Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Plus profiler er synlige for alle

Side 2 ud af 10 (97 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 02:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 8 person

Martin Thorborg:

Vi har haft store problemer med udlændinge der har smidt spam i Amino Profiler. Det de gør er at smide skjulte links ind i teksten og på den måde fået link juice til deres skrammel.

Vi har nu ændret Amino, så kun Plus Brugeres profiler er synlige for folk der ikke er logget ind.
Det vil gøre det omsonst at spamme Aminos profiler og dermed er problemet løst og Plus brugere har samtidig fået sig en lille fordel.

Dbh Martin

Hej Martin

Undskyld min bramfrihed, men jeg synes sgu snart at det her grænser til chikane af os der ikke er plusprofiler.

Det startede med at i begrænsede vores mulighed for flere links i signaturen, til kun et. Det er røvirriterende at have bygget en masse links på den gode måde ved at bidrage til Amino med sin viden og hjælpsomhed, for blot at blive frataget rettigheder og muligheder, under dække af at man får mere som plus'er.
For mit vedkommende drejer det sig om adskillige tusinde links du har inddraget, hvorhenne er det kun plusprofiler der får mere her?

Nu med dette tiltag bliver det blot endnu værre for efter at have fået frataget de mange gode links, hvoraf værdien nok er begrænset, men mængden alligevel udgør en del, er vi mange der har opdateret vores profilside, og skaffet den noget linkjuice, fordi vi der alligevel stadig kunne få en del rigtigt gode, og med en fornuftig indsats også relevante links indeholdt i god tekst, det tager du nu også fra os, hvad er så det næste?

At du skjuler dine tiltag der tydeligvis handler om penge i kassen er skuffende, og handlede det blot om spam, kunne du nøjagtigt lige så nemt have lavet en regel om at kun moderator eller crew godkendte profiler kunne ses i google, men det skaffer selvfølgelig ikke flere plus profiler, eller penge i kassen.
Det handler blot om en anden måde at definere hvem der skal udelukkes, og en anmodning om offentlig profil funktion med manuel godkendelse kunne lige så let etableres og gennemføres rimeligt smertefrit. Så mange nye profiler kommer der jo ikke hver dag.

Jeg forstår godt at amino skal tjene penge, men for mig er grænsen ved at være nået, og værdien af at hjælpe herinde så forringet at jeg seriøst overvejer blot at skride for good...
Det næste bliver vel at kun plusprofilers signaturer kan crawles... eller at der kommer noindex, nofollow på ikke plus blogs?

Det minder mig faktisk lidt om grundejeren der i årevis har ladet folk gå over hans grund på vej til stranden, så meget at der er kommet en nedtrådt sti der hvor de går.
Hans mister faktisk retten til at afspærre den vej, da han ved ikke at stoppe det før har dannet præcedens for at vejen er offentligt tilgængelig... det føles lidt som om du gør det samme her.

Jeg føler mig taget i røven på samme facon, og er rigtigt skuffet over at de tiltag jeg gør herinde blot bliver taget fra mig lidt efter lidt.
Min lyst til at deltage i debatten bliver kun mindre efterhånden som du indfører disse tiltag, og jeg føler mig faktisk snydt med falske løfter.

Jeg håber du kan tilgive tonen, men nok er nok, og jeg vælger at tage bladet fra munden her og lade det skinne igennem hvor røvrendt jeg faktisk føler mig.
Det der foregår er hverken fair eller iorden, uanset dine nok så fornuftige argumenter.

Janno

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 03:50

YesJanno,

Selvom jeg er plusmedlem synes jeg, at du har fuldstændig ret i det du skriver og glæder mig meget til at se svaret fra Martin,  han har sikkert en masse dokumentation over alle de slemme udlændingeSmile

Lars

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ThomasVJ:

Martin Thorborg:

Vi har haft store problemer med udlændinge der har smidt spam i Amino Profiler. Det de gør er at smide skjulte links ind i teksten og på den måde fået linkjuice til deres skrammel.

De påståede spam-idioter kan jo fortsat spamme indlæg og på den måde få link-juice ...

Martin Thorborg:

Vi har nu ændret Amino, så kun Plus Brugeres profiler er synlige for folk der ikke er logget ind.
Det vil gøre det omsonst at spamme Aminos profiler og dermed er problemet løst og Plus brugere har samtidig fået sig en lille fordel.

Dbh Martin

Ærligt talt og på godt jysk syntes jeg at det her tiltag og det lukkede forum stinker rigtig meget af at presse citronen og få så mange aminoer som muligt til at blive plus-brugere. Hvorfor ikke bare køre hele den ærlige vej, melde rent ud og lukke Amino for indlæg for alle andre end plus-brugere?

Bare mine 5 ører ...

Hej Thomas

Vi har i dag slettet mere end 400 "påståede" spam profiler og jeg sender dig gerne en liste hvis du vil se dem (martin@thorborg.dk).
Vi har fået en advarsel sendt fra Google og der er ingen tvivl om at vi bliver straffet for det indtil vi gjorde noget ved det.
Min ide var at lukke helt af for profiler for brugere der ikke var logget ind, da vi så i det mindste standsede problemet i forhold til Google, men en af vores gode programmører fik ideen at spammerne næppe blev Plus medlemmer og så tog det en halv time at programmere en løsning på problemet.

Spam i indlæg fjerner vi løbende, da folk kan se det og anmelde det, så det har vi styr på.

Mht. at tone rent flag, så forstår jeg dig ikke, jeg syntes vi er ret klare i spyttet. Vi vil gøre hvad vi kan for at gøre så mange til Plus medlemmer som muligt, da vi så får flere penge til at udvikle nye services for. Amino Freelancer er lavet for de første penge vi har fået ind og der er flere nye services på vej, da vi får en del nye medlemmer hver uge. Jeg kan kun se at det er til gavn for alle, at Amino hjælper så mange som muligt og jeg kan ikke se at et eneste tiltage har forringet noget væsentligt for gratister. Og skulle nogen føle at noget vigtigt er blevet taget fra dem, så må det være muligt at finde de sølle 85 kr. om måneden, et Amino Plus medlemsskab koster.

Mht. at udelukke "ikke plussere" fra at skrive indlæg, så vil det være temmelig dumt. Det vil skade rigtigt mange iværksættere og dertil ødelægge forretningen Amino, så du kan være sikker på at det ikke sker.

Så ro på, det skal nok gå alt sammen.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:46
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Janno Damgaard Lassen:

Martin Thorborg:

Vi har haft store problemer med udlændinge der har smidt spam i Amino Profiler. Det de gør er at smide skjulte links ind i teksten og på den måde fået link juice til deres skrammel.

Dbh Martin

Hej Martin

Undskyld min bramfrihed, men jeg synes sgu snart at det her grænser til chikane af os der ikke er plusprofiler.

Det startede med at i begrænsede vores mulighed for flere links i signaturen, til kun et. Det er røvirriterende at have bygget en masse links på den gode måde ved at bidrage til Amino med sin viden og hjælpsomhed, for blot at blive frataget rettigheder og muligheder, under dække af at man får mere som plus'er.
For mit vedkommende drejer det sig om adskillige tusinde links du har inddraget, hvorhenne er det kun plusprofiler der får mere her?

Nu med dette tiltag bliver det blot endnu værre for efter at have fået frataget de mange gode links, hvoraf værdien nok er begrænset, men mængden alligevel udgør en del, er vi mange der har opdateret vores profilside, og skaffet den noget linkjuice, fordi vi der alligevel stadig kunne få en del rigtigt gode, og med en fornuftig indsats også relevante links indeholdt i god tekst, det tager du nu også fra os, hvad er så det næste?

At du skjuler dine tiltag der tydeligvis handler om penge i kassen er skuffende, og handlede det blot om spam, kunne du nøjagtigt lige så nemt have lavet en regel om at kun moderator eller crew godkendte profiler kunne ses i google, men det skaffer selvfølgelig ikke flere plus profiler, eller penge i kassen.
Det handler blot om en anden måde at definere hvem der skal udelukkes, og en anmodning om offentlig profil funktion med manuel godkendelse kunne lige så let etableres og gennemføres rimeligt smertefrit. Så mange nye profiler kommer der jo ikke hver dag.

Jeg forstår godt at amino skal tjene penge, men for mig er grænsen ved at være nået, og værdien af at hjælpe herinde så forringet at jeg seriøst overvejer blot at skride for good...
Det næste bliver vel at kun plusprofilers signaturer kan crawles... eller at der kommer noindex, nofollow på ikke plus blogs?

Det minder mig faktisk lidt om grundejeren der i årevis har ladet folk gå over hans grund på vej til stranden, så meget at der er kommet en nedtrådt sti der hvor de går.
Hans mister faktisk retten til at afspærre den vej, da han ved ikke at stoppe det før har dannet præcedens for at vejen er offentligt tilgængelig... det føles lidt som om du gør det samme her.

Jeg føler mig taget i røven på samme facon, og er rigtigt skuffet over at de tiltag jeg gør herinde blot bliver taget fra mig lidt efter lidt.
Min lyst til at deltage i debatten bliver kun mindre efterhånden som du indfører disse tiltag, og jeg føler mig faktisk snydt med falske løfter.

Jeg håber du kan tilgive tonen, men nok er nok, og jeg vælger at tage bladet fra munden her og lade det skinne igennem hvor røvrendt jeg faktisk føler mig.
Det der foregår er hverken fair eller iorden, uanset dine nok så fornuftige argumenter.

Janno

Du må meget undskyld Janno, men jeg er sgu noget forbløffet over dit indlæg.
Amino Debat er ikke og har aldrig været tænkt som et sted der skal give dine websites en bedre placering i Google.
Amino er et debatforum for iværksættere hvor vi udveksler erfaringer og hjælper hinanden.
At du så har brugt Amino på en måde som vi aldrig har tiltænkt, eller opfordret til, det kan jeg bare ikke gøre så meget ved.

Om du tror på det eller ej, er op til dig (Du er også velkommen til at få listen tilsendt forøvrigt) Men vi har store problemer med spam i profiler. Og ja, der er andre måder at løse det på, men denne var den letteste og mest effektive og hvis den tilmed kan give nogle flere plus medlemmer, så kan jeg sgu dårligt få armene ned af begejstring.

At du føler dig røvrendt er jeg ked af, men jeg deler ikke din opfattelse.

Jeg håber du bliver på Amino og fortsat hjælper iværksættere. Og når du vågner frisk i morgen, kan se at Amino har andre kvaliteter end af få dine websites lidt højere op i Google.

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 05:22

Martin Thorborg:

Vi har i dag slettet mere end 400 "påståede" spam profiler og jeg sender dig gerne en liste hvis du vil se dem (martin@thorborg.dk).
Vi har fået en advarsel sendt fra Google og der er ingen tvivl om at vi bliver straffet for det indtil vi gjorde noget ved det.
Min ide var at lukke helt af for profiler for brugere der ikke var logget ind, da vi så i det mindste standsede problemet i forhold til Google, men en af vores gode programmører fik ideen at spammerne næppe blev Plus medlemmer og så tog det en halv time at programmere en løsning på problemet.

En anden nem løsning kunne vel have været at lukke for offentlig adgang til en profilside indtil den nye bruger havde skrevet et vist antal indlæg og sætte et script til at søge efter no-display eller hvad spammerne nu bruger.

Martin Thorborg:

Mht. at tone rent flag, så forstår jeg dig ikke, jeg syntes vi er ret klare i spyttet. Vi vil gøre hvad vi kan for at gøre så mange til Plus medlemmer som muligt, da vi så får flere penge til at udvikle nye services for. Amino Freelancer er lavet for de første penge vi har fået ind og der er flere nye services på vej, da vi får en del nye medlemmer hver uge.[...]

Jeg har ingen problemer med at du driver en forretning med Amino, men det er trods alt brugerne der bruger deres tid på at levere langt det meste af indholdet - tid der kunne være brugt til at drive deres egen forretning osv.

Martin Thorborg:

[...] Jeg kan kun se at det er til gavn for alle, at Amino hjælper så mange som muligt og jeg kan ikke se at et eneste tiltage har forringet noget væsentligt for gratister. [...]

Signatur-delen var da noget af en forringelse.

Martin Thorborg:

Og skulle nogen føle at noget vigtigt er blevet taget fra dem, så må det være muligt at finde de sølle 85 kr. om måneden, et Amino Plus medlemsskab koster.

85 kr/måned kan virke sølle når bank saldoen stiger støt. Men for mange nye iværksættere kan en udskrivning på 990 kr også betyde et par uger mere med leverpostejsmadder og pasta med ketchup iblandet varmt vand ...

Martin Thorborg:

Det skal nok gå alt sammen var da vist det mantra Fjoghet benyttede flittigt på valg-aftenen da han blev valgt for sidste gang - og bare se hvordan Danmark er kørt i sænk nu efter 9 år med VC-regeringen.

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 05:24

Hej Martin,

Du skriver, "Amino er et debatforum for iværksættere hvor vi udveksler erfaringer og hjælper hinanden". Men fortæl mig lige hvilken kategori markedsplads kommer ind under? Du og dine dygtige medarbejdere har lavet et godt mødested, både for dem som ønsker information osv. og som mig, der dog mest bruger stedet til at finde arbejde, det skal I da have stor ros for. Jeg har ingen problemer med at der skal tjenes penge, vi har jo alle regninger der skal betales, men synes, det vil være en skam hvis Amino udvikler sig i en retning udover dette. Markedspladsen synes jeg ikke hører hjemme her og hvis mere af den slags synes jeg I bevæger Jer væk fra det oprindelige formål med Amino.

Lars

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

IndoSoft:
Markedspladsen synes jeg ikke hører hjemme her og hvis mere af den slags synes jeg I bevæger Jer væk fra det oprindelige formål med Amino.

Det er da netop befriende at mange af kræmmertilbudene er flyttet over på markedspladsen fremfor at fylde i debatten.

Henrik

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ThomasVJ:
Ærligt talt og på godt jysk syntes jeg at det her tiltag og det lukkede forum stinker rigtig meget af at presse citronen og få så mange aminoer som muligt til at blive plus-brugere.

Det er da præcist hvad det handler om.

Det bliver spændende at se hvor Amino er om 1 år.

Jeg er ikke plus medlem og bliver det aldrig. Hvorfor? Fordi prisen på 995,- ikke giver værdi nok. Amino er simpelthen ikke pengene værd. Kunne man hente ekspert hjælp, så måske - men ellers så koster Amino mig pt meget mere end det giver igen - især på den tid jeg bruger herinde, som jeg kunne bruge på andre ting.

Som tingene udvikler sig nu, så kan jeg kun se mig selv som mindre og mindre aktiv herinde.

Jeres højtprofilerede andre tiltag og services kan jeg ikke bruge. Tag fx jeres markedsplads:

Når man tænker på at det er selveste forfatteren til e-Pusher - en højt profileret bog om e-handel - der er står bag, så undrer det mig virkelig meget at den er så ringe. Er den lavet efter devisen: Gør Som Far Siger - Ikke Som Far Gør???

Martin - du prøver at tjene penge på Amino. Det er der ingen der vil klandre dig for. Jeg kan blot råde dig til at træde varsomt, og lytte til dine brugere. Det er trods alt dem du lever af. Og husk at du har brug for volumen i de gratis debattører for at gøre Amino attraktiv både som debatforum og som annoncemedie.

Det bliver som sagt spændende at se hvor Amino er om et års tid.

Hilsen Morten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15082
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:56

Bunder folks modstand mod begrænsninger ik i, at man har været forvent med, at alt var gratis og man har kunne udnytte de gratis services og muligheder uden nogen former for restriktioner?
Når disse muligheder så bliver en smule begrænset, fordi økonomien bag Amino skal hænge bedre sammen, så føler man sig snydt, fordi det tidligere var gratis og man faktisk havde gavn af det.

Amino er ligesom Facebook bygget på en passion og en ånd for noget, og det er først efter succeen er kommet, at skaberne af de 2 sites, har set sig nødtil at gøre noget på indtjeningsfronten, da det ellers kun vil gå en vej og det er nedaf. Det koster penge at drive sitet, penge at udvikle, penge at forny og gøre det bedre og sidst men ik mindst penge til øgede driftsomkostninger i takt med at siden vokser.

Man kan så spørger sig selv, om det ik er 85 kr værd om mdr alene i linkværdi (forudsat at man har lavet en masse indlæg), at blive plusprofil og støtte sitet, så det evt kan blive bedre i fremtiden og gavne en selv endnu mere.

Husk nu at ofte at man nødtil at give noget (her indlæg og evt penge) før man senere får en masse igen...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:03

ThomasVJ:

Martin Thorborg:

En anden nem løsning kunne vel have været at lukke for offentlig adgang til en profilside indtil den nye bruger havde skrevet et vist antal indlæg og sætte et script til at søge efter no-display eller hvad spammerne nu bruger.

Jep, men det havdet taget meget længere tid og havde ikke givet flere plus brugere.

Martin Thorborg:

Mht. at tone rent flag, så forstår jeg dig ikke, jeg syntes vi er ret klare i spyttet. Vi vil gøre hvad vi kan for at gøre så mange til Plus medlemmer som muligt, da vi så får flere penge til at udvikle nye services for. Amino Freelancer er lavet for de første penge vi har fået ind og der er flere nye services på vej, da vi får en del nye medlemmer hver uge.[...]

Jeg har ingen problemer med at du driver en forretning med Amino, men det er trods alt brugerne der bruger deres tid på at levere langt det meste af indholdet - tid der kunne være brugt til at drive deres egen forretning osv.

Ja, der må man gøre sit eget regnskab op og se om det hænger sammen.

Martin Thorborg:

[...] Jeg kan kun se at det er til gavn for alle, at Amino hjælper så mange som muligt og jeg kan ikke se at et eneste tiltage har forringet noget væsentligt for gratister. [...]

Signatur-delen var da noget af en forringelse.

Ja, for et fåtal af Amino'erne har det været en forringelse, langt de fleste er totalt ligeglade.

Martin Thorborg:

Og skulle nogen føle at noget vigtigt er blevet taget fra dem, så må det være muligt at finde de sølle 85 kr. om måneden, et Amino Plus medlemsskab koster.

85 kr/måned kan virke sølle når bank saldoen stiger støt. Men for mange nye iværksættere kan en udskrivning på 990 kr også betyde et par uger mere med leverpostejsmadder og pasta med ketchup iblandet varmt vand ...

Det syntes jeg faktisk også Amino Plus er værd..

Martin Thorborg:

Det skal nok gå alt sammen var da vist det mantra Fjoghet benyttede flittigt på valg-aftenen da han blev valgt for sidste gang - og bare se hvordan Danmark er kørt i sænk nu efter 9 år med VC-regeringen.

Øhhh nå...

Dbh Martin

Side 2 ud af 10 (97 indlæg)