgreb - men måske var det bare et lille sidespring? En chance for at sprede dawkins ideologi :)? |
> Og nu fokuserer du på katolismen.
Nej, det er nu fortsat kirken og dens ledere jeg skyder på. Ikke religionen eller de troende selv.
For min skyld kunne man godt nedlægge samtlige religioner og kirker i dag. Ingen tvivl om det. Jeg synes religion er latterligt, og jeg synes det er sørgeligt at folk falder for den slags. Men det gør ikke at jeg hader de enkelte troende mennesker. Det kan jeg slet ikke se nogen grund til. Det er kirken og dens ledere der er skurkene.
Jeg synes dog, at det ser ud til at den måde særligt den katolske kirke har fået indrettet sig på har været særligt skadelig for de mange drenge, der er blevet misbrugt. Det kan være deres krav om cølibat til lederne er en medvirkende faktor. Eller også er der et eller andet der gør flere af dem til pædofile, end i gennemsnittet af samfundet. Jeg ved det ikke. Men jeg synes ikke der er noget der tyder på, at andre religioner har samme udbredte type af problem med direkte voldtægt at børn.