Mener du så også, at man kan sidestille den Katolske kirkes ondskab, og forbrydelser mod hundredetusinder af børn, med f.eks. Amino, som gruppe? Det håber jeg da virkelig ikke du mener seriøst. En ting er, at ondskab muligvis findes dybt inde i de fleste - spørgsmålet er vel om det leves ud eller ej. De fleste af os kan heldigvis godt styre det og udøver ikke ondskab i den grad der er tale om her. Den Kataolske kirke og dens ledere og præster har øjensynligt i en hel ekstrem grad forbrudt sig mod børn, som på ingen måde ligner mønstret hos flertallet af os andre. Og de bliver jo ved. Det er som om ondskaben ingen ende vil tage. Den har varet i århundreder, og bliver bare ved og ved. Senest hørte jeg, at Vertikanet nu foreslår at dæmme endnu mere op for homoseksuelle i kirken, som en løsning på problemet med de mange præster der voldtager børn. Dermed gør de sig skyldige i endnu en forbrydelse, ved at sammenkæde almindelig homoseksualitet med pædofili. Homoseksualitet er på ingen måde årsagen til pædofili!
|
Mikkel deMib Svendsen:En ting er, at ondskab muligvis findes dybt inde i de fleste - spørgsmålet er vel om det leves ud eller ej. De fleste af os kan heldigvis godt styre det og udøver ikke ondskab i den grad der er tale om her. Den Kataolske kirke og dens ledere og præster har øjensynligt i en hel ekstrem grad forbrudt sig mod børn, som på ingen måde ligner mønstret hos flertallet af os andre.
Mikkel, i hvor høj en "grad" af ondskab er det at lade børn dø af sult, skønt man rent faktisk har muligheden for at rede deres liv?
Jeg ved godt det på ingen måde er lige så vederstyggeligt som pædofili, men hvor langt er det fra?
Bliv gratis medlem